Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. verordnet/ durch den verordneren: ich hab dich in wahrem glauben erhalten/biß ans End/ durch den erhalter/ ich hab dich versiegelt/ durch den besiegel/ ten: ich hab dich in der Zeit beruffen/ durch den beruffenen/ ich hab dich gerecht gemacht/ durch den gerechten/ ich hab dich herrlich vnd seelig ge- macht/ daß laß mir ein schöne guldene Schrifft/ ja güldene Kett sein. Erscheint demnach in dieser reyen/ Erstlich die Gnaden-Wahl zu sol- V u u ij
Predigt. verordnet/ durch den verordneren: ich hab dich in wahrem glaubẽ erhalten/biß ans End/ durch den erhalter/ ich hab dich verſiegelt/ durch den beſiegel/ ten: ich hab dich in der Zeit beruffen/ durch den beruffenen/ ich hab dich gerecht gemacht/ durch den gerechten/ ich hab dich herꝛlich vnd ſeelig ge- macht/ daß laß mir ein ſchoͤne guldene Schrifft/ ja guͤldene Kett ſein. Erſcheint demnach in dieſer reyen/ Erſtlich die Gnaden-Wahl zu ſol- V u u ij
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0541" n="523"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/> verordnet/ durch den verordneren: ich hab dich in wahrem glaubẽ erhalten/<lb/> biß ans End/ durch den erhalter/ ich hab dich verſiegelt/ durch den beſiegel/<lb/> ten: ich hab dich in der Zeit beruffen/ durch den beruffenen/ ich hab dich<lb/> gerecht gemacht/ durch den gerechten/ ich hab dich herꝛlich vnd ſeelig ge-<lb/> macht/ daß laß mir ein ſchoͤne guldene Schrifft/ ja guͤldene Kett ſein.</p><lb/> <p>Erſcheint demnach in dieſer reyen/ Erſtlich die <hi rendition="#fr">Gnaden-Wahl<lb/> ſelbs</hi>/ nach der vorſehung geſchehen. Dann welche er vor erzehlter maſſen<lb/> verſehen/ die hat er von dem vnglaubigen Welt hauffen abgeſoͤndert/ in ſei-<lb/> nem eygenthumb zu ſeinen Himmliſchen Chur- vnd Erb-kindern außer-<lb/> kohren/ vnd daſſelb lauter vmb ſonſt ohn verdienſt/ ohn rennen vnd lauf-<lb/> fen: Eſau gedachte den vaͤtterlichen Segen zu erjagen/ aber er zeicht den<lb/> kuͤrtzern/ er bleibt zu ruͤck/ Jacob kompt jhm vor; Zu Hoff gilt lauffen/ ren-<lb/> nen/ thurniren/ wer ein Lehẽ/ vnd den Ehren-preiß oder Jungfrawen danck<lb/> erlangen will: Aber hie lauter Gnad/ lauter vnverdiente/ vnerjagte/ vner-<lb/> rente Gnad/ dieſelb kan niemand erwerbẽ/ noch durch Werck ererben. GOtt<lb/> ſiehet im Menſchen nichts an/ als den glauben/ nicht als ein Werck/ ver-<lb/> dienſt oder wuͤrckende <hi rendition="#aq">quali</hi>taͤt/ ſondern als ein arme Bettlers vnd <hi rendition="#aq">Suppli-<lb/> can</hi>ten Hand/ die Gott dem Herꝛen nichts nit gibt/ ſondern bloß annimpt/<lb/> was jhr GOtt vom Himmel herab darreichet/ alles in Chriſto vmb Chriſti<lb/> willen; der geglaubte vnd mit glauben ergriffene Chriſtus/ der iſts/ auff den<lb/> Gott von ewigkeit in ſeiner Chur vñ Wahl geſehen. Das ϰαθὼς oder WJE<lb/> wird niemand auß dem Apoſtoliſchen text außkratzen/ da er ſchreibt/ <hi rendition="#fr">GOtt<note place="right"><hi rendition="#aq">Epheſ.</hi> 1. 3.<lb/> 4.</note><lb/> der Vatter vnſers Herꝛẽ Jeſu Chriſti hat vns geſegnet mit aller-<lb/> ley geiſtlichem ſegen/ in him̃liſchen Guͤtern durch Chriſtum Je-<lb/> ſum WJE er vns dañ erwehlet hat durch denſelbẽ/ ehe der Welt<lb/> grund gelegt war.</hi> Dem nach gleich wie wir durch Chriſtum erlangen/<lb/> empfangen vnd genieſſen allerhand geiſtlichen Segen/ hie im Reich der gna-<lb/> den/ alſo das Chriſtus den ſegen erworben/ vnd vmb ſeinet willen ſich derſelb<lb/> vber vns ergoſſen: alſo hat er vns auch (ἐν χριςῷ nicht ε᾽ις χριςὸν) in Chriſto<lb/> vmb Chriſti vor erſehenes verdienſt/ gehorſam/ Blut vnd todt willen außer-<lb/> wehlet. Jſt ein hebr<hi rendition="#aq">æ</hi>iſche art zu redẽ/ dergleichẽ mehr in H. Schrifft zu leſen/<lb/> ſonderlich in den worten der Einſatzung deß H. Abendmahls/ <hi rendition="#fr">das iſt das</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Luc.</hi> 22.<lb/> 20.</note><lb/><hi rendition="#fr">Newe Teſtament in meinem Blut</hi>/ das iſt vmb vnd von wegen mei-<lb/> nes Bluts/ in krafft meines Bluts/ dadurch der newe Bund bekraͤfftiget<lb/> worden/ alſo ſagt der Apoſtel auch/ wir ſeind in Chriſto erwehlt. St. Pau-<note place="right"><hi rendition="#aq">Eph.</hi> 1, 11.</note><lb/> lus braucht in ſeiner Sprach ein ſonderbar bedencklich/ vnd verbluͤmtes<lb/> Wort/ ἐϰληρώϑημεν, das iſt/ <hi rendition="#fr">wir ſind loßweiß/ oder durchs loß</hi><lb/> <fw place="bottom" type="sig">V u u ij</fw><fw place="bottom" type="catch">zu ſol-</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [523/0541]
Predigt.
verordnet/ durch den verordneren: ich hab dich in wahrem glaubẽ erhalten/
biß ans End/ durch den erhalter/ ich hab dich verſiegelt/ durch den beſiegel/
ten: ich hab dich in der Zeit beruffen/ durch den beruffenen/ ich hab dich
gerecht gemacht/ durch den gerechten/ ich hab dich herꝛlich vnd ſeelig ge-
macht/ daß laß mir ein ſchoͤne guldene Schrifft/ ja guͤldene Kett ſein.
Erſcheint demnach in dieſer reyen/ Erſtlich die Gnaden-Wahl
ſelbs/ nach der vorſehung geſchehen. Dann welche er vor erzehlter maſſen
verſehen/ die hat er von dem vnglaubigen Welt hauffen abgeſoͤndert/ in ſei-
nem eygenthumb zu ſeinen Himmliſchen Chur- vnd Erb-kindern außer-
kohren/ vnd daſſelb lauter vmb ſonſt ohn verdienſt/ ohn rennen vnd lauf-
fen: Eſau gedachte den vaͤtterlichen Segen zu erjagen/ aber er zeicht den
kuͤrtzern/ er bleibt zu ruͤck/ Jacob kompt jhm vor; Zu Hoff gilt lauffen/ ren-
nen/ thurniren/ wer ein Lehẽ/ vnd den Ehren-preiß oder Jungfrawen danck
erlangen will: Aber hie lauter Gnad/ lauter vnverdiente/ vnerjagte/ vner-
rente Gnad/ dieſelb kan niemand erwerbẽ/ noch durch Werck ererben. GOtt
ſiehet im Menſchen nichts an/ als den glauben/ nicht als ein Werck/ ver-
dienſt oder wuͤrckende qualitaͤt/ ſondern als ein arme Bettlers vnd Suppli-
canten Hand/ die Gott dem Herꝛen nichts nit gibt/ ſondern bloß annimpt/
was jhr GOtt vom Himmel herab darreichet/ alles in Chriſto vmb Chriſti
willen; der geglaubte vnd mit glauben ergriffene Chriſtus/ der iſts/ auff den
Gott von ewigkeit in ſeiner Chur vñ Wahl geſehen. Das ϰαθὼς oder WJE
wird niemand auß dem Apoſtoliſchen text außkratzen/ da er ſchreibt/ GOtt
der Vatter vnſers Herꝛẽ Jeſu Chriſti hat vns geſegnet mit aller-
ley geiſtlichem ſegen/ in him̃liſchen Guͤtern durch Chriſtum Je-
ſum WJE er vns dañ erwehlet hat durch denſelbẽ/ ehe der Welt
grund gelegt war. Dem nach gleich wie wir durch Chriſtum erlangen/
empfangen vnd genieſſen allerhand geiſtlichen Segen/ hie im Reich der gna-
den/ alſo das Chriſtus den ſegen erworben/ vnd vmb ſeinet willen ſich derſelb
vber vns ergoſſen: alſo hat er vns auch (ἐν χριςῷ nicht ε᾽ις χριςὸν) in Chriſto
vmb Chriſti vor erſehenes verdienſt/ gehorſam/ Blut vnd todt willen außer-
wehlet. Jſt ein hebræiſche art zu redẽ/ dergleichẽ mehr in H. Schrifft zu leſen/
ſonderlich in den worten der Einſatzung deß H. Abendmahls/ das iſt das
Newe Teſtament in meinem Blut/ das iſt vmb vnd von wegen mei-
nes Bluts/ in krafft meines Bluts/ dadurch der newe Bund bekraͤfftiget
worden/ alſo ſagt der Apoſtel auch/ wir ſeind in Chriſto erwehlt. St. Pau-
lus braucht in ſeiner Sprach ein ſonderbar bedencklich/ vnd verbluͤmtes
Wort/ ἐϰληρώϑημεν, das iſt/ wir ſind loßweiß/ oder durchs loß
zu ſol-
Luc. 22.
20.
Eph. 1, 11.
V u u ij
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |