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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Eilffte.
Abendmals außgespendet wird/ wer solches Lob Gottes vnterlässet/ der ist
ärger als ein vnvernünfftig Thier/ ein grober vndanckbarer Mensch/ die
ärgste Creatur vnter allen; Sintemal sonst alle Creaturen jhren GOTT
loben.

Wann wir nun ersterzehlter massen die sichtbare Creaturen als Zei-
chen vnd Zeugnissen/ ja Blitz der Göttlichen Erkäntniß/ durch welche Got-
tes Lob allenthalben leuchtet/ himmlischer Ding betrachtet/ so haben wir sie
ferner auch zu bedencken tanquam mammas liberalissimas materni cor-
Act. 14, 17.dis, liebreiche Brüste des Göttlichen Muttershertzen. Sintemal sich Gott
der HErr nicht vnbezeugt gelassen/ sondern vns viel Guts ge-
than/ ja noch täglich thut/ in dem er vom Himmel Regen vnd
fruchtbare Zeiten gibt/ vnd vnsere Hertzen erfüllet mit Speiß
vnd Frewden/
dann was sind alle Creaturen/ als volle/ reiche safftige
Gefäß/ so von göttlicher Gütigkeit überfliessen? Vnd weil alle diese Gut-
thaten vmb des Menschen willen allein geschehen/ sie sind göttliche feuda vnd
Lehengütter/ so ist ja allererst die höchste Billigkeit/ daß für dieselbe Gott dem
Herrn hertzlich Lob vnd Danck gesagt werde. Ein Mutter läst jhr Kind nit
trincken/ es muß sie zuvor küssen/ vnd hernach/ wenn es getruncken/ wider.
Also sollen wir auch Gott vmb seinen gnadenreichen Segen bitten/ vnd nach
erlangter Wolthat der hertzlichen Danckbarkeit nicht vergessen/ alles mehr
in der That vnnd Warheit/ als mit blossen Worten. wie die Sternen in
Baruch. 32
34. 35.
jhrer Ordnung mit Frewden leuchten/ vnd wann sie jhr Schöpffer herfür
rufft/ antworten sie würcklich hie sind wir. Die leblose Creaturen loben
Gott stillschweigend/ in dem sie in jhrer Ordnung gehen/ vnd nicht abwei-
chen/ damit sie würcklich vnd thätlich jhren Schöpffer loben/ zeugende von
seiner Allmacht/ Weißheit vnd Güte/ vnnd gefallt GOtt wol/ also welcher
Mensch in seiner Ordnung einhergehet/ der lobet GOtt thätlich vnnd
würcklich.

Wir haben aber auch schließlich die sichtbare Creaturen zu bedencken
tanquam arborem vetitan & laqueum, als ein verbottener Baum vnd
Fallstrick/
darumb wir der edlen Creaturen GOTtes nicht mißbrauchen
sollen/ damit sie nicht seuffzen vnnd zu Martyrern werden/ vnd vmb Rach
ruffen. wann der Mensch als der Herr aller sichtbaren Creaturen seinen
Gott recht lobet/ so lobt jhn auch das gantze Haußgesind/ das ist alle Crea-
turen mit jhm/ lästert er GOtt/ so ängstigen sie sich drüber/ vnd thut jhnen
weh/ sie clagens jhrem Schöpffer/ wären dieser Eitelkeit gern quitt vnd loß/
so wird alsdann durch GOTtes Fluch Sodoma der schöne Garten des

Herrn

Die Eilffte.
Abendmals außgeſpendet wird/ wer ſolches Lob Gottes vnterlaͤſſet/ der iſt
aͤrger als ein vnvernuͤnfftig Thier/ ein grober vndanckbarer Menſch/ die
aͤrgſte Creatur vnter allen; Sintemal ſonſt alle Creaturen jhren GOTT
loben.

Wann wir nun erſterzehlter maſſen die ſichtbare Creaturen als Zei-
chen vnd Zeugniſſen/ ja Blitz der Goͤttlichen Erkaͤntniß/ durch welche Got-
tes Lob allenthalben leuchtet/ himmliſcher Ding betrachtet/ ſo haben wir ſie
ferner auch zu bedencken tanquam mammas liberaliſſimas materni cor-
Act. 14, 17.dis, liebreiche Bruͤſte des Goͤttlichen Muttershertzen. Sintemal ſich Gott
der HErr nicht vnbezeugt gelaſſen/ ſondern vns viel Guts ge-
than/ ja noch taͤglich thut/ in dem er vom Himmel Regen vnd
fruchtbare Zeiten gibt/ vnd vnſere Hertzen erfuͤllet mit Speiß
vnd Frewden/
dann was ſind alle Creaturen/ als volle/ reiche ſafftige
Gefaͤß/ ſo von goͤttlicher Guͤtigkeit uͤberflieſſen? Vnd weil alle dieſe Gut-
thaten vmb des Menſchen willen allein geſchehen/ ſie ſind goͤttliche feuda vñ
Lehenguͤtter/ ſo iſt ja allererſt die hoͤchſte Billigkeit/ daß fuͤr dieſelbe Gott dem
Herrn hertzlich Lob vnd Danck geſagt werde. Ein Mutter laͤſt jhr Kind nit
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Alſo ſollen wir auch Gott vmb ſeinen gnadenreichen Segen bitten/ vñ nach
erlangter Wolthat der hertzlichen Danckbarkeit nicht vergeſſen/ alles mehr
in der That vnnd Warheit/ als mit bloſſen Worten. wie die Sternen in
Baruch. 32
34. 35.
jhrer Ordnung mit Frewden leuchten/ vnd wann ſie jhr Schoͤpffer herfuͤr
rufft/ antworten ſie wuͤrcklich hie ſind wir. Die lebloſe Creaturen loben
Gott ſtillſchweigend/ in dem ſie in jhrer Ordnung gehen/ vnd nicht abwei-
chen/ damit ſie wuͤrcklich vnd thaͤtlich jhren Schoͤpffer loben/ zeugende von
ſeiner Allmacht/ Weißheit vnd Guͤte/ vnnd gefallt GOtt wol/ alſo welcher
Menſch in ſeiner Ordnung einhergehet/ der lobet GOtt thaͤtlich vnnd
wuͤrcklich.

Wir haben aber auch ſchließlich die ſichtbare Creaturen zu bedencken
tanquam arborem vetitã & laqueum, als ein verbottener Baum vnd
Fallſtrick/
darumb wir der edlen Creaturen GOTtes nicht mißbrauchen
ſollen/ damit ſie nicht ſeuffzen vnnd zu Martyrern werden/ vnd vmb Rach
ruffen. wann der Menſch als der Herr aller ſichtbaren Creaturen ſeinen
Gott recht lobet/ ſo lobt jhn auch das gantze Haußgeſind/ das iſt alle Crea-
turen mit jhm/ laͤſtert er GOtt/ ſo aͤngſtigen ſie ſich druͤber/ vnd thut jhnen
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[340/0358] Die Eilffte. Abendmals außgeſpendet wird/ wer ſolches Lob Gottes vnterlaͤſſet/ der iſt aͤrger als ein vnvernuͤnfftig Thier/ ein grober vndanckbarer Menſch/ die aͤrgſte Creatur vnter allen; Sintemal ſonſt alle Creaturen jhren GOTT loben. Wann wir nun erſterzehlter maſſen die ſichtbare Creaturen als Zei- chen vnd Zeugniſſen/ ja Blitz der Goͤttlichen Erkaͤntniß/ durch welche Got- tes Lob allenthalben leuchtet/ himmliſcher Ding betrachtet/ ſo haben wir ſie ferner auch zu bedencken tanquam mammas liberaliſſimas materni cor- dis, liebreiche Bruͤſte des Goͤttlichen Muttershertzen. Sintemal ſich Gott der HErr nicht vnbezeugt gelaſſen/ ſondern vns viel Guts ge- than/ ja noch taͤglich thut/ in dem er vom Himmel Regen vnd fruchtbare Zeiten gibt/ vnd vnſere Hertzen erfuͤllet mit Speiß vnd Frewden/ dann was ſind alle Creaturen/ als volle/ reiche ſafftige Gefaͤß/ ſo von goͤttlicher Guͤtigkeit uͤberflieſſen? Vnd weil alle dieſe Gut- thaten vmb des Menſchen willen allein geſchehen/ ſie ſind goͤttliche feuda vñ Lehenguͤtter/ ſo iſt ja allererſt die hoͤchſte Billigkeit/ daß fuͤr dieſelbe Gott dem Herrn hertzlich Lob vnd Danck geſagt werde. Ein Mutter laͤſt jhr Kind nit trincken/ es muß ſie zuvor kuͤſſen/ vnd hernach/ wenn es getruncken/ wider. Alſo ſollen wir auch Gott vmb ſeinen gnadenreichen Segen bitten/ vñ nach erlangter Wolthat der hertzlichen Danckbarkeit nicht vergeſſen/ alles mehr in der That vnnd Warheit/ als mit bloſſen Worten. wie die Sternen in jhrer Ordnung mit Frewden leuchten/ vnd wann ſie jhr Schoͤpffer herfuͤr rufft/ antworten ſie wuͤrcklich hie ſind wir. Die lebloſe Creaturen loben Gott ſtillſchweigend/ in dem ſie in jhrer Ordnung gehen/ vnd nicht abwei- chen/ damit ſie wuͤrcklich vnd thaͤtlich jhren Schoͤpffer loben/ zeugende von ſeiner Allmacht/ Weißheit vnd Guͤte/ vnnd gefallt GOtt wol/ alſo welcher Menſch in ſeiner Ordnung einhergehet/ der lobet GOtt thaͤtlich vnnd wuͤrcklich. Act. 14, 17. Baruch. 32 34. 35. Wir haben aber auch ſchließlich die ſichtbare Creaturen zu bedencken tanquam arborem vetitã & laqueum, als ein verbottener Baum vnd Fallſtrick/ darumb wir der edlen Creaturen GOTtes nicht mißbrauchen ſollen/ damit ſie nicht ſeuffzen vnnd zu Martyrern werden/ vnd vmb Rach ruffen. wann der Menſch als der Herr aller ſichtbaren Creaturen ſeinen Gott recht lobet/ ſo lobt jhn auch das gantze Haußgeſind/ das iſt alle Crea- turen mit jhm/ laͤſtert er GOtt/ ſo aͤngſtigen ſie ſich druͤber/ vnd thut jhnen weh/ ſie clagens jhrem Schoͤpffer/ waͤren dieſer Eitelkeit gern quitt vnd loß/ ſo wird alsdann durch GOTtes Fluch Sodoma der ſchoͤne Garten des Herrn

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 340. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/358>, abgerufen am 25.11.2024.