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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Vierzehende
türliches essen. Dannenhero jener Engel Raphael/ in der Historia Tobiae/
sich vernehmen lassen vnd gesagt/ es scheinete wol als esse vnnd trincke ich
mit euch/ aber ich brauchte vnsichtbare Speiß/ die kein Mensch sehen kan; am
aller wenigsten können diese Geister sich selbs/ oder auch das menschliche Ge-
schlecht durch einige Geburt vermehren. Etliche von den Alten haben hierin
grossen Fehler begangen/ wann sie geglaubt/ als weren die Nephilim die
Gen. 6, 2.gewaltige berühmte Leut/ deren Moses in der Histori deß Noae gedencket
von den Engeln/ vnd dero Beyschlaff mit den Töchtern der Menschen gezeu-
Act. 17, 26.get vnd gebohren worden/ S. Paulus widerspricht mit claren Worten
vnd sagt: Gott habe gemacht durch sein Segen/ daß von einem Blut aller
Menschen Geschlecht auff dem Erdboden wohnen/ vnd sich mehren sollen.

Es sind IV. aorata ou'ranoia, es sind himmlisch Creaturen/ vnd himm-
lische Morgensterne/ deren Bilder sind die sichtbare Sternen/ daher sie
mehrmalen in gestalt der Sternen sich erzeiget: die Cherubim die das Para-
diß verwachen/ waren anders nichts als ein Cometa gladiatus, ein zwitzeren-
der Schwert-Comet/ vnd der Stern der die Weisen begleitet/ ist ein Engel
gewesen wie Chrysost. hom. 6. in Matth. auß desselben freyen Lauff/ Stand/
Erscheinung in der Lufft vnnd freyer Enderung gemutmasset. Jst
damit an gedeutet/ natura angelica, lucida, pura, casta, jhre durchleuchten-
de/ reine/ heilige/ keusche Natur/ damit sie von GOtt dem Herrn gezieret/
als himmlische Liechter/ so nicht auß der Erden/ wie der Mensch/ nicht auß
den vntern Elementen/ wie andere Creaturen/ sondern auß einem himm-
lischen Liecht entstanden/ vnd Engel des Liechtes worden/ mit dem schönen
Glantz deß Göttlichen Ebenbilds geschmückt vnd außgerüstet (doch ohne die
Beherschung über die jrdische Creaturen) so wol als der Mensch; sind
dennoch Weise/ verständige vnd heilige Geister/ gleichwie auch die Ster-
nen sind reine vnnd vnbefleckte Cörper: sie haben jhren schnellen Lauff/ sie
tantzen daher gleichsam als in choreis oder Reyhen/ ein jedes Gestirn in
seinem Becirck vnd Ordnung: sie sind natürlicher Weiß vnzerstörlich/ nem-
men weder ab noch zu/ wie sie für tausend vnd mehr Jahren geleuchtet/ so
leuchten sie noch ohne mercksame Enderung/ sie können von keinem inne-
ren vnter sich streittenden Qualitäten verzehret/ von keinem eusserlichen
Gewalt verstöret werden/ sie haben grosse Kräfften/ durchtringende In-
fluen
tzen/ mächtige Stärcke; wie ändert sich allein der Mond/ der
doch der vnterste vnnd einer von den kleinen Sternen ist? wie zeucht
er das Meer nach sich/ vnd last dasselbe wider durch den Widerfluß zu rück
prallen/ wie ändert er deß Menschen complexion vnd Feuchtigkeiten? der
andern Sternen/ vnd deroselben Crafft zu geschweigen/ also sind die Engel

hurtige

Die Vierzehende
tuͤrliches eſſen. Dannenhero jener Engel Raphael/ in der Hiſtoria Tobiæ/
ſich vernehmen laſſen vnd geſagt/ es ſcheinete wol als eſſe vnnd trincke ich
mit euch/ aber ich brauchte vnſichtbare Speiß/ die kein Menſch ſehẽ kan; am
aller wenigſten koͤnnen dieſe Geiſter ſich ſelbs/ oder auch das menſchliche Ge-
ſchlecht durch einige Geburt vermehren. Etliche von den Alten haben hierin
groſſen Fehler begangen/ wann ſie geglaubt/ als weren die Nephilim die
Gen. 6, 2.gewaltige beruͤhmte Leut/ deren Moſes in der Hiſtori deß Noæ gedencket
von den Engeln/ vñ dero Beyſchlaff mit den Toͤchtern der Menſchen gezeu-
Act. 17, 26.get vnd gebohren worden/ S. Paulus widerſpricht mit claren Worten
vnd ſagt: Gott habe gemacht durch ſein Segen/ daß von einem Blut aller
Menſchen Geſchlecht auff dem Erdboden wohnen/ vnd ſich mehren ſollen.

Es ſind IV. ἄόϱατα ου᾽ϱάνοια, es ſind himmliſch Creaturen/ vnd himm-
liſche Morgenſterne/ deren Bilder ſind die ſichtbare Sternen/ daher ſie
mehrmalen in geſtalt der Sternen ſich erzeiget: die Cherubim die das Para-
diß verwachen/ warẽ anders nichts als ein Cometa gladiatus, ein zwitzeren-
der Schwert-Comet/ vnd der Stern der die Weiſen begleitet/ iſt ein Engel
geweſen wie Chryſoſt. hom. 6. in Matth. auß deſſelben freyen Lauff/ Stand/
Erſcheinung in der Lufft vnnd freyer Enderung gemutmaſſet. Jſt
damit an gedeutet/ natura angelica, lucida, pura, caſta, jhre durchleuchten-
de/ reine/ heilige/ keuſche Natur/ damit ſie von GOtt dem Herrn gezieret/
als himmliſche Liechter/ ſo nicht auß der Erden/ wie der Menſch/ nicht auß
den vntern Elementen/ wie andere Creaturen/ ſondern auß einem himm-
liſchen Liecht entſtanden/ vnd Engel des Liechtes worden/ mit dem ſchoͤnen
Glantz deß Goͤttlichen Ebenbilds geſchmuͤckt vñ außgeruͤſtet (doch ohne die
Beherſchung uͤber die jrdiſche Creaturen) ſo wol als der Menſch; ſind
dennoch Weiſe/ verſtaͤndige vnd heilige Geiſter/ gleichwie auch die Ster-
nen ſind reine vnnd vnbefleckte Coͤrper: ſie haben jhren ſchnellen Lauff/ ſie
tantzen daher gleichſam als in choreis oder Reyhen/ ein jedes Geſtirn in
ſeinem Becirck vnd Ordnung: ſie ſind natuͤrlicher Weiß vnzerſtoͤrlich/ nem-
men weder ab noch zu/ wie ſie fuͤr tauſend vnd mehr Jahren geleuchtet/ ſo
leuchten ſie noch ohne merckſame Enderung/ ſie koͤnnen von keinem inne-
ren vnter ſich ſtreittenden Qualitaͤten verzehret/ von keinem euſſerlichen
Gewalt verſtoͤret werden/ ſie haben groſſe Kraͤfften/ durchtringende In-
fluen
tzen/ maͤchtige Staͤrcke; wie aͤndert ſich allein der Mond/ der
doch der vnterſte vnnd einer von den kleinen Sternen iſt? wie zeucht
er das Meer nach ſich/ vnd laſt daſſelbe wider durch den Widerfluß zu ruͤck
prallen/ wie aͤndert er deß Menſchen complexion vnd Feuchtigkeiten? der
andern Sternen/ vnd deroſelben Crafft zu geſchweigen/ alſo ſind die Engel

hurtige
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[378/0396] Die Vierzehende tuͤrliches eſſen. Dannenhero jener Engel Raphael/ in der Hiſtoria Tobiæ/ ſich vernehmen laſſen vnd geſagt/ es ſcheinete wol als eſſe vnnd trincke ich mit euch/ aber ich brauchte vnſichtbare Speiß/ die kein Menſch ſehẽ kan; am aller wenigſten koͤnnen dieſe Geiſter ſich ſelbs/ oder auch das menſchliche Ge- ſchlecht durch einige Geburt vermehren. Etliche von den Alten haben hierin groſſen Fehler begangen/ wann ſie geglaubt/ als weren die Nephilim die gewaltige beruͤhmte Leut/ deren Moſes in der Hiſtori deß Noæ gedencket von den Engeln/ vñ dero Beyſchlaff mit den Toͤchtern der Menſchen gezeu- get vnd gebohren worden/ S. Paulus widerſpricht mit claren Worten vnd ſagt: Gott habe gemacht durch ſein Segen/ daß von einem Blut aller Menſchen Geſchlecht auff dem Erdboden wohnen/ vnd ſich mehren ſollen. Gen. 6, 2. Act. 17, 26. Es ſind IV. ἄόϱατα ου᾽ϱάνοια, es ſind himmliſch Creaturen/ vnd himm- liſche Morgenſterne/ deren Bilder ſind die ſichtbare Sternen/ daher ſie mehrmalen in geſtalt der Sternen ſich erzeiget: die Cherubim die das Para- diß verwachen/ warẽ anders nichts als ein Cometa gladiatus, ein zwitzeren- der Schwert-Comet/ vnd der Stern der die Weiſen begleitet/ iſt ein Engel geweſen wie Chryſoſt. hom. 6. in Matth. auß deſſelben freyen Lauff/ Stand/ Erſcheinung in der Lufft vnnd freyer Enderung gemutmaſſet. Jſt damit an gedeutet/ natura angelica, lucida, pura, caſta, jhre durchleuchten- de/ reine/ heilige/ keuſche Natur/ damit ſie von GOtt dem Herrn gezieret/ als himmliſche Liechter/ ſo nicht auß der Erden/ wie der Menſch/ nicht auß den vntern Elementen/ wie andere Creaturen/ ſondern auß einem himm- liſchen Liecht entſtanden/ vnd Engel des Liechtes worden/ mit dem ſchoͤnen Glantz deß Goͤttlichen Ebenbilds geſchmuͤckt vñ außgeruͤſtet (doch ohne die Beherſchung uͤber die jrdiſche Creaturen) ſo wol als der Menſch; ſind dennoch Weiſe/ verſtaͤndige vnd heilige Geiſter/ gleichwie auch die Ster- nen ſind reine vnnd vnbefleckte Coͤrper: ſie haben jhren ſchnellen Lauff/ ſie tantzen daher gleichſam als in choreis oder Reyhen/ ein jedes Geſtirn in ſeinem Becirck vnd Ordnung: ſie ſind natuͤrlicher Weiß vnzerſtoͤrlich/ nem- men weder ab noch zu/ wie ſie fuͤr tauſend vnd mehr Jahren geleuchtet/ ſo leuchten ſie noch ohne merckſame Enderung/ ſie koͤnnen von keinem inne- ren vnter ſich ſtreittenden Qualitaͤten verzehret/ von keinem euſſerlichen Gewalt verſtoͤret werden/ ſie haben groſſe Kraͤfften/ durchtringende In- fluentzen/ maͤchtige Staͤrcke; wie aͤndert ſich allein der Mond/ der doch der vnterſte vnnd einer von den kleinen Sternen iſt? wie zeucht er das Meer nach ſich/ vnd laſt daſſelbe wider durch den Widerfluß zu ruͤck prallen/ wie aͤndert er deß Menſchen complexion vnd Feuchtigkeiten? der andern Sternen/ vnd deroſelben Crafft zu geſchweigen/ alſo ſind die Engel hurtige

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 378. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/396>, abgerufen am 23.11.2024.