Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. Erkäntniß Gottes: Also beschliessen wir auch den Vortrag mit denWorten S. Johannis auß der himmlischen Offenbarung/ vnd sagen. O welche eine Tieffe der Satanischen Boßheit! Nun der ab- trünnige böse Geist/ stehet vns da zu einem Zeichen des gerechten Gerichts vnd Zorns Gottes: so der heilige vnd eiverige Gott einer solchen weyland hohen himmlischen vnd edlen Creatur nicht geschonet/ er werde auch der jrrdischen Erdenklötz/ wo sie jhn gleicher gestalt erzörnen/ nicht schonen/ denn so schleust S. Petrus kräfftiglich/ So Gott der Engel/ die ge-2. Petr. 24,. sündiget haben nicht geschonet hat/ vnd hat sie mit Ketten der Finsterniß zur Höllen verstossen/ vnd übergeben/ daß sie zum Gericht behalten werden/ So wird er auch deren/ an welchen er so viel gearbeitet/ vnd sie vnter die Morgenstern/ Liechter der Welt vnd Kin- der GOTtes auffgenommen/ die er in gewisse oiketeria, Wohnungen/ Ständ vnd Ordnungen gesetzt/ wann dieselbige Sathanae worden/ wann sie wider Gott/ sein Wort vnd Ordnungen rebelliren, wann sie sich selbs vergöttern/ des Teuffels Art/ Lügen vnd Wort jhnen angewehnen/ nicht schonen/ sondern sie vom Gnadenhimmel außstossen/ in die Ketten sei- nes Worts einschliessen/ vnd wo sie nicht warhafftige Buß thun/ dort in die Gesellschafft der bösen Geister stellen/ vnd den Fluch über sie außsprechen/ Gehet hin von mir/ jhr Verfluchten in das ewige Fewer/ das bereitet ist dem Teuffel vnd seinen Engeln. So lieb nun einem jeden ist sein theil Himmelreichs/ vnd ewiger Seligkeit/ so fleissig hüte er sich für Satanischen Vntugenden/ Hoffart/ Vngehorsam/ Lügen/ Haß/ Neid/ Mord/ Aergerniß/ sonderlich für der bösen Sünden Gewonheit. Er hüte sich für des höllischen Jägers außgespannen heimlichen Stricken/ für der occasion vnd Gelegenheit zu sündigen/ dem Müssigang/ Fürwitz/ Ehr- vnd Gelt-Geitz/ Trunckenheit/ sonderlich der höchst gefährlichen Sicherheit. der jenige Geist/ der den ersten Menschen im Stand der Vnschuld verführet/ vnd den himmlischen Adam Christum selbs angesprengt/ vnd ein Versuch auff jhn gethan: Salomon den Weisesten/ Simson den Stärcksten/ Absolon den Schönsten/ David den Frommesten/ Judam in der Haußschul Chri- sti gefället/ derselbe lebt noch/ er hat sein tausend listige Kunst noch nicht ver- gessen. Kein Christ ist/ er hat sein Teuffel/ der jhn plaget/ so äusserlich durch Sauliten vnd Doegiten/ so innerlich durch seine listige Mordpfeil/ die er ins Hertz schiesset/ vnd Fewer einwirfft/ kein Christ ist/ er muß des Satans Fersen-stich fühlen. Wann ein grimmiger Löw auff dich zu lieffe/ vnnd ob du gleich woltest fliehen jrgend auff einen Baum/ er gieng aber brüllend vmb D d d
Predigt. Erkäntniß Gottes: Alſo beſchlieſſen wir auch den Vortrag mit denWorten S. Johannis auß der himmliſchen Offenbarung/ vnd ſagen. O welche eine Tieffe der Sataniſchen Boßheit! Nun der ab- truͤnnige boͤſe Geiſt/ ſtehet vns da zu einem Zeichen des gerechten Gerichts vnd Zorns Gottes: ſo der heilige vnd eiverige Gott einer ſolchen weyland hohen himmliſchen vnd edlen Creatur nicht geſchonet/ er werde auch der jrrdiſchen Erdenkloͤtz/ wo ſie jhn gleicher geſtalt erzoͤrnen/ nicht ſchonen/ denn ſo ſchleuſt S. Petrus kraͤfftiglich/ So Gott der Engel/ die ge-2. Petr. 24,. ſuͤndiget haben nicht geſchonet hat/ vnd hat ſie mit Ketten der Finſterniß zur Hoͤllen verſtoſſen/ vnd uͤbergeben/ daß ſie zum Gericht behalten werden/ So wird er auch deren/ an welchen er ſo viel gearbeitet/ vnd ſie vnter die Morgenſtern/ Liechter der Welt vnd Kin- der GOTtes auffgenommen/ die er in gewiſſe ὀικητήϱια, Wohnungen/ Staͤnd vnd Ordnungen geſetzt/ wann dieſelbige Sathanæ worden/ wann ſie wider Gott/ ſein Wort vnd Ordnungen rebelliren, wann ſie ſich ſelbs vergoͤttern/ des Teuffels Art/ Luͤgen vnd Wort jhnen angewehnen/ nicht ſchonen/ ſondern ſie vom Gnadenhimmel außſtoſſen/ in die Ketten ſei- nes Worts einſchlieſſen/ vnd wo ſie nicht warhafftige Buß thun/ dort in die Geſellſchafft der boͤſen Geiſter ſtellen/ vnd den Fluch uͤber ſie außſprechen/ Gehet hin von mir/ jhr Verfluchten in das ewige Fewer/ das bereitet iſt dem Teuffel vnd ſeinen Engeln. So lieb nun einem jeden iſt ſein theil Him̃elreichs/ vnd ewiger Seligkeit/ ſo fleiſſig huͤte er ſich fuͤr Sataniſchen Vntugenden/ Hoffart/ Vngehorſam/ Luͤgen/ Haß/ Neid/ Mord/ Aergerniß/ ſonderlich fuͤr der boͤſen Suͤnden Gewonheit. Er huͤte ſich fuͤr des hoͤlliſchen Jaͤgers außgeſpannen heimlichen Stricken/ fuͤr der occaſion vnd Gelegenheit zu ſuͤndigen/ dem Muͤſſigang/ Fuͤrwitz/ Ehr- vnd Gelt-Geitz/ Trunckenheit/ ſonderlich der hoͤchſt gefaͤhrlichen Sicherheit. der jenige Geiſt/ der den erſten Menſchen im Stand der Vnſchuld verfuͤhret/ vñ den himmliſchen Adam Chriſtum ſelbs angeſprengt/ vnd ein Verſuch auff jhn gethan: Salomon den Weiſeſten/ Simſon den Staͤrckſten/ Abſolon den Schoͤnſten/ David den Frommeſten/ Judam in der Haußſchul Chri- ſti gefaͤllet/ derſelbe lebt noch/ er hat ſein tauſend liſtige Kunſt noch nicht ver- geſſen. Kein Chriſt iſt/ er hat ſein Teuffel/ der jhn plaget/ ſo aͤuſſerlich durch Sauliten vnd Doegiten/ ſo innerlich durch ſeine liſtige Mordpfeil/ die er ins Hertz ſchieſſet/ vnd Fewer einwirfft/ kein Chriſt iſt/ er muß des Satans Ferſen-ſtich fuͤhlen. Wann ein grimmiger Loͤw auff dich zu lieffe/ vnnd ob du gleich wolteſt fliehen jrgend auff einen Baum/ er gieng aber bruͤllend vmb D d d
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0411" n="393"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/><hi rendition="#fr">Erkäntniß Gottes:</hi> Alſo beſchlieſſen wir auch den Vortrag mit den<lb/> Worten S. Johannis auß der himmliſchen Offenbarung/ vnd ſagen.<lb/><hi rendition="#fr">O welche eine Tieffe der Sataniſchen Boßheit!</hi> Nun der ab-<lb/> truͤnnige boͤſe Geiſt/ ſtehet vns da zu einem Zeichen des gerechten Gerichts<lb/> vnd Zorns Gottes: ſo der heilige vnd eiverige Gott einer ſolchen weyland<lb/> hohen himmliſchen vnd edlen Creatur nicht geſchonet/ er werde auch der<lb/> jrrdiſchen Erdenkloͤtz/ wo ſie jhn gleicher geſtalt erzoͤrnen/ nicht ſchonen/<lb/> denn ſo ſchleuſt S. Petrus kraͤfftiglich/ <hi rendition="#fr">So Gott der Engel/ die ge-</hi><note place="right">2. <hi rendition="#aq">Petr.</hi> 24,.</note><lb/><hi rendition="#fr">ſuͤndiget haben nicht geſchonet hat/ vnd hat ſie mit Ketten der<lb/> Finſterniß zur Hoͤllen verſtoſſen/ vnd uͤbergeben/ daß ſie zum<lb/> Gericht behalten werden/</hi> So wird er auch deren/ an welchen er ſo<lb/> viel gearbeitet/ vnd ſie vnter die Morgenſtern/ Liechter der Welt vnd Kin-<lb/> der GOTtes auffgenommen/ die er in gewiſſe ὀικητήϱια, Wohnungen/<lb/> Staͤnd vnd Ordnungen geſetzt/ wann dieſelbige Sathan<hi rendition="#aq">æ</hi> worden/ wann<lb/> ſie wider Gott/ ſein Wort vnd Ordnungen <hi rendition="#aq">rebelliren,</hi> wann ſie ſich ſelbs<lb/> vergoͤttern/ des Teuffels Art/ Luͤgen vnd Wort jhnen angewehnen/ nicht<lb/> ſchonen/ ſondern ſie vom Gnadenhimmel außſtoſſen/ in die Ketten ſei-<lb/> nes Worts einſchlieſſen/ vnd wo ſie nicht warhafftige Buß thun/ dort in<lb/> die Geſellſchafft der boͤſen Geiſter ſtellen/ vnd den Fluch uͤber ſie außſprechen/<lb/><hi rendition="#fr">Gehet hin von mir/ jhr Verfluchten in das ewige Fewer/ das<lb/> bereitet iſt dem Teuffel vnd ſeinen Engeln.</hi> So lieb nun einem<lb/> jeden iſt ſein theil Him̃elreichs/ vnd ewiger Seligkeit/ ſo fleiſſig huͤte er ſich<lb/> fuͤr Sataniſchen Vntugenden/ Hoffart/ Vngehorſam/ Luͤgen/ Haß/ Neid/<lb/> Mord/ Aergerniß/ ſonderlich fuͤr der boͤſen Suͤnden Gewonheit. Er huͤte<lb/> ſich fuͤr des hoͤlliſchen Jaͤgers außgeſpannen heimlichen Stricken/ fuͤr der<lb/><hi rendition="#aq">occaſion</hi> vnd Gelegenheit zu ſuͤndigen/ dem Muͤſſigang/ Fuͤrwitz/ Ehr- vnd<lb/> Gelt-Geitz/ Trunckenheit/ ſonderlich der hoͤchſt gefaͤhrlichen Sicherheit. der<lb/> jenige Geiſt/ der den erſten Menſchen im Stand der Vnſchuld verfuͤhret/ vñ<lb/> den himmliſchen Adam Chriſtum ſelbs angeſprengt/ vnd ein Verſuch auff<lb/> jhn gethan: Salomon den Weiſeſten/ Simſon den Staͤrckſten/ Abſolon<lb/> den Schoͤnſten/ David den Frommeſten/ Judam in der Haußſchul Chri-<lb/> ſti gefaͤllet/ derſelbe lebt noch/ er hat ſein tauſend liſtige Kunſt noch nicht ver-<lb/> geſſen. Kein Chriſt iſt/ er hat ſein Teuffel/ der jhn plaget/ ſo aͤuſſerlich durch<lb/> Sauliten vnd Doegiten/ ſo innerlich durch ſeine liſtige Mordpfeil/ die er<lb/> ins Hertz ſchieſſet/ vnd Fewer einwirfft/ kein Chriſt iſt/ er muß des Satans<lb/> Ferſen-ſtich fuͤhlen. Wann ein grimmiger Loͤw auff dich zu lieffe/ vnnd<lb/> ob du gleich wolteſt fliehen jrgend auff einen Baum/ er gieng aber bruͤllend<lb/> <fw place="bottom" type="sig">D d d</fw><fw place="bottom" type="catch">vmb</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [393/0411]
Predigt.
Erkäntniß Gottes: Alſo beſchlieſſen wir auch den Vortrag mit den
Worten S. Johannis auß der himmliſchen Offenbarung/ vnd ſagen.
O welche eine Tieffe der Sataniſchen Boßheit! Nun der ab-
truͤnnige boͤſe Geiſt/ ſtehet vns da zu einem Zeichen des gerechten Gerichts
vnd Zorns Gottes: ſo der heilige vnd eiverige Gott einer ſolchen weyland
hohen himmliſchen vnd edlen Creatur nicht geſchonet/ er werde auch der
jrrdiſchen Erdenkloͤtz/ wo ſie jhn gleicher geſtalt erzoͤrnen/ nicht ſchonen/
denn ſo ſchleuſt S. Petrus kraͤfftiglich/ So Gott der Engel/ die ge-
ſuͤndiget haben nicht geſchonet hat/ vnd hat ſie mit Ketten der
Finſterniß zur Hoͤllen verſtoſſen/ vnd uͤbergeben/ daß ſie zum
Gericht behalten werden/ So wird er auch deren/ an welchen er ſo
viel gearbeitet/ vnd ſie vnter die Morgenſtern/ Liechter der Welt vnd Kin-
der GOTtes auffgenommen/ die er in gewiſſe ὀικητήϱια, Wohnungen/
Staͤnd vnd Ordnungen geſetzt/ wann dieſelbige Sathanæ worden/ wann
ſie wider Gott/ ſein Wort vnd Ordnungen rebelliren, wann ſie ſich ſelbs
vergoͤttern/ des Teuffels Art/ Luͤgen vnd Wort jhnen angewehnen/ nicht
ſchonen/ ſondern ſie vom Gnadenhimmel außſtoſſen/ in die Ketten ſei-
nes Worts einſchlieſſen/ vnd wo ſie nicht warhafftige Buß thun/ dort in
die Geſellſchafft der boͤſen Geiſter ſtellen/ vnd den Fluch uͤber ſie außſprechen/
Gehet hin von mir/ jhr Verfluchten in das ewige Fewer/ das
bereitet iſt dem Teuffel vnd ſeinen Engeln. So lieb nun einem
jeden iſt ſein theil Him̃elreichs/ vnd ewiger Seligkeit/ ſo fleiſſig huͤte er ſich
fuͤr Sataniſchen Vntugenden/ Hoffart/ Vngehorſam/ Luͤgen/ Haß/ Neid/
Mord/ Aergerniß/ ſonderlich fuͤr der boͤſen Suͤnden Gewonheit. Er huͤte
ſich fuͤr des hoͤlliſchen Jaͤgers außgeſpannen heimlichen Stricken/ fuͤr der
occaſion vnd Gelegenheit zu ſuͤndigen/ dem Muͤſſigang/ Fuͤrwitz/ Ehr- vnd
Gelt-Geitz/ Trunckenheit/ ſonderlich der hoͤchſt gefaͤhrlichen Sicherheit. der
jenige Geiſt/ der den erſten Menſchen im Stand der Vnſchuld verfuͤhret/ vñ
den himmliſchen Adam Chriſtum ſelbs angeſprengt/ vnd ein Verſuch auff
jhn gethan: Salomon den Weiſeſten/ Simſon den Staͤrckſten/ Abſolon
den Schoͤnſten/ David den Frommeſten/ Judam in der Haußſchul Chri-
ſti gefaͤllet/ derſelbe lebt noch/ er hat ſein tauſend liſtige Kunſt noch nicht ver-
geſſen. Kein Chriſt iſt/ er hat ſein Teuffel/ der jhn plaget/ ſo aͤuſſerlich durch
Sauliten vnd Doegiten/ ſo innerlich durch ſeine liſtige Mordpfeil/ die er
ins Hertz ſchieſſet/ vnd Fewer einwirfft/ kein Chriſt iſt/ er muß des Satans
Ferſen-ſtich fuͤhlen. Wann ein grimmiger Loͤw auff dich zu lieffe/ vnnd
ob du gleich wolteſt fliehen jrgend auff einen Baum/ er gieng aber bruͤllend
vmb
2. Petr. 24,.
D d d
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |