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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Dritte
August. l.
de unit. ec-
clesiae c. 19.
Greg. M. l.
34. moral.
c.
8.
gorius M. führen hievon schöne gedancken/ die lauten zu Teutsch also:
Welche menschen in ewigkeit ein edler Weitzen sein werden/ ob sie gleich ein
zeitlang Vnkraut gewesen/ so sind sie doch in den all vnd vorsehenden au-
gen Gottes kein Vnkraut sondern Weitzen gewesen: gleich wie im gegen-
theil die jenige so für menschlichen augen/ als lauter Gold erscheinen wegen
jhres Zeitglaubens vnd beiligen Wandels/ wann sie hernach abfallen/ vnd
nicht durch wahre Buß auffstehen/ dieselbe sind für Gottes augen niemahl
Gold/ sondern Leimen gewesen/ vnd gehalten worden.

Neben dem Brieff stehet auch wol der Siegel/ vnd folgt auff die
Schrifft die versieglung/ davon St. Pauli wort verlauten/ der feste
2. Tim. 2.
19.
grund Gottes bestehet vnd hat den Siegel/ der HERR kennet
die seine.
Was man liebt/ was man thewer erkaufft/ hochschätzet/ was
man wohl auff heben will/ was man vor andern als außerkohren vnder-
scheiden will/ das versiegelt man/ man verpitschirts vnd verwahrts auffs
best/ als müglich. Damit nun auch das Bündelein der lebendigen/ da-
von Abigail redet/ niemand aufflöse; damit die Schatzkammer der außer-
wehlten Kinder Gottes nicht versehret/ daß der würg-Engel sich nicht gelü-
Exod. 12,
23.
Ezech.
9, 4.
sten lasse/ zu verderben/ den Jsrael Gottes/ die Jsraeliter nach der verheis-
sung/ deren hertzen mit dem Blut deß Lambs besprengt; damit die sechs
Engel so mit mördelichen Waffen außgangen zu metzgen vnd zu würgen/
kein macht haben an denen/ deren Stirn gezeichnet sind von dem Sohn
Gottes/ als dem Schreiber/ mit dem Schreibzeug mit weiß Leinwad ange-
than; darumb hat sie der HERR bezeichnet vnd versiegelt/ mit dem vn-
außlöschlichen character, der heißt/ der HERR kennet die seine/
Es wird sie niemand gewaltthätiger weiß auß seiner Hand reissen.

Biß hieher die actus aeterni, die jenige handlungen so in der ewigkeit
(menschlicher weiß davon zu reden) fürgangen/ denselben folgen in der
zeit/ als scheinbare gleich an dieser Kett/ der gnädige Beruff/ die heil-
wertige rechtfertigung
/ die herrliche vnd erwündschte verklärung.
Dann welche er/ der HERR zuvor gesehen/ daß sie beständig glauben
würden/ die hat er auch verordnet/ daß sie seinem Sohn sollen gleich sein/
wie im Creutz/ also auch in der herrligkeit: welche er verordnet/ die hat Er
Rom. 1, 1.
1. Cor.
1, 1,
2.
auch beruffen/ nemlich die kletous kata prothesin non para prothesin, als
solche Leut die nit nur den Beruff gehabt vnd angehört/ sondern auch dem-
selben gehorsamlich folg geleistet/ vnd recht beruffene worden k[l]etoi didaktoi,
die nicht wider den Strom deß göttlichen Vorsatzes geschwummen/ sondern

nach

Die Dritte
Auguſt. l.
de unit. ec-
cleſiæ c. 19.
Greg. M. l.
34. moral.
c.
8.
gorius M. fuͤhren hievon ſchoͤne gedancken/ die lauten zu Teutſch alſo:
Welche menſchen in ewigkeit ein edler Weitzen ſein werden/ ob ſie gleich ein
zeitlang Vnkraut geweſen/ ſo ſind ſie doch in den all vnd vorſehenden au-
gen Gottes kein Vnkraut ſondern Weitzen geweſen: gleich wie im gegen-
theil die jenige ſo fuͤr menſchlichen augen/ als lauter Gold erſcheinen wegen
jhres Zeitglaubens vnd beiligen Wandels/ wann ſie hernach abfallen/ vnd
nicht durch wahre Buß auffſtehen/ dieſelbe ſind fuͤr Gottes augen niemahl
Gold/ ſondern Leimen geweſen/ vnd gehalten worden.

Neben dem Brieff ſtehet auch wol der Siegel/ vnd folgt auff die
Schrifft die verſieglung/ davon St. Pauli wort verlauten/ der feſte
2. Tim. 2.
19.
grund Gottes beſtehet vnd hat den Siegel/ der HERR kennet
die ſeine.
Was man liebt/ was man thewer erkaufft/ hochſchaͤtzet/ was
man wohl auff heben will/ was man vor andern als außerkohren vnder-
ſcheiden will/ das verſiegelt man/ man verpitſchirts vnd verwahrts auffs
beſt/ als muͤglich. Damit nun auch das Buͤndelein der lebendigen/ da-
von Abigail redet/ niemand auffloͤſe; damit die Schatzkammer der außer-
wehlten Kinder Gottes nicht verſehret/ daß der wuͤrg-Engel ſich nicht geluͤ-
Exod. 12,
23.
Ezech.
9, 4.
ſten laſſe/ zu verderben/ den Jſrael Gottes/ die Jſraeliter nach der verheiſ-
ſung/ deren hertzen mit dem Blut deß Lambs beſprengt; damit die ſechs
Engel ſo mit moͤrdelichen Waffen außgangen zu metzgen vnd zu wuͤrgen/
kein macht haben an denen/ deren Stirn gezeichnet ſind von dem Sohn
Gottes/ als dem Schreiber/ mit dem Schreibzeug mit weiß Leinwad ange-
than; darumb hat ſie der HERR bezeichnet vnd verſiegelt/ mit dem vn-
außloͤſchlichen character, der heißt/ der HERR kennet die ſeine/
Es wird ſie niemand gewaltthaͤtiger weiß auß ſeiner Hand reiſſen.

Biß hieher die actus æterni, die jenige handlungen ſo in der ewigkeit
(menſchlicher weiß davon zu reden) fuͤrgangen/ denſelben folgen in der
zeit/ als ſcheinbare gleich an dieſer Kett/ der gnaͤdige Beruff/ die heil-
wertige rechtfertigung
/ die herꝛliche vnd erwuͤndſchte verklaͤrung.
Dann welche er/ der HERR zuvor geſehen/ daß ſie beſtaͤndig glauben
wuͤrden/ die hat er auch verordnet/ daß ſie ſeinem Sohn ſollen gleich ſein/
wie im Creutz/ alſo auch in der herꝛligkeit: welche er verordnet/ die hat Er
Rom. 1, 1.
1. Cor.
1, 1,
2.
auch beruffen/ nemlich die ϰλητοὺς ϰατὰ πρόϑεσιν non παρὰ προϑεσιν, als
ſolche Leut die nit nur den Beruff gehabt vnd angehoͤrt/ ſondern auch dem-
ſelbẽ gehorſamlich folg geleiſtet/ vnd recht beruffene worden ϰ[λ]ητοὶ δίδαϰτοὶ,
die nicht wider den Strom deß goͤttlichen Vorſatzes geſchwummen/ ſondern

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[528/0546] Die Dritte gorius M. fuͤhren hievon ſchoͤne gedancken/ die lauten zu Teutſch alſo: Welche menſchen in ewigkeit ein edler Weitzen ſein werden/ ob ſie gleich ein zeitlang Vnkraut geweſen/ ſo ſind ſie doch in den all vnd vorſehenden au- gen Gottes kein Vnkraut ſondern Weitzen geweſen: gleich wie im gegen- theil die jenige ſo fuͤr menſchlichen augen/ als lauter Gold erſcheinen wegen jhres Zeitglaubens vnd beiligen Wandels/ wann ſie hernach abfallen/ vnd nicht durch wahre Buß auffſtehen/ dieſelbe ſind fuͤr Gottes augen niemahl Gold/ ſondern Leimen geweſen/ vnd gehalten worden. Auguſt. l. de unit. ec- cleſiæ c. 19. Greg. M. l. 34. moral. c. 8. Neben dem Brieff ſtehet auch wol der Siegel/ vnd folgt auff die Schrifft die verſieglung/ davon St. Pauli wort verlauten/ der feſte grund Gottes beſtehet vnd hat den Siegel/ der HERR kennet die ſeine. Was man liebt/ was man thewer erkaufft/ hochſchaͤtzet/ was man wohl auff heben will/ was man vor andern als außerkohren vnder- ſcheiden will/ das verſiegelt man/ man verpitſchirts vnd verwahrts auffs beſt/ als muͤglich. Damit nun auch das Buͤndelein der lebendigen/ da- von Abigail redet/ niemand auffloͤſe; damit die Schatzkammer der außer- wehlten Kinder Gottes nicht verſehret/ daß der wuͤrg-Engel ſich nicht geluͤ- ſten laſſe/ zu verderben/ den Jſrael Gottes/ die Jſraeliter nach der verheiſ- ſung/ deren hertzen mit dem Blut deß Lambs beſprengt; damit die ſechs Engel ſo mit moͤrdelichen Waffen außgangen zu metzgen vnd zu wuͤrgen/ kein macht haben an denen/ deren Stirn gezeichnet ſind von dem Sohn Gottes/ als dem Schreiber/ mit dem Schreibzeug mit weiß Leinwad ange- than; darumb hat ſie der HERR bezeichnet vnd verſiegelt/ mit dem vn- außloͤſchlichen character, der heißt/ der HERR kennet die ſeine/ Es wird ſie niemand gewaltthaͤtiger weiß auß ſeiner Hand reiſſen. 2. Tim. 2. 19. Exod. 12, 23. Ezech. 9, 4. Biß hieher die actus æterni, die jenige handlungen ſo in der ewigkeit (menſchlicher weiß davon zu reden) fuͤrgangen/ denſelben folgen in der zeit/ als ſcheinbare gleich an dieſer Kett/ der gnaͤdige Beruff/ die heil- wertige rechtfertigung/ die herꝛliche vnd erwuͤndſchte verklaͤrung. Dann welche er/ der HERR zuvor geſehen/ daß ſie beſtaͤndig glauben wuͤrden/ die hat er auch verordnet/ daß ſie ſeinem Sohn ſollen gleich ſein/ wie im Creutz/ alſo auch in der herꝛligkeit: welche er verordnet/ die hat Er auch beruffen/ nemlich die ϰλητοὺς ϰατὰ πρόϑεσιν non παρὰ προϑεσιν, als ſolche Leut die nit nur den Beruff gehabt vnd angehoͤrt/ ſondern auch dem- ſelbẽ gehorſamlich folg geleiſtet/ vnd recht beruffene worden ϰλητοὶ δίδαϰτοὶ, die nicht wider den Strom deß goͤttlichen Vorſatzes geſchwummen/ ſondern nach Rom. 1, 1. 1. Cor. 1, 1, 2.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 528. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/546>, abgerufen am 22.11.2024.