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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Dreyzehende
den/ aber alles ohne Noht vnd Tod/ ohn klagen/ ohn zagen/ ohn Thränen
vnnd Hertzeleyd/ doch mit der condition daß er in den Schrancken der
göttlichen Ordnung verbleibe/ deß verbottenen Baums müssig gehe/ vnd
der Apotheck des Lebenß-Baum sich bedienete.

Endlich gehöret hieher auch die Majestät des gantzen Men-
Gen. 1, 26.schen/ so sonderlich herfürgeleuchtet in der Königlichen Beherschung aller
Thier/ die er durch die tieffsinnige onomathesin vnd Benamsung derselben
erlangt/ darauff zum Welt- vnd Thierkönig von Gott investirt vnd installirt
worden. jus nominis est jus hominis auß dem Gewalt einen Namen zu
geben/ wird des Menschen Gewalt über etwas abgenommen/ wie auß der
Dan. 1, 7.Histori Daniels zusehen/ deme (wie auch seinen dreyen Gesellen) der König
Nebucadnezar newe Chaldaische Namen gegeben/ seinen hohen Obrig-
keitlichen vnd Königlichen Gewalt über sie damit zu bezeugen. Daher
Adam als ein König nacket vnder den Thieren gesessen/ keines dorfft sich
wider jhn regen oder mucken. Leones & ursos tractare poterat, sicut nos
tractamus catulos,
sagt Lutherus, das ist/ Adam vor dem Fall/ konte mit
den Löwen vnd Bären wie wir mit den jungen Hündlein vmbgehen vnd
schertzen; die Scherben zeugen noch vom Topff: auß denen überbliebenen
Stücken des Paradis Heiligthums erscheinet wie herrlich die gantze voll-
l. 6. Hexaen.
c.
6.
kommene alte Majestät müsse gewest seyn. Basilius schreibt: Elephanti
docentur ut parvuli, serviunt ut infirmi, verberantur ut timidi, corriguntur
ut subditi,
das ist/ die Elephanten werden noch anietzo vnterrichtet wie die
kleinen Kinder nach dem Fall/ sie müssen dienen/ wie die Schwachen/ sich
schlagen lassen wie die Furchtsamen/ werden gestrafft wie die Vntertha-
Homil. 9.nen. Vnd abermal: pisces homine prope aquam ambulante visa ejus
umbra trepidant, ac fugam capessunt, veluti servi, tum ultuantes domi ino-
pinato heri adventu,
die Fisch/ wann ein Mensch an dem Wassergestad
hin vnd her gehet/ vnd sie seinen Schatten sehen/ erschrecken vnnd nehmen
die Flucht/ als wie die Knecht/ so daheim ein Getümmel anrichten/ vnd sich
auß Forcht verkriechen/ wann etwan jhr Herr vnversehens darzu kombt.

Folgt Formae qualitas & status die Art vnnd Eigenschafft dieses
göttlichen Gnaden vnd Brustbilds/ davon lehret vns Gottes Wort/ daß
es gewest 1. imago simillima, Gott dem HErrn gantz gleich/ so viel
die dem Menschen mitgetheilte Weißheit/ Gerechtigkeit/ Vnsterblichkeit
vnd Majestät betrifft/ vnd so fern müglich ist/ daß eine Creatur Gott gleich
seyn könne. darin der Schöpffer zu sehen war wie in einem Spiegel/ gantz
lebhafft/ daß es kein Mahler/ wie fürtreff- vnd künstlich er auch/ also ent-

werffen

Die Dreyzehende
den/ aber alles ohne Noht vnd Tod/ ohn klagen/ ohn zagen/ ohn Thraͤnen
vnnd Hertzeleyd/ doch mit der condition daß er in den Schrancken der
goͤttlichen Ordnung verbleibe/ deß verbottenen Baums muͤſſig gehe/ vnd
der Apotheck des Lebenß-Baum ſich bedienete.

Endlich gehoͤret hieher auch die Majeſtaͤt des gantzen Men-
Gen. 1, 26.ſchen/ ſo ſonderlich herfuͤrgeleuchtet in der Koͤniglichen Beherſchung aller
Thier/ die er durch die tieffſinnige ὀνομαθεσίν vnd Benamſung derſelben
erlangt/ darauff zum Welt- vnd Thierkoͤnig von Gott inveſtirt vnd inſtallirt
worden. jus nominis eſt jus hominis auß dem Gewalt einen Namen zu
geben/ wird des Menſchen Gewalt uͤber etwas abgenommen/ wie auß der
Dan. 1, 7.Hiſtori Daniels zuſehen/ deme (wie auch ſeinen dreyen Geſellen) der Koͤnig
Nebucadnezar newe Chaldaiſche Namen gegeben/ ſeinen hohen Obrig-
keitlichen vnd Koͤniglichen Gewalt uͤber ſie damit zu bezeugen. Daher
Adam als ein Koͤnig nacket vnder den Thieren geſeſſen/ keines dorfft ſich
wider jhn regen oder mucken. Leones & urſos tractare poterat, ſicut nos
tractamus catulos,
ſagt Lutherus, das iſt/ Adam vor dem Fall/ konte mit
den Loͤwen vnd Baͤren wie wir mit den jungen Huͤndlein vmbgehen vnd
ſchertzen; die Scherben zeugen noch vom Topff: auß denen uͤberbliebenen
Stuͤcken des Paradis Heiligthums erſcheinet wie herrlich die gantze voll-
l. 6. Hexaẽ.
c.
6.
kommene alte Majeſtaͤt muͤſſe geweſt ſeyn. Baſilius ſchreibt: Elephanti
docẽtur ut parvuli, ſerviunt ut infirmi, verberantur ut timidi, corriguntur
ut ſubditi,
das iſt/ die Elephanten werden noch anietzo vnterrichtet wie die
kleinen Kinder nach dem Fall/ ſie muͤſſen dienen/ wie die Schwachen/ ſich
ſchlagen laſſen wie die Furchtſamen/ werden geſtrafft wie die Vntertha-
Homil. 9.nen. Vnd abermal: piſces homine prope aquam ambulante viſa ejus
umbra trepidant, ac fugam capeſſunt, veluti ſervi, tum ultuãtes domi ino-
pinato heri adventu,
die Fiſch/ wann ein Menſch an dem Waſſergeſtad
hin vnd her gehet/ vnd ſie ſeinen Schatten ſehen/ erſchrecken vnnd nehmen
die Flucht/ als wie die Knecht/ ſo daheim ein Getuͤmmel anrichten/ vnd ſich
auß Forcht verkriechen/ wann etwan jhr Herr vnverſehens darzu kombt.

Folgt Formæ qualitas & ſtatus die Art vnnd Eigenſchafft dieſes
goͤttlichen Gnaden vnd Bruſtbilds/ davon lehret vns Gottes Wort/ daß
es geweſt 1. imago ſimillima, Gott dem HErrn gantz gleich/ ſo viel
die dem Menſchen mitgetheilte Weißheit/ Gerechtigkeit/ Vnſterblichkeit
vnd Majeſtaͤt betrifft/ vnd ſo fern muͤglich iſt/ daß eine Creatur Gott gleich
ſeyn koͤnne. darin der Schoͤpffer zu ſehen war wie in einem Spiegel/ gantz
lebhafft/ daß es kein Mahler/ wie fuͤrtreff- vnd kuͤnſtlich er auch/ alſo ent-

werffen
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[366/0384] Die Dreyzehende den/ aber alles ohne Noht vnd Tod/ ohn klagen/ ohn zagen/ ohn Thraͤnen vnnd Hertzeleyd/ doch mit der condition daß er in den Schrancken der goͤttlichen Ordnung verbleibe/ deß verbottenen Baums muͤſſig gehe/ vnd der Apotheck des Lebenß-Baum ſich bedienete. Endlich gehoͤret hieher auch die Majeſtaͤt des gantzen Men- ſchen/ ſo ſonderlich herfuͤrgeleuchtet in der Koͤniglichen Beherſchung aller Thier/ die er durch die tieffſinnige ὀνομαθεσίν vnd Benamſung derſelben erlangt/ darauff zum Welt- vnd Thierkoͤnig von Gott inveſtirt vnd inſtallirt worden. jus nominis eſt jus hominis auß dem Gewalt einen Namen zu geben/ wird des Menſchen Gewalt uͤber etwas abgenommen/ wie auß der Hiſtori Daniels zuſehen/ deme (wie auch ſeinen dreyen Geſellen) der Koͤnig Nebucadnezar newe Chaldaiſche Namen gegeben/ ſeinen hohen Obrig- keitlichen vnd Koͤniglichen Gewalt uͤber ſie damit zu bezeugen. Daher Adam als ein Koͤnig nacket vnder den Thieren geſeſſen/ keines dorfft ſich wider jhn regen oder mucken. Leones & urſos tractare poterat, ſicut nos tractamus catulos, ſagt Lutherus, das iſt/ Adam vor dem Fall/ konte mit den Loͤwen vnd Baͤren wie wir mit den jungen Huͤndlein vmbgehen vnd ſchertzen; die Scherben zeugen noch vom Topff: auß denen uͤberbliebenen Stuͤcken des Paradis Heiligthums erſcheinet wie herrlich die gantze voll- kommene alte Majeſtaͤt muͤſſe geweſt ſeyn. Baſilius ſchreibt: Elephanti docẽtur ut parvuli, ſerviunt ut infirmi, verberantur ut timidi, corriguntur ut ſubditi, das iſt/ die Elephanten werden noch anietzo vnterrichtet wie die kleinen Kinder nach dem Fall/ ſie muͤſſen dienen/ wie die Schwachen/ ſich ſchlagen laſſen wie die Furchtſamen/ werden geſtrafft wie die Vntertha- nen. Vnd abermal: piſces homine prope aquam ambulante viſa ejus umbra trepidant, ac fugam capeſſunt, veluti ſervi, tum ultuãtes domi ino- pinato heri adventu, die Fiſch/ wann ein Menſch an dem Waſſergeſtad hin vnd her gehet/ vnd ſie ſeinen Schatten ſehen/ erſchrecken vnnd nehmen die Flucht/ als wie die Knecht/ ſo daheim ein Getuͤmmel anrichten/ vnd ſich auß Forcht verkriechen/ wann etwan jhr Herr vnverſehens darzu kombt. Gen. 1, 26. Dan. 1, 7. l. 6. Hexaẽ. c. 6. Homil. 9. Folgt Formæ qualitas & ſtatus die Art vnnd Eigenſchafft dieſes goͤttlichen Gnaden vnd Bruſtbilds/ davon lehret vns Gottes Wort/ daß es geweſt 1. imago ſimillima, Gott dem HErrn gantz gleich/ ſo viel die dem Menſchen mitgetheilte Weißheit/ Gerechtigkeit/ Vnſterblichkeit vnd Majeſtaͤt betrifft/ vnd ſo fern muͤglich iſt/ daß eine Creatur Gott gleich ſeyn koͤnne. darin der Schoͤpffer zu ſehen war wie in einem Spiegel/ gantz lebhafft/ daß es kein Mahler/ wie fuͤrtreff- vnd kuͤnſtlich er auch/ alſo ent- werffen

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 366. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/384>, abgerufen am 27.11.2024.