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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die 20. vnd Letzte
dann wo ist ein Sohn den der Vatter nicht züchtiget? seit jhr
vers. 8.aber ohne Züchtigung/ welcher sie alle sindt theilhafftig worden/
so seit jhr Bastarte vnd nicht Kinder.

Hieher gehört auch die vätterliche Hülff in allen nöthen/ son-
derlich wann die Noth am grössesten ist/ so ist die göttliche Hülff die nechste.
ein Kindtbetterin ängstet vnd quelet sich häfftig/ wäre gern bald davon/
aber plötzlich in einem Augenblick ehe man sich versiehet/ hülfft GOtt offt
wunderbarlich/ das jedermann sagen muß/ daß hat Gott gethan/ so ge-
hets auch in andern nöthen vnd gefahr/ man lasse GOTT nur seine horas
2. Cor. 1,
8. 9.
vnd moras Zeit vnd Verzug/ das Leben hangt manchmal an einem seiden
Faden/ Wir hatten vns in Asia/ spricht Sanct Paulus/ vnsers
lebens erwogen/ bey vns beschlossen/ wir müßten sterben/
aber
wie wunderbarlich/ wie herrlich hat GOTT der Herr geholffen?
Die Tyrannen bringens offt auffs höchst/ aber alßdann muß es brechen/
dann ists zeit/ daß Gott jhre Macht schwäche/ vnd dadurch seine Allmacht
bezeuge/ das jederman sehen/ ja greiffen vnd sagen müsse/ Dises ist Got-
tes Finger. Die legenda vom König Pharao in AEgypten gibt hie einen
1. Sam. 23,
26. 27. 28.
schönen Commentarium an die Handt/ deßgleichen die historia Davids/
der war ein mahl schon vmbringet/ er war im Sack/ Saul dörffte nur zuzie-
hen/ aber GOtt zischet den Philistern/ die fallen ins Landt/ machen ein
diversion vnd verrücken den Compaß mit einander.

Es ist ferner auch eine grosse vätterliche Gutthat/ die genämhal-
tung der Guten/
wiewol vnvollkommenen Wercke. Ein leibeigner
Knecht hat sein pensum oder Feyerabendt/ den muß er auß Zwang vnnd
Forcht der Straff streng außarbeiten/ vnd ohnfehlbahr lieffern/ sonst be-
kompt er Streich für Lohn: nicht also das Kindt im Hauß/ das leistet sei-
nem Vatter Gehorsam auß Lieb/ sein Werck vnd Geschäfft sindt manch-
mal schlecht/ vngeschickt vnd vnvollkommen/ aber sein Vatter hat doch sein
gefallen daran/ mehr als an den grössern wercken deß Knechts. Also auch
Malach. 3,
17. 2. Sam.
21, 7. ubi
eaden utro-
biq; radix
[fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt]
confer:
Gen. 19, 15.
ubi

[fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt]
der himmlische Vatter halt die geringere Werck seiner außerwehlten Kin-
der für genehm/ achtet derselben vnvollkommenheit nicht hoch/ nimpt den
guten kindlichen Willen für die Werck an.

Er schonet auch derselben/ wie ein Vatter seines Sohns
schonet/ der jhm dienet/
wie dann? wie David geschonet deß Mephi-
boseths deß Sohns Jonathan seines hertzen freundes/ dann da sieben
Söhne Sauls den Kopff geben vnd daß Leben lassen musten/ schonete Da-
vid deß gemelten Mephiboseth/ der bracht sein Leben zur Außbeuth davon/

also

Die 20. vnd Letzte
dann wo iſt ein Sohn den der Vatter nicht züchtiget? ſeit jhr
verſ. 8.aber ohne Zuͤchtigung/ welcher ſie alle ſindt theilhafftig worden/
ſo ſeit jhr Baſtarte vnd nicht Kinder.

Hieher gehoͤrt auch die vaͤtterliche Huͤlff in allen noͤthen/ ſon-
derlich wann die Noth am groͤſſeſten iſt/ ſo iſt die goͤttliche Huͤlff die nechſte.
ein Kindtbetterin aͤngſtet vnd quelet ſich haͤfftig/ waͤre gern bald davon/
aber ploͤtzlich in einem Augenblick ehe man ſich verſiehet/ huͤlfft GOtt offt
wunderbarlich/ das jedermann ſagen muß/ daß hat Gott gethan/ ſo ge-
hets auch in andern noͤthen vnd gefahr/ man laſſe GOTT nur ſeine horas
2. Cor. 1,
8. 9.
vnd moras Zeit vnd Verzug/ das Leben hangt manchmal an einem ſeiden
Faden/ Wir hatten vns in Aſia/ ſpricht Sanct Paulus/ vnſers
lebens erwogen/ bey vns beſchloſſen/ wir muͤßten ſterben/
aber
wie wunderbarlich/ wie herrlich hat GOTT der Herr geholffen?
Die Tyrannen bringens offt auffs hoͤchſt/ aber alßdann muß es brechen/
dann iſts zeit/ daß Gott jhre Macht ſchwaͤche/ vnd dadurch ſeine Allmacht
bezeuge/ das jederman ſehen/ ja greiffen vnd ſagen muͤſſe/ Diſes iſt Got-
tes Finger. Die legenda vom Koͤnig Pharao in Ægypten gibt hie einen
1. Sam. 23,
26. 27. 28.
ſchoͤnen Commentarium an die Handt/ deßgleichen die hiſtoria Davids/
der war ein mahl ſchon vmbringet/ er war im Sack/ Saul doͤrffte nur zuzie-
hen/ aber GOtt ziſchet den Philiſtern/ die fallen ins Landt/ machen ein
diverſion vnd verruͤcken den Compaß mit einander.

Es iſt ferner auch eine groſſe vaͤtterliche Gutthat/ die genaͤmhal-
tung der Guten/
wiewol vnvollkommenen Wercke. Ein leibeigner
Knecht hat ſein penſum oder Feyerabendt/ den muß er auß Zwang vnnd
Forcht der Straff ſtreng außarbeiten/ vnd ohnfehlbahr lieffern/ ſonſt be-
kompt er Streich fuͤr Lohn: nicht alſo das Kindt im Hauß/ das leiſtet ſei-
nem Vatter Gehorſam auß Lieb/ ſein Werck vnd Geſchaͤfft ſindt manch-
mal ſchlecht/ vngeſchickt vnd vnvollkommen/ aber ſein Vatter hat doch ſein
gefallen daran/ mehr als an den groͤſſern wercken deß Knechts. Alſo auch
Malach. 3,
17. 2. Sam.
21, 7. ubi
eadẽ utro-
biq; radix
[fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt]
confer:
Gen. 19, 15.
ubi

[fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt]
der himmliſche Vatter halt die geringere Werck ſeiner außerwehlten Kin-
der fuͤr genehm/ achtet derſelben vnvollkommenheit nicht hoch/ nimpt den
guten kindlichen Willen fuͤr die Werck an.

Er ſchonet auch derſelben/ wie ein Vatter ſeines Sohns
ſchonet/ der jhm dienet/
wie dann? wie David geſchonet deß Mephi-
boſeths deß Sohns Jonathan ſeines hertzen freundes/ dann da ſieben
Soͤhne Sauls den Kopff geben vnd daß Leben laſſen muſten/ ſchonete Da-
vid deß gemelten Mephiboſeth/ der bracht ſein Leben zur Außbeuth davon/

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[474/0492] Die 20. vnd Letzte dann wo iſt ein Sohn den der Vatter nicht züchtiget? ſeit jhr aber ohne Zuͤchtigung/ welcher ſie alle ſindt theilhafftig worden/ ſo ſeit jhr Baſtarte vnd nicht Kinder. verſ. 8. Hieher gehoͤrt auch die vaͤtterliche Huͤlff in allen noͤthen/ ſon- derlich wann die Noth am groͤſſeſten iſt/ ſo iſt die goͤttliche Huͤlff die nechſte. ein Kindtbetterin aͤngſtet vnd quelet ſich haͤfftig/ waͤre gern bald davon/ aber ploͤtzlich in einem Augenblick ehe man ſich verſiehet/ huͤlfft GOtt offt wunderbarlich/ das jedermann ſagen muß/ daß hat Gott gethan/ ſo ge- hets auch in andern noͤthen vnd gefahr/ man laſſe GOTT nur ſeine horas vnd moras Zeit vnd Verzug/ das Leben hangt manchmal an einem ſeiden Faden/ Wir hatten vns in Aſia/ ſpricht Sanct Paulus/ vnſers lebens erwogen/ bey vns beſchloſſen/ wir muͤßten ſterben/ aber wie wunderbarlich/ wie herrlich hat GOTT der Herr geholffen? Die Tyrannen bringens offt auffs hoͤchſt/ aber alßdann muß es brechen/ dann iſts zeit/ daß Gott jhre Macht ſchwaͤche/ vnd dadurch ſeine Allmacht bezeuge/ das jederman ſehen/ ja greiffen vnd ſagen muͤſſe/ Diſes iſt Got- tes Finger. Die legenda vom Koͤnig Pharao in Ægypten gibt hie einen ſchoͤnen Commentarium an die Handt/ deßgleichen die hiſtoria Davids/ der war ein mahl ſchon vmbringet/ er war im Sack/ Saul doͤrffte nur zuzie- hen/ aber GOtt ziſchet den Philiſtern/ die fallen ins Landt/ machen ein diverſion vnd verruͤcken den Compaß mit einander. 2. Cor. 1, 8. 9. 1. Sam. 23, 26. 27. 28. Es iſt ferner auch eine groſſe vaͤtterliche Gutthat/ die genaͤmhal- tung der Guten/ wiewol vnvollkommenen Wercke. Ein leibeigner Knecht hat ſein penſum oder Feyerabendt/ den muß er auß Zwang vnnd Forcht der Straff ſtreng außarbeiten/ vnd ohnfehlbahr lieffern/ ſonſt be- kompt er Streich fuͤr Lohn: nicht alſo das Kindt im Hauß/ das leiſtet ſei- nem Vatter Gehorſam auß Lieb/ ſein Werck vnd Geſchaͤfft ſindt manch- mal ſchlecht/ vngeſchickt vnd vnvollkommen/ aber ſein Vatter hat doch ſein gefallen daran/ mehr als an den groͤſſern wercken deß Knechts. Alſo auch der himmliſche Vatter halt die geringere Werck ſeiner außerwehlten Kin- der fuͤr genehm/ achtet derſelben vnvollkommenheit nicht hoch/ nimpt den guten kindlichen Willen fuͤr die Werck an. Malach. 3, 17. 2. Sam. 21, 7. ubi eadẽ utro- biq; radix _ confer: Gen. 19, 15. ubi _ Er ſchonet auch derſelben/ wie ein Vatter ſeines Sohns ſchonet/ der jhm dienet/ wie dann? wie David geſchonet deß Mephi- boſeths deß Sohns Jonathan ſeines hertzen freundes/ dann da ſieben Soͤhne Sauls den Kopff geben vnd daß Leben laſſen muſten/ ſchonete Da- vid deß gemelten Mephiboſeth/ der bracht ſein Leben zur Außbeuth davon/ alſo

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 474. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/492>, abgerufen am 22.11.2024.