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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Dritte
Hievon dißmal etwas weiters zu hören vnnd zu handlen/ wolle vns der
Himmlische Vatter durch Christum/ die Krafft seines heiligen Geistes
mildiglich verleihen/ Amen.

ZWey Stück sind allhie zu betrachten. I. Hospes revelatus der ge-
offenbahrte Gastherr/
von dem er bewürthet worden. II. Hos-
pes elevatus,
der hocherhabene Gastherr/ wo derselbe anzu-
treffen? Das erste betreffend/ so ligt bey einer Reiß viel an/ daß man
eines getrewen guten Würths versichert sey/ der es mit den Gästen wol
(q) Gen. 35,
D. Gerhar-
comm. in
Gen. p. 648
650. a Cal-
vino Iudai-
zante dis-
cedit hic
etiam Ri-
vetus ex-
erc. 143 in
Gen. pag.
701.
Gen. 31, 11.
Deut.
33, 3.
vnd getrewlich meinet/ daß man nit deß rechten Würths verfehle/ vnd
an statt dessen einem Mörder vnter die Hand komme/ oder denselben
mit falschem concept vnd Argwohn beschwere. (q) Hie heisset derselbe
[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] Gott der HERR. Hospes I. Divinus, ein göttli-
cher Gastherr.
Einer von den [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] welches Wörtlein ein per-
söhnlicher Name ist/ so mit teutschen Lippen außzusprechen ohn müglich/
wir sind zu arm in vnser Sprach/ daß wir es können recht geben vnd dol-
metschen: vnd zwar ist es der ewige eingeborne Sohn Gottes/
der Gott/ von dem Gott zu Jacob gesagt Gen. 35, 1. Mache ein Altar
dem Gott der dir zu Beth El erschienen/
der vnerschaffene En-
gel/ o philanthropos, der grosse Menschenfreund/ der allhie wahr gemacht/
was er zugesagt/ Ps. 34. Er sey nahe bey denen die zubrochnes
Hertzens sind/ vnd helffe denen die zubrochene Gemüther ha-

Gen. 48, 16.
Dan. 10, 21.
Ap.
12, 7.
ben. Der Engel/ der Jacob erlöset hat von allem übel/ dann al-
lein der Sohn Gottes ist der Engel/ der HErr vnnd Himmlische Legat
deß Vatters/ der Großfürst Michael/ ein König der Engel/ welcher auch
vermuthlich dem Jacob in Englischer Gestalt erschienen. II. Maximus
& Summus,
der grösseste vnd höchste Gastherr/ gegen welchem al-
les was in der Welt hochgeschätzt wird/ nichts ist: der da ist immerwe-
Ps. 90, 2.
Apoc.
1, 8.
send/ ohn Anfang vnd Ende/ ehe dann die Berge wurden/ vnd
die Erde vnnd die Welt geschaffen/ GOTT von E-
wigkeit/ das A vnd das O: beständigwesend/
ohne Verände-
Iac. 1, 17.
Ioh. 1, 9.
1. Ioh. 1. 5.
c. 4, 9.
Ioh.
14, 6.
rung oder Wechsel: selbstwesend/ ohne zusamensetzung/ das Liecht/ die
Liebe/ die Warheit selbs: wesendmachend/ als die Quelle alles We-
sens. III. Optimus, der allerbeste Gastherr. Ein jegliches We-

sen

Die Dritte
Hievon dißmal etwas weiters zu hoͤren vnnd zu handlen/ wolle vns der
Himmliſche Vatter durch Chriſtum/ die Krafft ſeines heiligen Geiſtes
mildiglich verleihen/ Amen.

ZWey Stuͤck ſind allhie zu betrachten. I. Hoſpes revelatus der ge-
offenbahrte Gaſtherꝛ/
von dem er bewuͤrthet worden. II. Hoſ-
pes elevatus,
der hocherhabene Gaſtherꝛ/ wo derſelbe anzu-
treffen? Das erſte betreffend/ ſo ligt bey einer Reiß viel an/ daß man
eines getrewen guten Wuͤrths verſichert ſey/ der es mit den Gaͤſten wol
(q) Gen. 35,
D. Gerhar-
comm. in
Gen. p. 648
650. à Cal-
vino Iudai-
zante diſ-
cedit hic
etiam Ri-
vetus ex-
erc. 143 in
Gen. pag.
701.
Gen. 31, 11.
Deut.
33, 3.
vnd getrewlich meinet/ daß man nit deß rechten Wuͤrths verfehle/ vnd
an ſtatt deſſen einem Moͤrder vnter die Hand komme/ oder denſelben
mit falſchem concept vnd Argwohn beſchwere. (q) Hie heiſſet derſelbe
[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] Gott der HERR. Hoſpes I. Divinus, ein goͤttli-
cher Gaſtherꝛ.
Einer von den [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] welches Woͤrtlein ein per-
ſoͤhnlicher Name iſt/ ſo mit teutſchen Lippen außzuſprechen ohn muͤglich/
wir ſind zu arm in vnſer Sprach/ daß wir es koͤnnen recht geben vnd dol-
metſchen: vnd zwar iſt es der ewige eingeborne Sohn Gottes/
der Gott/ von dem Gott zu Jacob geſagt Gen. 35, 1. Mache ein Altar
dem Gott der dir zu Beth El erſchienen/
der vnerſchaffene En-
gel/ ὁ φιλάνθϱωπος, der groſſe Menſchenfreund/ der allhie wahr gemacht/
was er zugeſagt/ Pſ. 34. Er ſey nahe bey denen die zubrochnes
Hertzens ſind/ vnd helffe denen die zubrochene Gemuͤther ha-

Gen. 48, 16.
Dan. 10, 21.
Ap.
12, 7.
ben. Der Engel/ der Jacob erloͤſet hat von allem uͤbel/ dann al-
lein der Sohn Gottes iſt der Engel/ der HErꝛ vnnd Himmliſche Legat
deß Vatters/ der Großfuͤrſt Michael/ ein Koͤnig der Engel/ welcher auch
vermuthlich dem Jacob in Engliſcher Geſtalt erſchienen. II. Maximus
& Summus,
der groͤſſeſte vnd hoͤchſte Gaſtherꝛ/ gegen welchem al-
les was in der Welt hochgeſchaͤtzt wird/ nichts iſt: der da iſt immerwe-
Pſ. 90, 2.
Apoc.
1, 8.
ſend/ ohn Anfang vnd Ende/ ehe dann die Berge wurden/ vnd
die Erde vnnd die Welt geſchaffen/ GOTT von E-
wigkeit/ das A vnd das O: beſtaͤndigweſend/
ohne Veraͤnde-
Iac. 1, 17.
Ioh. 1, 9.
1. Ioh. 1. 5.
c. 4, 9.
Ioh.
14, 6.
rung oder Wechſel: ſelbſtweſend/ ohne zuſamenſetzung/ das Liecht/ die
Liebe/ die Warheit ſelbs: weſendmachend/ als die Quelle alles We-
ſens. III. Optimus, der allerbeſte Gaſtherꝛ. Ein jegliches We-

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[26/0044] Die Dritte Hievon dißmal etwas weiters zu hoͤren vnnd zu handlen/ wolle vns der Himmliſche Vatter durch Chriſtum/ die Krafft ſeines heiligen Geiſtes mildiglich verleihen/ Amen. ZWey Stuͤck ſind allhie zu betrachten. I. Hoſpes revelatus der ge- offenbahrte Gaſtherꝛ/ von dem er bewuͤrthet worden. II. Hoſ- pes elevatus, der hocherhabene Gaſtherꝛ/ wo derſelbe anzu- treffen? Das erſte betreffend/ ſo ligt bey einer Reiß viel an/ daß man eines getrewen guten Wuͤrths verſichert ſey/ der es mit den Gaͤſten wol vnd getrewlich meinet/ daß man nit deß rechten Wuͤrths verfehle/ vnd an ſtatt deſſen einem Moͤrder vnter die Hand komme/ oder denſelben mit falſchem concept vnd Argwohn beſchwere. (q) Hie heiſſet derſelbe _ Gott der HERR. Hoſpes I. Divinus, ein goͤttli- cher Gaſtherꝛ. Einer von den _ welches Woͤrtlein ein per- ſoͤhnlicher Name iſt/ ſo mit teutſchen Lippen außzuſprechen ohn muͤglich/ wir ſind zu arm in vnſer Sprach/ daß wir es koͤnnen recht geben vnd dol- metſchen: vnd zwar iſt es der ewige eingeborne Sohn Gottes/ der Gott/ von dem Gott zu Jacob geſagt Gen. 35, 1. Mache ein Altar dem Gott der dir zu Beth El erſchienen/ der vnerſchaffene En- gel/ ὁ φιλάνθϱωπος, der groſſe Menſchenfreund/ der allhie wahr gemacht/ was er zugeſagt/ Pſ. 34. Er ſey nahe bey denen die zubrochnes Hertzens ſind/ vnd helffe denen die zubrochene Gemuͤther ha- ben. Der Engel/ der Jacob erloͤſet hat von allem uͤbel/ dann al- lein der Sohn Gottes iſt der Engel/ der HErꝛ vnnd Himmliſche Legat deß Vatters/ der Großfuͤrſt Michael/ ein Koͤnig der Engel/ welcher auch vermuthlich dem Jacob in Engliſcher Geſtalt erſchienen. II. Maximus & Summus, der groͤſſeſte vnd hoͤchſte Gaſtherꝛ/ gegen welchem al- les was in der Welt hochgeſchaͤtzt wird/ nichts iſt: der da iſt immerwe- ſend/ ohn Anfang vnd Ende/ ehe dann die Berge wurden/ vnd die Erde vnnd die Welt geſchaffen/ GOTT von E- wigkeit/ das A vnd das O: beſtaͤndigweſend/ ohne Veraͤnde- rung oder Wechſel: ſelbſtweſend/ ohne zuſamenſetzung/ das Liecht/ die Liebe/ die Warheit ſelbs: weſendmachend/ als die Quelle alles We- ſens. III. Optimus, der allerbeſte Gaſtherꝛ. Ein jegliches We- ſen (q) Gen. 35, D. Gerhar- comm. in Gen. p. 648 650. à Cal- vino Iudai- zante diſ- cedit hic etiam Ri- vetus ex- erc. 143 in Gen. pag. 701. Gen. 31, 11. Deut. 33, 3. Gen. 48, 16. Dan. 10, 21. Ap. 12, 7. Pſ. 90, 2. Apoc. 1, 8. Iac. 1, 17. Ioh. 1, 9. 1. Ioh. 1. 5. c. 4, 9. Ioh. 14, 6.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 26. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/44>, abgerufen am 25.11.2024.