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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Eilffte
Die Sonn ist der Werckzeug Gottes/ sie ist die Bereiterin aller Früchten/
sie ist die Köchin/ die Leuchterin/ etc.

Was sagt aber S. Jacobus von vnserm über himmlischen Liecht? wie
viel besser ist der Meister? denn von dem Vatter des Liechts kommen
Psal. 23, 5.alle vollkommene vnd gute Gaben/ er decket seinen Kindern einen
Tisch. Er hat anfangs seinen von jhm erschaffenen ersten Kindern kein Scor-
Luc. 1, 12.pion sondern das grosse ovum mundi oder Weltey zum ersten Newen Jahr
geschenckt. von jhm schreiben sich alle natürliche/ ja auch übernatürliche himm-
lische vollkommene Gaben/ das höchste Gut Christus selbs/ vnd die edelste
Gab/ der heilige Geist ist vns geschenckt vom Himmel herab von dem ewi-
gen Vatter aller Trew vnd Barmhertzigkeit. Gott ist auch ein hellmachen-
des Liecht/ von dem alle Creaturen jhr Ansehen Glantz vnnd Schein ge-
schöpfft/ was soll ein verborgener Schatz/ sagt Sirach wann er nicht
leuchtet/ vnd ans Tagliecht komt? Gott hat anfangs Himmel vnd Erden
erschaffen? aber was war es damal? tohu vabohu eine wüste vnformliche
Massa; solt es ein Glantz vnd Schein bekommen/ solt man sich drüber er-
frewen/ so hat Gott ein Liecht erschaffen müssen/ davon alles hell vnd liecht
worden/ das erste Weltliecht war gleichsam der erste Welt Purpur vnnd
derselben Güldenes Stück. Es gibt zu Nacht viel schöner Ding/ aber es
mangelt jhnen am Liecht. Es ligt manchmal ein Schatz im Gebürg ver-
borgen/ manche gesunde Quell; manch edel Metall/ die Sonn muß es an
Tag bringen/ sonst tawet es nicht: also hat GOtt im manchem Menschen
schöne naturalia vnd talenta gelegt/ aber sie kommen nicht ans Liecht. Es
mangelt dem Joseph nichts als ein trewer Schenck/ der jhn beym König
Pharao anbringt: soll succeß vnd Glück dabey seyn/ so muß GOTT von
oben herab mit einscheinen.

Zu Hoff/ auff der Pfaltz sind schöne Gaben/ die Klugheit vnd Wol-
redenheit/ wo schreiben sie sich aber her? von oben herab/ die Strahlen der
Majestät vnd Obrigkeitliche Würde vnnd Herrligkeit ist von GOtt/ von
dem hat ein König sein Autorität vnd Würde/ daß er nicht da sitzen darff/
wie ein Scherg. Jn der Kirch bescheret Gott lumina vnd exemplarische
Liechter/ Christus ist die Gab/ das Evangelium ist der Glantz/ vom heiligen
Geist kommen die Pfinstcrönlein/ davon Lehrer vnnd Prediger leuchten/
wie Moses auff dem heiligen Berg durch den Anblick dieses ewigen Liechts
dermassen enzündet/ vnd erleucht worden/ daß er als ein jrrdischer Stern
herab gangen vnd geleuchtet: also empfangen auch die Außerwehlten jhren
Gloriglantz/ vnd himmlischen Ehrenkrantz von dem allerseligsten/ wesentli-
chen Gloriliecht GOTT im Himmel selbs. Jm Haußstand mangelts

manch-

Die Eilffte
Die Sonn iſt der Werckzeug Gottes/ ſie iſt die Bereiterin aller Fruͤchten/
ſie iſt die Koͤchin/ die Leuchterin/ etc.

Was ſagt aber S. Jacobus von vnſerm uͤber him̃liſchen Liecht? wie
viel beſſer iſt der Meiſter? denn von dem Vatter des Liechts kom̃en
Pſal. 23, 5.alle vollkommene vnd gute Gaben/ er decket ſeinen Kindern einen
Tiſch. Er hat anfangs ſeinẽ von jhm erſchaffenẽ erſten Kindern kein Scor-
Luc. 1, 12.pion ſondern das groſſe ovum mundi oder Weltey zum erſten Newen Jahr
geſchenckt. von jhm ſchreibẽ ſich alle natuͤrliche/ ja auch uͤbernatuͤrliche him̃-
liſche vollkommene Gaben/ das hoͤchſte Gut Chriſtus ſelbs/ vnd die edelſte
Gab/ der heilige Geiſt iſt vns geſchenckt vom Himmel herab von dem ewi-
gen Vatter aller Trew vnd Barmhertzigkeit. Gott iſt auch ein hellmachen-
des Liecht/ von dem alle Creaturen jhr Anſehen Glantz vnnd Schein ge-
ſchoͤpfft/ was ſoll ein verborgener Schatz/ ſagt Sirach wann er nicht
leuchtet/ vnd ans Tagliecht komt? Gott hat anfangs Himmel vnd Erden
erſchaffen? aber was war es damal? tohu vabohu eine wuͤſte vnformliche
Maſſa; ſolt es ein Glantz vnd Schein bekommen/ ſolt man ſich druͤber er-
frewen/ ſo hat Gott ein Liecht erſchaffen muͤſſen/ davon alles hell vnd liecht
worden/ das erſte Weltliecht war gleichſam der erſte Welt Purpur vnnd
derſelben Guͤldenes Stuͤck. Es gibt zu Nacht viel ſchoͤner Ding/ aber es
mangelt jhnen am Liecht. Es ligt manchmal ein Schatz im Gebuͤrg ver-
borgen/ manche geſunde Quell; manch edel Metall/ die Sonn muß es an
Tag bringen/ ſonſt tawet es nicht: alſo hat GOtt im manchem Menſchen
ſchoͤne naturalia vnd talenta gelegt/ aber ſie kommen nicht ans Liecht. Es
mangelt dem Joſeph nichts als ein trewer Schenck/ der jhn beym Koͤnig
Pharao anbringt: ſoll ſucceß vnd Gluͤck dabey ſeyn/ ſo muß GOTT von
oben herab mit einſcheinen.

Zu Hoff/ auff der Pfaltz ſind ſchoͤne Gaben/ die Klugheit vnd Wol-
redenheit/ wo ſchreiben ſie ſich aber her? von oben herab/ die Strahlen der
Majeſtaͤt vnd Obrigkeitliche Wuͤrde vnnd Herrligkeit iſt von GOtt/ von
dem hat ein Koͤnig ſein Autoritaͤt vnd Wuͤrde/ daß er nicht da ſitzen darff/
wie ein Scherg. Jn der Kirch beſcheret Gott lumina vnd exemplariſche
Liechter/ Chriſtus iſt die Gab/ das Evangelium iſt der Glantz/ vom heiligen
Geiſt kommen die Pfinſtcroͤnlein/ davon Lehrer vnnd Prediger leuchten/
wie Moſes auff dem heiligen Berg durch den Anblick dieſes ewigen Liechts
dermaſſen enzuͤndet/ vnd erleucht worden/ daß er als ein jrrdiſcher Stern
herab gangen vnd geleuchtet: alſo empfangen auch die Außerwehlten jhren
Gloriglantz/ vnd himmliſchen Ehrenkrantz von dem allerſeligſten/ weſentli-
chen Gloriliecht GOTT im Himmel ſelbs. Jm Haußſtand mangelts

manch-
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[338/0356] Die Eilffte Die Sonn iſt der Werckzeug Gottes/ ſie iſt die Bereiterin aller Fruͤchten/ ſie iſt die Koͤchin/ die Leuchterin/ etc. Was ſagt aber S. Jacobus von vnſerm uͤber him̃liſchen Liecht? wie viel beſſer iſt der Meiſter? denn von dem Vatter des Liechts kom̃en alle vollkommene vnd gute Gaben/ er decket ſeinen Kindern einen Tiſch. Er hat anfangs ſeinẽ von jhm erſchaffenẽ erſten Kindern kein Scor- pion ſondern das groſſe ovum mundi oder Weltey zum erſten Newen Jahr geſchenckt. von jhm ſchreibẽ ſich alle natuͤrliche/ ja auch uͤbernatuͤrliche him̃- liſche vollkommene Gaben/ das hoͤchſte Gut Chriſtus ſelbs/ vnd die edelſte Gab/ der heilige Geiſt iſt vns geſchenckt vom Himmel herab von dem ewi- gen Vatter aller Trew vnd Barmhertzigkeit. Gott iſt auch ein hellmachen- des Liecht/ von dem alle Creaturen jhr Anſehen Glantz vnnd Schein ge- ſchoͤpfft/ was ſoll ein verborgener Schatz/ ſagt Sirach wann er nicht leuchtet/ vnd ans Tagliecht komt? Gott hat anfangs Himmel vnd Erden erſchaffen? aber was war es damal? tohu vabohu eine wuͤſte vnformliche Maſſa; ſolt es ein Glantz vnd Schein bekommen/ ſolt man ſich druͤber er- frewen/ ſo hat Gott ein Liecht erſchaffen muͤſſen/ davon alles hell vnd liecht worden/ das erſte Weltliecht war gleichſam der erſte Welt Purpur vnnd derſelben Guͤldenes Stuͤck. Es gibt zu Nacht viel ſchoͤner Ding/ aber es mangelt jhnen am Liecht. Es ligt manchmal ein Schatz im Gebuͤrg ver- borgen/ manche geſunde Quell; manch edel Metall/ die Sonn muß es an Tag bringen/ ſonſt tawet es nicht: alſo hat GOtt im manchem Menſchen ſchoͤne naturalia vnd talenta gelegt/ aber ſie kommen nicht ans Liecht. Es mangelt dem Joſeph nichts als ein trewer Schenck/ der jhn beym Koͤnig Pharao anbringt: ſoll ſucceß vnd Gluͤck dabey ſeyn/ ſo muß GOTT von oben herab mit einſcheinen. Pſal. 23, 5. Luc. 1, 12. Zu Hoff/ auff der Pfaltz ſind ſchoͤne Gaben/ die Klugheit vnd Wol- redenheit/ wo ſchreiben ſie ſich aber her? von oben herab/ die Strahlen der Majeſtaͤt vnd Obrigkeitliche Wuͤrde vnnd Herrligkeit iſt von GOtt/ von dem hat ein Koͤnig ſein Autoritaͤt vnd Wuͤrde/ daß er nicht da ſitzen darff/ wie ein Scherg. Jn der Kirch beſcheret Gott lumina vnd exemplariſche Liechter/ Chriſtus iſt die Gab/ das Evangelium iſt der Glantz/ vom heiligen Geiſt kommen die Pfinſtcroͤnlein/ davon Lehrer vnnd Prediger leuchten/ wie Moſes auff dem heiligen Berg durch den Anblick dieſes ewigen Liechts dermaſſen enzuͤndet/ vnd erleucht worden/ daß er als ein jrrdiſcher Stern herab gangen vnd geleuchtet: alſo empfangen auch die Außerwehlten jhren Gloriglantz/ vnd himmliſchen Ehrenkrantz von dem allerſeligſten/ weſentli- chen Gloriliecht GOTT im Himmel ſelbs. Jm Haußſtand mangelts manch-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 338. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/356>, abgerufen am 25.11.2024.