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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Eilffte
Iob 40, 41.zu preisen/ der vngehewre Wallfisch allein der im Meer schertzet/ vnd die
Tieffe des Meers sieden machet/ wie ein Topff/ vnd rühret das
Meer durcheinander/ wie man ein Salbe menget/ vnd läst sich
duncken/ er wolle mit seinem Mund den Jordan außsauffen/
Wann er seine Augen auffthut/ so gläntzet er als die Morgen-
röte/
was ist das für ein grosses Meerwunder? darauff folget ferner/ vnd
Gottsprach/ last vns Menschen machen/ ein bild daß vns gleich
seye/ etc.
als wolt der HErr sprechen/ last vns Menschen machen/ als
1. Scopum totius creationis, den Zweck vnnd das Ziel der gantzen
Schöpffung/
davon droben gehandelt worden/ 2. imaginem Dei, als
ein Ebenbild Gottes/
der nach vollbrachtem Himmels vnd Erden Ge-
bäw solches anschawe/ vnd GOtt seinen Schöpffer lobe/ 3. Dominum
als einen HErrn/ der über alles/ so vnter dem Himmel/ im Meer vnnd
auff Erden ist/ herrsche vnd regiere. Allhie erschallet die Stimm widerum/
Quantum beneficium, O welch ein grosse Gut-vnd Wolthat! Rest nichts
mehr als der Sabbath oder Feierabend dazu geordnet/ daß wie allezeit/ also
sonderlich auff denselben der Mensch in Anschung solches prächtigen
Bawes/ der Mensch den Schöpffer vnd Bawmeister loben/ rühmen vnd
preisen solle zwar das Werck selbs lobt den Meister/ zeuget von des Meisters
Kunst/ Weiß- vnd Geschicklichkeit/ aber der Mensch soll es fürnemlich
thun. am allermehsten die glaubigen außerwehlte Kinder Gottes. ein jedes
Blümlein provocirt den Menschen mit seinem Geruch/ vnd sagt würcklich
zu jhm/ sihe welch ein freundlicher Gott hat mich dir zu gut geschaffen.

Hie stehet nun die sichtbare Creatur vor vnsern Augen/ das Buch
1. Cor. 14,
10.
von sechs Blättern/ darin vnsäglich viel Buchstaben/ die alle vocal sind
vnd einen Laut von sich geben/ davon Antonius solle gesagt haben/ Meus
liber est natura rerum a Deo conditarum, in quo quotiescunque visum,
legere possum, quod Deus dicit,
Mein Buch ist die Natur aller von Gott
erschaffener Dinge/ in welchem ich so offt es mir beliebt/ lesen kan/ was
Gott der HErr redet. Was bißhero tractirt vnd gehandelt worden/ ist
nur der Index oder Zeiger/ wird Gott Leben vnnd Cräfften geben/ wollen
wir drein weiter studiren/ vnd soll diese sichtbare Creatur vns seyn/ 1. Inci-
tamentum fidei,
ein Anreitzung vnd Antrieb deß Glaubens/ daß
in Ps. 39.ein Christglaubige Seel mit Augustino gedenck vnd spreche/ Qui habet
curam tui antequam esset, quomodo non habebit curam tui, cum jam es,
quod voluit ut esses,
welcher Sorg für dich getragen/ ehe dann du warest/

wie

Die Eilffte
Iob 40, 41.zu preiſen/ der vngehewre Wallfiſch allein der im Meer ſchertzet/ vnd die
Tieffe des Meers ſieden machet/ wie ein Topff/ vnd ruͤhret das
Meer durcheinander/ wie man ein Salbe menget/ vnd läſt ſich
duncken/ er wolle mit ſeinem Mund den Jordan außſauffen/
Wann er ſeine Augen auffthut/ ſo gläntzet er als die Morgen-
roͤte/
was iſt das fuͤr ein groſſes Meerwunder? darauff folget ferner/ vnd
Gottſprach/ laſt vns Menſchen machen/ ein bild daß vns gleich
ſeye/ etc.
als wolt der HErr ſprechen/ laſt vns Menſchen machen/ als
1. Scopum totius creationis, den Zweck vnnd das Ziel der gantzen
Schoͤpffung/
davon droben gehandelt worden/ 2. imaginem Dei, als
ein Ebenbild Gottes/
der nach vollbrachtem Himmels vnd Erden Ge-
baͤw ſolches anſchawe/ vnd GOtt ſeinen Schoͤpffer lobe/ 3. Dominum
als einen HErrn/ der uͤber alles/ ſo vnter dem Himmel/ im Meer vnnd
auff Erden iſt/ herrſche vnd regiere. Allhie erſchallet die Stimm widerum/
Quantum beneficium, O welch ein groſſe Gut-vnd Wolthat! Reſt nichts
mehr als der Sabbath oder Feierabend dazu geordnet/ daß wie allezeit/ alſo
ſonderlich auff denſelben der Menſch in Anſchung ſolches praͤchtigen
Bawes/ der Menſch den Schoͤpffer vnd Bawmeiſter loben/ ruͤhmen vnd
preiſen ſolle zwar das Werck ſelbs lobt den Meiſter/ zeuget von des Meiſters
Kunſt/ Weiß- vnd Geſchicklichkeit/ aber der Menſch ſoll es fuͤrnemlich
thun. am allermehſten die glaubigen außerwehlte Kinder Gottes. ein jedes
Bluͤmlein provocirt den Menſchen mit ſeinem Geruch/ vnd ſagt wuͤrcklich
zu jhm/ ſihe welch ein freundlicher Gott hat mich dir zu gut geſchaffen.

Hie ſtehet nun die ſichtbare Creatur vor vnſern Augen/ das Buch
1. Cor. 14,
10.
von ſechs Blaͤttern/ darin vnſaͤglich viel Buchſtaben/ die alle vocal ſind
vnd einen Laut von ſich geben/ davon Antonius ſolle geſagt haben/ Meus
liber eſt natura rerum à Deo conditarum, in quo quotiescunque viſum,
legere poſſum, quod Deus dicit,
Mein Buch iſt die Natur aller von Gott
erſchaffener Dinge/ in welchem ich ſo offt es mir beliebt/ leſen kan/ was
Gott der HErr redet. Was bißhero tractirt vnd gehandelt worden/ iſt
nur der Index oder Zeiger/ wird Gott Leben vnnd Craͤfften geben/ wollen
wir drein weiter ſtudiren/ vnd ſoll dieſe ſichtbare Creatur vns ſeyn/ 1. Inci-
tamentum fidei,
ein Anreitzung vnd Antrieb deß Glaubens/ daß
in Pſ. 39.ein Chriſtglaubige Seel mit Auguſtino gedenck vnd ſpreche/ Qui habet
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welcher Sorg fuͤr dich getragen/ ehe dann du wareſt/

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[330/0348] Die Eilffte zu preiſen/ der vngehewre Wallfiſch allein der im Meer ſchertzet/ vnd die Tieffe des Meers ſieden machet/ wie ein Topff/ vnd ruͤhret das Meer durcheinander/ wie man ein Salbe menget/ vnd läſt ſich duncken/ er wolle mit ſeinem Mund den Jordan außſauffen/ Wann er ſeine Augen auffthut/ ſo gläntzet er als die Morgen- roͤte/ was iſt das fuͤr ein groſſes Meerwunder? darauff folget ferner/ vnd Gottſprach/ laſt vns Menſchen machen/ ein bild daß vns gleich ſeye/ etc. als wolt der HErr ſprechen/ laſt vns Menſchen machen/ als 1. Scopum totius creationis, den Zweck vnnd das Ziel der gantzen Schoͤpffung/ davon droben gehandelt worden/ 2. imaginem Dei, als ein Ebenbild Gottes/ der nach vollbrachtem Himmels vnd Erden Ge- baͤw ſolches anſchawe/ vnd GOtt ſeinen Schoͤpffer lobe/ 3. Dominum als einen HErrn/ der uͤber alles/ ſo vnter dem Himmel/ im Meer vnnd auff Erden iſt/ herrſche vnd regiere. Allhie erſchallet die Stimm widerum/ Quantum beneficium, O welch ein groſſe Gut-vnd Wolthat! Reſt nichts mehr als der Sabbath oder Feierabend dazu geordnet/ daß wie allezeit/ alſo ſonderlich auff denſelben der Menſch in Anſchung ſolches praͤchtigen Bawes/ der Menſch den Schoͤpffer vnd Bawmeiſter loben/ ruͤhmen vnd preiſen ſolle zwar das Werck ſelbs lobt den Meiſter/ zeuget von des Meiſters Kunſt/ Weiß- vnd Geſchicklichkeit/ aber der Menſch ſoll es fuͤrnemlich thun. am allermehſten die glaubigen außerwehlte Kinder Gottes. ein jedes Bluͤmlein provocirt den Menſchen mit ſeinem Geruch/ vnd ſagt wuͤrcklich zu jhm/ ſihe welch ein freundlicher Gott hat mich dir zu gut geſchaffen. Iob 40, 41. Hie ſtehet nun die ſichtbare Creatur vor vnſern Augen/ das Buch von ſechs Blaͤttern/ darin vnſaͤglich viel Buchſtaben/ die alle vocal ſind vnd einen Laut von ſich geben/ davon Antonius ſolle geſagt haben/ Meus liber eſt natura rerum à Deo conditarum, in quo quotiescunque viſum, legere poſſum, quod Deus dicit, Mein Buch iſt die Natur aller von Gott erſchaffener Dinge/ in welchem ich ſo offt es mir beliebt/ leſen kan/ was Gott der HErr redet. Was bißhero tractirt vnd gehandelt worden/ iſt nur der Index oder Zeiger/ wird Gott Leben vnnd Craͤfften geben/ wollen wir drein weiter ſtudiren/ vnd ſoll dieſe ſichtbare Creatur vns ſeyn/ 1. Inci- tamentum fidei, ein Anreitzung vnd Antrieb deß Glaubens/ daß ein Chriſtglaubige Seel mit Auguſtino gedenck vnd ſpreche/ Qui habet curam tui antequam eſſet, quomodo non habebit curam tui, cum jam es, quod voluit ut eſſes, welcher Sorg fuͤr dich getragen/ ehe dann du wareſt/ wie 1. Cor. 14, 10. in Pſ. 39.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 330. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/348>, abgerufen am 24.11.2024.