Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. vnd gleichnuß davon der nahme praedestinatio das ist/ verordnung oderbeziehlung entlehnet worden/ ist genommen von den Bogenschützen. gleich wie auff dem Armbrust-rein ein Schütz mit seinen Pfeilen nach ei- nem gewissen Zweck/ darauff er seine augen wendet/ ziehlet: vnd ist er in sei- ner Kunst gut vnd wol geübt/ so trifft er daß schwartze in der Scheib bey ei- nem haar/ ohne fehl/ davon auch David ein gleichnuß geführt vnd gesagt/ wie die Pfeil in der Hand eines siarcken/ also gerathen die jun-Psal. 127, 5. gen Knaben/ das ist/ wie ein Schütz nach einem gewissen Zweck ziehlet/ also auch ein liebreicher Vatter ziehlet mit seinen Söhnen/ als Ehren-pfei- len nach vnderschiedlichem Zweck/ den einen schiesset er ins Regiment/ den andern auff die Cantzel/ den dritten ins Gewerb/ Werckstatt/ etc. Auff solche art hat auch der himmlisch Vatter mit seinen außerwehlten Chur-Kindern geziehlet/ vnd dieselbe verordnet/ zu einem gewissen Zweck/ nemlich zu dem Erb der Heyligen im Liecht/ daß heißt praedestination, die Göttliche verordnung der Kinder GOttes zum ewigen leben. Derselben praedestination beutet gleichsam die Hand die vnwandelba- wissen V u u iij
Predigt. vnd gleichnuß davon der nahme prædeſtinatio das iſt/ verordnung oderbeziehlung entlehnet worden/ iſt genommen von den Bogenſchuͤtzen. gleich wie auff dem Armbruſt-rein ein Schuͤtz mit ſeinen Pfeilen nach ei- nem gewiſſen Zweck/ darauff er ſeine augen wendet/ ziehlet: vnd iſt er in ſei- ner Kunſt gut vnd wol geuͤbt/ ſo trifft er daß ſchwartze in der Scheib bey ei- nem haar/ ohne fehl/ davon auch David ein gleichnuß gefuͤhrt vnd geſagt/ wie die Pfeil in der Hand eines ſiarcken/ alſo gerathen die jun-Pſal. 127, 5. gen Knaben/ das iſt/ wie ein Schuͤtz nach einem gewiſſen Zweck ziehlet/ alſo auch ein liebreicher Vatter ziehlet mit ſeinen Soͤhnen/ als Ehren-pfei- len nach vnderſchiedlichem Zweck/ den einen ſchieſſet er ins Regiment/ den andern auff die Cantzel/ den dritten ins Gewerb/ Werckſtatt/ ꝛc. Auff ſolche art hat auch der himmliſch Vatter mit ſeinen außerwehlten Chur-Kindern geziehlet/ vnd dieſelbe verordnet/ zu einem gewiſſen Zweck/ nemlich zu dem Erb der Heyligen im Liecht/ daß heißt prædeſtination, die Goͤttliche verordnung der Kinder GOttes zum ewigen leben. Derſelbẽ prædeſtination beutet gleichſam die Hand die vnwandelba- wiſſen V u u iij
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Predigt.
vnd gleichnuß davon der nahme prædeſtinatio das iſt/ verordnung oder
beziehlung entlehnet worden/ iſt genommen von den Bogenſchuͤtzen.
gleich wie auff dem Armbruſt-rein ein Schuͤtz mit ſeinen Pfeilen nach ei-
nem gewiſſen Zweck/ darauff er ſeine augen wendet/ ziehlet: vnd iſt er in ſei-
ner Kunſt gut vnd wol geuͤbt/ ſo trifft er daß ſchwartze in der Scheib bey ei-
nem haar/ ohne fehl/ davon auch David ein gleichnuß gefuͤhrt vnd geſagt/
wie die Pfeil in der Hand eines ſiarcken/ alſo gerathen die jun-
gen Knaben/ das iſt/ wie ein Schuͤtz nach einem gewiſſen Zweck ziehlet/
alſo auch ein liebreicher Vatter ziehlet mit ſeinen Soͤhnen/ als Ehren-pfei-
len nach vnderſchiedlichem Zweck/ den einen ſchieſſet er ins Regiment/ den
andern auff die Cantzel/ den dritten ins Gewerb/ Werckſtatt/ ꝛc. Auff ſolche
art hat auch der himmliſch Vatter mit ſeinen außerwehlten Chur-Kindern
geziehlet/ vnd dieſelbe verordnet/ zu einem gewiſſen Zweck/ nemlich zu dem
Erb der Heyligen im Liecht/ daß heißt prædeſtination, die Goͤttliche
verordnung der Kinder GOttes zum ewigen leben.
Pſal. 127, 5.
Derſelbẽ prædeſtination beutet gleichſam die Hand die vnwandelba-
re/ vnaußloͤſchliche/ vnzerſtoͤrliche/ ohnentfaͤllige/ doch bedingte/
cõſervation vñ erhaltung/ das immerwaͤrende vnauffhoͤrliche anden-
cken der jenigen ſo erſterzehlter maſſen erkoren/ beliebet vñ verordnet worden.
was man im Himmel ſchreibt/ das iſt wahr vnd daurhafft/ das bleibt Him-
melfeſt/ ſo feſt als GOttes Weſen vnd Willen ſelb iſt: was man auff den
Staub ſchreibt/ das zerſtaͤubt/ was man ins Waſſer ſchreibt/ das verfleußt/
was man im Wind ſchreibt/ das verſchwind/ was man in ein Pergament-
oder Papyren-buch ſchreibet/ daß kan ſich im nothfall deß Fewers nicht er-
wehren/ was man in Wachs truckt/ daß kan leichtlich vertruckt vnd außge-
loͤſcht werden. das aber ſey fern/ daß ein einiger Buchſtab ſolt entfallen/
verſchwinden/ außgeloͤſcht werden von der Fractur-ſchrifft/ die ins Him-
mel-buch auffgezeichnet worden. hie iſt war Pilati wort/ was geſchrieben
iſt/ das iſt geſchrieben/ es bleibt vnwandelbar/ vnloͤſchlich/ vnvmbfaͤllig der
zahl nach/ ſo viel angeſchrieben/ ſo viel/ nicht mehr/ nicht weniger ſind auch
außerwehlet. die einmahl vberlegte vnd außgerechnete Zahl laͤßt ſich weder
mindern noch erweitern/ verſtehe wie man in Schulen redet/ in ſenſu com-
poſito, ſo fern man dieſelbe außerwehlte nicht abſonderlich fuͤr ſich ſelbs/ ſon-
dern in anſehung deß Goͤttlichen vnwandelbahren Raths betrachtet.
Wann zum Exempel muͤglich waͤre daß ein Obriſter alle ſeiner Soldaten
fata vnd kuͤnfftiges wol oder vbel verhalten ohnfehlbar zuvor ſehen vnd
wiſſen
V u u iij
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