Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. heimlich mitverstandene Warnung mit der Offenbahrung der blossen vn-fehlbahren Wahl sich nicht reimen will. Dann so einer ohnfehlbar vnd ge- wiß ohne condition, seines himmlischen Erbs versehen ist/ was darff er sich für Hoffart vnd erhebung vber seine Amptsgaben hüten vnd vorsehen? Zu dem soll Nicolaus auch einer von den LXX. Jüngern gewesen seyn/de quo Hieronym. epist. 48. cap. 3. qui immunditiae omnis & Nicolaiticae haereseos autor fuisse refertur; von welchem gemeldet wird daß er ein Vrheber aller Vnzucht vnd vnreinigkeit gewesen/ von dem nicht viel köstlichers zuhalten als von Juda dem Ver- räther. Wir werden auch nicht leichtlich ein exempel finden/ daß GOtt der HERR einem Heiligen/ der noch eine zeitlang zu leben gehabt/ vnd in die sicherheit außschlagen können/ solte so fern sein Gnaden-wahl offenbart haben/ so wenig als den Tag deß jüngsten Gerichts etc. Josepho hat GOtt gleichsam sein Nativitet gestellt in temporalibus in zeitlichen sachen/ aber wir lesen nicht/ daß er jhme auff solche weiß die Schrifft im Lebens-buch ent- decket hab; Jst vns Menschen auch nit gut/ dergleichen Pfulster der sicher heit zuhaben. Jm Pabstumb wird zwar das widrige vorgeben/ vnd instan- tiae erdacht/ weil Paulus so hertzhafft sagen können/ Jch bins gewiß etc. sprechen sie er hab ein sonderbare Offenbarung davon gehabt. S. FranciscusCorn. ad Prov. 15. p. 383. soll einsmahl in einer verzuckung seiner Gnaden-Wahl sein versichert worden/ er dermassen in frewden truncken worden/ daß er in 8. tagen für frewd nit reden/ auch sein horas nit beten können/ sondern nichts gesagt/ als Laudetur Dominus. Aber ein einfaltiger glaubt alles; Wir sind nit schul- dig alle Läst zu tragen/ die sie auffbürden. Jst demnach to oti pro ean mit beding/ vnd also zuverstehen: Frewet euch vielmehr/ so vnd wann ewre Namen im Himmel auffgeschrieben sind. Wollen wir aber wissen/ welche Namen in dem himmlischen albo oder Erden Y y y
Predigt. heimlich mitverſtandene Warnung mit der Offenbahrung der bloſſen vn-fehlbahren Wahl ſich nicht reimen will. Dann ſo einer ohnfehlbar vnd ge- wiß ohne condition, ſeines himmliſchen Erbs verſehen iſt/ was darff er ſich fuͤr Hoffart vnd erhebung vber ſeine Amptsgaben huͤten vnd vorſehen? Zu dem ſoll Nicolaus auch einer von den LXX. Juͤngern geweſen ſeyn/de quo Hieronym. epiſt. 48. cap. 3. qui immunditiæ omnis & Nicolaiticæ hæreſeos autor fuiſſe refertur; von welchem gemeldet wird daß er ein Vrheber aller Vnzucht vnd vnreinigkeit geweſen/ von dem nicht viel koͤſtlichers zuhalten als von Juda dem Ver- raͤther. Wir werden auch nicht leichtlich ein exempel finden/ daß GOtt der HERR einem Heiligen/ der noch eine zeitlang zu leben gehabt/ vnd in die ſicherheit außſchlagen koͤnnen/ ſolte ſo fern ſein Gnaden-wahl offenbart haben/ ſo wenig als den Tag deß juͤngſten Gerichts ꝛc. Joſepho hat GOtt gleichſam ſein Nativitet geſtellt in temporalibus in zeitlichen ſachen/ aber wir leſen nicht/ daß er jhme auff ſolche weiß die Schrifft im Lebens-buch ent- decket hab; Jſt vns Menſchen auch nit gut/ dergleichen Pfulſter der ſicher heit zuhaben. Jm Pabſtumb wird zwar das widrige vorgeben/ vnd inſtan- tiæ erdacht/ weil Paulus ſo hertzhafft ſagen koͤnnen/ Jch bins gewiß ꝛc. ſprechen ſie er hab ein ſonderbare Offenbarung davon gehabt. S. FranciſcusCorn. ad Prov. 15. p. 383. ſoll einsmahl in einer verzuckung ſeiner Gnaden-Wahl ſein verſichert worden/ er dermaſſen in frewden truncken worden/ daß er in 8. tagen fuͤr frewd nit reden/ auch ſein horas nit beten koͤnnen/ ſondern nichts geſagt/ als Laudetur Dominus. Aber ein einfaltiger glaubt alles; Wir ſind nit ſchul- dig alle Laͤſt zu tragen/ die ſie auffbuͤrden. Jſt demnach τὸ ὃτι pro ἐὰν mit beding/ vnd alſo zuverſtehen: Frewet euch vielmehr/ ſo vnd wann ewre Namen im Himmel auffgeſchrieben ſind. Wollen wir aber wiſſen/ welche Namen in dem him̃liſchen albo oder Erden Y y y
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Predigt.
heimlich mitverſtandene Warnung mit der Offenbahrung der bloſſen vn-
fehlbahren Wahl ſich nicht reimen will. Dann ſo einer ohnfehlbar vnd ge-
wiß ohne condition, ſeines himmliſchen Erbs verſehen iſt/ was darff er ſich
fuͤr Hoffart vnd erhebung vber ſeine Amptsgaben huͤten vnd vorſehen?
Zu dem ſoll Nicolaus auch einer von den LXX. Juͤngern geweſen ſeyn/
qui immunditiæ omnis & Nicolaiticæ hæreſeos autor fuiſſe refertur; von
welchem gemeldet wird daß er ein Vrheber aller Vnzucht vnd vnreinigkeit
geweſen/ von dem nicht viel koͤſtlichers zuhalten als von Juda dem Ver-
raͤther. Wir werden auch nicht leichtlich ein exempel finden/ daß GOtt
der HERR einem Heiligen/ der noch eine zeitlang zu leben gehabt/ vnd in
die ſicherheit außſchlagen koͤnnen/ ſolte ſo fern ſein Gnaden-wahl offenbart
haben/ ſo wenig als den Tag deß juͤngſten Gerichts ꝛc. Joſepho hat GOtt
gleichſam ſein Nativitet geſtellt in temporalibus in zeitlichen ſachen/ aber
wir leſen nicht/ daß er jhme auff ſolche weiß die Schrifft im Lebens-buch ent-
decket hab; Jſt vns Menſchen auch nit gut/ dergleichen Pfulſter der ſicher
heit zuhaben. Jm Pabſtumb wird zwar das widrige vorgeben/ vnd inſtan-
tiæ erdacht/ weil Paulus ſo hertzhafft ſagen koͤnnen/ Jch bins gewiß ꝛc.
ſprechen ſie er hab ein ſonderbare Offenbarung davon gehabt. S. Franciſcus
ſoll einsmahl in einer verzuckung ſeiner Gnaden-Wahl ſein verſichert
worden/ er dermaſſen in frewden truncken worden/ daß er in 8. tagen fuͤr
frewd nit reden/ auch ſein horas nit beten koͤnnen/ ſondern nichts geſagt/ als
Laudetur Dominus. Aber ein einfaltiger glaubt alles; Wir ſind nit ſchul-
dig alle Laͤſt zu tragen/ die ſie auffbuͤrden. Jſt demnach τὸ ὃτι pro ἐὰν mit
beding/ vnd alſo zuverſtehen: Frewet euch vielmehr/ ſo vnd wann ewre
Namen im Himmel auffgeſchrieben ſind.
de quo
Hieronym.
epiſt. 48.
cap. 3.
Corn. ad
Prov. 15.
p. 383.
Wollen wir aber wiſſen/ welche Namen in dem him̃liſchen albo oder
Stammbuch auffgezeichnet ſtehen/ was art ſie ſeyen/ vnd wie ſie heiſſen/ ſo
ſinden wir nirgend beſſern bericht/ als in libro ἐϰτύπῳ in deß him̃liſchen
buches abtruck/ der lieben H. Bibel/ deñ daſelbs finden wir 1. Menſchliche
nicht Engliſche namen. Es hat zwar Polanus jhme auch von einer
Engliſchen Wahlſchafft im Buch deß Lebens traͤumen laſſen: aber davon
weiß die Schrifft nicht/ ſie gedencket zwar der im guten ſeeligen ſtand befe-
ſtigter Engel mit ehren/ nennet ſie die electos die außerwehlten/ aber in dem
verſtand/ in welchem alles was außbuͤndig vnd wunderſchoͤn/ pflegt ein auß-
erwehltes ding genennet zu werden. Sonſt nach bibliſcher art zu reden iſt die
Gnaden-Wahl allein in Chriſto vnd vmb Chriſti verdienſt willen geſche-
hen. Derſelb iſt aber allein kommen vmb dero willen die verlohren waren
dieſelbige zu ſuchen/ die durch das thewre Blut Chriſti von der
Erden
in didaſc.
de prædeſt.
p. 9. l. 4.
Syntag. c.
8.
1. Tim. 5,
21.
Luc. 19, 10.
Apoc. 14, 3.
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 537. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/555>, abgerufen am 16.02.2025. |