Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. Die Sibenzehende Predigt. Vber den Ersten Artickul. Von den Gespensten. GEliebte in Christo: Von der Verkehrung vnd Verstörung des Opffer F f f
Predigt. Die Sibenzehende Predigt. Vber den Erſten Artickul. Von den Geſpenſten. GEliebte in Chriſto: Von der Verkehrung vnd Verſtoͤrung des Opffer F f f
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Predigt.
Die Sibenzehende Predigt.
Vber den Erſten Artickul. Von den Geſpenſten.
GEliebte in Chriſto: Von der Verkehrung vnd Verſtoͤrung des
Heydniſchen Chaldeiſchen Babylons/ der jenigen herrlichen vnd
Koͤniglichen Statt/ da die Chaldeiſche Koͤnig Weyland jhr Re-
ſidentz vnd jhren Koͤniglichen Sitz gehabt/ ſintemal _ Babel das
ſchoͤnſte vnder den Koͤnigreichen/ die herrliche Pracht der Chal-
dæer geweſt/ von Verſtoͤrung dieſer Stadt/ ſprich ich/ propheceyet Eſaias
vnter andern alſo: Es werde eine Wuͤſte vnnd Einoͤde werden/
daß man fort nicht mehr da wohnen/ noch jemand da werde
bleiben koͤnnen fuͤr vnd fuͤr/ ſondern die Zihim/ das iſt/ alle wilde
Voͤgel/ werden ſich da lägern/ die Haͤuſſer werden voll Ohim/
das iſt/ allerley wilde Thier ſeyn; Strauſſen werden da wohnen/
Eulen in jhren Palläſten ſingen/ vnd Drachen in den luſtigen
Schloͤſſern; ſonderlich aber die Feldgeiſter werden da hupffen.
Was durch dieſe Feldgeiſter verſtanden werde/ davon ſind vielerley Mei-
nungen; das Hebreiſche Wort _ Seirim, heiſſet eigentlich ſo viel/
als piloſos & hircos rauche vnd haͤrichte Boͤcke/ daher es etliche von
den Faunis, Satyris vñ Silenis, von den Wald-Teuffeln oder Wald-Geſpen-
ſten außgelegt/ als Monſtris vnd vngeheuren/ die halb Menſch/ halb Boͤck
geweſt/ haͤrichte/ wilde Boͤck/ in Menſchen Geſtalt/ dergleichen Vngeheuer
bißweilen ſollen geſehen worden ſeyn; Plutarchus gedenckt eines ſolchen
Wald-gottes/ der zu Sylla gebracht vnnd gefragt worden/ wer er were?
welcher ſchwerlich nicht mit vernehmlicher Menſchen-Stimme; ſondern
mit einem Pferdgeſchrey vnd Bocksgeplaͤrr antwort gegeben; dergleichen
auch mag geweſt ſeyn der Satyrus oder Waldbock/ welcher Antonio dem
Einſidel erſchienen/ vnd da er gefragt worden/ wer er ſey? geſagt: Jch bin
ſterblich/ vnd einer von den jenigen Jnnwohnern der Einoͤde/ welche die
jrrige Heyden Satyros oder Waldgoͤtter nennen/ deſſen toder Coͤrper her-
nach/ wie Hieronymus erzehlt/ in die Statt Alexandriam gebracht da-
ſelbſt eingewürtzt/ vnd dem Kaiſer nacher Antiochiam zugeſchickt worden.
Die LXX. Dolmetſcher/ wie auch Lutherus haben durch das Wort Seirim
oder Feldgeiſter verſtandẽ die Teuffel/ die manchmal in ſolcher Satyriſchen
Geſtalt erſchienen; Sintemal in ſolchem Verſtande dieſes Wort zu leſen/
wañ der Herr zu Moſe ſpricht: die Kinder Jſrael ſollẽ mit nicht jhre
Opffer
Eſa. 13, 20.
21. 22.
vide Hie
ron. in h. l.
in Sylla.
Lev. 17, 7.
F f f
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