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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Ander
schleichen den reichen Witwen nach/ wenden lange Gebett für/ auff daß sie
jhre Häuser fressen. Was die Welt auß falschem Hertzen thut/ daß soll ja
ein außerwehltes Kind GOttes von rechtschaffenem vnd reinem Hertzen
thun/ vnd solche vätterliche Lieb mit kindlicher gegen-Lieb/ vnd darauß
springendem gehorsam begegnen.

Nicht allein aber daß/ sondern auch dem Himmlischen Schreiber
nachschreiben. Er hat vns auch in diesem stuck upogrammon ein fürschrifft
vnd muster hinderlassen; Es gibt zwar viel Schreiber/ aber heillose Schrei-
ber/ sudel-schreiber/ Klitterer vnd Placker/ die sich schändlich verschreiben/
daß sind nicht nur die Gotts vergessene bößwicht/ welche sich dem Sathan
mit jhrem Blut zu eygen verschreiben/ sondern auch die falsche Gesätz
Esa. 10. 1.
Luc. 16, 67.
vnd Vrtheil schreiben/ die für hundert Thonnen Oel fünfftzig/
für hundert Malter Weitzen/ achtzig schreiben/
vnd schreibenlassen/
die auff einem weissen papeiren Feld allzu weite schwartze furchen ziehen/ daß
die Erd nit für die Partey/ sondern für sie desto reicher vnd wolgebiger werde.

Sonderlich auch die Reformirende Reformir-würdige also genante
Reformirten/ welche zwar von der blossen Gnaden-wahl vnd vngehewren
verwerffung auff den Cantzeln nicht laut schreyen/ aber doch vnverholen in
die Welt hinauß von dem allgetrewesten GOtt vnd Vatter im Himmel
schreiben solche sachen/ die mit seiner Warheit/ Weißheit/ Gerechtigkeit/
grundgütiger Barmhertzigkeit nicht können concilijrt vnd verglichen
werden/ solche praedicata, die einem blutdürstigen Draconi (von dem als
der Athenienser Gesätzgeber/ man pfl[e]g[t]e zu sagen/ seine Gesätz seyen nicht
mit schwartzer Dinten/ sondern mit rothem Blut geschrieben worden/ oder
Apud Plu-
tarch. in
Syil p. m.
148.
einem grimmigen vnversöhnlichen Syllae der nach belieben proscribirt vnd in
Bann auffschreiben vnd darauff hinrichten lassen/ wen er gewollet/ auß
blossem Haß vnd widerwillen) besser oder viel mehr ärger anstehen/ als den
jenigen der da ist vnd heißt die Liebe selbs. So schreibet Calvinus klar/ Es
Calvin. l. 3.
instit. c. 21.
§. 5. &c. 23.
§. 2.
sind nicht alle Menschen zu einerley Zweck erschaffen worden/ etliche
sind zum ewigen Leben/ etliche zur Verdamnuß verordnet; fragstu mit was
fug vnd recht GOtt der HERR über seine Creatur so häfftig zörnen kön-
ne/ die jhn doch zuvor nicht beleidigt/ dann einen zum Todt vervrtheilten
auß blossem willen/ ist ein Werck/ vielmehr auß Tyranney/ als gerechten
Chamier.
tom. 3. de
praedest.
p. 106.
Rechts: Antwort hie von fragen vnd forschen stehet keinem frommen
Menschen zu/ gnug ist es/ daß es also Gottes willen sey/ daß ist ein Vrsach
äber alle Vrsach/ Chamier schreibt/ GOtt sey der bloß verstossenen nicht/
Vatter/ sondern nur jhr Schöpffer/ die er zur Verdamnuß erschaffen.
vnd ob wol die sublapsarij oder die nachfällige etwas von der sublapsario-

rum

Die Ander
ſchleichen den reichen Witwen nach/ wenden lange Gebett fuͤr/ auff daß ſie
jhre Haͤuſer freſſen. Was die Welt auß falſchem Hertzen thut/ daß ſoll ja
ein außerwehltes Kind GOttes von rechtſchaffenem vnd reinem Hertzen
thun/ vnd ſolche vaͤtterliche Lieb mit kindlicher gegen-Lieb/ vnd darauß
ſpringendem gehorſam begegnen.

Nicht allein aber daß/ ſondern auch dem Himmliſchen Schreiber
nachſchreiben. Er hat vns auch in dieſem ſtuck ὐπογραμμὸν ein fuͤrſchrifft
vnd muſter hinderlaſſen; Es gibt zwar viel Schreiber/ aber heilloſe Schrei-
ber/ ſudel-ſchreiber/ Klitterer vnd Placker/ die ſich ſchaͤndlich verſchreiben/
daß ſind nicht nur die Gotts vergeſſene boͤßwicht/ welche ſich dem Sathan
mit jhrem Blut zu eygen verſchreiben/ ſondern auch die falſche Geſaͤtz
Eſa. 10. 1.
Luc. 16, 67.
vnd Vrtheil ſchreiben/ die fuͤr hundert Thonnen Oel fuͤnfftzig/
fuͤr hundert Malter Weitzen/ achtzig ſchreiben/
vnd ſchreibẽlaſſen/
die auff einem weiſſen papeiren Feld allzu weite ſchwartze furchen ziehen/ daß
die Erd nit fuͤr die Partey/ ſondern fuͤr ſie deſto reicher vñ wolgebiger werde.

Sonderlich auch die Reformirende Reformir-wuͤrdige alſo genante
Reformirten/ welche zwar von der bloſſen Gnaden-wahl vnd vngehewren
verwerffung auff den Cantzeln nicht laut ſchreyen/ aber doch vnverholen in
die Welt hinauß von dem allgetreweſten GOtt vnd Vatter im Himmel
ſchreiben ſolche ſachen/ die mit ſeiner Warheit/ Weißheit/ Gerechtigkeit/
grundguͤtiger Barmhertzigkeit nicht koͤnnen concilijrt vnd verglichen
werden/ ſolche prædicata, die einem blutduͤrſtigen Draconi (von dem als
der Athenienſer Geſaͤtzgeber/ man pfl[e]g[t]e zu ſagen/ ſeine Geſaͤtz ſeyen nicht
mit ſchwartzer Dinten/ ſondern mit rothem Blut geſchrieben worden/ oder
Apud Plu-
tarch. in
Syil p. m.
148.
einem grim̃igen vnverſoͤhnlichen Syllæ der nach belieben proſcribirt vnd in
Bann auffſchreiben vnd darauff hinrichten laſſen/ wen er gewollet/ auß
bloſſem Haß vnd widerwillen) beſſer oder viel mehr aͤrger anſtehen/ als den
jenigen der da iſt vnd heißt die Liebe ſelbs. So ſchreibet Calvinus klar/ Es
Calvin. l. 3.
inſtit. c. 21.
§. 5. &c. 23.
§. 2.
ſind nicht alle Menſchen zu einerley Zweck erſchaffen worden/ etliche
ſind zum ewigen Leben/ etliche zur Verdamnuß verordnet; fragſtu mit was
fug vnd recht GOtt der HERR uͤber ſeine Creatur ſo haͤfftig zoͤrnen koͤn-
ne/ die jhn doch zuvor nicht beleidigt/ dann einen zum Todt vervrtheilten
auß bloſſem willen/ iſt ein Werck/ vielmehr auß Tyranney/ als gerechten
Chamier.
tom. 3. de
prædeſt.
p. 106.
Rechts: Antwort hie von fragen vnd forſchen ſtehet keinem frommen
Menſchen zu/ gnug iſt es/ daß es alſo Gottes willen ſey/ daß iſt ein Vrſach
aͤber alle Vrſach/ Chamier ſchreibt/ GOtt ſey der bloß verſtoſſenen nicht/
Vatter/ ſondern nur jhr Schoͤpffer/ die er zur Verdamnuß erſchaffen.
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[516/0534] Die Ander ſchleichen den reichen Witwen nach/ wenden lange Gebett fuͤr/ auff daß ſie jhre Haͤuſer freſſen. Was die Welt auß falſchem Hertzen thut/ daß ſoll ja ein außerwehltes Kind GOttes von rechtſchaffenem vnd reinem Hertzen thun/ vnd ſolche vaͤtterliche Lieb mit kindlicher gegen-Lieb/ vnd darauß ſpringendem gehorſam begegnen. Nicht allein aber daß/ ſondern auch dem Himmliſchen Schreiber nachſchreiben. Er hat vns auch in dieſem ſtuck ὐπογραμμὸν ein fuͤrſchrifft vnd muſter hinderlaſſen; Es gibt zwar viel Schreiber/ aber heilloſe Schrei- ber/ ſudel-ſchreiber/ Klitterer vnd Placker/ die ſich ſchaͤndlich verſchreiben/ daß ſind nicht nur die Gotts vergeſſene boͤßwicht/ welche ſich dem Sathan mit jhrem Blut zu eygen verſchreiben/ ſondern auch die falſche Geſaͤtz vnd Vrtheil ſchreiben/ die fuͤr hundert Thonnen Oel fuͤnfftzig/ fuͤr hundert Malter Weitzen/ achtzig ſchreiben/ vnd ſchreibẽlaſſen/ die auff einem weiſſen papeiren Feld allzu weite ſchwartze furchen ziehen/ daß die Erd nit fuͤr die Partey/ ſondern fuͤr ſie deſto reicher vñ wolgebiger werde. Eſa. 10. 1. Luc. 16, 67. Sonderlich auch die Reformirende Reformir-wuͤrdige alſo genante Reformirten/ welche zwar von der bloſſen Gnaden-wahl vnd vngehewren verwerffung auff den Cantzeln nicht laut ſchreyen/ aber doch vnverholen in die Welt hinauß von dem allgetreweſten GOtt vnd Vatter im Himmel ſchreiben ſolche ſachen/ die mit ſeiner Warheit/ Weißheit/ Gerechtigkeit/ grundguͤtiger Barmhertzigkeit nicht koͤnnen concilijrt vnd verglichen werden/ ſolche prædicata, die einem blutduͤrſtigen Draconi (von dem als der Athenienſer Geſaͤtzgeber/ man pflegte zu ſagen/ ſeine Geſaͤtz ſeyen nicht mit ſchwartzer Dinten/ ſondern mit rothem Blut geſchrieben worden/ oder einem grim̃igen vnverſoͤhnlichen Syllæ der nach belieben proſcribirt vnd in Bann auffſchreiben vnd darauff hinrichten laſſen/ wen er gewollet/ auß bloſſem Haß vnd widerwillen) beſſer oder viel mehr aͤrger anſtehen/ als den jenigen der da iſt vnd heißt die Liebe ſelbs. So ſchreibet Calvinus klar/ Es ſind nicht alle Menſchen zu einerley Zweck erſchaffen worden/ etliche ſind zum ewigen Leben/ etliche zur Verdamnuß verordnet; fragſtu mit was fug vnd recht GOtt der HERR uͤber ſeine Creatur ſo haͤfftig zoͤrnen koͤn- ne/ die jhn doch zuvor nicht beleidigt/ dann einen zum Todt vervrtheilten auß bloſſem willen/ iſt ein Werck/ vielmehr auß Tyranney/ als gerechten Rechts: Antwort hie von fragen vnd forſchen ſtehet keinem frommen Menſchen zu/ gnug iſt es/ daß es alſo Gottes willen ſey/ daß iſt ein Vrſach aͤber alle Vrſach/ Chamier ſchreibt/ GOtt ſey der bloß verſtoſſenen nicht/ Vatter/ ſondern nur jhr Schoͤpffer/ die er zur Verdamnuß erſchaffen. vnd ob wol die ſublapſarij oder die nachfaͤllige etwas von der ſublapſario- rum Apud Plu- tarch. in Syil p. m. 148. Calvin. l. 3. inſtit. c. 21. §. 5. &c. 23. §. 2. Chamier. tom. 3. de prædeſt. p. 106.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 516. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/534>, abgerufen am 22.11.2024.