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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die 20. vnd Letzte
anzudeuten den gesegneten Sammen/ in welchem alle völcker sollen gesegnet
werden/ den Messiam welcher gecreutzigt werden solte vnd dadurch Segen/
Gen. 48, 14.
15. 16.
Tertull. l.
de Baptisin.
c. 8. Iacob,
inquit, ma-
nibus trans-
versim in
se obliqua-
tis benedi-
xit ut Chri-
stum de-
formantes
jam tunc
protende-
rent bene-
dictionem
in Christun
futuram,
Eph. 1, 3. 4.
5. 6.
Heil/ Leben vnd Seeligkeit erlangen. Er streckt seine rechte Händt
auß/ vnd leget sie auff Ephraims deß jüngsten Haupt/ vnd seine
lincke auff Manasses Haupt/ vnd thät wissend also mit seinen
händen/ dann Manasse war der Erstgebohrne/ vnd er segnet
Joseph vnd sprach/ GOTT für dem meine vätter Abraham
vnd Jsaac gewandelt haben/ GOtt der mich mein Lebenlang
ernehret hat/ biß auff disen Tag/ der Engel der mich erlöset hat
von allem übel/ der segne die knaben/ daß sie nach meinem End/
nach meiner vätter Abraham vnd Jsaac Namen genennet wer-
den/ daß sie wachsen vnd vil werden auff Erden/
Andere mehr
Exempel zu geschweigen. also hat auch der Vatter vnsers Herren Jesu
Christi vns gesegnet. Gelobet sey GOtt vnd der Vatter vnsers
Herren Jesu Christi/ der vns gesegnet hat mit allerley geistli-
chen Segen/ in himlischen güttern durch Christum/ wie ervns
dann erwehlet hat durch denselbigen/ ehe der Welt grund geleget
war/ daß wir solten sein heylig vnd vnsträfflich fur jhm in der
Liebe/ vnd hat vns verordnet zur Kindtschafft gegen jhm selbst/
durch Jesum Christ/ nach dem wolgefallen seines Willens/ zu
Lob seiner herrlichen Gnaden/ durch welche Er vns hat ange-
nehm gemacht/ in dem Geliebten/
Abraham daß gehorsame liebe
Kind Gottes/ hat erfahren was Gottes Segen sey vnd vermag. Jch will
Gen. 12, 2.
3.
Num. 23.
21.
dich segnen/ sagt der Herr zu jhm/ vnd du solt ein Segen
(in abstracto) der Segen selbs sein; ich will segnen/ die dich
segnen/ vnd verfluchen die dich verfluchen.
Balak der Moabi-
ter König hätte gern gesehen/ hat deßwegen auch Bileam gedingt/ das er
den erstgebohrnen Sohn Gottes/ die Kinder Jsrael/ die Er auß Egypten
geführt/ verfluchete/ aber wider seinen Willen/ ohn seinen Danck muß
er segnen vnd sagen. Jch segne vnd kans nicht wenden/ man si-
het keine Muhe in Jacob/ vnd kein Arbeit in Jsrael/ der HErr
sein Gott ist bey jhm/ vnd das trometen deß Königs vnter jhm.

Benedicere Dei est benefacere, Gottes Segen-Wort ist kein Krafft

vnd

Die 20. vnd Letzte
anzudeuten den geſegneten Sam̃en/ in welchem alle voͤlcker ſollen geſegnet
werden/ den Meſſiam welcher gecreutzigt werden ſolte vnd dadurch Segen/
Gen. 48, 14.
15. 16.
Tertull. l.
de Baptiſin.
c. 8. Iacob,
inquit, ma-
nibus trãſ-
verſim in
ſe obliqua-
tis benedi-
xit ut Chri-
ſtum de-
formantes
jam tunc
protende-
rent bene-
dictionem
in Chriſtũ
futuram,
Eph. 1, 3. 4.
5. 6.
Heil/ Leben vnd Seeligkeit erlangen. Er ſtreckt ſeine rechte Haͤndt
auß/ vnd leget ſie auff Ephraims deß juͤngſten Haupt/ vnd ſeine
lincke auff Manaſſes Haupt/ vnd thät wiſſend alſo mit ſeinen
händen/ dann Manaſſe war der Erſtgebohrne/ vnd er ſegnet
Joſeph vnd ſprach/ GOTT fuͤr dem meine vaͤtter Abraham
vnd Jſaac gewandelt haben/ GOtt der mich mein Lebenlang
ernehret hat/ biß auff diſen Tag/ der Engel der mich erloͤſet hat
von allem uͤbel/ der ſegne die knaben/ daß ſie nach meinem End/
nach meiner vaͤtter Abraham vnd Jſaac Namen genennet wer-
den/ daß ſie wachſen vnd vil werden auff Erden/
Andere mehr
Exempel zu geſchweigen. alſo hat auch der Vatter vnſers Herren Jeſu
Chriſti vns geſegnet. Gelobet ſey GOtt vnd der Vatter vnſers
Herren Jeſu Chriſti/ der vns geſegnet hat mit allerley geiſtli-
chen Segen/ in himliſchen guͤttern durch Chriſtum/ wie ervns
dann erwehlet hat durch denſelbigẽ/ ehe der Welt grund geleget
war/ daß wir ſolten ſein heylig vnd vnſtraͤfflich fůr jhm in der
Liebe/ vnd hat vns verordnet zur Kindtſchafft gegen jhm ſelbſt/
durch Jeſum Chriſt/ nach dem wolgefallen ſeines Willens/ zu
Lob ſeiner herrlichen Gnaden/ durch welche Er vns hat ange-
nehm gemacht/ in dem Geliebten/
Abraham daß gehorſame liebe
Kind Gottes/ hat erfahren was Gottes Segen ſey vnd vermag. Jch will
Gen. 12, 2.
3.
Num. 23.
21.
dich ſegnen/ ſagt der Herr zu jhm/ vnd du ſolt ein Segen
(in abſtracto) der Segen ſelbs ſein; ich will ſegnen/ die dich
ſegnen/ vnd verfluchen die dich verfluchen.
Balak der Moabi-
ter Koͤnig haͤtte gern geſehen/ hat deßwegen auch Bileam gedingt/ das er
den erſtgebohrnen Sohn Gottes/ die Kinder Jſrael/ die Er auß Egypten
gefuͤhrt/ verfluchete/ aber wider ſeinen Willen/ ohn ſeinen Danck muß
er ſegnen vnd ſagen. Jch ſegne vnd kans nicht wenden/ man ſi-
het keine Můhe in Jacob/ vnd kein Arbeit in Jſrael/ der HErr
ſein Gott iſt bey jhm/ vnd das trometen deß Koͤnigs vnter jhm.

Benedicere Dei eſt benefacere, Gottes Segen-Wort iſt kein Krafft

vnd
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[470/0488] Die 20. vnd Letzte anzudeuten den geſegneten Sam̃en/ in welchem alle voͤlcker ſollen geſegnet werden/ den Meſſiam welcher gecreutzigt werden ſolte vnd dadurch Segen/ Heil/ Leben vnd Seeligkeit erlangen. Er ſtreckt ſeine rechte Haͤndt auß/ vnd leget ſie auff Ephraims deß juͤngſten Haupt/ vnd ſeine lincke auff Manaſſes Haupt/ vnd thät wiſſend alſo mit ſeinen händen/ dann Manaſſe war der Erſtgebohrne/ vnd er ſegnet Joſeph vnd ſprach/ GOTT fuͤr dem meine vaͤtter Abraham vnd Jſaac gewandelt haben/ GOtt der mich mein Lebenlang ernehret hat/ biß auff diſen Tag/ der Engel der mich erloͤſet hat von allem uͤbel/ der ſegne die knaben/ daß ſie nach meinem End/ nach meiner vaͤtter Abraham vnd Jſaac Namen genennet wer- den/ daß ſie wachſen vnd vil werden auff Erden/ Andere mehr Exempel zu geſchweigen. alſo hat auch der Vatter vnſers Herren Jeſu Chriſti vns geſegnet. Gelobet ſey GOtt vnd der Vatter vnſers Herren Jeſu Chriſti/ der vns geſegnet hat mit allerley geiſtli- chen Segen/ in himliſchen guͤttern durch Chriſtum/ wie ervns dann erwehlet hat durch denſelbigẽ/ ehe der Welt grund geleget war/ daß wir ſolten ſein heylig vnd vnſtraͤfflich fůr jhm in der Liebe/ vnd hat vns verordnet zur Kindtſchafft gegen jhm ſelbſt/ durch Jeſum Chriſt/ nach dem wolgefallen ſeines Willens/ zu Lob ſeiner herrlichen Gnaden/ durch welche Er vns hat ange- nehm gemacht/ in dem Geliebten/ Abraham daß gehorſame liebe Kind Gottes/ hat erfahren was Gottes Segen ſey vnd vermag. Jch will dich ſegnen/ ſagt der Herr zu jhm/ vnd du ſolt ein Segen (in abſtracto) der Segen ſelbs ſein; ich will ſegnen/ die dich ſegnen/ vnd verfluchen die dich verfluchen. Balak der Moabi- ter Koͤnig haͤtte gern geſehen/ hat deßwegen auch Bileam gedingt/ das er den erſtgebohrnen Sohn Gottes/ die Kinder Jſrael/ die Er auß Egypten gefuͤhrt/ verfluchete/ aber wider ſeinen Willen/ ohn ſeinen Danck muß er ſegnen vnd ſagen. Jch ſegne vnd kans nicht wenden/ man ſi- het keine Můhe in Jacob/ vnd kein Arbeit in Jſrael/ der HErr ſein Gott iſt bey jhm/ vnd das trometen deß Koͤnigs vnter jhm. Benedicere Dei eſt benefacere, Gottes Segen-Wort iſt kein Krafft vnd Gen. 48, 14. 15. 16. Tertull. l. de Baptiſin. c. 8. Iacob, inquit, ma- nibus trãſ- verſim in ſe obliqua- tis benedi- xit ut Chri- ſtum de- formantes jam tunc protende- rent bene- dictionem in Chriſtũ futuram, Eph. 1, 3. 4. 5. 6. Gen. 12, 2. 3. Num. 23. 21.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 470. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/488>, abgerufen am 22.11.2024.