Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. gentlich gemeint vnd verstanden: 1. proles benedicta ein segenreichesKind/ wie dann solche Art zu reden vnd Veränderung deß Namens in der Schrifft gebräuchlich vnd bekandt/ da zwar die Vrsach (der Samen) genennet/ vnd doch das jenige (Kind) so darauß gezeuget wird/ gemei- net wird. 2. Proles singularis, ein absonderes Wunderkind/ der-Gen. 48, 20. gleichen keines gewesen vnter den zwölff Söhnen Jacobs: Josephs Se- gen/ war ein grosser vnnd reicher Segen/ aber er erstreckt sich nur über seine Brüder/ welche seiner in der Thewrung genossen/ oder doch nit wei- ter als über das Königreich Egypten; aber der Messiassegen/ davon all- hie geredt wird/ gehet über alle Völcker vnd Geschlecht/ der Erden. 3. Proles humana & divina, Ein solches Kind/ das zugleich Gott vnnd Mensch ist: ein Mensch/ weil es ein Samen/ vnnd doch auch Gott/ weil es die Quell alles Segens/ in dem aller Segen verborgen/ vnd auß welchem sich aller Segen ergiessen wird/ auß den Vättern kommet Christus nach dem Fleisch/ welcher ist Gott über alles gelobet in E-Rom. 9, 5. wigkeit/ wie S. Paulus redet. 4. Proles unica, ein einiges Kind/Gal. 3, 16. weil der HErr nicht spricht durch die Samen/ als durch viels/ sondern als durch einen/ durch deinen Samen. 5. Proles Mes- siana, das alleredelste Messiaskind/ der Silo, der dapf- fere vnd glückseelige Held/ der durch Wort vnnd Geist frisch durch- tringen wird/ da es zuvor durch Werck sawr vnd vnseelige Ding ward/ wie der thewre Lutherus über Jacobs prophetisches Schwanengesang glossirt/ er der sein Kleyd/ das ist seine allerheiligste Menschheit/ ja seinen geistlichen Leibe/ sein Gemein/ mit Weinbeerblut/ so von ihm dem edlen Rebstock geflossen/ nemblich mit seinem rosinfarben ranzion- blut waschen vnd begiessen: dem alle Völcker anhangen werden. Der ienige Heyland/ auf dessen Heyl Jacob auff seinem Siech vnd Todten- bett gewartet/ auff welchen er auch seelig eingeschlaffen: der helle Jacobs- stern/ ein Herzog mit dem Scepter in Jsrael/ dessen sich nicht nur die cooetanei, das ist/ die ienigen so zu seiner Zeit leben werden/ zu erfrewen: sondern auch das Jsrael Gottes alle rechte Jsraeliten vor vnd nach sei- ner Ankunfft/ dessen sich die Moabiter vnd andere Heyden/ wann sie ihn nur nicht freventlich von sich stossen/ würden zu getrösten haben. Der Weibessamen/ so vnserer ersten Mutter Hevae verheissen worden/ wel-Gen. 3, 15. cher der Schlangen den Kopff zutretten solte. Der Mann/ der HErr/ dessen vnsere erste Mutter sich getröstet/ aber an der Person gefehlt/ der rechte E iij
Predigt. gentlich gemeint vñ verſtanden: 1. proles benedicta ein ſegenreichesKind/ wie dann ſolche Art zu reden vnd Veraͤnderung deß Namens in der Schrifft gebraͤuchlich vnd bekandt/ da zwar die Vrſach (der Samen) genennet/ vnd doch das jenige (Kind) ſo darauß gezeuget wird/ gemei- net wird. 2. Proles ſingularis, ein abſonderes Wunderkind/ der-Gen. 48, 20. gleichen keines geweſen vnter den zwoͤlff Soͤhnen Jacobs: Joſephs Se- gen/ war ein groſſer vnnd reicher Segen/ aber er erſtreckt ſich nur uͤber ſeine Bruͤder/ welche ſeiner in der Thewrung genoſſen/ oder doch nit wei- ter als uͤber das Koͤnigreich Egypten; aber der Meſſiasſegen/ davon all- hie geredt wird/ gehet uͤber alle Voͤlcker vñ Geſchlecht/ der Erden. 3. Proles humana & divina, Ein ſolches Kind/ das zugleich Gott vnnd Menſch iſt: ein Menſch/ weil es ein Samen/ vnnd doch auch Gott/ weil es die Quell alles Segens/ in dem aller Segen verborgen/ vnd auß welchem ſich aller Segen ergieſſen wird/ auß den Vaͤttern kommet Chriſtus nach dem Fleiſch/ welcher iſt Gott uͤber alles gelobet in E-Rom. 9, 5. wigkeit/ wie S. Paulus redet. 4. Proles unica, ein einiges Kind/Gal. 3, 16. weil der HErꝛ nicht ſpricht durch die Samen/ als durch viels/ ſondern als durch einen/ durch deinen Samen. 5. Proles Meſ- ſiana, das alleredelſte Meſſiaskind/ der Silo, der dapf- fere vnd gluͤckſeelige Held/ der durch Wort vnnd Geiſt friſch durch- tringen wird/ da es zuvor durch Werck ſawr vnd vnſeelige Ding ward/ wie der thewre Lutherus uͤber Jacobs prophetiſches Schwanengeſang gloſſirt/ er der ſein Kleyd/ das iſt ſeine allerheiligſte Menſchheit/ ja ſeinen geiſtlichen Leibe/ ſein Gemein/ mit Weinbeerblut/ ſo von ihm dem edlen Rebſtock gefloſſen/ nemblich mit ſeinem roſinfarben ranzion- blut waſchen vnd begieſſen: dem alle Voͤlcker anhangen werden. Der ienige Heyland/ auf deſſen Heyl Jacob auff ſeinem Siech vñ Todten- bett gewartet/ auff welchen er auch ſeelig eingeſchlaffen: der helle Jacobs- ſtern/ ein Herzog mit dem Scepter in Jſrael/ deſſen ſich nicht nur die coœtanei, das iſt/ die ienigen ſo zu ſeiner Zeit leben werden/ zu erfrewen: ſondern auch das Jſrael Gottes alle rechte Jſraeliten vor vnd nach ſei- ner Ankunfft/ deſſen ſich die Moabiter vnd andere Heyden/ wann ſie ihn nur nicht freventlich von ſich ſtoſſen/ wuͤrden zu getroͤſten haben. Der Weibesſamen/ ſo vnſerer erſten Mutter Hevæ verheiſſen worden/ wel-Gen. 3, 15. cher der Schlangen den Kopff zutretten ſolte. Der Mann/ der HErꝛ/ deſſen vnſere erſte Mutter ſich getroͤſtet/ aber an der Perſon gefehlt/ der rechte E iij
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gentlich gemeint vñ verſtanden: 1. proles benedicta ein ſegenreiches
Kind/ wie dann ſolche Art zu reden vnd Veraͤnderung deß Namens in
der Schrifft gebraͤuchlich vnd bekandt/ da zwar die Vrſach (der Samen)
genennet/ vnd doch das jenige (Kind) ſo darauß gezeuget wird/ gemei-
net wird. 2. Proles ſingularis, ein abſonderes Wunderkind/ der-
gleichen keines geweſen vnter den zwoͤlff Soͤhnen Jacobs: Joſephs Se-
gen/ war ein groſſer vnnd reicher Segen/ aber er erſtreckt ſich nur uͤber
ſeine Bruͤder/ welche ſeiner in der Thewrung genoſſen/ oder doch nit wei-
ter als uͤber das Koͤnigreich Egypten; aber der Meſſiasſegen/ davon all-
hie geredt wird/ gehet uͤber alle Voͤlcker vñ Geſchlecht/ der Erden. 3. Proles
humana & divina, Ein ſolches Kind/ das zugleich Gott vnnd
Menſch iſt: ein Menſch/ weil es ein Samen/ vnnd doch auch Gott/
weil es die Quell alles Segens/ in dem aller Segen verborgen/ vnd auß
welchem ſich aller Segen ergieſſen wird/ auß den Vaͤttern kommet
Chriſtus nach dem Fleiſch/ welcher iſt Gott uͤber alles gelobet in E-
wigkeit/ wie S. Paulus redet. 4. Proles unica, ein einiges Kind/
weil der HErꝛ nicht ſpricht durch die Samen/ als durch viels/
ſondern als durch einen/ durch deinen Samen. 5. Proles Meſ-
ſiana, das alleredelſte Meſſiaskind/ der Silo, der dapf-
fere vnd gluͤckſeelige Held/ der durch Wort vnnd Geiſt friſch durch-
tringen wird/ da es zuvor durch Werck ſawr vnd vnſeelige Ding ward/
wie der thewre Lutherus uͤber Jacobs prophetiſches Schwanengeſang
gloſſirt/ er der ſein Kleyd/ das iſt ſeine allerheiligſte Menſchheit/ ja
ſeinen geiſtlichen Leibe/ ſein Gemein/ mit Weinbeerblut/ ſo von ihm
dem edlen Rebſtock gefloſſen/ nemblich mit ſeinem roſinfarben ranzion-
blut waſchen vnd begieſſen: dem alle Voͤlcker anhangen werden.
Der ienige Heyland/ auf deſſen Heyl Jacob auff ſeinem Siech vñ Todten-
bett gewartet/ auff welchen er auch ſeelig eingeſchlaffen: der helle Jacobs-
ſtern/ ein Herzog mit dem Scepter in Jſrael/ deſſen ſich nicht nur die
coœtanei, das iſt/ die ienigen ſo zu ſeiner Zeit leben werden/ zu erfrewen:
ſondern auch das Jſrael Gottes alle rechte Jſraeliten vor vnd nach ſei-
ner Ankunfft/ deſſen ſich die Moabiter vnd andere Heyden/ wann ſie ihn
nur nicht freventlich von ſich ſtoſſen/ wuͤrden zu getroͤſten haben. Der
Weibesſamen/ ſo vnſerer erſten Mutter Hevæ verheiſſen worden/ wel-
cher der Schlangen den Kopff zutretten ſolte. Der Mann/ der HErꝛ/
deſſen vnſere erſte Mutter ſich getroͤſtet/ aber an der Perſon gefehlt/ der
rechte
Gen. 48,
20.
Rom. 9, 5.
Gal. 3, 16.
Gen. 3, 15.
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 37. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/55>, abgerufen am 16.07.2024. |