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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Neunzehende
in dem er den Compass verrucket/ wie zur Zeit Absalons/ der sampt dem
2. Sam. 17,
14. 15.
Jsraelitischen Volck erkennet/ der Raht Husai deß Arachiten sey besser/
dann Achitophels Raht/ welches der Herr also schickte/ daß der
gute Raht Achitophels verhindert/ vnd Vngluck über Absalon
wegen vngehorsams gegen seinem Vatter gebracht würde.

Noch heutiges tages werden manche Anschläge vnd Räht in consiliis ge-
spunnen/ Gott siehet sie von ferne/ last sie aber nicht allezeit über die jenige
außgehen/ denen sie zum Schaden gemeint sindt/ ja es müssen solche con-
silia
entdeckt/ die Cantzleyen verrahten vnd heimlichkeitten offenbahr werden.
Die Sünde in fieri wann sie im Werck ist/ begleitet Er der Herr mit lang-
mütiger erhaltung der Natur/ mit bedingung deß Masses/ Zahl vnd
Gewicht/ mit Ordnung zum guten End vnd mit angedeuteter permission vnd
Verhängnüß so wol der Sünden als Straff übel. Er verhänget Ty-
rannen vnd Verfolger/ durch welche die Märtyrer geübet vnd gepantzer-
feget werden. Joseph wirdt von seinen Brüdern geängstiget vnd gequä-
Ps. 105, 16.let/ welches doch alles von Gott zum guten Ende gerichtet worden/ Er der
Herr rufft dem Hunger ins Landt Canaan/ so kompt er: Er zubricht den
Stab deß Brodts; so wirdt Jacob bewegt seine Söhn in Egypten abzufer-
tigen Getreyde zu kauffen/ das muste die Ianua oder die Thür sein/ dadurch
Josephs seelige fata nach einander erscheinen vnd herfür brechen kunten/ wie
Gen. 50, 20.es Joseph mit dürren worten seinen Brüdern zu verstehen gibt: Jhr ge-
dachtets Böß mit mir zu machen/ aber Gott gedachts Gut zu-
machen/ daß Er thät wie es jetzt am Tage ist/ zu erhalten viel
Volcks.
Ja Er lasset auch dem Satan zu/ das er den Menschen zu
Iob. 2, 6. 7.
Matth. 4, 3.
5. 6. 8. 9.
vid. Aurel.
Perus. epit.
Baron.
p. 246.
probierung deß Glaubens angreifft/ wie solches nicht allein Hiob/ sondern
auch vnser Heilandt selbst erfahren. Er verhengt/ das deß Juliani deß
abtrünnigen Mammelucken Gemahl verzaubert wirdt/ damit sie kein
Kindt könnte fort bringen vnd also grossem Schaden/ seiner Kirchen zum
besten fürgebeuget wurde/ nach der That folgt die Straff; wann der Herr
den Sünder dem Sathan übergibt/ vnd jhm die göttliche Gnad entzeucht;
dann der Herr hat den Teuffel in seiner Handt/ als einen Jaghund/
der ohne das bereit ist zu Schaden/ den läst er mit seinem Heer loß/ wie dor-
Matth. 8,
31. 32.
ten bey dem Evangelisten Matthaeo der Herr Christus den Teuffeln erlaubt
in die Schweine zu fahren/ ohn welche erlaubnuß sie es nicht hätten ver-
möcht/ vnd gesagt: upagete fahret hien/ ohn welche verhängnuß er der
Satan nichts hätte vermöcht/ so bald der böse Geist Lufft bekompt/ so fahrt
er vnd tractiert einen Menschen nach seiner boßhafftigen Art vnd Willen/

er verhär-

Die Neunzehende
in dem er den Compaſs verrucket/ wie zur Zeit Abſalons/ der ſampt dem
2. Sam. 17,
14. 15.
Jſraelitiſchen Volck erkennet/ der Raht Huſai deß Arachiten ſey beſſer/
dann Achitophels Raht/ welches der Herr alſo ſchickte/ daß der
gute Raht Achitophels verhindert/ vnd Vnglůck uͤber Abſalon
wegen vngehorſams gegen ſeinem Vatter gebracht wuͤrde.

Noch heutiges tages werden manche Anſchlaͤge vnd Raͤht in conſiliis ge-
ſpunnen/ Gott ſiehet ſie von ferne/ laſt ſie aber nicht allezeit uͤber die jenige
außgehen/ denen ſie zum Schaden gemeint ſindt/ ja es muͤſſen ſolche con-
ſilia
entdeckt/ die Cantzleyen verrahten vñ heimlichkeitten offenbahr werdẽ.
Die Suͤnde in fieri wann ſie im Werck iſt/ begleitet Er der Herr mit lang-
muͤtiger erhaltung der Natur/ mit bedingung deß Maſſes/ Zahl vnd
Gewicht/ mit Ordnung zum gutẽ End vñ mit angedeuteter permiſſion vnd
Verhängnuͤß ſo wol der Suͤnden als Straff uͤbel. Er verhaͤnget Ty-
rannen vnd Verfolger/ durch welche die Maͤrtyrer geuͤbet vnd gepantzer-
feget werden. Joſeph wirdt von ſeinen Bruͤdern geaͤngſtiget vnd gequaͤ-
Pſ. 105, 16.let/ welches doch alles von Gott zum guten Ende gerichtet worden/ Er der
Herr rufft dem Hunger ins Landt Canaan/ ſo kompt er: Er zubricht den
Stab deß Brodts; ſo wirdt Jacob bewegt ſeine Soͤhn in Egypten abzufer-
tigen Getreyde zu kauffen/ das muſte die Ianua oder die Thuͤr ſein/ dadurch
Joſephs ſeelige fata nach einander erſcheinẽ vnd herfuͤr brechen kunten/ wie
Gen. 50, 20.es Joſeph mit duͤrren worten ſeinen Bruͤdern zu verſtehen gibt: Jhr ge-
dachtets Boͤß mit mir zu machen/ aber Gott gedachts Gut zu-
machen/ daß Er thaͤt wie es jetzt am Tage iſt/ zu erhalten viel
Volcks.
Ja Er laſſet auch dem Satan zu/ das er den Menſchen zu
Iob. 2, 6. 7.
Matth. 4, 3.
5. 6. 8. 9.
vid. Aurel.
Peruſ. epit.
Baron.
p. 246.
probierung deß Glaubens angreifft/ wie ſolches nicht allein Hiob/ ſondern
auch vnſer Heilandt ſelbſt erfahren. Er verhengt/ das deß Juliani deß
abtruͤnnigen Mammelucken Gemahl verzaubert wirdt/ damit ſie kein
Kindt koͤnnte fort bringen vnd alſo groſſem Schaden/ ſeiner Kirchen zum
beſten fuͤrgebeuget wurde/ nach der That folgt die Straff; wann der Herr
den Suͤnder dem Sathan uͤbergibt/ vnd jhm die goͤttliche Gnad entzeucht;
dann der Herr hat den Teuffel in ſeiner Handt/ als einen Jaghund/
der ohne das bereit iſt zu Schaden/ den laͤſt er mit ſeinem Heer loß/ wie dor-
Matth. 8,
31. 32.
ten bey dem Evangeliſten Matthæo der Herr Chriſtus den Teuffeln erlaubt
in die Schweine zu fahren/ ohn welche erlaubnuß ſie es nicht haͤtten ver-
moͤcht/ vnd geſagt: ὑπάγετε fahret hien/ ohn welche verhaͤngnuß er der
Satan nichts haͤtte vermoͤcht/ ſo bald der boͤſe Geiſt Lufft bekompt/ ſo fahrt
er vnd tractiert einen Menſchen nach ſeiner boßhafftigen Art vnd Willen/

er verhaͤr-
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[454/0472] Die Neunzehende in dem er den Compaſs verrucket/ wie zur Zeit Abſalons/ der ſampt dem Jſraelitiſchen Volck erkennet/ der Raht Huſai deß Arachiten ſey beſſer/ dann Achitophels Raht/ welches der Herr alſo ſchickte/ daß der gute Raht Achitophels verhindert/ vnd Vnglůck uͤber Abſalon wegen vngehorſams gegen ſeinem Vatter gebracht wuͤrde. Noch heutiges tages werden manche Anſchlaͤge vnd Raͤht in conſiliis ge- ſpunnen/ Gott ſiehet ſie von ferne/ laſt ſie aber nicht allezeit uͤber die jenige außgehen/ denen ſie zum Schaden gemeint ſindt/ ja es muͤſſen ſolche con- ſilia entdeckt/ die Cantzleyen verrahten vñ heimlichkeitten offenbahr werdẽ. Die Suͤnde in fieri wann ſie im Werck iſt/ begleitet Er der Herr mit lang- muͤtiger erhaltung der Natur/ mit bedingung deß Maſſes/ Zahl vnd Gewicht/ mit Ordnung zum gutẽ End vñ mit angedeuteter permiſſion vnd Verhängnuͤß ſo wol der Suͤnden als Straff uͤbel. Er verhaͤnget Ty- rannen vnd Verfolger/ durch welche die Maͤrtyrer geuͤbet vnd gepantzer- feget werden. Joſeph wirdt von ſeinen Bruͤdern geaͤngſtiget vnd gequaͤ- let/ welches doch alles von Gott zum guten Ende gerichtet worden/ Er der Herr rufft dem Hunger ins Landt Canaan/ ſo kompt er: Er zubricht den Stab deß Brodts; ſo wirdt Jacob bewegt ſeine Soͤhn in Egypten abzufer- tigen Getreyde zu kauffen/ das muſte die Ianua oder die Thuͤr ſein/ dadurch Joſephs ſeelige fata nach einander erſcheinẽ vnd herfuͤr brechen kunten/ wie es Joſeph mit duͤrren worten ſeinen Bruͤdern zu verſtehen gibt: Jhr ge- dachtets Boͤß mit mir zu machen/ aber Gott gedachts Gut zu- machen/ daß Er thaͤt wie es jetzt am Tage iſt/ zu erhalten viel Volcks. Ja Er laſſet auch dem Satan zu/ das er den Menſchen zu probierung deß Glaubens angreifft/ wie ſolches nicht allein Hiob/ ſondern auch vnſer Heilandt ſelbſt erfahren. Er verhengt/ das deß Juliani deß abtruͤnnigen Mammelucken Gemahl verzaubert wirdt/ damit ſie kein Kindt koͤnnte fort bringen vnd alſo groſſem Schaden/ ſeiner Kirchen zum beſten fuͤrgebeuget wurde/ nach der That folgt die Straff; wann der Herr den Suͤnder dem Sathan uͤbergibt/ vnd jhm die goͤttliche Gnad entzeucht; dann der Herr hat den Teuffel in ſeiner Handt/ als einen Jaghund/ der ohne das bereit iſt zu Schaden/ den laͤſt er mit ſeinem Heer loß/ wie dor- ten bey dem Evangeliſten Matthæo der Herr Chriſtus den Teuffeln erlaubt in die Schweine zu fahren/ ohn welche erlaubnuß ſie es nicht haͤtten ver- moͤcht/ vnd geſagt: ὑπάγετε fahret hien/ ohn welche verhaͤngnuß er der Satan nichts haͤtte vermoͤcht/ ſo bald der boͤſe Geiſt Lufft bekompt/ ſo fahrt er vnd tractiert einen Menſchen nach ſeiner boßhafftigen Art vnd Willen/ er verhaͤr- 2. Sam. 17, 14. 15. Pſ. 105, 16. Gen. 50, 20. Iob. 2, 6. 7. Matth. 4, 3. 5. 6. 8. 9. vid. Aurel. Peruſ. epit. Baron. p. 246. Matth. 8, 31. 32.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 454. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/472>, abgerufen am 25.11.2024.