Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. Hoheit/ Ehr vnd Ruhm Salomonis dienen müssen. Sonderlich stelletvns S. Paulus vor Augen den Autorem vnd Vrsprung vnsers Wesens/ weberns vnd webens/ in Gott/ als dem ersten Beweger/ Fuhrmann vnnd Schiff-Patron. durch Trieb seines allmächtigen/ allenthalben mitwür- ckenden Geistes/ seegelt die gantze Welt daher/ er ist nicht nur der Schöpffer aller Ding/ sondern auch Erhalter/ vnd Mitwürcker. Gleichwie er im Buch Hiobs heist der Vatter deß Regens/ dieweil er nemlich nicht nurIob 38, 28. noch heutiges Tages die Taw vnd Regen Tropffen zeuget/ sondern auch den Platzregen außtheilt/ Krafft/ Safft/ Trieb/ Segen vnd Gedeyen darzu gibt/ vmb ebenmässiger Vrsachen willen ist vnd heist er auch ein Vatter der gantzen Welt/ derselben liebreicher Schöpff-Erhalt-Sorg- vnd Pflegvat- ter. denselben haben wir bißhero erkennen lernen/ als einen allgemeinen Schöpffvatter/ ein Vatter vnd Schöpffer Himmel vnd der Erden. Wir können vnd sollen aber da nicht still stehen/ sondern der Anlei- Gott
Predigt. Hoheit/ Ehr vnd Ruhm Salomonis dienen muͤſſen. Sonderlich ſtelletvns S. Paulus vor Augen den Autorem vnd Vrſprung vnſers Weſens/ weberns vnd webens/ in Gott/ als dem erſten Beweger/ Fuhrmann vnnd Schiff-Patron. durch Trieb ſeines allmaͤchtigen/ allenthalben mitwuͤr- ckenden Geiſtes/ ſeegelt die gantze Welt daher/ er iſt nicht nur der Schoͤpffer aller Ding/ ſondern auch Erhalter/ vnd Mitwuͤrcker. Gleichwie er im Buch Hiobs heiſt der Vatter deß Regens/ dieweil er nemlich nicht nurIob 38, 28. noch heutiges Tages die Taw vnd Regen Tropffen zeuget/ ſondern auch den Platzregen außtheilt/ Krafft/ Safft/ Trieb/ Segen vnd Gedeyen darzu gibt/ vmb ebenmaͤſſiger Vrſachen willen iſt vnd heiſt er auch ein Vatter der gantzen Welt/ derſelben liebreicher Schoͤpff-Erhalt-Sorg- vnd Pflegvat- ter. denſelben haben wir bißhero erkennen lernen/ als einen allgemeinen Schoͤpffvatter/ ein Vatter vnd Schoͤpffer Himmel vnd der Erden. Wir koͤnnen vnd ſollen aber da nicht ſtill ſtehen/ ſondern der Anlei- Gott
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Predigt.
Hoheit/ Ehr vnd Ruhm Salomonis dienen muͤſſen. Sonderlich ſtellet
vns S. Paulus vor Augen den Autorem vnd Vrſprung vnſers Weſens/
weberns vnd webens/ in Gott/ als dem erſten Beweger/ Fuhrmann vnnd
Schiff-Patron. durch Trieb ſeines allmaͤchtigen/ allenthalben mitwuͤr-
ckenden Geiſtes/ ſeegelt die gantze Welt daher/ er iſt nicht nur der Schoͤpffer
aller Ding/ ſondern auch Erhalter/ vnd Mitwuͤrcker. Gleichwie er im
Buch Hiobs heiſt der Vatter deß Regens/ dieweil er nemlich nicht nur
noch heutiges Tages die Taw vnd Regen Tropffen zeuget/ ſondern auch
den Platzregen außtheilt/ Krafft/ Safft/ Trieb/ Segen vnd Gedeyen darzu
gibt/ vmb ebenmaͤſſiger Vrſachen willen iſt vnd heiſt er auch ein Vatter der
gantzen Welt/ derſelben liebreicher Schoͤpff-Erhalt-Sorg- vnd Pflegvat-
ter. denſelben haben wir bißhero erkennen lernen/ als einen allgemeinen
Schoͤpffvatter/ ein Vatter vnd Schoͤpffer Himmel vnd der Erden.
Iob 38, 28.
Wir koͤnnen vnd ſollen aber da nicht ſtill ſtehen/ ſondern der Anlei-
tung der heiligen Schrifft folgen/ vnd das Marck/ den Safft/ vnd Kern/
ſo in dem Wort Vatter noch ferner begriffen/ noch ferner außſaugen/ vnd
darbieten/ demnach die hoch nohtwendige Lehr von der Goͤttlichen Provi-
dentz vnd Fuͤrſorg tractiren vnd E. L. fuͤrtragen. weil aber dieſelbe fuͤrnem-
lich dreyerley iſt/ generaliſſima die allgemeine Schiff-Fuͤrſorg fuͤr die gantze
Welt/ ſo da ſich ergeuſt uͤber alle ſo lebloſe/ ſo lebendige Creaturen; die ſub-
alterna Regia, die Koͤnigliche Fuͤrſorg/ die ſich erſtreckt uͤber das gantze
menſchliche Geſchlecht; ſpecialiſſima & patria die allergeheimſte vnd recht
Vaͤtterliche Fuͤrſorg/ ſo allein die Glaubigen vnd Außerwehlten Kinder
Gottes angehet/ ſo wollẽ wir dißmal allein bleiben bey der erſten nemlich der
allgemeinen Fuͤrſorg/ wollen dieſelbe in der allbereit angezettelten Idea vnd
Geſtalt einer Schiffart oder Schiffarts-Sorge erclaͤren/ vnd daſſelb nach
Andeutung des Weiſen Manns/ der die Schiffart im Meer vns fuͤr Au-
gen geſtellet/ als ein clares Exempel der Goͤttlichen Fuͤrſehung vnd Regie-
rung/ denn daſſelbig iſt erfunden Nahrung zu ſuchen/ vnd der
Meiſter hats mit Kunſt zu bereitet/ aber deine Fuͤrſichtigkeit/
O Vatter/ regiert es; denn du auch im Meer Wege gibſt/ vnd
mitten vnter den Wällen ſichern Lauff/ damit du beweiſeſt wie
du an allen Enden helffen kanſt/ ob auch gleich jemand ohn
Schiff ins Meer ſich gebe. Doch weil du nicht wilt/ daß le-
dig lige/ waß du durch dein Weißheit geſchaffen haſt/ geſchichts/
daß die Menſchen jhr Leben auch ſo geringem Holtz vertrawen/
vnd behalten werden/ damit ſie durch die Meerwaͤllen fahren/
Gott
Sap. 14, 2. 3.
4. 5.
Quod in
navi eſt gu
bernator,
in curru au
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choro prę-
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