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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Dritte

SO ist nun die Schrifft im allerheiligsten vnd edelsten lebens Buch
keine Jrrdische materialische Dinten schrifft/ sondern gleich wie
das Buch deß lebens/ wie auch der Schreiber allhie figurlich vnd
verblumter weiß zu verstehen/ auff art vnd weiß/ wie in obigen Predigten
angezeigt worden: Also ist auch die Schrifft im gemeldten Buch ein figur-
lich himmlische Schrifft/ ein Schrifft im Himmel/ wie sie der HERR
nennet/ daß ist Himmlisch/ menschlicher weiß außgesprochen/ aber Gött-
licher weiß zu verstehen/ vnd begreifft dasselbe in sich einen göttlichen Syl-
logismum
oder Schlußred/ darinn voran stehet/ der ewige bedingte Rath-
Ephes. 1. 11.
Rom. 8, 28.
2. Tim. 1, 9.
schluß/ oder Rath deß göttlichen Willens vnd gnädigen fürsatz
GOttes/ nach welchem wir beruffen mit einem Heyligen ruff/

so von der praedestination, verordnung vnd Gnaden-Wahl dergestalt vn-
derschieden/ daß nach außsag deß Apostels wir zuvor verordnet sind
nach dem fürsatz.
Der Fürsatz gehet (menschlicher weiß davon zu reden)
vorher. Nach dem fürsatz/ als einem exemplar vnd Muster ist die verord-
nung vnd Wahl geschehen/ der fürsatz macht gleichsam in dem sylllogismo
oder Schlußred/ den ersten Satz/ derselbe lautet auffs einfaltigste also/
Marc. 16. 16.
Ioh. 6, 40.
wer glauben wird/ verstehe beständig biß ans end/ der wird als ein
außerwehltes Kind Gottes seelig werden/ oder daß ist der Wille deß
der mich gesandt hat/ daß wer den Sohn siehet/ vnd glaubet an
jhn/ der hat daß Ewige leben.
Sind Wort deß himmlischen Cantz
lers Christi JEsu selbs/ die er auß dem Schoß seines himmlischen Vatters
herab gebracht vnd geoffenbahret. Folgt in dem Nachsatz die vorsehung/ das
all vnd vorsehende Aug GOttes/ daß ersiehet den glaubigen Abraham vnd
alle seine nachfolger das sie werden im glauben verharren biß ans End. Die
Gnaden-Wahl schleußt kräfftiglich. Ergo soll Abraham vnd seine nach-
folger zum ewigen leben außerwehlet ohnfehlbar selig werden.

Könte es durch die vnmüglichkeit geschehen daß ein Artzt alle gebrä-
chen/ Siech- vnd kranckheit könte nicht nur heilen/ sondern auch zuvor den
event sehen/ wer vnder den patienten die Artzney annemmen oder auß-
schlagen werde: der würde in seinem Sinn folgendes decret machen vnd
diesen Vorsatz fassen also lautend: Wer vnder euch krancken mein bereitete
allgemeine Artzney wird annemmen vnd nicht verachten/ der soll heil vnd ge-
sund werden/ ja noch darzu in einen stetigen lieblichen Ruhstand versetzet
werden/ nicht vmb seiner eygen gesunden kräfften willen/ als deren er man-
gelt/ sondern in ansehung der application vnd annemung meiner Artzney:

Hinwi-
Die Dritte

SO iſt nun die Schrifft im allerheiligſten vnd edelſten lebens Buch
keine Jrꝛdiſche materialiſche Dinten ſchrifft/ ſondern gleich wie
das Buch deß lebens/ wie auch der Schreiber allhie figurlich vnd
verblumter weiß zu verſtehen/ auff art vnd weiß/ wie in obigen Predigten
angezeigt worden: Alſo iſt auch die Schrifft im gemeldten Buch ein figur-
lich him̃liſche Schrifft/ ein Schrifft im Himmel/ wie ſie der HERR
nennet/ daß iſt Himmliſch/ menſchlicher weiß außgeſprochen/ aber Goͤtt-
licher weiß zu verſtehen/ vnd begreifft daſſelbe in ſich einen goͤttlichen Syl-
logiſmum
oder Schlußred/ darinn voran ſtehet/ der ewige bedingte Rath-
Epheſ. 1. 11.
Rom. 8, 28.
2. Tim. 1, 9.
ſchluß/ oder Rath deß goͤttlichen Willens vnd gnaͤdigen fuͤrſatz
GOttes/ nach welchem wir beruffen mit einem Heyligen ruff/

ſo von der prædeſtination, verordnung vnd Gnaden-Wahl dergeſtalt vn-
derſchieden/ daß nach außſag deß Apoſtels wir zuvor verordnet ſind
nach dem fuͤrſatz.
Der Fuͤrſatz gehet (menſchlicher weiß davon zu reden)
vorher. Nach dem fuͤrſatz/ als einem exemplar vnd Muſter iſt die verord-
nung vnd Wahl geſchehen/ der fuͤrſatz macht gleichſam in dem ſylllogiſmo
oder Schlußred/ den erſten Satz/ derſelbe lautet auffs einfaltigſte alſo/
Marc. 16. 16.
Ioh. 6, 40.
wer glauben wird/ verſtehe beſtaͤndig biß ans end/ der wird als ein
außerwehltes Kind Gottes ſeelig werden/ oder daß iſt der Wille deß
der mich geſandt hat/ daß wer den Sohn ſiehet/ vnd glaubet an
jhn/ der hat daß Ewige leben.
Sind Wort deß himmliſchen Cantz
lers Chriſti JEſu ſelbs/ die er auß dem Schoß ſeines himmliſchen Vatters
herab gebracht vnd geoffenbahret. Folgt in dem Nachſatz die vorſehung/ das
all vnd vorſehende Aug GOttes/ daß erſiehet den glaubigen Abraham vnd
alle ſeine nachfolger das ſie werden im glauben verharꝛen biß ans End. Die
Gnaden-Wahl ſchleußt kraͤfftiglich. Ergò ſoll Abraham vnd ſeine nach-
folger zum ewigen leben außerwehlet ohnfehlbar ſelig werden.

Koͤnte es durch die vnmuͤglichkeit geſchehen daß ein Artzt alle gebraͤ-
chen/ Siech- vnd kranckheit koͤnte nicht nur heilen/ ſondern auch zuvor den
event ſehen/ wer vnder den patienten die Artzney annemmen oder auß-
ſchlagen werde: der wuͤrde in ſeinem Sinn folgendes decret machen vnd
dieſen Vorſatz faſſen alſo lautend: Wer vnder euch krancken mein bereitete
allgemeine Artzney wird annem̃en vnd nicht verachten/ der ſoll heil vnd ge-
ſund werden/ ja noch darzu in einen ſtetigen lieblichen Ruhſtand verſetzet
werden/ nicht vmb ſeiner eygen geſunden kraͤfften willen/ als deren er man-
gelt/ ſondern in anſehung der application vnd annemung meiner Artzney:

Hinwi-
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[520/0538] Die Dritte SO iſt nun die Schrifft im allerheiligſten vnd edelſten lebens Buch keine Jrꝛdiſche materialiſche Dinten ſchrifft/ ſondern gleich wie das Buch deß lebens/ wie auch der Schreiber allhie figurlich vnd verblumter weiß zu verſtehen/ auff art vnd weiß/ wie in obigen Predigten angezeigt worden: Alſo iſt auch die Schrifft im gemeldten Buch ein figur- lich him̃liſche Schrifft/ ein Schrifft im Himmel/ wie ſie der HERR nennet/ daß iſt Himmliſch/ menſchlicher weiß außgeſprochen/ aber Goͤtt- licher weiß zu verſtehen/ vnd begreifft daſſelbe in ſich einen goͤttlichen Syl- logiſmum oder Schlußred/ darinn voran ſtehet/ der ewige bedingte Rath- ſchluß/ oder Rath deß goͤttlichen Willens vnd gnaͤdigen fuͤrſatz GOttes/ nach welchem wir beruffen mit einem Heyligen ruff/ ſo von der prædeſtination, verordnung vnd Gnaden-Wahl dergeſtalt vn- derſchieden/ daß nach außſag deß Apoſtels wir zuvor verordnet ſind nach dem fuͤrſatz. Der Fuͤrſatz gehet (menſchlicher weiß davon zu reden) vorher. Nach dem fuͤrſatz/ als einem exemplar vnd Muſter iſt die verord- nung vnd Wahl geſchehen/ der fuͤrſatz macht gleichſam in dem ſylllogiſmo oder Schlußred/ den erſten Satz/ derſelbe lautet auffs einfaltigſte alſo/ wer glauben wird/ verſtehe beſtaͤndig biß ans end/ der wird als ein außerwehltes Kind Gottes ſeelig werden/ oder daß iſt der Wille deß der mich geſandt hat/ daß wer den Sohn ſiehet/ vnd glaubet an jhn/ der hat daß Ewige leben. Sind Wort deß himmliſchen Cantz lers Chriſti JEſu ſelbs/ die er auß dem Schoß ſeines himmliſchen Vatters herab gebracht vnd geoffenbahret. Folgt in dem Nachſatz die vorſehung/ das all vnd vorſehende Aug GOttes/ daß erſiehet den glaubigen Abraham vnd alle ſeine nachfolger das ſie werden im glauben verharꝛen biß ans End. Die Gnaden-Wahl ſchleußt kraͤfftiglich. Ergò ſoll Abraham vnd ſeine nach- folger zum ewigen leben außerwehlet ohnfehlbar ſelig werden. Epheſ. 1. 11. Rom. 8, 28. 2. Tim. 1, 9. Marc. 16. 16. Ioh. 6, 40. Koͤnte es durch die vnmuͤglichkeit geſchehen daß ein Artzt alle gebraͤ- chen/ Siech- vnd kranckheit koͤnte nicht nur heilen/ ſondern auch zuvor den event ſehen/ wer vnder den patienten die Artzney annemmen oder auß- ſchlagen werde: der wuͤrde in ſeinem Sinn folgendes decret machen vnd dieſen Vorſatz faſſen alſo lautend: Wer vnder euch krancken mein bereitete allgemeine Artzney wird annem̃en vnd nicht verachten/ der ſoll heil vnd ge- ſund werden/ ja noch darzu in einen ſtetigen lieblichen Ruhſtand verſetzet werden/ nicht vmb ſeiner eygen geſunden kraͤfften willen/ als deren er man- gelt/ ſondern in anſehung der application vnd annemung meiner Artzney: Hinwi-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 520. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/538>, abgerufen am 22.11.2024.