Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Zwölffte lieber will ich Himmel vnd Erden verlieren/ als dich das einige beste vnndhöchste Gut/ vnd wann mir gleich mein Hertz zubricht/ so bist du doch mein Zuversicht/ mein Theil/ vnd meines Hertzens Trost/ der mich durch sein Blut hat erlöst. Herr Jesu Christ/ mein GOtt vnd Herr/ in Schanden laß mich nimmermehr/ auff daß wann das alte Gerüst dieser Welt brechen vnd einfallen wird/ wir in die hohe Himmels feste Burg ein frölichen vnd seligen Sprung thun mögen/ Amen. Die Zwölffte Predigt/ Vber den ersten Artickel. Von dem Geschöpff GEliebte in Christo: Wir lesen von dem grossen Monarchen Ne- Es meldet aber der Prophet weiter nach dem das Bild fertig gewest/ solten
Die Zwoͤlffte lieber will ich Himmel vnd Erden verlieren/ als dich das einige beſte vnndhoͤchſte Gut/ vnd wann mir gleich mein Hertz zubricht/ ſo biſt du doch mein Zuverſicht/ mein Theil/ vnd meines Hertzens Troſt/ der mich durch ſein Blut hat erloͤſt. Herr Jeſu Chriſt/ mein GOtt vnd Herr/ in Schanden laß mich nimmermehr/ auff daß wann das alte Geruͤſt dieſer Welt brechen vnd einfallen wird/ wir in die hohe Himmels feſte Burg ein froͤlichen vnd ſeligen Sprung thun moͤgen/ Amen. Die Zwoͤlffte Predigt/ Vber den erſten Artickel. Von dem Geſchoͤpff GEliebte in Chriſto: Wir leſen von dem groſſen Monarchen Ne- Es meldet aber der Prophet weiter nach dem das Bild fertig geweſt/ ſolten
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Die Zwoͤlffte
lieber will ich Himmel vnd Erden verlieren/ als dich das einige beſte vnnd
hoͤchſte Gut/ vnd wann mir gleich mein Hertz zubricht/ ſo biſt du doch mein
Zuverſicht/ mein Theil/ vnd meines Hertzens Troſt/ der mich durch ſein
Blut hat erloͤſt. Herr Jeſu Chriſt/ mein GOtt vnd Herr/ in Schanden
laß mich nimmermehr/ auff daß wann das alte Geruͤſt dieſer Welt brechen
vnd einfallen wird/ wir in die hohe Himmels feſte Burg ein froͤlichen vnd
ſeligen Sprung thun moͤgen/ Amen.
Die Zwoͤlffte Predigt/
Vber den erſten Artickel. Von dem Geſchoͤpff
des Menſchen.
GEliebte in Chriſto: Wir leſen von dem groſſen Monarchen Ne-
bucadnezar daß derſelbe/ nach dem Daniel jhm den entfallenen
Traum von dem groſſen Bild/ offenbart vnd erclaͤrt/ darauff ei-
nen groſſen Coloſſum ein guͤlden Bild auffrichten laſſen ſechzig Ehlen
hoch vnd ſechs Ehlen breit/ vnd ſetzen im Lande zu Babel auff einen ſchoͤ-
nen Anger. Ob er nun ſolches gethan auß eigenerwehlter Andacht/ wie
Lutheri Randgloß dahin gehet/ durch dieſes Bild/ welches er ſeinem
Traumbild nach machen laſſen/ GOtt zu loben: oder ob ers gethan auß
Trotz vnd Hochmut/ Daniels Weiſſagung zu beſchaͤmen/ als gedaͤcht er/
nun Gott hat mir im Traum ein Bild gezeiget/ deſſen Haubt Gulden/ ſein
Bruſt vnd Arm Silbern/ ſein Bauch vnd Lenden von Ertz/ ſeine Schen-
ckel Eiſſen/ ſein Fuͤß theils Eiſſen/ theils Thon/ anzudeuten als ſolt mein
Monarchie nach vnd nach je laͤnger je mehr abnehmen/ ich ſag nein darzu/
ſondern wie dis Bild gantz Gulden iſt/ ſo ſoll auch mein Cron beſtaͤndig
bluͤhen/ mein Thron feſt ſtehen vnd nicht wancken vnnd mein Monarchie
vnverruckt bleiben vnnd kein Ende nehmen/ wie das Gold vnvergaͤnglich
vnd vnzerſtoͤrlch iſt/ ſo ſoll auch mein Reich ſeyn: oder ob ers gethan auß
Hochmut wie Hieronymus uͤber dieſe Wort vnd Chryſoſtom. hom. 4. in
Matth. erachtet/ ſein Bildniß auffzurichten/ auff daß jhm dadurch Goͤttli-
che Ehr erwieſen/ gleich wie er die groſſe Babel zu ſeiner Ehr gebawet/ das
alles laſſen wir an ſeinem Ort.
Es meldet aber der Prophet weiter nach dem das Bild fertig geweſt/
hab er einen Tag außgeſchrieben/ da alle Fuͤrſten/ Herren/ Landpfleger/
Richter/ Voͤgt/ Raͤhte/ Ambtleute vnnd alle Gewaltige im Lande kommen
ſolten
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