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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
warheit nicht lassen fehlen. Diß sindt hochtröstliche Wort/ der
Herr predigt zwar von der Ruthen/ aber Er überzuckert sie dermassen/ daß
wer es recht zu hertzen nimt/ auch mitten vnter der Ruthen grossen Trost
vnd Frewd empfinden muß. Er sagt er wolle heimsuchen/ das ist/ Er
wolle gegenwärtig mit seiner/ (nicht schrecklichen Henckers) sondern
Gnaden vnd heilreichen Vattersruthen erscheinen/ nicht ferne davon
sein/ Er will im Hertzen wohnen. damit es aber ein reines/ sauberes/ zer-
knirschtes/ vnd eines solchen hohen Gastes gewürdigtes Hertze sey/ will ers
zuvor mit dem Zucht vnd Creutz-bäsem außkehren/ O wie wol kam dise
Ruth dem König Manasse/ der ohn dieselbe mit Leib vnd Seel verdorben
wäre. Er sagt ferner/ ob er gleich mit der Ruthen dapffer zuschlagen wer-
de/ so wolle er doch sein Gnad nicht wenden/ die spühret man in der
Buß selbs/ so durch solche Zucht wirdt erwecket/ in dem geistlichen Durst
nach vergebung der Sünden. Dann diß sindt Gnaden-strahlen.

Der Scribent deß andern Buchs der Maccabeer/ nach dem er das
Blutbad vnd den Jamer zu Jerusalem vnder der Verfolgung deß Wüte-
richs Antiochi erzehlt/ setzt er folgende epikrisin vnnd Außschlag hinzu.2. Maccab.
6, 12.

Jch muß aber hie den Leser vermahnen/ das er sich nicht ärgere
über disem Jammer/ sondern gedencke daß jhnen die Straffe
nicht zum verderben/ sondern zur Warnung widerfahren sey/
denn das ist ein grosse Gnade daß Gott den Sündern stewret/
vers. 13.
daß sie nicht fortfahren/ vnd ist bald hinder jhnen her mit der
Straff/ dann vnser Herr Gott sihet vns nicht so lange zu/ als
vers. 14.
den andern Heyden/ die Er last hingehen/ biß sie die Maß der
Sünden erfüllet haben/ daß er sie darnach straffe/ sondern weh-
vers. 15.
ret vns/ das wir nicht zu viel machen/ vnd Er zu letzt sich nicht
an vns rechen muß. Derohalben hat Er seine Barmhertzigkeit
vers. 16.
noch nie von vns genommen/ vnd ob er vns mit einem Vnglück
gezüchtiget hat/ hat er dannoch sein Volck nicht gar verlassen/
diß hab ich zu einer Ermahnung hiesagen wollen.
Die Wort
Sanct Pauli gehören auch hieher/ Mein Sohn achte nicht geringHebr. 12, 5.
die Züchtigung deß Herren/ vnd verzage nicht wann du von
jhm gestraffet wirst/ dann welchen der Herr lieb hat/ den züchti-
vers. 6.
vers. 7.

get er/ Er stäupet einen jeglichen Sohn den er auffnimpt/ so jhr
die Züchtigung erduldet/ so erbeut sich euch Gott als kindern/

dann
O o o

Predigt.
warheit nicht laſſen fehlen. Diß ſindt hochtroͤſtliche Wort/ der
Herr predigt zwar von der Ruthen/ aber Er uͤberzuckert ſie dermaſſen/ daß
wer es recht zu hertzen nimt/ auch mitten vnter der Ruthen groſſen Troſt
vnd Frewd empfinden muß. Er ſagt er wolle heimſuchen/ das iſt/ Er
wolle gegenwaͤrtig mit ſeiner/ (nicht ſchrecklichen Henckers) ſondern
Gnaden vnd heilreichen Vattersruthen erſcheinen/ nicht ferne davon
ſein/ Er will im Hertzen wohnen. damit es aber ein reines/ ſauberes/ zer-
knirſchtes/ vnd eines ſolchen hohen Gaſtes gewuͤrdigtes Hertze ſey/ will ers
zuvor mit dem Zucht vnd Creutz-baͤſem außkehren/ O wie wol kam diſe
Ruth dem Koͤnig Manaſſe/ der ohn dieſelbe mit Leib vnd Seel verdorben
waͤre. Er ſagt ferner/ ob er gleich mit der Ruthen dapffer zuſchlagen wer-
de/ ſo wolle er doch ſein Gnad nicht wenden/ die ſpuͤhret man in der
Buß ſelbs/ ſo durch ſolche Zucht wirdt erwecket/ in dem geiſtlichen Durſt
nach vergebung der Suͤnden. Dann diß ſindt Gnaden-ſtrahlen.

Der Scribent deß andern Buchs der Maccabeer/ nach dem er das
Blutbad vnd den Jamer zu Jeruſalem vnder der Verfolgung deß Wuͤte-
richs Antiochi erzehlt/ ſetzt er folgende ἐπίκρισιν vnnd Außſchlag hinzu.2. Maccab.
6, 12.

Jch muß aber hie den Leſer vermahnen/ das er ſich nicht ärgere
uͤber diſem Jammer/ ſondern gedencke daß jhnen die Straffe
nicht zum verderben/ ſondern zur Warnung widerfahren ſey/
denn das iſt ein groſſe Gnade daß Gott den Suͤndern ſtewret/
verſ. 13.
daß ſie nicht fortfahren/ vnd iſt bald hinder jhnen her mit der
Straff/ dann vnſer Herr Gott ſihet vns nicht ſo lange zu/ als
verſ. 14.
den andern Heyden/ die Er laſt hingehen/ biß ſie die Maß der
Suͤnden erfuͤllet haben/ daß er ſie darnach ſtraffe/ ſondern weh-
verſ. 15.
ret vns/ das wir nicht zu viel machen/ vnd Er zu letzt ſich nicht
an vns rechen muß. Derohalben hat Er ſeine Barmhertzigkeit
verſ. 16.
noch nie von vns genommen/ vnd ob er vns mit einem Vngluͤck
gezuͤchtiget hat/ hat er dannoch ſein Volck nicht gar verlaſſen/
diß hab ich zu einer Ermahnung hieſagen wollen.
Die Wort
Sanct Pauli gehoͤren auch hieher/ Mein Sohn achte nicht geringHebr. 12, 5.
die Zuͤchtigung deß Herren/ vnd verzage nicht wann du von
jhm geſtraffet wirſt/ dann welchen der Herr lieb hat/ den zuͤchti-
verſ. 6.
verſ. 7.

get er/ Er ſtaͤupet einen jeglichen Sohn den er auffnimpt/ ſo jhr
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dann
O o o
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[473/0491] Predigt. warheit nicht laſſen fehlen. Diß ſindt hochtroͤſtliche Wort/ der Herr predigt zwar von der Ruthen/ aber Er uͤberzuckert ſie dermaſſen/ daß wer es recht zu hertzen nimt/ auch mitten vnter der Ruthen groſſen Troſt vnd Frewd empfinden muß. Er ſagt er wolle heimſuchen/ das iſt/ Er wolle gegenwaͤrtig mit ſeiner/ (nicht ſchrecklichen Henckers) ſondern Gnaden vnd heilreichen Vattersruthen erſcheinen/ nicht ferne davon ſein/ Er will im Hertzen wohnen. damit es aber ein reines/ ſauberes/ zer- knirſchtes/ vnd eines ſolchen hohen Gaſtes gewuͤrdigtes Hertze ſey/ will ers zuvor mit dem Zucht vnd Creutz-baͤſem außkehren/ O wie wol kam diſe Ruth dem Koͤnig Manaſſe/ der ohn dieſelbe mit Leib vnd Seel verdorben waͤre. Er ſagt ferner/ ob er gleich mit der Ruthen dapffer zuſchlagen wer- de/ ſo wolle er doch ſein Gnad nicht wenden/ die ſpuͤhret man in der Buß ſelbs/ ſo durch ſolche Zucht wirdt erwecket/ in dem geiſtlichen Durſt nach vergebung der Suͤnden. Dann diß ſindt Gnaden-ſtrahlen. Der Scribent deß andern Buchs der Maccabeer/ nach dem er das Blutbad vnd den Jamer zu Jeruſalem vnder der Verfolgung deß Wuͤte- richs Antiochi erzehlt/ ſetzt er folgende ἐπίκρισιν vnnd Außſchlag hinzu. Jch muß aber hie den Leſer vermahnen/ das er ſich nicht ärgere uͤber diſem Jammer/ ſondern gedencke daß jhnen die Straffe nicht zum verderben/ ſondern zur Warnung widerfahren ſey/ denn das iſt ein groſſe Gnade daß Gott den Suͤndern ſtewret/ daß ſie nicht fortfahren/ vnd iſt bald hinder jhnen her mit der Straff/ dann vnſer Herr Gott ſihet vns nicht ſo lange zu/ als den andern Heyden/ die Er laſt hingehen/ biß ſie die Maß der Suͤnden erfuͤllet haben/ daß er ſie darnach ſtraffe/ ſondern weh- ret vns/ das wir nicht zu viel machen/ vnd Er zu letzt ſich nicht an vns rechen muß. Derohalben hat Er ſeine Barmhertzigkeit noch nie von vns genommen/ vnd ob er vns mit einem Vngluͤck gezuͤchtiget hat/ hat er dannoch ſein Volck nicht gar verlaſſen/ diß hab ich zu einer Ermahnung hieſagen wollen. Die Wort Sanct Pauli gehoͤren auch hieher/ Mein Sohn achte nicht gering die Zuͤchtigung deß Herren/ vnd verzage nicht wann du von jhm geſtraffet wirſt/ dann welchen der Herr lieb hat/ den zuͤchti- get er/ Er ſtaͤupet einen jeglichen Sohn den er auffnimpt/ ſo jhr die Zuͤchtigung erduldet/ ſo erbeut ſich euch Gott als kindern/ dann 2. Maccab. 6, 12. verſ. 13. verſ. 14. verſ. 15. verſ. 16. Hebr. 12, 5. verſ. 6. verſ. 7. O o o

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 473. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/491>, abgerufen am 22.11.2024.