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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Ander
ist aber mit dem obmutesce, verstumme/ abgewiesen worden. Wir ha-
ben ein festes prophe tisches Wort/ vnd wir thun wol wann wir darauff
achtung geben/ So sagt der grosse vnnd warhaffte visionist S. Petrus/
er heisset vns nicht auff den Berg hienauff steigen/ auff welchem er Chri-
stum in der Verklärung/ Mosen vnd Eliam gesehen/ sondern herunter
auff die Schrifft/ hie bebaioteros logos, hie ist ein fest eres vnd mehr be-
werters Wort/ das kan vns nicht triegen. Müncers Faßnachtspiel zu
Münster in Westphalen Zwinglii Nachttraum soll vns billich witzigen.

(l) Non habes quod queraris te minus visitatum esse, quam Abraham aut Isaac. Tu etiam ha-
bes apparitiones & quodammodo firmiores, apertiores & plures quam illi habuerunt, si tantum
aperires oculos & cor & apprehenderes, habes baptismum & sacramentum Eucharistiae, ubi pa-
nis & vinum sunt species, figurae, & formae in quibus & sub quibus praesenter in aures, ocu-
los & cor Deus loquitur &c & mox queri & gemere debebamus contra nostram carnem vene-
natam & peccato submersam, quae non sinit nos credere & complecti tanta beneficia &c. ita
Lutherus in Genes. 26. fol.
31.

(m) tom.
6. Ien.

Der thewre (m) Lutherus gedenckt in seinem Buch von der Winckel-
meß vnd Pfaffenweih einer Histori vnd Geschicht/ so er in seiner jugend
gehört/ wie einsmals der Prediger sey plötzlich kranck worden/ als er ietzt
solte predigen/ da sey einer kommen zu ihm/ der habe sich erbotten für ihn
zu predigen/ vnd eilend die Blätter im Buch herumb geworffen vnd ei-
ne Predigt gefasst. Hat aber so köstlich vnd ernstlich gepredigt/ daß die
gantze Kirch weinen müssen. Am Ende hat er gesagt/ wolt ihr wissen
wer ich bin? Jch bin der Teuffel/ vnd hab darumb so ernstlich gepredi-
get/ auff daß ich euch desto billicher vnd härter verklagen könne am jün-
sten Tag/ zu ewerm grossen verdammniß/ wann ihrs nicht gehalten habt.
Ob diese Histori wahr sey oder nicht/ schreibet hierauff Lutherus, laß ich
in seinen würden/ Das weiß ich aber wol/ daß sie der Warheit nicht
vnehnlich ist/ vnd von der Hauptsachen rechtsagt/ nemblich/ daß der
Teuffel wol kan das Wort/ die Ampt vnd Sacramenten Christi haben
vnd geben. Dann er sich in ein Engel deß Liechts/ vnnd in die Maiestät
Gottes selbst verstellen kan. Sprichstu/ es hat gleichwol Joel vnd des-
sen Außleger S. Petrus von Traumen Vertröstung gethan/ das in den
letzten Zeiten die Söhn vnd Töchter sollen weissagen/ die
Jünglinge Gesicht sehen/ vnnd die Eltesten sollen Träume
haben.
Antwort/ ist alles dem Buchstaben nach längst erfüllet/ in den
letzten Zeiten/ nach dem der Messias im Fleisch erschinen/ die Jüdische
Policey allgemach ihrem Ende sich genahet/ da haben sich Gesichter/
Entzunckungen/ Gespräch/ Träume vernemmen lassen/ sind derglei-

chen

Die Ander
iſt aber mit dem obmuteſce, verſtumme/ abgewieſen worden. Wir ha-
ben ein feſtes prophe tiſches Wort/ vnd wir thun wol wann wir darauff
achtung geben/ So ſagt der groſſe vnnd warhaffte viſioniſt S. Petrus/
er heiſſet vns nicht auff den Berg hienauff ſteigen/ auff welchem er Chri-
ſtum in der Verklaͤrung/ Moſen vnd Eliam geſehen/ ſondern herunter
auff die Schrifft/ hie βεβαιότεϱος λόγος, hie iſt ein feſt eres vnd mehr be-
werters Wort/ das kan vns nicht triegen. Muͤncers Faßnachtſpiel zu
Muͤnſter in Weſtphalen Zwinglii Nachttraum ſoll vns billich witzigen.

(l) Non habes quod queraris te minus viſitatum eſſe, quam Abraham aut Iſaac. Tu etiam ha-
bes apparitiones & quodammodo firmiores, apertiores & plures quam illi habuerunt, ſi tantum
aperires oculos & cor & apprehenderes, habes baptiſmum & ſacramentum Euchariſtiæ, ubi pa-
nis & vinum ſunt ſpecies, figuræ, & formæ in quibus & ſub quibus præſenter in aures, ocu-
los & cor Deus loquitur &c & mox queri & gemere debebamus contra noſtram carnem vene-
natam & peccato ſubmerſam, quæ non ſinit nos credere & complecti tanta beneficia &c. ita
Lutherus in Geneſ. 26. fol.
31.

(m) tom.
6. Ien.

Der thewre (m) Lutherus gedenckt in ſeinem Buch von der Winckel-
meß vnd Pfaffenweih einer Hiſtori vnd Geſchicht/ ſo er in ſeiner jugend
gehoͤrt/ wie einsmals der Prediger ſey ploͤtzlich kranck worden/ als er ietzt
ſolte predigen/ da ſey einer kom̃en zu ihm/ der habe ſich erbotten fuͤr ihn
zu predigen/ vnd eilend die Blaͤtter im Buch herumb geworffen vnd ei-
ne Predigt gefaſſt. Hat aber ſo koͤſtlich vnd ernſtlich gepredigt/ daß die
gantze Kirch weinen muͤſſen. Am Ende hat er geſagt/ wolt ihr wiſſen
wer ich bin? Jch bin der Teuffel/ vnd hab darumb ſo ernſtlich gepredi-
get/ auff daß ich euch deſto billicher vnd haͤrter verklagen koͤnne am juͤn-
ſten Tag/ zu ewerm groſſen verdammniß/ wann ihrs nicht gehalten habt.
Ob dieſe Hiſtori wahr ſey oder nicht/ ſchreibet hierauff Lutherus, laß ich
in ſeinen wuͤrden/ Das weiß ich aber wol/ daß ſie der Warheit nicht
vnehnlich iſt/ vnd von der Hauptſachen rechtſagt/ nemblich/ daß der
Teuffel wol kan das Wort/ die Ampt vnd Sacramenten Chriſti haben
vnd geben. Dann er ſich in ein Engel deß Liechts/ vnnd in die Maieſtaͤt
Gottes ſelbſt verſtellen kan. Sprichſtu/ es hat gleichwol Joel vnd deſ-
ſen Außleger S. Petrus von Traumen Vertroͤſtung gethan/ das in den
letzten Zeiten die Soͤhn vnd Toͤchter ſollen weiſſagen/ die
Juͤnglinge Geſicht ſehen/ vnnd die Elteſten ſollen Traͤume
haben.
Antwort/ iſt alles dem Buchſtaben nach laͤngſt erfuͤllet/ in den
letzten Zeiten/ nach dem der Meſſias im Fleiſch erſchinen/ die Juͤdiſche
Policey allgemach ihrem Ende ſich genahet/ da haben ſich Geſichter/
Entzunckungen/ Geſpraͤch/ Traͤume vernemmen laſſen/ ſind derglei-

chen
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[18/0036] Die Ander iſt aber mit dem obmuteſce, verſtumme/ abgewieſen worden. Wir ha- ben ein feſtes prophe tiſches Wort/ vnd wir thun wol wann wir darauff achtung geben/ So ſagt der groſſe vnnd warhaffte viſioniſt S. Petrus/ er heiſſet vns nicht auff den Berg hienauff ſteigen/ auff welchem er Chri- ſtum in der Verklaͤrung/ Moſen vnd Eliam geſehen/ ſondern herunter auff die Schrifft/ hie βεβαιότεϱος λόγος, hie iſt ein feſt eres vnd mehr be- werters Wort/ das kan vns nicht triegen. Muͤncers Faßnachtſpiel zu Muͤnſter in Weſtphalen Zwinglii Nachttraum ſoll vns billich witzigen. (l) Non habes quod queraris te minus viſitatum eſſe, quam Abraham aut Iſaac. Tu etiam ha- bes apparitiones & quodammodo firmiores, apertiores & plures quam illi habuerunt, ſi tantum aperires oculos & cor & apprehenderes, habes baptiſmum & ſacramentum Euchariſtiæ, ubi pa- nis & vinum ſunt ſpecies, figuræ, & formæ in quibus & ſub quibus præſenter in aures, ocu- los & cor Deus loquitur &c & mox queri & gemere debebamus contra noſtram carnem vene- natam & peccato ſubmerſam, quæ non ſinit nos credere & complecti tanta beneficia &c. ita Lutherus in Geneſ. 26. fol. 31. Der thewre (m) Lutherus gedenckt in ſeinem Buch von der Winckel- meß vnd Pfaffenweih einer Hiſtori vnd Geſchicht/ ſo er in ſeiner jugend gehoͤrt/ wie einsmals der Prediger ſey ploͤtzlich kranck worden/ als er ietzt ſolte predigen/ da ſey einer kom̃en zu ihm/ der habe ſich erbotten fuͤr ihn zu predigen/ vnd eilend die Blaͤtter im Buch herumb geworffen vnd ei- ne Predigt gefaſſt. Hat aber ſo koͤſtlich vnd ernſtlich gepredigt/ daß die gantze Kirch weinen muͤſſen. Am Ende hat er geſagt/ wolt ihr wiſſen wer ich bin? Jch bin der Teuffel/ vnd hab darumb ſo ernſtlich gepredi- get/ auff daß ich euch deſto billicher vnd haͤrter verklagen koͤnne am juͤn- ſten Tag/ zu ewerm groſſen verdammniß/ wann ihrs nicht gehalten habt. Ob dieſe Hiſtori wahr ſey oder nicht/ ſchreibet hierauff Lutherus, laß ich in ſeinen wuͤrden/ Das weiß ich aber wol/ daß ſie der Warheit nicht vnehnlich iſt/ vnd von der Hauptſachen rechtſagt/ nemblich/ daß der Teuffel wol kan das Wort/ die Ampt vnd Sacramenten Chriſti haben vnd geben. Dann er ſich in ein Engel deß Liechts/ vnnd in die Maieſtaͤt Gottes ſelbſt verſtellen kan. Sprichſtu/ es hat gleichwol Joel vnd deſ- ſen Außleger S. Petrus von Traumen Vertroͤſtung gethan/ das in den letzten Zeiten die Soͤhn vnd Toͤchter ſollen weiſſagen/ die Juͤnglinge Geſicht ſehen/ vnnd die Elteſten ſollen Traͤume haben. Antwort/ iſt alles dem Buchſtaben nach laͤngſt erfuͤllet/ in den letzten Zeiten/ nach dem der Meſſias im Fleiſch erſchinen/ die Juͤdiſche Policey allgemach ihrem Ende ſich genahet/ da haben ſich Geſichter/ Entzunckungen/ Geſpraͤch/ Traͤume vernemmen laſſen/ ſind derglei- chen

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 18. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/36>, abgerufen am 22.11.2024.