Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Dreyzehende muste er auff dem Berg verharren vierzig Tag vnd vierzig Nächt. Eineselige summorphia daß man sich dem selben Bilde je länger je mehr vergleiche vnd ähnlich mache; eine fruchtbare poiesis ergou, Werckleistung zu thun was der Spiegel außweiset. ou`~tos makarios ente poiesei autoun esai sagt S. Jacobus/ derselbe der solche Ordnung Gottes in acht nimmet/ der ist selig; nicht durch vnd von wegen/ sondern in seinen Thaten. ubi ille ou`~tos? wo ist derselbe? fast "outis. wo ist der? so wollen wir jhn loben. Viel Sophisten die sich selbs betriegen/ vnd lassen sich beduncken es sey genug in den Spiegel schawen vnd davon gehen/ vergessen wie man gestalt gewesen/ aber wenig Kern Christen: viel poietail ogou aber wenig karpophoroi die wortmachende Gesellschafft ist allezeit grösser als die fruchtbringende/ viel Narcissi vnd Seibsbuhler die sich in sich selbs verlieben/ niemand aber mehr als sich selbst betrüben; mehr Weltaffen/ die sich vergaffen an deß Satans Hurenspie- gel/ dem Schema vnd phantasi der Welt/ jhrer Pomp/ Gepräng/ Auffzüg/ Mumschantzen/ Comödien/ Pracht/ Alamode/ Raßlen/ Sauffen/ Rauf- sen/ Venusspiel vnd dergleichen/ das doch alles nur einen Augenblick wä- ret/ en sigme wie sich der Sathan selbs verrahten: wie jene Catharina Kö- nigin in Franckreich in einem Zauberspiegel im Gemählt zwar gesehen die Successores/ jhren Sohn Henticum III. ein weil auff vnnd ab ge- hen/ den Hertzog von Guise wie ein Blitz plötzlich verschwinden/ Henricum von Navarra zwey vnd zwanzig mal durchspringen/ aber endlich ist alles vergangen/ sic transit gloria mundi so geschwind vergehet die Welt mit jhrem Pracht) als rechte Kinder Gottes! So seyd nun nicht nur Hörer sondern auch Thäter des Worts. stalt
Die Dreyzehende muſte er auff dem Berg verharren vierzig Tag vnd vierzig Naͤcht. Eineſelige συμμοϱφία daß man ſich dem ſelben Bilde je laͤnger je mehr vergleiche vnd aͤhnlich mache; eine fruchtbare πόιησις ἔϱγου, Werckleiſtung zu thun was der Spiegel außweiſet. ου῟τος μακάϱιος ἐντῇ ποιήσει άυτου̃ ἔςαι ſagt S. Jacobus/ derſelbe der ſolche Ordnung Gottes in acht nimmet/ der iſt ſelig; nicht durch vnd von wegen/ ſondern in ſeinen Thaten. ubi ille ου῟τος? wo iſt derſelbe? faſt ῎ουτις. wo iſt der? ſo wollen wir jhn loben. Viel Sophiſten die ſich ſelbs betriegen/ vnd laſſen ſich beduncken es ſey genug in den Spiegel ſchawen vnd davon gehen/ vergeſſen wie man geſtalt geweſen/ aber wenig Kern Chriſten: viel ποιηταὶλ όγου aber wenig καϱπόφοϱοι die wortmachende Geſellſchafft iſt allezeit groͤſſer als die fruchtbringende/ viel Narciſſi vnd Seibsbuhler die ſich in ſich ſelbs verlieben/ niemand aber mehr als ſich ſelbſt betruͤben; mehr Weltaffen/ die ſich vergaffen an deß Satans Hurenſpie- gel/ dem Schema vnd phantaſi der Welt/ jhrer Pomp/ Gepraͤng/ Auffzuͤg/ Mumſchantzen/ Comoͤdien/ Pracht/ Alamode/ Raßlen/ Sauffen/ Rauf- ſen/ Venusſpiel vnd dergleichen/ das doch alles nur einen Augenblick waͤ- ret/ ἐν ςιγμῇ wie ſich der Sathan ſelbs verrahten: wie jene Catharina Koͤ- nigin in Franckreich in einem Zauberſpiegel im Gemaͤhlt zwar geſehen die Succeſſores/ jhren Sohn Henticum III. ein weil auff vnnd ab ge- hen/ den Hertzog von Guiſe wie ein Blitz ploͤtzlich verſchwinden/ Henricum von Navarra zwey vnd zwanzig mal durchſpringen/ aber endlich iſt alles vergangen/ ſic tranſit gloria mundi ſo geſchwind vergehet die Welt mit jhrem Pracht) als rechte Kinder Gottes! So ſeyd nun nicht nur Hoͤrer ſondern auch Thaͤter des Worts. ſtalt
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Die Dreyzehende
muſte er auff dem Berg verharren vierzig Tag vnd vierzig Naͤcht. Eine
ſelige συμμοϱφία daß man ſich dem ſelben Bilde je laͤnger je mehr vergleiche
vnd aͤhnlich mache; eine fruchtbare πόιησις ἔϱγου, Werckleiſtung zu thun
was der Spiegel außweiſet. ου῟τος μακάϱιος ἐντῇ ποιήσει άυτου̃ ἔςαι ſagt S.
Jacobus/ derſelbe der ſolche Ordnung Gottes in acht nimmet/ der iſt ſelig;
nicht durch vnd von wegen/ ſondern in ſeinen Thaten. ubi ille ου῟τος? wo iſt
derſelbe? faſt ῎ουτις. wo iſt der? ſo wollen wir jhn loben. Viel Sophiſten
die ſich ſelbs betriegen/ vnd laſſen ſich beduncken es ſey genug in den Spiegel
ſchawen vnd davon gehen/ vergeſſen wie man geſtalt geweſen/ aber wenig
Kern Chriſten: viel ποιηταὶλ όγου aber wenig καϱπόφοϱοι die wortmachende
Geſellſchafft iſt allezeit groͤſſer als die fruchtbringende/ viel Narciſſi vnd
Seibsbuhler die ſich in ſich ſelbs verlieben/ niemand aber mehr als ſich ſelbſt
betruͤben; mehr Weltaffen/ die ſich vergaffen an deß Satans Hurenſpie-
gel/ dem Schema vnd phantaſi der Welt/ jhrer Pomp/ Gepraͤng/ Auffzuͤg/
Mumſchantzen/ Comoͤdien/ Pracht/ Alamode/ Raßlen/ Sauffen/ Rauf-
ſen/ Venusſpiel vnd dergleichen/ das doch alles nur einen Augenblick waͤ-
ret/ ἐν ςιγμῇ wie ſich der Sathan ſelbs verrahten: wie jene Catharina Koͤ-
nigin in Franckreich in einem Zauberſpiegel im Gemaͤhlt zwar geſehen
die Succeſſores/ jhren Sohn Henticum III. ein weil auff vnnd ab ge-
hen/ den Hertzog von Guiſe wie ein Blitz ploͤtzlich verſchwinden/ Henricum
von Navarra zwey vnd zwanzig mal durchſpringen/ aber endlich iſt alles
vergangen/ ſic tranſit gloria mundi ſo geſchwind vergehet die Welt mit
jhrem Pracht) als rechte Kinder Gottes!
So ſeyd nun nicht nur Hoͤrer ſondern auch Thaͤter des Worts.
Ejice de civitate animæ tuæ imaginem Diaboli, & attolle imaginem
Chriſti, ſagt Ambroſius, das iſt/ wirff das Bild des Teuffels auß der
ſtatt deiner Seelen/ vnd richte darin auff das Bilde Chriſti;
dann derſelbige wird zu ſeiner Zeit ein ſcharffes Examen anſtellen vnnd
fragen: weß iſt das Bilde? befindet ſichs/ daß das Bilde deß Teuffels
iſt/ ſo wirds heiſſen/ gebt dem Sathan was deß Sathans iſt; wird aber
dieſes ſcheutzliche Butzenbild durch taͤglichen Abſag vnd Toͤdung des Flei-
ſches hinauß gejagt/ vnd Gottes Ebenbild nach vnd nach widerumb auff-
gerichtet/ ſo wird es auch heiſſen: gebt Gott/ was Gottes iſt; es wird ein
ſolcher außerwehlter Chriſt mehr ſinden/ als er verlohren gleichwie Saul/
da er ſeines Vatters Eſelinnen ſuchte/ eine Koͤnigliche Cron gefunden:
Alſo wird ein ſolcher newgebildeter Menſch an ſtatt des wandelbaren Eben-
bildes/ damit der erſte Menſch gezieret geweſen/ einen vnwandelbaren
Schmuck der himmliſchen Glori vnd Herrlichkeit erlangen vnd der ge-
ſtalt
l. 1. off. 49.
Mat. 22, 20.
21.
1. Sam. 9, 4.
c. 10, 1.
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