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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Eilffte
aber davon werden jhr Strahlen im geringsten nicht befleckt noch ange-
steckt/ sie ist gleichsam ein allsehend Aug/ daß in alle Winckel hinein schawet/
Sir. 23, 16.lux pulcherrima & maiestatica ein Majestätisches herrliches Liecht von lau-
ter Frewd vnd Wonne. was ist aber Gott im Himmel? Ein Liecht sagt
c. 1.Johannes/ ist ein definitio von einem einigen Wort/ ein Liecht in abstra-
cto,
mit keinem zufälligen accidenti belegt/ dann Liecht ist sein Woh-
1 Tim. 6, 16
Psal. 104, 2.
Exod. 3, 2.
Exod.
19,
nung/ Liecht ist sein Kleid/ Liecht ist sein Thron/ das Liecht ist
sein Symbolum vnd Lieberey/ damit er erscheinet im fewrigen Busch/ im
vorgehenden Fewer/ in der Fewerseul/ in dem Chasmal der Vatter ist die
Liechtquelle/ der Sohn das Liecht vom Liecht/ der auch sein angenommene
Menschheit vnd Gestalt vercläret/ erleuchtet vnd allerdurchleuchtigst ge-
macht/ daß die Jünger des HERRN/ nach dem sie jhn auff dem heili-
gen Berg gesehen/ gesagt/ sie haben seine Herrligkeit/ als eine Herrligkeit
des eingebohrnen Sohns vom Vatter gesehen. Ebenermassen hat auch
der heilige Geist seine leuchtende Natur in dem holdselig vnd vnschädli-
chen Pfingstfewer bescheinen wollen. also ist auch Gott das allerheiligste
Liecht/ vor dessen Majestät auch die Engel jhre Füsse vnd Antlitz decken/
der Glantz ist zu groß/ als daß sie jhn anschawen/ als daß sie für Gottes An-
gesicht bloß vnd nackend erscheinen möchten. dises Liecht kan nichts vnrei-
nes sehen vnd leiden/ was böß ist bleibet nicht/ Es muß als ein anathema
an der hellen Sonn auffgehengt werden. Es ist ein allsehendes Liecht. Er
offenbaret was tieff vnd verborgen/ vnd weiß was im Finstern ligt/ dann
bey jhm ist eitel Liecht. Er ist das allerschönste vnd aller lieblichste Liecht/
von dessen Anblick die Engel vnd alle Außerwehlte Himmelsbürger ohn
Vnterlaß Liecht/ Glantz/ Frewd/ Wonne/ Krafft/ Trost vnd seliges Wol-
ergehen schöpffen. Demnach so ist die Sonn ein wunderbares vnzer-
störliches Liecht. Obwol nach der Sonnen Wende/ Nachtschatten vnd
Finsterniß zu folgen pflegt/ Gottes Natur ist vnsterblich.

Auff die tropen folgt aposkiasma. Obwol scheinet die Sonn hab jhre pa-
rallagen, so ist doch eigentlich in der Sonn kein [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]allage oder Enderung in
der Substantz vnd Wesen/ sie ist vnd bleibt die alte vnparteiische Sonn ohne
Abgang vnd Zerfliessen. Es haben zwar die Mathematici tubo Batavico mit
einem Holländischen Jnstrument flecken vnd Mackel in der Sonnen warge-
nommen/ aber in genawen vnd scharffen Nachsinnen befinden sich diesel-
bige nicht in der Sonnen selbs/ sondern vnter der Sonnen/ vnd eben nicht
allezeit bey der Sonnen. Es wird die Sonn wie auch der Mond bißweilen
verfinstert aber die Finsterniß komt nit auß der Sonn von oben her/ sondern
von der Erden. Es wird die Sonn durch Nebel/ Wolcken vnd Vngewit-

ter

Die Eilffte
aber davon werden jhr Strahlen im geringſten nicht befleckt noch ange-
ſteckt/ ſie iſt gleichſam ein allſehend Aug/ daß in alle Winckel hinein ſchawet/
Sir. 23, 16.lux pulcherrima & maieſtatica ein Majeſtaͤtiſches herrliches Liecht von lau-
ter Frewd vnd Wonne. was iſt aber Gott im Himmel? Ein Liecht ſagt
c. 1.Johannes/ iſt ein definitio von einem einigen Wort/ ein Liecht in abſtra-
cto,
mit keinem zufaͤlligen accidenti belegt/ dann Liecht iſt ſein Woh-
1 Tim. 6, 16
Pſal. 104, 2.
Exod. 3, 2.
Exod.
19,
nung/ Liecht iſt ſein Kleid/ Liecht iſt ſein Thron/ das Liecht iſt
ſein Symbolum vnd Lieberey/ damit er erſcheinet im fewrigen Buſch/ im
vorgehenden Fewer/ in der Fewerſeul/ in dem Chaſmal der Vatter iſt die
Liechtquelle/ der Sohn das Liecht vom Liecht/ der auch ſein angenommene
Menſchheit vnd Geſtalt verclaͤret/ erleuchtet vnd allerdurchleuchtigſt ge-
macht/ daß die Juͤnger des HERRN/ nach dem ſie jhn auff dem heili-
gen Berg geſehen/ geſagt/ ſie haben ſeine Herrligkeit/ als eine Herrligkeit
des eingebohrnen Sohns vom Vatter geſehen. Ebenermaſſen hat auch
der heilige Geiſt ſeine leuchtende Natur in dem holdſelig vnd vnſchaͤdli-
chen Pfingſtfewer beſcheinen wollen. alſo iſt auch Gott das allerheiligſte
Liecht/ vor deſſen Majeſtaͤt auch die Engel jhre Fuͤſſe vnd Antlitz decken/
der Glantz iſt zu groß/ als daß ſie jhn anſchawen/ als daß ſie fuͤr Gottes An-
geſicht bloß vnd nackend erſcheinen moͤchten. diſes Liecht kan nichts vnrei-
nes ſehen vnd leiden/ was boͤß iſt bleibet nicht/ Es muß als ein anathema
an der hellen Sonn auffgehengt werden. Es iſt ein allſehendes Liecht. Er
offenbaret was tieff vnd verborgen/ vnd weiß was im Finſtern ligt/ dann
bey jhm iſt eitel Liecht. Er iſt das allerſchoͤnſte vnd aller lieblichſte Liecht/
von deſſen Anblick die Engel vnd alle Außerwehlte Himmelsbuͤrger ohn
Vnterlaß Liecht/ Glantz/ Frewd/ Wonne/ Krafft/ Troſt vnd ſeliges Wol-
ergehen ſchoͤpffen. Demnach ſo iſt die Sonn ein wunderbares vnzer-
ſtoͤrliches Liecht. Obwol nach der Sonnen Wende/ Nachtſchatten vnd
Finſterniß zu folgen pflegt/ Gottes Natur iſt vnſterblich.

Auff die τϱοπὴν folgt ἀποσκίασμα. Obwol ſcheinet die Sonn hab jhre πα-
ϱαλλαγὴν, ſo iſt doch eigentlich in der Sonn kein [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt]αλλαγὴ oder Enderung in
der Subſtantz vnd Weſen/ ſie iſt vnd bleibt die alte vnparteiiſche Sonn ohne
Abgang vnd Zerflieſſen. Es habẽ zwar die Mathematici tubo Batavico mit
einem Hollaͤndiſchẽ Jnſtrument flecken vnd Mackel in der Sonnen warge-
nommen/ aber in genawen vnd ſcharffen Nachſinnen befinden ſich dieſel-
bige nicht in der Sonnen ſelbs/ ſondern vnter der Sonnen/ vnd eben nicht
allezeit bey der Sonnen. Es wird die Sonn wie auch der Mond bißweilen
verfinſtert aber die Finſterniß komt nit auß der Soñ von oben her/ ſondern
von der Erden. Es wird die Sonn durch Nebel/ Wolcken vnd Vngewit-

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[336/0354] Die Eilffte aber davon werden jhr Strahlen im geringſten nicht befleckt noch ange- ſteckt/ ſie iſt gleichſam ein allſehend Aug/ daß in alle Winckel hinein ſchawet/ lux pulcherrima & maieſtatica ein Majeſtaͤtiſches herrliches Liecht von lau- ter Frewd vnd Wonne. was iſt aber Gott im Himmel? Ein Liecht ſagt Johannes/ iſt ein definitio von einem einigen Wort/ ein Liecht in abſtra- cto, mit keinem zufaͤlligen accidenti belegt/ dann Liecht iſt ſein Woh- nung/ Liecht iſt ſein Kleid/ Liecht iſt ſein Thron/ das Liecht iſt ſein Symbolum vnd Lieberey/ damit er erſcheinet im fewrigen Buſch/ im vorgehenden Fewer/ in der Fewerſeul/ in dem Chaſmal der Vatter iſt die Liechtquelle/ der Sohn das Liecht vom Liecht/ der auch ſein angenommene Menſchheit vnd Geſtalt verclaͤret/ erleuchtet vnd allerdurchleuchtigſt ge- macht/ daß die Juͤnger des HERRN/ nach dem ſie jhn auff dem heili- gen Berg geſehen/ geſagt/ ſie haben ſeine Herrligkeit/ als eine Herrligkeit des eingebohrnen Sohns vom Vatter geſehen. Ebenermaſſen hat auch der heilige Geiſt ſeine leuchtende Natur in dem holdſelig vnd vnſchaͤdli- chen Pfingſtfewer beſcheinen wollen. alſo iſt auch Gott das allerheiligſte Liecht/ vor deſſen Majeſtaͤt auch die Engel jhre Fuͤſſe vnd Antlitz decken/ der Glantz iſt zu groß/ als daß ſie jhn anſchawen/ als daß ſie fuͤr Gottes An- geſicht bloß vnd nackend erſcheinen moͤchten. diſes Liecht kan nichts vnrei- nes ſehen vnd leiden/ was boͤß iſt bleibet nicht/ Es muß als ein anathema an der hellen Sonn auffgehengt werden. Es iſt ein allſehendes Liecht. Er offenbaret was tieff vnd verborgen/ vnd weiß was im Finſtern ligt/ dann bey jhm iſt eitel Liecht. Er iſt das allerſchoͤnſte vnd aller lieblichſte Liecht/ von deſſen Anblick die Engel vnd alle Außerwehlte Himmelsbuͤrger ohn Vnterlaß Liecht/ Glantz/ Frewd/ Wonne/ Krafft/ Troſt vnd ſeliges Wol- ergehen ſchoͤpffen. Demnach ſo iſt die Sonn ein wunderbares vnzer- ſtoͤrliches Liecht. Obwol nach der Sonnen Wende/ Nachtſchatten vnd Finſterniß zu folgen pflegt/ Gottes Natur iſt vnſterblich. Sir. 23, 16. c. 1. 1 Tim. 6, 16 Pſal. 104, 2. Exod. 3, 2. Exod. 19, Auff die τϱοπὴν folgt ἀποσκίασμα. Obwol ſcheinet die Sonn hab jhre πα- ϱαλλαγὴν, ſo iſt doch eigentlich in der Sonn kein _ αλλαγὴ oder Enderung in der Subſtantz vnd Weſen/ ſie iſt vnd bleibt die alte vnparteiiſche Sonn ohne Abgang vnd Zerflieſſen. Es habẽ zwar die Mathematici tubo Batavico mit einem Hollaͤndiſchẽ Jnſtrument flecken vnd Mackel in der Sonnen warge- nommen/ aber in genawen vnd ſcharffen Nachſinnen befinden ſich dieſel- bige nicht in der Sonnen ſelbs/ ſondern vnter der Sonnen/ vnd eben nicht allezeit bey der Sonnen. Es wird die Sonn wie auch der Mond bißweilen verfinſtert aber die Finſterniß komt nit auß der Soñ von oben her/ ſondern von der Erden. Es wird die Sonn durch Nebel/ Wolcken vnd Vngewit- ter

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 336. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/354>, abgerufen am 24.11.2024.