Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Vierdte her prangen vnd stoltzieren. Gestalt dann die Zierde Lolliae Paulinaevid. Plin.Caii deß Kaisers Gemahls in Smaragden vnd Perlin gestanden/ sie war damit am Haupt/ Haren/ Ohren/ Halß/ Händen vnnd Fingern/ behengt/ es funckelte vnd war alles mit Perlin gestickt/ also daß ihr klei- dung geschätzet wurde nach vnserm Werth auff 800000. Philippstha- Gal. 3, 27.ler. Gleicher Gestalt ziehen wir/ so viel vnser getaufft worden/ Christum das allerköstlichste Kleyd an/ dieser ist die reineste Seiden/ vnd der See- len schönste vnd edelste Schmuck. Welches geistliche Perlin dann auch der Zehrpfenning oder die Wegstewrung gewest/ welche der HErr dem Gen. 28, 14.lieben Jacob in der Göttlichen Antwort/ versprochen vnd gesagt: durch dich vnd deinen Samen sollen alle Geschlecht auff Erden ge- segnet werden. Wer oben auff der Leyter gestanden/ haben wir gehö- Gen. 18, 1.ret/ nemblich der HErr/ der sich auß seiner Himmlischen Wohnung her- auß begeben/ vnd auff den Weg gestellt/ gleichsam als Abraham da er saß an der Thür seiner Hütten/ die frembden Gäste zu empfangen. Nun stehet er nicht stumm; sondern er redet vnd verspricht zum Zehrpfenning dises Perlin. Gleich wie ein Kind in ein zartes Tuch oder Windlen gewi- ckelt/ vnd ein Edelgestein ins Gold versetzet wird: Also wird in die Ver- heissung zeitlicher Wolfahrt dieser köstliche Seelenschatz eingeschlossen ad cap. 28. Gen. p. 82. sicut puer panniculis involvitur gemma auro inse- ritur, aut thesaurus preciosus vase testa- ceo con- tinetur: ita promis- sio de Chri- sto in pro- missione temporali.vnd eingefasset/ wie Lutherus redet. Das ist mit einem Wort anders nichts/ als das Evangelium/ eine fröliche Bottschafft von dem Messia/ dem gebenedeyten Weibssamen/ vnd also dem Fundament vnd Grund vnsers Glaubens: davon für dißmal mit mehrerm soll gehandelt vnd ge- redet werden/ darzu der Vatter aller Gnaden/ durch seinen geliebten Sohn/ vns von oben herab/ die Krafft seines H. Geistes verleihen wol- le/ Amen. SO sagt nun der HErr: durch dich/ verstehe Exegetikos, Er- gentlich
Die Vierdte her prangen vnd ſtoltzieren. Geſtalt dann die Zierde Lolliæ Paulinævid. Plin.Caii deß Kaiſers Gemahls in Smaragden vnd Perlin geſtanden/ ſie war damit am Haupt/ Haren/ Ohren/ Halß/ Haͤnden vnnd Fingern/ behengt/ es funckelte vnd war alles mit Perlin geſtickt/ alſo daß ihr klei- dung geſchaͤtzet wurde nach vnſerm Werth auff 800000. Philippstha- Gal. 3, 27.ler. Gleicher Geſtalt ziehen wir/ ſo viel vnſer getaufft worden/ Chriſtum das allerkoͤſtlichſte Kleyd an/ dieſer iſt die reineſte Seiden/ vnd der See- len ſchoͤnſte vnd edelſte Schmuck. Welches geiſtliche Perlin dann auch der Zehrpfenning oder die Wegſtewrung geweſt/ welche der HErr dem Gen. 28, 14.lieben Jacob in der Goͤttlichen Antwort/ verſprochen vnd geſagt: durch dich vnd deinen Samen ſollen alle Geſchlecht auff Erden ge- ſegnet werden. Wer oben auff der Leyter geſtanden/ haben wir gehoͤ- Gen. 18, 1.ret/ nemblich der HErꝛ/ der ſich auß ſeiner Him̃liſchen Wohnung her- auß begeben/ vnd auff den Weg geſtellt/ gleichſam als Abraham da er ſaß an der Thuͤr ſeiner Huͤtten/ die frembden Gaͤſte zu empfangen. Nun ſtehet er nicht ſtumm; ſondern er redet vnd verſpricht zum Zehrpfenning diſes Perlin. Gleich wie ein Kind in ein zartes Tuch oder Windlen gewi- ckelt/ vnd ein Edelgeſtein ins Gold verſetzet wird: Alſo wird in die Ver- heiſſung zeitlicher Wolfahrt dieſer koͤſtliche Seelenſchatz eingeſchloſſen ad cap. 28. Gen. p. 82. ſicut puer panniculis involvitur gemma auro inſe- ritur, aut theſaurus precioſus vaſe teſta- ceo con- tinetur: ita promiſ- ſio de Chri- ſto in pro- miſſione temporali.vnd eingefaſſet/ wie Lutherus redet. Das iſt mit einem Wort anders nichts/ als das Evangelium/ eine froͤliche Bottſchafft von dem Meſſia/ dem gebenedeyten Weibsſamen/ vnd alſo dem Fundament vnd Grund vnſers Glaubens: davon fuͤr dißmal mit mehrerm ſoll gehandelt vnd ge- redet werden/ darzu der Vatter aller Gnaden/ durch ſeinen geliebten Sohn/ vns von oben herab/ die Krafft ſeines H. Geiſtes verleihen wol- le/ Amen. SO ſagt nun der HErꝛ: durch dich/ verſtehe Ε̕ξηγητικῶς, Er- gentlich
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Die Vierdte
her prangen vnd ſtoltzieren. Geſtalt dann die Zierde Lolliæ Paulinæ
Caii deß Kaiſers Gemahls in Smaragden vnd Perlin geſtanden/ ſie
war damit am Haupt/ Haren/ Ohren/ Halß/ Haͤnden vnnd Fingern/
behengt/ es funckelte vnd war alles mit Perlin geſtickt/ alſo daß ihr klei-
dung geſchaͤtzet wurde nach vnſerm Werth auff 800000. Philippstha-
ler. Gleicher Geſtalt ziehen wir/ ſo viel vnſer getaufft worden/ Chriſtum
das allerkoͤſtlichſte Kleyd an/ dieſer iſt die reineſte Seiden/ vnd der See-
len ſchoͤnſte vnd edelſte Schmuck. Welches geiſtliche Perlin dann auch
der Zehrpfenning oder die Wegſtewrung geweſt/ welche der HErr dem
lieben Jacob in der Goͤttlichen Antwort/ verſprochen vnd geſagt: durch
dich vnd deinen Samen ſollen alle Geſchlecht auff Erden ge-
ſegnet werden. Wer oben auff der Leyter geſtanden/ haben wir gehoͤ-
ret/ nemblich der HErꝛ/ der ſich auß ſeiner Him̃liſchen Wohnung her-
auß begeben/ vnd auff den Weg geſtellt/ gleichſam als Abraham da er ſaß
an der Thuͤr ſeiner Huͤtten/ die frembden Gaͤſte zu empfangen. Nun ſtehet
er nicht ſtumm; ſondern er redet vnd verſpricht zum Zehrpfenning diſes
Perlin. Gleich wie ein Kind in ein zartes Tuch oder Windlen gewi-
ckelt/ vnd ein Edelgeſtein ins Gold verſetzet wird: Alſo wird in die Ver-
heiſſung zeitlicher Wolfahrt dieſer koͤſtliche Seelenſchatz eingeſchloſſen
vnd eingefaſſet/ wie Lutherus redet. Das iſt mit einem Wort anders
nichts/ als das Evangelium/ eine froͤliche Bottſchafft von dem Meſſia/
dem gebenedeyten Weibsſamen/ vnd alſo dem Fundament vnd Grund
vnſers Glaubens: davon fuͤr dißmal mit mehrerm ſoll gehandelt vnd ge-
redet werden/ darzu der Vatter aller Gnaden/ durch ſeinen geliebten
Sohn/ vns von oben herab/ die Krafft ſeines H. Geiſtes verleihen wol-
le/ Amen.
vid. Plin.
Gal. 3, 27.
Gen. 28, 14.
Gen. 18, 1.
ad cap. 28.
Gen. p. 82.
ſicut puer
panniculis
involvitur
gemma
auro inſe-
ritur, aut
theſaurus
precioſus
vaſe teſta-
ceo con-
tinetur:
ita promiſ-
ſio de Chri-
ſto in pro-
miſſione
temporali.
SO ſagt nun der HErꝛ: durch dich/ verſtehe Ε̕ξηγητικῶς, Er-
klaͤrungs weiſe/ das iſt/ durch deinen Samen ſollen alle
Geſchlecht auff Erden geſegnet werden. Jn dieſem E-
vangelio ſind zween Vmbſtaͤnd begiffen: I. Seminis deſignatio, die be-
nennung deß Samens. II. Deſignati fructus, die Frucht deß
benenneten Samens. Was den erſten Vmbſtand belanget/ die
benennung deß Samens/ nemblich deß Samens Jacobs/ davon
der HErr ſagt/ durch dich vnd deinen Samen ſollen alle Ge-
ſchlecht auff Erden geſegnet werden: So wird durch denſelben ei-
gentlich
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 36. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/54>, abgerufen am 16.07.2024. |