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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Vierdte
Erden erkaufft worden. Es heist ein Buch deß Lebens deren/ die wei-
land in Sünden todt gewesen/ wider lebendig worden. Es heist das Buch
deß Lambs/ so für sie geschlachtet worden; welches lauter solche praedicats
sind/ die von den Engeln deß Liechts nicht können außgesprochen werden.
2. Namen der gefallenen Menschen/ so fern dieselbe nach dem vnse-
ligem Sündenfall vnd nicht zwar im stand jhrer seligsten schöpffung be-
trachtet werden; Dann were der Mensch im stand der Vnschuld/ in dem
anerschaffenen herrlichen stand deß Göttlichen ebenbildts verharret/ so hette
er keiner Wahl bedörfft/ es weren alle Menschen ohne vnderscheid/ ohne
noth vnd Todt auß dem Jrrdischen Paradiß ins himmlische vnwandelba-
re leben versetzet worden. Dann gleich wie GOtt der HERR in den
namen/ so ins schwartze Register der verdamten auffgezeichnet worden/
sein absehen nicht gehabt auff den stand der erschöpffung vor dem fall (wie-
wol die also genante supta lapsarij die vberfallsichtige/ das ist/ vber den
Sündenfall hinauß steigende/ aber in der Warheit vber vnd vbelfallende
Calvin. l. 3.
instit. c. 21.
§. 5. c. 24.
§. 12. confer
Bezam an-
not. ad
Rom. 9, 21.
Chamier
lib. 3. Pan-
strat. c. 1.
Matth. 20.
16. Ioh. 19.
19.
Ioh.
15. 14
grobianer vnder den Calvinisten hievon gefährlich geschwärmet/ vnd für-
geben/ als weren etliche Menschen darzu erschaffen worden daß sie fallen
müssen/ es seyen nicht alle Menschen zur seeligkeit erschaffen; sondern etlichen
seye das ewige Leben/ den andern der ewig todt bloß ohne absehen einiger
bedingung vorbereitet. Es seyen etliche zu dem end erschaffen/ daß sie Gefäß
deß Göttlichen Zorns wären/ daran er seinen Zorn außlassen möchte.
Also hat auch das liebreiche Chur-aug GOttes in diesem stuck die Men-
schen nicht als erschaffene/ sondern als zwar gefallene aber durch Christum
wider erlösete in gnaden angesehen/ vnd dieselbe nicht alle/ sintemahl vnder
viel beruffenen wenig außerwehlet/ so nicht von der Welt sind/
sondern 3. allein die beständig biß ans end gläubige/ die lieben ge-
trewen standhaffte Kinder GOttes/ seine werthe in Christo dem geliebten/
Eph. 1. 4. c.
3, 17.
2. Thes. 2,
13.
Ebr. 11, 6.
Iacob.
2, 5.
geliebte freund/ die jhren glauben mit der antiphilesei vnd gegen-Lieb be-
zeugen/ laut der hellen zeugnussen Heiliger Schrifft/ GOtt hat vns er-
wehlet/ ehe der Welt grund geleget war/ durch Christum/ der
durch den glauben in vnsern Hertzen wohnet/ in der Heiligung
deß Geistes vnd im glauben der Warheit/ ohn welchen vnmüg-
lich ist GOtt zugefallen/ GOtt hat erwehlet die armen auff die-
ser Welt/ die am glauben reich sein.

Matth. 10,
22, 28.

Gleich wie in der Zeit die execution vnd außführung deß Göttlichen
Rathschlusses/ in dieser Ordnung geschicht vnd wer seelig will werden/ der

muß

Die Vierdte
Erden erkaufft worden. Es heiſt ein Buch deß Lebens deren/ die wei-
land in Suͤnden todt geweſen/ wider lebendig worden. Es heiſt das Buch
deß Lambs/ ſo fuͤr ſie geſchlachtet worden; welches lauter ſolche prædicats
ſind/ die von den Engeln deß Liechts nicht koͤnnen außgeſprochen werden.
2. Namen der gefallenen Menſchen/ ſo fern dieſelbe nach dem vnſe-
ligem Suͤndenfall vnd nicht zwar im ſtand jhrer ſeligſten ſchoͤpffung be-
trachtet werden; Dann were der Menſch im ſtand der Vnſchuld/ in dem
anerſchaffenen herꝛlichen ſtand deß Goͤttlichen ebenbildts verharꝛet/ ſo hette
er keiner Wahl bedoͤrfft/ es weren alle Menſchen ohne vnderſcheid/ ohne
noth vnd Todt auß dem Jrꝛdiſchen Paradiß ins himmliſche vnwandelba-
re leben verſetzet worden. Dann gleich wie GOtt der HERR in den
namen/ ſo ins ſchwartze Regiſter der verdamten auffgezeichnet worden/
ſein abſehen nicht gehabt auff den ſtand der erſchoͤpffung vor dem fall (wie-
wol die alſo genante ſupta lapſarij die vberfallſichtige/ das iſt/ vber den
Suͤndenfall hinauß ſteigende/ aber in der Warheit vber vnd vbelfallende
Calvin. l. 3.
inſtit. c. 21.
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Bezam an-
not. ad
Rom. 9, 21.
Chamier
lib. 3. Pan-
ſtrat. c. 1.
Matth. 20.
16. Ioh. 19.
19.
Ioh.
15. 14
grobianer vnder den Calviniſten hievon gefaͤhrlich geſchwaͤrmet/ vnd fuͤr-
geben/ als weren etliche Menſchen darzu erſchaffen worden daß ſie fallen
muͤſſen/ es ſeyen nicht alle Menſchẽ zur ſeeligkeit erſchaffen; ſondern etlichen
ſeye das ewige Leben/ den andern der ewig todt bloß ohne abſehen einiger
bedingung vorbereitet. Es ſeyen etliche zu dem end erſchaffen/ daß ſie Gefaͤß
deß Goͤttlichen Zorns waͤren/ daran er ſeinen Zorn außlaſſen moͤchte.
Alſo hat auch das liebreiche Chur-aug GOttes in dieſem ſtuck die Men-
ſchen nicht als erſchaffene/ ſondern als zwar gefallene aber durch Chriſtum
wider erloͤſete in gnaden angeſehen/ vnd dieſelbe nicht alle/ ſintemahl vnder
viel beruffenen wenig außerwehlet/ ſo nicht von der Welt ſind/
ſondern 3. allein die beſtaͤndig biß ans end glaͤubige/ die lieben ge-
trewen ſtandhaffte Kinder GOttes/ ſeine werthe in Chriſto dem geliebten/
Eph. 1. 4. c.
3, 17.
2. Theſ. 2,
13.
Ebr. 11, 6.
Iacob.
2, 5.
geliebte freund/ die jhren glauben mit der ἀντιφιλήσει vnd gegen-Lieb be-
zeugen/ laut der hellen zeugnuſſen Heiliger Schrifft/ GOtt hat vns er-
wehlet/ ehe der Welt grund geleget war/ durch Chriſtum/ der
durch den glauben in vnſern Hertzen wohnet/ in der Heiligung
deß Geiſtes vnd im glauben der Warheit/ ohn welchen vnmuͤg-
lich iſt GOtt zugefallen/ GOtt hat erwehlet die armen auff die-
ſer Welt/ die am glauben reich ſein.

Matth. 10,
22, 28.

Gleich wie in der Zeit die execution vnd außfuͤhrung deß Goͤttlichen
Rathſchluſſes/ in dieſer Ordnung geſchicht vnd wer ſeelig will werden/ der

muß
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[538/0556] Die Vierdte Erden erkaufft worden. Es heiſt ein Buch deß Lebens deren/ die wei- land in Suͤnden todt geweſen/ wider lebendig worden. Es heiſt das Buch deß Lambs/ ſo fuͤr ſie geſchlachtet worden; welches lauter ſolche prædicats ſind/ die von den Engeln deß Liechts nicht koͤnnen außgeſprochen werden. 2. Namen der gefallenen Menſchen/ ſo fern dieſelbe nach dem vnſe- ligem Suͤndenfall vnd nicht zwar im ſtand jhrer ſeligſten ſchoͤpffung be- trachtet werden; Dann were der Menſch im ſtand der Vnſchuld/ in dem anerſchaffenen herꝛlichen ſtand deß Goͤttlichen ebenbildts verharꝛet/ ſo hette er keiner Wahl bedoͤrfft/ es weren alle Menſchen ohne vnderſcheid/ ohne noth vnd Todt auß dem Jrꝛdiſchen Paradiß ins himmliſche vnwandelba- re leben verſetzet worden. Dann gleich wie GOtt der HERR in den namen/ ſo ins ſchwartze Regiſter der verdamten auffgezeichnet worden/ ſein abſehen nicht gehabt auff den ſtand der erſchoͤpffung vor dem fall (wie- wol die alſo genante ſupta lapſarij die vberfallſichtige/ das iſt/ vber den Suͤndenfall hinauß ſteigende/ aber in der Warheit vber vnd vbelfallende grobianer vnder den Calviniſten hievon gefaͤhrlich geſchwaͤrmet/ vnd fuͤr- geben/ als weren etliche Menſchen darzu erſchaffen worden daß ſie fallen muͤſſen/ es ſeyen nicht alle Menſchẽ zur ſeeligkeit erſchaffen; ſondern etlichen ſeye das ewige Leben/ den andern der ewig todt bloß ohne abſehen einiger bedingung vorbereitet. Es ſeyen etliche zu dem end erſchaffen/ daß ſie Gefaͤß deß Goͤttlichen Zorns waͤren/ daran er ſeinen Zorn außlaſſen moͤchte. Alſo hat auch das liebreiche Chur-aug GOttes in dieſem ſtuck die Men- ſchen nicht als erſchaffene/ ſondern als zwar gefallene aber durch Chriſtum wider erloͤſete in gnaden angeſehen/ vnd dieſelbe nicht alle/ ſintemahl vnder viel beruffenen wenig außerwehlet/ ſo nicht von der Welt ſind/ ſondern 3. allein die beſtaͤndig biß ans end glaͤubige/ die lieben ge- trewen ſtandhaffte Kinder GOttes/ ſeine werthe in Chriſto dem geliebten/ geliebte freund/ die jhren glauben mit der ἀντιφιλήσει vnd gegen-Lieb be- zeugen/ laut der hellen zeugnuſſen Heiliger Schrifft/ GOtt hat vns er- wehlet/ ehe der Welt grund geleget war/ durch Chriſtum/ der durch den glauben in vnſern Hertzen wohnet/ in der Heiligung deß Geiſtes vnd im glauben der Warheit/ ohn welchen vnmuͤg- lich iſt GOtt zugefallen/ GOtt hat erwehlet die armen auff die- ſer Welt/ die am glauben reich ſein. Calvin. l. 3. inſtit. c. 21. §. 5. c. 24. §. 12. cõfer Bezam an- not. ad Rom. 9, 21. Chamier lib. 3. Pan- ſtrat. c. 1. Matth. 20. 16. Ioh. 19. 19. Ioh. 15. 14 Eph. 1. 4. c. 3, 17. 2. Theſ. 2, 13. Ebr. 11, 6. Iacob. 2, 5. Gleich wie in der Zeit die execution vnd außfuͤhrung deß Goͤttlichen Rathſchluſſes/ in dieſer Ordnung geſchicht vnd wer ſeelig will werden/ der muß

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 538. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/556>, abgerufen am 22.11.2024.