Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die 20. vnd Letzte dann wo ist ein Sohn den der Vatter nicht züchtiget? seit jhrvers. 8.aber ohne Züchtigung/ welcher sie alle sindt theilhafftig worden/ so seit jhr Bastarte vnd nicht Kinder. Hieher gehört auch die vätterliche Hülff in allen nöthen/ son- Es ist ferner auch eine grosse vätterliche Gutthat/ die genämhal- Er schonet auch derselben/ wie ein Vatter seines Sohns also
Die 20. vnd Letzte dann wo iſt ein Sohn den der Vatter nicht züchtiget? ſeit jhrverſ. 8.aber ohne Zuͤchtigung/ welcher ſie alle ſindt theilhafftig worden/ ſo ſeit jhr Baſtarte vnd nicht Kinder. Hieher gehoͤrt auch die vaͤtterliche Huͤlff in allen noͤthen/ ſon- Es iſt ferner auch eine groſſe vaͤtterliche Gutthat/ die genaͤmhal- Er ſchonet auch derſelben/ wie ein Vatter ſeines Sohns alſo
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Die 20. vnd Letzte
dann wo iſt ein Sohn den der Vatter nicht züchtiget? ſeit jhr
aber ohne Zuͤchtigung/ welcher ſie alle ſindt theilhafftig worden/
ſo ſeit jhr Baſtarte vnd nicht Kinder.
verſ. 8.
Hieher gehoͤrt auch die vaͤtterliche Huͤlff in allen noͤthen/ ſon-
derlich wann die Noth am groͤſſeſten iſt/ ſo iſt die goͤttliche Huͤlff die nechſte.
ein Kindtbetterin aͤngſtet vnd quelet ſich haͤfftig/ waͤre gern bald davon/
aber ploͤtzlich in einem Augenblick ehe man ſich verſiehet/ huͤlfft GOtt offt
wunderbarlich/ das jedermann ſagen muß/ daß hat Gott gethan/ ſo ge-
hets auch in andern noͤthen vnd gefahr/ man laſſe GOTT nur ſeine horas
vnd moras Zeit vnd Verzug/ das Leben hangt manchmal an einem ſeiden
Faden/ Wir hatten vns in Aſia/ ſpricht Sanct Paulus/ vnſers
lebens erwogen/ bey vns beſchloſſen/ wir muͤßten ſterben/ aber
wie wunderbarlich/ wie herrlich hat GOTT der Herr geholffen?
Die Tyrannen bringens offt auffs hoͤchſt/ aber alßdann muß es brechen/
dann iſts zeit/ daß Gott jhre Macht ſchwaͤche/ vnd dadurch ſeine Allmacht
bezeuge/ das jederman ſehen/ ja greiffen vnd ſagen muͤſſe/ Diſes iſt Got-
tes Finger. Die legenda vom Koͤnig Pharao in Ægypten gibt hie einen
ſchoͤnen Commentarium an die Handt/ deßgleichen die hiſtoria Davids/
der war ein mahl ſchon vmbringet/ er war im Sack/ Saul doͤrffte nur zuzie-
hen/ aber GOtt ziſchet den Philiſtern/ die fallen ins Landt/ machen ein
diverſion vnd verruͤcken den Compaß mit einander.
2. Cor. 1,
8. 9.
1. Sam. 23,
26. 27. 28.
Es iſt ferner auch eine groſſe vaͤtterliche Gutthat/ die genaͤmhal-
tung der Guten/ wiewol vnvollkommenen Wercke. Ein leibeigner
Knecht hat ſein penſum oder Feyerabendt/ den muß er auß Zwang vnnd
Forcht der Straff ſtreng außarbeiten/ vnd ohnfehlbahr lieffern/ ſonſt be-
kompt er Streich fuͤr Lohn: nicht alſo das Kindt im Hauß/ das leiſtet ſei-
nem Vatter Gehorſam auß Lieb/ ſein Werck vnd Geſchaͤfft ſindt manch-
mal ſchlecht/ vngeſchickt vnd vnvollkommen/ aber ſein Vatter hat doch ſein
gefallen daran/ mehr als an den groͤſſern wercken deß Knechts. Alſo auch
der himmliſche Vatter halt die geringere Werck ſeiner außerwehlten Kin-
der fuͤr genehm/ achtet derſelben vnvollkommenheit nicht hoch/ nimpt den
guten kindlichen Willen fuͤr die Werck an.
Malach. 3,
17. 2. Sam.
21, 7. ubi
eadẽ utro-
biq; radix
_
confer:
Gen. 19, 15.
ubi
_
Er ſchonet auch derſelben/ wie ein Vatter ſeines Sohns
ſchonet/ der jhm dienet/ wie dann? wie David geſchonet deß Mephi-
boſeths deß Sohns Jonathan ſeines hertzen freundes/ dann da ſieben
Soͤhne Sauls den Kopff geben vnd daß Leben laſſen muſten/ ſchonete Da-
vid deß gemelten Mephiboſeth/ der bracht ſein Leben zur Außbeuth davon/
alſo
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