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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die 20. vnd Letzte
Göttlichen Fürsorg/ doch ein Ort für dem andern/ ein Land für dem andern/
Deut. 11, 12.diß ist daß Land/ spricht Moses von dem Land Canaan/ auff welches
der Herr dein Gott acht hat/ vnd darauff seine Augen immerdar se-
hen/ vom Anfang deß Jahrs biß an das Ende.
Welches Glück
auch dasselbe Land reichlich genossen/ vnd ist auch das Sprichwort hie war
worden/ das deß Haußvatters Aug den Grund fruchtbar machet.

Neben diser allgemeinen visitation vnd Haußvätterlichen Heimsu-
chung oder Laternen schaw/ sihet er sonderlich auff seine glaubige außer-
wehlte Kinder in particulari, als welche jhm für allen Creaturen am mei-
sten vnd nechsten angelegen vnd zu hertzen gehen/ da forscht er mit Laternen
auff alle vnsere Gedancken/ Wort vnd Werck/ auff vnser gehen vnd stehen/
sitzen vnd ligen/ Eingang vnd Außgang/ Leben vnd Sterben/ auffs aller
Psal. 139, 1.
2. 3.
genawste/ HErr du erforschest mich/ spricht David/ vnd kennest
mich/ ich sitze oder stehe auff/ so weissest du es/ du verstehest mei-
ne Gedancken von ferne/ ich gehe oder lige/ so bist du vmb mich/
vnd sihest alle meine Wege.

Jst also noch übrig providentia sive cura Dei Oeconomica, die
vätterliche Fürsorg oder Haußsorg Gottes deß Herren/ über seine liebe vnd
außerwehlte Schoß-kinder/ davon für dißmal kürtzlich zu handlen/ wölle der
Allmächtige seine Gnad vnd Segen verleihen/ AMEN.

GLeich wie ein jeder König für zwey Ding zu sorgen hat/ ins gemein
für daß gantze Königreich/ das dasselbe wol verwaltet/ vnd im er-
wünschten glücklichen Zustandt erhalten werde/ vnd dann für-
nemlich für seine Hoffstatt/ vnd Königliche Refidentz/ daß in derselben sei-
ne Junge Herren vnd Fräwlein dergestalt verpfleget werden/ daß es jhme
rühmlich/ jhnen ersprüßlich seye: inmassen David nit nur das gantze Land
wol regiert/ sondern auch seinen jungen Salomon vnder die Handt
Nathan gethan/ daß er wol in Weißheit/ Sitten vnd Tugenden zunehme:
also stehen auch Gottes deß Herren allsehende Augen offen über der gantzen
Welt/ Er sorget für das gantze Menschliche Geschlecht ins gesampt/ vnd
einen jeden insonderheit/ aber viel schärffer/ viel genawer/ viel geneigter
wendet er seine Augen vnd Sorg auff seine glaubige Kinder vnd Außer-
Deut. 4, 7.wehlten/ Wo ist ein solch Volck/ (spricht Moses zu den Kindern
Jsrael/ sein deß Allerhöchsten außerkohrnes Erbvolck/ vnder welchem Er
sein Fewr vnd Herd/ vnd also seine Hoffhaltung gehabt) Zu dem die

Götter

Die 20. vnd Letzte
Goͤttlichẽ Fuͤrſorg/ doch ein Ort fuͤr dem andern/ ein Land fuͤr dem andern/
Deut. 11, 12.diß iſt daß Land/ ſpricht Moſes von dem Land Canaan/ auff welches
der Herr dein Gott acht hat/ vnd darauff ſeine Augen im̃erdar ſe-
hen/ vom Anfang deß Jahrs biß an das Ende.
Welches Gluͤck
auch daſſelbe Land reichlich genoſſen/ vnd iſt auch das Sprichwort hie war
worden/ das deß Haußvatters Aug den Grund fruchtbar machet.

Neben diſer allgemeinen viſitation vnd Haußvaͤtterlichen Heimſu-
chung oder Laternen ſchaw/ ſihet er ſonderlich auff ſeine glaubige außer-
wehlte Kinder in particulari, als welche jhm fuͤr allen Creaturen am mei-
ſten vnd nechſten angelegen vnd zu hertzen gehen/ da forſcht er mit Laternen
auff alle vnſere Gedancken/ Wort vnd Werck/ auff vnſer gehen vnd ſtehen/
ſitzen vnd ligen/ Eingang vnd Außgang/ Leben vnd Sterben/ auffs aller
Pſal. 139, 1.
2. 3.
genawſte/ HErr du erforſcheſt mich/ ſpricht David/ vnd kenneſt
mich/ ich ſitze oder ſtehe auff/ ſo weiſſeſt du es/ du verſteheſt mei-
ne Gedancken von ferne/ ich gehe oder lige/ ſo biſt du vmb mich/
vnd ſiheſt alle meine Wege.

Jſt alſo noch uͤbrig providentia ſive cura Dei Oeconomica, die
vaͤtterliche Fuͤrſorg oder Haußſorg Gottes deß Herren/ uͤber ſeine liebe vnd
außerwehlte Schoß-kinder/ davon fuͤr dißmal kuͤrtzlich zu handlen/ woͤlle der
Allmaͤchtige ſeine Gnad vnd Segen verleihen/ AMEN.

GLeich wie ein jeder Koͤnig fuͤr zwey Ding zu ſorgen hat/ ins gemein
fuͤr daß gantze Koͤnigreich/ das daſſelbe wol verwaltet/ vnd im er-
wuͤnſchten gluͤcklichen Zuſtandt erhalten werde/ vnd dann fuͤr-
nemlich fuͤr ſeine Hoffſtatt/ vnd Koͤnigliche Refidentz/ daß in derſelben ſei-
ne Junge Herren vnd Fraͤwlein dergeſtalt verpfleget werden/ daß es jhme
ruͤhmlich/ jhnen erſpruͤßlich ſeye: inmaſſen David nit nur das gantze Land
wol regiert/ ſondern auch ſeinen jungen Salomon vnder die Handt
Nathan gethan/ daß er wol in Weißheit/ Sitten vnd Tugenden zunehme:
alſo ſtehen auch Gottes deß Herren allſehende Augen offen uͤber der gantzen
Welt/ Er ſorget fuͤr das gantze Menſchliche Geſchlecht ins geſampt/ vnd
einen jeden inſonderheit/ aber viel ſchaͤrffer/ viel genawer/ viel geneigter
wendet er ſeine Augen vnd Sorg auff ſeine glaubige Kinder vnd Außer-
Deut. 4, 7.wehlten/ Wo iſt ein ſolch Volck/ (ſpricht Moſes zu den Kindern
Jſrael/ ſein deß Allerhoͤchſten außerkohrnes Erbvolck/ vnder welchem Er
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Goͤtter
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[466/0484] Die 20. vnd Letzte Goͤttlichẽ Fuͤrſorg/ doch ein Ort fuͤr dem andern/ ein Land fuͤr dem andern/ diß iſt daß Land/ ſpricht Moſes von dem Land Canaan/ auff welches der Herr dein Gott acht hat/ vnd darauff ſeine Augen im̃erdar ſe- hen/ vom Anfang deß Jahrs biß an das Ende. Welches Gluͤck auch daſſelbe Land reichlich genoſſen/ vnd iſt auch das Sprichwort hie war worden/ das deß Haußvatters Aug den Grund fruchtbar machet. Deut. 11, 12. Neben diſer allgemeinen viſitation vnd Haußvaͤtterlichen Heimſu- chung oder Laternen ſchaw/ ſihet er ſonderlich auff ſeine glaubige außer- wehlte Kinder in particulari, als welche jhm fuͤr allen Creaturen am mei- ſten vnd nechſten angelegen vnd zu hertzen gehen/ da forſcht er mit Laternen auff alle vnſere Gedancken/ Wort vnd Werck/ auff vnſer gehen vnd ſtehen/ ſitzen vnd ligen/ Eingang vnd Außgang/ Leben vnd Sterben/ auffs aller genawſte/ HErr du erforſcheſt mich/ ſpricht David/ vnd kenneſt mich/ ich ſitze oder ſtehe auff/ ſo weiſſeſt du es/ du verſteheſt mei- ne Gedancken von ferne/ ich gehe oder lige/ ſo biſt du vmb mich/ vnd ſiheſt alle meine Wege. Pſal. 139, 1. 2. 3. Jſt alſo noch uͤbrig providentia ſive cura Dei Oeconomica, die vaͤtterliche Fuͤrſorg oder Haußſorg Gottes deß Herren/ uͤber ſeine liebe vnd außerwehlte Schoß-kinder/ davon fuͤr dißmal kuͤrtzlich zu handlen/ woͤlle der Allmaͤchtige ſeine Gnad vnd Segen verleihen/ AMEN. GLeich wie ein jeder Koͤnig fuͤr zwey Ding zu ſorgen hat/ ins gemein fuͤr daß gantze Koͤnigreich/ das daſſelbe wol verwaltet/ vnd im er- wuͤnſchten gluͤcklichen Zuſtandt erhalten werde/ vnd dann fuͤr- nemlich fuͤr ſeine Hoffſtatt/ vnd Koͤnigliche Refidentz/ daß in derſelben ſei- ne Junge Herren vnd Fraͤwlein dergeſtalt verpfleget werden/ daß es jhme ruͤhmlich/ jhnen erſpruͤßlich ſeye: inmaſſen David nit nur das gantze Land wol regiert/ ſondern auch ſeinen jungen Salomon vnder die Handt Nathan gethan/ daß er wol in Weißheit/ Sitten vnd Tugenden zunehme: alſo ſtehen auch Gottes deß Herren allſehende Augen offen uͤber der gantzen Welt/ Er ſorget fuͤr das gantze Menſchliche Geſchlecht ins geſampt/ vnd einen jeden inſonderheit/ aber viel ſchaͤrffer/ viel genawer/ viel geneigter wendet er ſeine Augen vnd Sorg auff ſeine glaubige Kinder vnd Außer- wehlten/ Wo iſt ein ſolch Volck/ (ſpricht Moſes zu den Kindern Jſrael/ ſein deß Allerhoͤchſten außerkohrnes Erbvolck/ vnder welchem Er ſein Fewr vnd Herd/ vnd alſo ſeine Hoffhaltung gehabt) Zu dem die Goͤtter Deut. 4, 7.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 466. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/484>, abgerufen am 22.11.2024.