Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Ander dann ziehlen die hochtröstliche Honigsüsse Evangelia vnd frölichste Himmeli-sche Bottschafften/ darinn sich die Göttliche Maiestät selbs erklärt/ alsbald im Eingang der Gesätze der H. zehen Gebott/ da der Herr sich aller Men- schen gnädigen GOtt nennet: Jch der HERR bin dein GOtt/ welche Menschen er hiemit in diesem Gebott obligirt, derer gnädige GOtt will er auch sein/ Nun ist ohn zweiffel hie niemand außgenommen/ Er schwert vnd Ezech. 18, 33. c. 33. 11.sagt/ Er wolle vnd begehre nicht den Todt deß Sünders/ Jch hab/ spricht der HErr durch den Mund deß Propheten Ezechielis, kein gefallen am Todt deßsterbenden/ Vnd abermahl spricht der HERR: so wahr als ich leb/ ich hab kein gefallen an dem Todt (verstehe dem ewigen Todt/ als welchen der bußfertige Sünder durch wahre Buß vermeiden kan/ da im gegentheil der natürliche Todt vnvermeidenlich/ der gewaltsame Todt biß weilen durch Buß nicht kan abgewendet werden) deß Gottlosen/ sondern daß sich der Gottlose bekehre von seinem wesen vnd lebe. Es streittet gleichsam GOttes barmhertzigkeit mit dem menschlichen Gött-
Die Ander dann ziehlen die hochtroͤſtliche Honigſuͤſſe Evangelia vnd froͤlichſte Him̃eli-ſche Bottſchafften/ darinn ſich die Goͤttliche Maieſtaͤt ſelbs erklaͤrt/ alsbald im Eingang der Geſaͤtze der H. zehen Gebott/ da der Herꝛ ſich aller Men- ſchen gnaͤdigen GOtt nennet: Jch der HERR bin dein GOtt/ welche Menſchen er hiemit in dieſem Gebott obligirt, derer gnaͤdige GOtt will er auch ſein/ Nun iſt ohn zweiffel hie niemand außgenom̃en/ Er ſchwert vnd Ezech. 18, 33. c. 33. 11.ſagt/ Er wolle vnd begehre nicht den Todt deß Suͤnders/ Jch hab/ ſpricht der HErꝛ durch den Mund deß Propheten Ezechielis, kein gefallen am Todt deßſterbenden/ Vnd abermahl ſpricht der HERR: ſo wahr als ich leb/ ich hab kein gefallen an dem Todt (verſtehe dem ewigen Todt/ als welchen der bußfertige Suͤnder durch wahre Buß vermeiden kan/ da im gegentheil der natuͤrliche Todt vnvermeidenlich/ der gewaltſame Todt biß weilen durch Buß nicht kan abgewẽdet werden) deß Gottloſen/ ſondern daß ſich der Gottloſe bekehre von ſeinem weſen vnd lebe. Es ſtreittet gleichſam GOttes barmhertzigkeit mit dem menſchlichen Goͤtt-
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Die Ander
dann ziehlen die hochtroͤſtliche Honigſuͤſſe Evangelia vnd froͤlichſte Him̃eli-
ſche Bottſchafften/ darinn ſich die Goͤttliche Maieſtaͤt ſelbs erklaͤrt/ alsbald
im Eingang der Geſaͤtze der H. zehen Gebott/ da der Herꝛ ſich aller Men-
ſchen gnaͤdigen GOtt nennet: Jch der HERR bin dein GOtt/ welche
Menſchen er hiemit in dieſem Gebott obligirt, derer gnaͤdige GOtt will er
auch ſein/ Nun iſt ohn zweiffel hie niemand außgenom̃en/ Er ſchwert vnd
ſagt/ Er wolle vnd begehre nicht den Todt deß Suͤnders/ Jch hab/ ſpricht
der HErꝛ durch den Mund deß Propheten Ezechielis, kein gefallen am
Todt deßſterbenden/ Vnd abermahl ſpricht der HERR: ſo wahr als
ich leb/ ich hab kein gefallen an dem Todt (verſtehe dem ewigen
Todt/ als welchen der bußfertige Suͤnder durch wahre Buß vermeiden
kan/ da im gegentheil der natuͤrliche Todt vnvermeidenlich/ der gewaltſame
Todt biß weilen durch Buß nicht kan abgewẽdet werden) deß Gottloſen/
ſondern daß ſich der Gottloſe bekehre von ſeinem weſen vnd lebe.
Ezech. 18,
33. c. 33. 11.
Es ſtreittet gleichſam GOttes barmhertzigkeit mit dem menſchlichen
vnſinnigen willẽ/ der Menſch thut nichts anders/ als wolt er mutwillig ſich
ſelbs dem ewigen Todt in rachen hinein ergeben/ Es heißt bey jhm/ wie bey
jenen tollen Jungſrawen zu Mileto/ wir woͤllen ſterben: Aber GOtt
rufft vnd ſchweret vom Himmel herab/ Jch will es nicht! du ſolt leben
vnd nicht ſterben/ Ey was wiltu ſterben vom Hauß Jſrael/ der
ich dich doch gern lebendig ſehe/ Ja ſpricht ein angefochten Hertz/ Jch
bin ein Suͤnder/ drumb bin ich auch des Todes: aber der HERR ſagt/ Jch
will vergeben/ warumb wiltu ſterben? Das angefochtene Gewiſſen ſpricht/
Jch bin von ewigkeit her verworffen: Nein/ ſagt GOttes Hertz/ bekehre
dich zu mir/ bekehꝛe dich/ ſo biſtu nicht verwoꝛffen/ was zeiheſtu dich/ warumb
wiltu ſterben. O ſelige Menſchen/ vmb dero willen GOtt ſelbs ſchweret!
o vnſelige Menſchen die dem ſchwur GOttes nicht glauben wollen! ſindt
Tertull. wort/ Er meinet hiemit nicht nur die beluſtigung/ daß iſt nicht nur
ſein meinung/ daß er ſich nicht beluſtige an der Gottloſen vntergang/ ſon-
dern er wolle ihn keines Wegs/ was ſeinen vorhergehenden willen anlangt/
Er begehre nicht nach der ſtrenge deß Rechts mit einigem Menſchen verfah-
ren/ ſo lang er lebet ſoll jhm auch/ (ja mitten im Todt ſelbs/ ehe vnd dann
er den letzten Athem außgeblaſen) der gnaden vnd lebens Thuͤr offen ſtehen.
Der Menſch beluſtigt ſich offtmahl nicht an einem ding/ er will aber daß es
geſchehe: Als zum Exempel/ ein Krancker hat nicht luſt an einem bittern
Traͤncklein/ aber will er gefund ſein/ ſo begehrt er es zu trincken/ aber im
Goͤtt-
Lib. de
Pœnit.
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