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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Sibenzehende
l. de cura.
c. 16. l. 12. de
Genes. ad
Lit. c. 18. in
littore arat
Tyraeus l.
de locis in-
festis c. 38.
& seq.
Luc. 4, 34.
Act.
16, 16.
17.
de/ Augustinus gibts auff; kein Kennzeichen ist so scharff erdacht/ der Teuf-
fel kans nachäffen/ er kan auch predigen/ wie er dort laut schry vnd sprach:
halt/ was haben wir mit dir zu schaffen/ Jesu von Nazareth? du
bist kommen vns zu verderben/ ich weiß/ wer du bist/ nemlich der
heilige Gottes.
Deßgleichen durch die Magd zu Philippis/ so einen
Warsager-Geist hatte/ vnd Paulo vnnd seinen Gefährten allenthalben
folgete/ schry vnd sprach: diese Menschen sind Knechte Gottes des
Allerhöhesten/ die euch den Weg der Seeligkeit verkündigen.

Sind derowegen die Gespenst der vermeinten Seelen/ so vom Feg-
fewer/ Seelmessen vnd dergleichen in heiliger Schrifft vnbekanten/ ver-
worffenen Lehren predigen/ nichts anders als lauter listige vnnd leidige
Teuffel; Nicht die Seelen der Verdamten/ welche nicht wider zuruck
de anima-
bus e pur-
gatorio vi-
deatur Ty-
raeus in lo-
cis infestis
c. 3. & seqq.
kommen können; Nicht die Seelen auß dem Fegfewer/ denn davon weiß
die Schrifft nichts. vnd wann gleich die Geister in jhren Erscheinungen
auß der Schrifft reden/ ist doch der Teuffel ein Schalck/ ein höllischer So-
phist vnd betrüglicher Verfälscher/ zu welchem wir billig sprechen sollen:
Troll dich du Lügengeist/ du schnöder Sophist/ petis principium, dann du
lehrest vnd beweisest das Vngewisse auß dem Vngewissen/ vnd das Vnbe-
kante auß den Vnbekanten/ das zweiffelhafftige Fewfewer auß deiner Er-
scheinung; wann du auchgleich ein Engel wärest/ glauben wir dir doch
Gal. 1, 8.nicht/ weil du dem Evangelio zuwider redest. Das Gesetz hat mir schon
langst durch Mosen verboten/ die Warheit von den Toden erfahren/
Deut. 18, 11.hüte dich/ sagt der Herr/ daß nicht vnter dir funden werde einer
der die Toden frage/ wer solches thut ist dem HERRN ein
Grewel.

Am allerwenigsten sinds die Seelen der Seeligen/ dann diese kön-
nen zu den Lebendigen nicht widerkehren/ dessen sich David tröstet/ da jhm
2. Sam. 12,
23.
sein Kind verschieden vnd sagt; Jch werde wol zu jhm fahren; Es
komt aber nicht wider zu mir. Dencke ans Ende/
sagt Sirach/
Sir. 38, 21.
22. 23. 24.
vnd vergiß nicht; denn da ist kein widerkommen/ es hilfft jhm
nicht/ vnd du thust dir schaden. Gedencke an jhn/ wie er ge-
storben/ so mustu auch sterben; gestern war es an mir/ heute
ists an dir/ weil der Tode nun in der Ruhe ligt/ so höre auch auff
sein zugedencken/ vnd tröste dich wider über jhn/ weil sein Geist
von hinnen gescheiden ist.
Auß diesem Grund/ spricht Abraham zu
dem reichen Manne/ da derselb in der Hölle vnnd in der Qual war:

Es

Die Sibenzehende
l. de cura.
c. 16. l. 12. de
Geneſ. ad
Lit. c. 18. in
littore arat
Tyræus l.
de locis in-
feſtis c. 38.
& ſeq.
Luc. 4, 34.
Act.
16, 16.
17.
de/ Auguſtinus gibts auff; kein Kennzeichen iſt ſo ſcharff erdacht/ der Teuf-
fel kans nachaͤffen/ er kan auch predigen/ wie er dort laut ſchry vnd ſprach:
halt/ was haben wir mit dir zu ſchaffen/ Jeſu von Nazareth? du
biſt kommen vns zu verderben/ ich weiß/ wer du biſt/ nemlich der
heilige Gottes.
Deßgleichen durch die Magd zu Philippis/ ſo einen
Warſager-Geiſt hatte/ vnd Paulo vnnd ſeinen Gefaͤhrten allenthalben
folgete/ ſchry vnd ſprach: dieſe Menſchen ſind Knechte Gottes des
Allerhoͤheſten/ die euch den Weg der Seeligkeit verkuͤndigen.

Sind derowegen die Geſpenſt der vermeinten Seelen/ ſo vom Feg-
fewer/ Seelmeſſen vnd dergleichen in heiliger Schrifft vnbekanten/ ver-
worffenen Lehren predigen/ nichts anders als lauter liſtige vnnd leidige
Teuffel; Nicht die Seelen der Verdamten/ welche nicht wider zuruck
de anima-
bus è pur-
gatorio vi-
deatur Ty-
ræus in lo-
cis infeſtis
c. 3. & ſeqq.
kommen koͤnnen; Nicht die Seelen auß dem Fegfewer/ denn davon weiß
die Schrifft nichts. vnd wann gleich die Geiſter in jhren Erſcheinungen
auß der Schrifft reden/ iſt doch der Teuffel ein Schalck/ ein hoͤlliſcher So-
phiſt vnd betruͤglicher Verfaͤlſcher/ zu welchem wir billig ſprechen ſollen:
Troll dich du Luͤgengeiſt/ du ſchnoͤder Sophiſt/ petis principium, dann du
lehreſt vnd beweiſeſt das Vngewiſſe auß dem Vngewiſſen/ vnd das Vnbe-
kante auß den Vnbekanten/ das zweiffelhafftige Fewfewer auß deiner Er-
ſcheinung; wann du auchgleich ein Engel waͤreſt/ glauben wir dir doch
Gal. 1, 8.nicht/ weil du dem Evangelio zuwider redeſt. Das Geſetz hat mir ſchon
langſt durch Moſen verboten/ die Warheit von den Toden erfahren/
Deut. 18, 11.huͤte dich/ ſagt der Herr/ daß nicht vnter dir funden werde einer
der die Toden frage/ wer ſolches thut iſt dem HERRN ein
Grewel.

Am allerwenigſten ſinds die Seelen der Seeligen/ dann dieſe koͤn-
nen zu den Lebendigen nicht widerkehren/ deſſen ſich David troͤſtet/ da jhm
2. Sam. 12,
23.
ſein Kind verſchieden vnd ſagt; Jch werde wol zu jhm fahren; Es
komt aber nicht wider zu mir. Dencke ans Ende/
ſagt Sirach/
Sir. 38, 21.
22. 23. 24.
vnd vergiß nicht; denn da iſt kein widerkommen/ es hilfft jhm
nicht/ vnd du thuſt dir ſchaden. Gedencke an jhn/ wie er ge-
ſtorben/ ſo muſtu auch ſterben; geſtern war es an mir/ heute
iſts an dir/ weil der Tode nun in der Ruhe ligt/ ſo hoͤre auch auff
ſein zugedencken/ vnd troͤſte dich wider uͤber jhn/ weil ſein Geiſt
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Auß dieſem Grund/ ſpricht Abraham zu
dem reichen Manne/ da derſelb in der Hoͤlle vnnd in der Qual war:

Es
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[416/0434] Die Sibenzehende de/ Auguſtinus gibts auff; kein Kennzeichen iſt ſo ſcharff erdacht/ der Teuf- fel kans nachaͤffen/ er kan auch predigen/ wie er dort laut ſchry vnd ſprach: halt/ was haben wir mit dir zu ſchaffen/ Jeſu von Nazareth? du biſt kommen vns zu verderben/ ich weiß/ wer du biſt/ nemlich der heilige Gottes. Deßgleichen durch die Magd zu Philippis/ ſo einen Warſager-Geiſt hatte/ vnd Paulo vnnd ſeinen Gefaͤhrten allenthalben folgete/ ſchry vnd ſprach: dieſe Menſchen ſind Knechte Gottes des Allerhoͤheſten/ die euch den Weg der Seeligkeit verkuͤndigen. l. de cura. c. 16. l. 12. de Geneſ. ad Lit. c. 18. in littore arat Tyræus l. de locis in- feſtis c. 38. & ſeq. Luc. 4, 34. Act. 16, 16. 17. Sind derowegen die Geſpenſt der vermeinten Seelen/ ſo vom Feg- fewer/ Seelmeſſen vnd dergleichen in heiliger Schrifft vnbekanten/ ver- worffenen Lehren predigen/ nichts anders als lauter liſtige vnnd leidige Teuffel; Nicht die Seelen der Verdamten/ welche nicht wider zuruck kommen koͤnnen; Nicht die Seelen auß dem Fegfewer/ denn davon weiß die Schrifft nichts. vnd wann gleich die Geiſter in jhren Erſcheinungen auß der Schrifft reden/ iſt doch der Teuffel ein Schalck/ ein hoͤlliſcher So- phiſt vnd betruͤglicher Verfaͤlſcher/ zu welchem wir billig ſprechen ſollen: Troll dich du Luͤgengeiſt/ du ſchnoͤder Sophiſt/ petis principium, dann du lehreſt vnd beweiſeſt das Vngewiſſe auß dem Vngewiſſen/ vnd das Vnbe- kante auß den Vnbekanten/ das zweiffelhafftige Fewfewer auß deiner Er- ſcheinung; wann du auchgleich ein Engel waͤreſt/ glauben wir dir doch nicht/ weil du dem Evangelio zuwider redeſt. Das Geſetz hat mir ſchon langſt durch Moſen verboten/ die Warheit von den Toden erfahren/ huͤte dich/ ſagt der Herr/ daß nicht vnter dir funden werde einer der die Toden frage/ wer ſolches thut iſt dem HERRN ein Grewel. de anima- bus è pur- gatorio vi- deatur Ty- ræus in lo- cis infeſtis c. 3. & ſeqq. Gal. 1, 8. Deut. 18, 11. Am allerwenigſten ſinds die Seelen der Seeligen/ dann dieſe koͤn- nen zu den Lebendigen nicht widerkehren/ deſſen ſich David troͤſtet/ da jhm ſein Kind verſchieden vnd ſagt; Jch werde wol zu jhm fahren; Es komt aber nicht wider zu mir. Dencke ans Ende/ ſagt Sirach/ vnd vergiß nicht; denn da iſt kein widerkommen/ es hilfft jhm nicht/ vnd du thuſt dir ſchaden. Gedencke an jhn/ wie er ge- ſtorben/ ſo muſtu auch ſterben; geſtern war es an mir/ heute iſts an dir/ weil der Tode nun in der Ruhe ligt/ ſo hoͤre auch auff ſein zugedencken/ vnd troͤſte dich wider uͤber jhn/ weil ſein Geiſt von hinnen geſcheiden iſt. Auß dieſem Grund/ ſpricht Abraham zu dem reichen Manne/ da derſelb in der Hoͤlle vnnd in der Qual war: Es 2. Sam. 12, 23. Sir. 38, 21. 22. 23. 24.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 416. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/434>, abgerufen am 22.11.2024.