Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. was andere mit jhren ohren annemmen/ sich erzeigen. nicht wehnigerWunder erfähret man an armen/ lamen krüppeln/ so der Hand/ Arm vnd Finger nicht gebrauchen können/ wie zierlich sie mit Füssen schreiben/ schneiden/ nähen vnd würcken. Jst alles angesehen zur Ehr vnd Ruhm deß Schöpffers/ wie Chri-Ioh. 9, 2. Es geschicht aber auch dem Menschen zum besten/ nicht zum Scha- er obge- J i i ij
Predigt. was andere mit jhren ohren annemmen/ ſich erzeigen. nicht wehnigerWunder erfaͤhret man an armen/ lamen kruͤppeln/ ſo der Hand/ Arm vnd Finger nicht gebrauchen koͤnnen/ wie zierlich ſie mit Fuͤſſen ſchreiben/ ſchneiden/ naͤhen vnd wuͤrcken. Jſt alles angeſehen zur Ehr vnd Ruhm deß Schoͤpffers/ wie Chri-Ioh. 9, 2. Es geſchicht aber auch dem Menſchen zum beſten/ nicht zum Scha- er obge- J i i ij
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Predigt.
was andere mit jhren ohren annemmen/ ſich erzeigen. nicht wehniger
Wunder erfaͤhret man an armen/ lamen kruͤppeln/ ſo der Hand/ Arm
vnd Finger nicht gebrauchen koͤnnen/ wie zierlich ſie mit Fuͤſſen ſchreiben/
ſchneiden/ naͤhen vnd wuͤrcken.
Jſt alles angeſehen zur Ehr vnd Ruhm deß Schoͤpffers/ wie Chri-
ſtus ſelber lehret/ als jhm einsmahls ein blindgebohrner Menſch auffgeſtoſ-
ſen/ vnd ſeine Jünger jhn gefragt/ vnd geſagt/ Meiſter/ wer hat geſuͤndi-
get/ vnd mit ſonderbahren groben Suͤnden ſolch Elend verſchuldet/ das er
blindt gebohren/ dieſer? welches doch nicht ſein kan/ weil er als ein vnge-
bohrner noch nicht hat ſuͤndigen koͤnnen/ oder ſeine Eltern? darauff der
Herr geantwortet/ Es hat weder diſer geſuͤndiget noch ſeine
Eltern/ verſtehe dergeſtalt/ daß er darumb fuͤr andern menſchen haͤtte
ſollen mit einer ſo ſchwehren Plag beleget werden/ Sondern das die
Werck Gottes offenbahr wuͤrden/ daß iſt/ dieſe Blindheit iſt von
Gott uͤber den armẽ Menſchen verhaͤnget/ das ſie nicht Vrſach ſey/ ſondern
Anlaß gebe bey vorſtehendem Wunder/ Gottes Allmacht vnd Barmher-
tzigkeit zu preiſen. ebenermaͤſſige Antwort gilt auch auff gleiche Fragen/
warumb laſt GOtt der Herr offtmal kleine nachguͤltige Zwerchen in der
Welt herumb gehen? Nihil tam parvum eſſe, quod non gloriam parere
poſſit, ſagt Plinius ein weyſer Heyd/ Es iſt nichts ſo gering/ es kan Got-
tes Ehr gebaͤhren. jener Kuͤnſtler bracht Homeri groſſes Buch in ein Nuß-
ſchal zuſammen/ ein anderer verbarg einen Wagen vnder einen Mucken-
fluͤgel/ daß gebahr dem Kuͤnſtler einen groſſen Ruhm vnd Nahmen/ alſo
wann Gott der Herr außer ordentliche groſſe Tugenden vnd Gaben legt
in eine kleine Perſohn/ ſo iſt daſſelbige ſeiner Goͤttlichen Mayeſtaͤt vmb ſo
viel deſto ruͤhmlicher. wiederumb ſo vorzeitten groſſe weltliche Potentaten
jhr Ehr geſucht bey erbawung vnd auffrichtung groſſer vngehewrer Coloſ-
ſen oder Menſchenbilder/ vnd Pyramidum oder Ehrenſaͤuler/ Wie viel
groͤſſer Ehr hat Gott der Herr von den großen Rieſen/ die Er bißweillen
laſſen wachſen vnd auffkommen?
Ioh. 9, 2.
vide Doct.
Chemnit.
harm. c. 113.
p. 2125.
Plin. l. 15.
14.
De Colloſ-
ſo & Pyra-
midibus
idem Plin.
l. 34 7.
l. 36. 5.
Es geſchicht aber auch dem Menſchen zum beſten/ nicht zum Scha-
den. Zwar Solyman der Tuͤrckiſche Kayſer/ als er einsmals in Vngarn
800. Chriſten gefangen bekommen/ darunder vnder andern ein teutſcher
Soldat geweſt/ von ſonderbahrer groſſer Statur, ſo ließ er an den ſelben ein
kleinen Zwerch/ der jhm kaum an die knie gangen/ der muſte den vngehew-
ren Rieſen faͤllen vnd vmbbringen/ mit welchem ſpectacul Er/ der Sultan
Baſſa ſich beluſtiget. daß aber ſey fern von dem groſſen lebendigen GOtt/
das er ſich mit der menſchen Elend beluſtigen ſolt/ zu jhrem Schaden/ daß
er obge-
vide apud
Laurent.
Com. rerũ
in orbe ge-
ſtarum, an-
no 1541.
J i i ij
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