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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
verordnet/ durch den verordneren: ich hab dich in wahrem glauben erhalten/
biß ans End/ durch den erhalter/ ich hab dich versiegelt/ durch den besiegel/
ten: ich hab dich in der Zeit beruffen/ durch den beruffenen/ ich hab dich
gerecht gemacht/ durch den gerechten/ ich hab dich herrlich vnd seelig ge-
macht/ daß laß mir ein schöne guldene Schrifft/ ja güldene Kett sein.

Erscheint demnach in dieser reyen/ Erstlich die Gnaden-Wahl
selbs
/ nach der vorsehung geschehen. Dann welche er vor erzehlter massen
versehen/ die hat er von dem vnglaubigen Welt hauffen abgesöndert/ in sei-
nem eygenthumb zu seinen Himmlischen Chur- vnd Erb-kindern außer-
kohren/ vnd dasselb lauter vmb sonst ohn verdienst/ ohn rennen vnd lauf-
fen: Esau gedachte den vätterlichen Segen zu erjagen/ aber er zeicht den
kürtzern/ er bleibt zu rück/ Jacob kompt jhm vor; Zu Hoff gilt lauffen/ ren-
nen/ thurniren/ wer ein Lehen/ vnd den Ehren-preiß oder Jungfrawen danck
erlangen will: Aber hie lauter Gnad/ lauter vnverdiente/ vnerjagte/ vner-
rente Gnad/ dieselb kan niemand erwerben/ noch durch Werck ererben. GOtt
siehet im Menschen nichts an/ als den glauben/ nicht als ein Werck/ ver-
dienst oder würckende qualität/ sondern als ein arme Bettlers vnd Suppli-
can
ten Hand/ die Gott dem Herren nichts nit gibt/ sondern bloß annimpt/
was jhr GOtt vom Himmel herab darreichet/ alles in Christo vmb Christi
willen; der geglaubte vnd mit glauben ergriffene Christus/ der ists/ auff den
Gott von ewigkeit in seiner Chur vnd Wahl gesehen. Das kathos oder WJE
wird niemand auß dem Apostolischen text außkratzen/ da er schreibt/ GOttEphes. 1. 3.
4.

der Vatter vnsers Herren Jesu Christi hat vns gesegnet mit aller-
ley geistlichem segen/ in himmlischen Gütern durch Christum Je-
sum WJE er vns dann erwehlet hat durch denselben/ ehe der Welt
grund gelegt war.
Dem nach gleich wie wir durch Christum erlangen/
empfangen vnd geniessen allerhand geistlichen Segen/ hie im Reich der gna-
den/ also das Christus den segen erworben/ vnd vmb seinet willen sich derselb
vber vns ergossen: also hat er vns auch (en khriso nicht e'is khrison) in Christo
vmb Christi vor ersehenes verdienst/ gehorsam/ Blut vnd todt willen außer-
wehlet. Jst ein hebraeische art zu reden/ dergleichen mehr in H. Schrifft zu lesen/
sonderlich in den worten der Einsatzung deß H. Abendmahls/ das ist dasLuc. 22.
20.

Newe Testament in meinem Blut/ das ist vmb vnd von wegen mei-
nes Bluts/ in krafft meines Bluts/ dadurch der newe Bund bekräfftiget
worden/ also sagt der Apostel auch/ wir seind in Christo erwehlt. St. Pau-Eph. 1, 11.
lus braucht in seiner Sprach ein sonderbar bedencklich/ vnd verblümtes
Wort/ eklerothemen, das ist/ wir sind loßweiß/ oder durchs loß

zu sol-
V u u ij

Predigt.
verordnet/ durch den verordneren: ich hab dich in wahrem glaubẽ erhalten/
biß ans End/ durch den erhalter/ ich hab dich verſiegelt/ durch den beſiegel/
ten: ich hab dich in der Zeit beruffen/ durch den beruffenen/ ich hab dich
gerecht gemacht/ durch den gerechten/ ich hab dich herꝛlich vnd ſeelig ge-
macht/ daß laß mir ein ſchoͤne guldene Schrifft/ ja guͤldene Kett ſein.

Erſcheint demnach in dieſer reyen/ Erſtlich die Gnaden-Wahl
ſelbs
/ nach der vorſehung geſchehen. Dann welche er vor erzehlter maſſen
verſehen/ die hat er von dem vnglaubigen Welt hauffen abgeſoͤndert/ in ſei-
nem eygenthumb zu ſeinen Himmliſchen Chur- vnd Erb-kindern außer-
kohren/ vnd daſſelb lauter vmb ſonſt ohn verdienſt/ ohn rennen vnd lauf-
fen: Eſau gedachte den vaͤtterlichen Segen zu erjagen/ aber er zeicht den
kuͤrtzern/ er bleibt zu ruͤck/ Jacob kompt jhm vor; Zu Hoff gilt lauffen/ ren-
nen/ thurniren/ wer ein Lehẽ/ vnd den Ehren-preiß oder Jungfrawen danck
erlangen will: Aber hie lauter Gnad/ lauter vnverdiente/ vnerjagte/ vner-
rente Gnad/ dieſelb kan niemand erwerbẽ/ noch durch Werck ererben. GOtt
ſiehet im Menſchen nichts an/ als den glauben/ nicht als ein Werck/ ver-
dienſt oder wuͤrckende qualitaͤt/ ſondern als ein arme Bettlers vnd Suppli-
can
ten Hand/ die Gott dem Herꝛen nichts nit gibt/ ſondern bloß annimpt/
was jhr GOtt vom Himmel herab darreichet/ alles in Chriſto vmb Chriſti
willen; der geglaubte vnd mit glauben ergriffene Chriſtus/ der iſts/ auff den
Gott von ewigkeit in ſeiner Chur vñ Wahl geſehen. Das ϰαθὼς oder WJE
wird niemand auß dem Apoſtoliſchen text außkratzen/ da er ſchreibt/ GOttEpheſ. 1. 3.
4.

der Vatter vnſers Herꝛẽ Jeſu Chriſti hat vns geſegnet mit aller-
ley geiſtlichem ſegen/ in him̃liſchen Guͤtern durch Chriſtum Je-
ſum WJE er vns dañ erwehlet hat durch denſelbẽ/ ehe der Welt
grund gelegt war.
Dem nach gleich wie wir durch Chriſtum erlangen/
empfangen vnd genieſſen allerhand geiſtlichen Segen/ hie im Reich der gna-
den/ alſo das Chriſtus den ſegen erworben/ vnd vmb ſeinet willen ſich derſelb
vber vns ergoſſen: alſo hat er vns auch (ἐν χριςῷ nicht ε᾽ις χριςὸν) in Chriſto
vmb Chriſti vor erſehenes verdienſt/ gehorſam/ Blut vnd todt willen außer-
wehlet. Jſt ein hebræiſche art zu redẽ/ dergleichẽ mehr in H. Schrifft zu leſen/
ſonderlich in den worten der Einſatzung deß H. Abendmahls/ das iſt dasLuc. 22.
20.

Newe Teſtament in meinem Blut/ das iſt vmb vnd von wegen mei-
nes Bluts/ in krafft meines Bluts/ dadurch der newe Bund bekraͤfftiget
worden/ alſo ſagt der Apoſtel auch/ wir ſeind in Chriſto erwehlt. St. Pau-Eph. 1, 11.
lus braucht in ſeiner Sprach ein ſonderbar bedencklich/ vnd verbluͤmtes
Wort/ ἐϰληρώϑημεν, das iſt/ wir ſind loßweiß/ oder durchs loß

zu ſol-
V u u ij
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[523/0541] Predigt. verordnet/ durch den verordneren: ich hab dich in wahrem glaubẽ erhalten/ biß ans End/ durch den erhalter/ ich hab dich verſiegelt/ durch den beſiegel/ ten: ich hab dich in der Zeit beruffen/ durch den beruffenen/ ich hab dich gerecht gemacht/ durch den gerechten/ ich hab dich herꝛlich vnd ſeelig ge- macht/ daß laß mir ein ſchoͤne guldene Schrifft/ ja guͤldene Kett ſein. Erſcheint demnach in dieſer reyen/ Erſtlich die Gnaden-Wahl ſelbs/ nach der vorſehung geſchehen. Dann welche er vor erzehlter maſſen verſehen/ die hat er von dem vnglaubigen Welt hauffen abgeſoͤndert/ in ſei- nem eygenthumb zu ſeinen Himmliſchen Chur- vnd Erb-kindern außer- kohren/ vnd daſſelb lauter vmb ſonſt ohn verdienſt/ ohn rennen vnd lauf- fen: Eſau gedachte den vaͤtterlichen Segen zu erjagen/ aber er zeicht den kuͤrtzern/ er bleibt zu ruͤck/ Jacob kompt jhm vor; Zu Hoff gilt lauffen/ ren- nen/ thurniren/ wer ein Lehẽ/ vnd den Ehren-preiß oder Jungfrawen danck erlangen will: Aber hie lauter Gnad/ lauter vnverdiente/ vnerjagte/ vner- rente Gnad/ dieſelb kan niemand erwerbẽ/ noch durch Werck ererben. GOtt ſiehet im Menſchen nichts an/ als den glauben/ nicht als ein Werck/ ver- dienſt oder wuͤrckende qualitaͤt/ ſondern als ein arme Bettlers vnd Suppli- canten Hand/ die Gott dem Herꝛen nichts nit gibt/ ſondern bloß annimpt/ was jhr GOtt vom Himmel herab darreichet/ alles in Chriſto vmb Chriſti willen; der geglaubte vnd mit glauben ergriffene Chriſtus/ der iſts/ auff den Gott von ewigkeit in ſeiner Chur vñ Wahl geſehen. Das ϰαθὼς oder WJE wird niemand auß dem Apoſtoliſchen text außkratzen/ da er ſchreibt/ GOtt der Vatter vnſers Herꝛẽ Jeſu Chriſti hat vns geſegnet mit aller- ley geiſtlichem ſegen/ in him̃liſchen Guͤtern durch Chriſtum Je- ſum WJE er vns dañ erwehlet hat durch denſelbẽ/ ehe der Welt grund gelegt war. Dem nach gleich wie wir durch Chriſtum erlangen/ empfangen vnd genieſſen allerhand geiſtlichen Segen/ hie im Reich der gna- den/ alſo das Chriſtus den ſegen erworben/ vnd vmb ſeinet willen ſich derſelb vber vns ergoſſen: alſo hat er vns auch (ἐν χριςῷ nicht ε᾽ις χριςὸν) in Chriſto vmb Chriſti vor erſehenes verdienſt/ gehorſam/ Blut vnd todt willen außer- wehlet. Jſt ein hebræiſche art zu redẽ/ dergleichẽ mehr in H. Schrifft zu leſen/ ſonderlich in den worten der Einſatzung deß H. Abendmahls/ das iſt das Newe Teſtament in meinem Blut/ das iſt vmb vnd von wegen mei- nes Bluts/ in krafft meines Bluts/ dadurch der newe Bund bekraͤfftiget worden/ alſo ſagt der Apoſtel auch/ wir ſeind in Chriſto erwehlt. St. Pau- lus braucht in ſeiner Sprach ein ſonderbar bedencklich/ vnd verbluͤmtes Wort/ ἐϰληρώϑημεν, das iſt/ wir ſind loßweiß/ oder durchs loß zu ſol- Luc. 22. 20. Eph. 1, 11. V u u ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 523. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/541>, abgerufen am 22.11.2024.