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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
Wahl angestellet [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]prognosin, welche er zuvor versehen/ die hat er auchRom. 8, 29.
verordnet/ St. Petrus wündschet gleich im anfang seiner ersten Epistel
den außerwehlten frembdlingen GOttes gnad vnd frewden/
so da von ewigkeit außerkohren nach der versehung GOttes deß Vat-
ters/ durch die Heiligung deß Geistes zum gehorsam vnd zu der
1. Petr. 1, 12.
besserung deß Bluts JEsu Christi/ Jn der Welt gibts manche blin-
de Wahlen/ vnvernünfftige Churen/ vntaugliche vnd thumme Testamenta
so auß vnvorsichtigkeit oder auch vnordentlichen affecten fliessen vnd her-
für komen. Mancher spahret ein grosses Gut vnd reichen Mammon zusam-
men/ weiß aber nicht wer eygentlich vnd ohnfehlbar der künfftige Erb sein
wird/ daß Glück gerathet manchem der es nicht gemeinet/ oder dem es nicht
gemeint gewesen/ Es trifft manchmahl einen Narren an/ der daß erspahrte
Gut vergeudet vnd schändlich durchjaget/ darüber Salomo ein grosse
Weheklag geführt: Zu geschweigen manchen vnsinnigen vnd närrische Te-Eccles. 2.
18, 19.

staments-verfassungen. Virgilius war zwar ein sinnreicher Poet, aber in dem
er sein Edel Buch/ die Aeneis genandt/ nach seinem todt dem Fewer ver-
macht vnd befohlen man solls verbrennen/ damit dasselbe nicht vnder die
Leut käme/ so war er ein Thor. Augustus der Keyser hebt solche Vermächt-
nuß auß Keyserlicher Macht auff/ vnd ließ es nicht geschehen. Jener Spanier
* ließ in seinem Testament folgende disposition nach sich/ dieweil er gern* apud Pa-
schasium
l. 1. de alea.

die zeit feines lebens mit Würffeln auff dem Brett gespielt/ so solte man auß
seinen Todten-beinen Würffeln machen/ sein Haut gerben/ vnd ein Brett-
spiel darauß breitten/ O Narr! möchte man wol sagen. Nicht viel ge-
scheuder war jener Englische Meerhund/ der berühmte Schiff-Patron
Frantz Drach/ der verordnete in seinem letzten Willen/ man solt jhn in
einen bleyern Sarck ins Meer vergraben/ dieweil er bey leben mehr Zeit
zur See als auff der Erden zugebracht/ Hinc carmen Oveni lib. 2.
Epigr.
148.

Relligio quamvis Romana resurgeret olim,
Effoderet tumulum non puto, Drake, tuum,
Non est quod metuas, ne te combusserit ulla
Posteritas: in aqua tutus ab igne jaces.

Daß waren wol thumme vnd vnsinnige Testamenta. Aber ferne sey von
Göttlicher allsehender Weißheit/ daß sie ein solch blindes Testament in der
ewigkeit geordnet/ daß sie nicht solte zuvor auff die künfftige Zeit gesehen ha-
ben vnd wargenommen/ wie sich die Menschen-kinder in seine Ordnung
schicken werden/ welche die mittel zur seeligkeit annemmen oder außschlagen

werden/

Predigt.
Wahl angeſtellet [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt]προγνωσιν, welche er zuvor verſehẽ/ die hat er auchRom. 8, 29.
verordnet/ St. Petrus wuͤndſchet gleich im anfang ſeiner erſten Epiſtel
den außerwehlten frembdlingen GOttes gnad vnd frewden/
ſo da von ewigkeit außerkohren nach der verſehung GOttes deß Vat-
ters/ durch die Heiligung deß Geiſtes zum gehorſam vnd zu der
1. Petr. 1, 12.
beſſerung deß Bluts JEſu Chriſti/ Jn der Welt gibts manche blin-
de Wahlen/ vnvernuͤnfftige Churen/ vntaugliche vnd thumme Teſtamenta
ſo auß vnvorſichtigkeit oder auch vnordentlichen affecten flieſſen vnd her-
fuͤr komen. Mancher ſpahret ein groſſes Gut vnd reichen Mammon zuſam-
men/ weiß aber nicht wer eygentlich vnd ohnfehlbar der kuͤnfftige Erb ſein
wird/ daß Gluͤck gerathet manchem der es nicht gemeinet/ oder dem es nicht
gemeint geweſen/ Es trifft manchmahl einen Narren an/ der daß erſpahrte
Gut vergeudet vnd ſchaͤndlich durchjaget/ daruͤber Salomo ein groſſe
Weheklag gefuͤhrt: Zu geſchweigen manchen vnſinnigen vnd naͤrriſche Te-Eccleſ. 2.
18, 19.

ſtaments-verfaſſungen. Virgilius war zwar ein ſiñreicher Poët, aber in dem
er ſein Edel Buch/ die Aeneis genandt/ nach ſeinem todt dem Fewer ver-
macht vnd befohlen man ſolls verbrennen/ damit daſſelbe nicht vnder die
Leut kaͤme/ ſo war er ein Thor. Auguſtus der Keyſer hebt ſolche Vermaͤcht-
nuß auß Keyſerlicher Macht auff/ vnd ließ es nicht geſchehẽ. Jener Spanier
* ließ in ſeinem Teſtament folgende diſpoſition nach ſich/ dieweil er gern* apud Pa-
ſchaſium
l. 1. de alea.

die zeit feines lebens mit Wuͤrffeln auff dem Brett geſpielt/ ſo ſolte man auß
ſeinen Todten-beinen Wuͤrffeln machen/ ſein Haut gerben/ vnd ein Brett-
ſpiel darauß breitten/ O Narꝛ! moͤchte man wol ſagen. Nicht viel ge-
ſcheuder war jener Engliſche Meerhund/ der beruͤhmte Schiff-Patron
Frantz Drach/ der verordnete in ſeinem letzten Willen/ man ſolt jhn in
einen bleyern Sarck ins Meer vergraben/ dieweil er bey leben mehr Zeit
zur See als auff der Erden zugebracht/ Hinc carmen Oveni lib. 2.
Epigr.
148.

Relligio quamvis Romana reſurgeret olim,
Effoderet tumulum non puto, Drake, tuum,
Non eſt quod metuas, ne te combuſſerit ulla
Poſteritas: in aquâ tutus ab igne jaces.

Daß waren wol thumme vnd vnſinnige Teſtamenta. Aber ferne ſey von
Goͤttlicher allſehender Weißheit/ daß ſie ein ſolch blindes Teſtament in der
ewigkeit geordnet/ daß ſie nicht ſolte zuvor auff die kuͤnfftige Zeit geſehen ha-
ben vnd wargenommen/ wie ſich die Menſchen-kinder in ſeine Ordnung
ſchicken werden/ welche die mittel zur ſeeligkeit annemmen oder außſchlagen

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[511/0529] Predigt. Wahl angeſtellet _ προγνωσιν, welche er zuvor verſehẽ/ die hat er auch verordnet/ St. Petrus wuͤndſchet gleich im anfang ſeiner erſten Epiſtel den außerwehlten frembdlingen GOttes gnad vnd frewden/ ſo da von ewigkeit außerkohren nach der verſehung GOttes deß Vat- ters/ durch die Heiligung deß Geiſtes zum gehorſam vnd zu der beſſerung deß Bluts JEſu Chriſti/ Jn der Welt gibts manche blin- de Wahlen/ vnvernuͤnfftige Churen/ vntaugliche vnd thumme Teſtamenta ſo auß vnvorſichtigkeit oder auch vnordentlichen affecten flieſſen vnd her- fuͤr komen. Mancher ſpahret ein groſſes Gut vnd reichen Mammon zuſam- men/ weiß aber nicht wer eygentlich vnd ohnfehlbar der kuͤnfftige Erb ſein wird/ daß Gluͤck gerathet manchem der es nicht gemeinet/ oder dem es nicht gemeint geweſen/ Es trifft manchmahl einen Narren an/ der daß erſpahrte Gut vergeudet vnd ſchaͤndlich durchjaget/ daruͤber Salomo ein groſſe Weheklag gefuͤhrt: Zu geſchweigen manchen vnſinnigen vnd naͤrriſche Te- ſtaments-verfaſſungen. Virgilius war zwar ein ſiñreicher Poët, aber in dem er ſein Edel Buch/ die Aeneis genandt/ nach ſeinem todt dem Fewer ver- macht vnd befohlen man ſolls verbrennen/ damit daſſelbe nicht vnder die Leut kaͤme/ ſo war er ein Thor. Auguſtus der Keyſer hebt ſolche Vermaͤcht- nuß auß Keyſerlicher Macht auff/ vnd ließ es nicht geſchehẽ. Jener Spanier * ließ in ſeinem Teſtament folgende diſpoſition nach ſich/ dieweil er gern die zeit feines lebens mit Wuͤrffeln auff dem Brett geſpielt/ ſo ſolte man auß ſeinen Todten-beinen Wuͤrffeln machen/ ſein Haut gerben/ vnd ein Brett- ſpiel darauß breitten/ O Narꝛ! moͤchte man wol ſagen. Nicht viel ge- ſcheuder war jener Engliſche Meerhund/ der beruͤhmte Schiff-Patron Frantz Drach/ der verordnete in ſeinem letzten Willen/ man ſolt jhn in einen bleyern Sarck ins Meer vergraben/ dieweil er bey leben mehr Zeit zur See als auff der Erden zugebracht/ Hinc carmen Oveni lib. 2. Epigr. 148. Rom. 8, 29. 1. Petr. 1, 12. Eccleſ. 2. 18, 19. * apud Pa- ſchaſium l. 1. de alea. Relligio quamvis Romana reſurgeret olim, Effoderet tumulum non puto, Drake, tuum, Non eſt quod metuas, ne te combuſſerit ulla Poſteritas: in aquâ tutus ab igne jaces. Daß waren wol thumme vnd vnſinnige Teſtamenta. Aber ferne ſey von Goͤttlicher allſehender Weißheit/ daß ſie ein ſolch blindes Teſtament in der ewigkeit geordnet/ daß ſie nicht ſolte zuvor auff die kuͤnfftige Zeit geſehen ha- ben vnd wargenommen/ wie ſich die Menſchen-kinder in ſeine Ordnung ſchicken werden/ welche die mittel zur ſeeligkeit annemmen oder außſchlagen werden/

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 511. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/529>, abgerufen am 22.11.2024.