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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
die Samlung der Wasser von dem Trocken/ bestehet in diesen
Worten/ vnd Gott sprach: Es samle sich das Wasser vnter demGen. 1, 9, 10
Himmel an sondere Oerter/ daß man das Trocken sehe/ vnd es
geschah also/ vnd Gott nennet das Trocken/ Erde/ vnnd Sam-
lung der Wasser nennet er Meer.
Da dann die Jnsulen herfür
gegucket/ grosse Königreich ins Meer gepflantzt/ vnd gesäet worden/ Jst
also Gott der Herr der erste Wassermeister gewesen/ der das Meer mit
seinen Thüren verschlossen/ vnd den Sand zum Vffer gesetzt hat/

wie Er denn spricht: Wer hat das Meer mit seinen Thüren ver-Iob 38, 8, 9,
10, 11.

schlossen/ da es herauß brach/ wie auß Mutterleibe? da ichs mit
Wolcken kleidet/ vnd in Tunckel einwickelt/ wie in Windelen/
da ich jhm den Lauff brach mit meinem Tham/ vnd setzet jhm
Rigel vnd Thür/ vnd sprach/ bißhero solt du kommen/ vnd nicht
weiter/ hie sollen sich legen deine stoltze Wällen:
Als wolt er sa-
gen/ Jch (der HERR) habs gethan/ vnnd abermals/ Jch setze demIer. 5, 22.
Meer den Sand zum Vffer/ darin es allzeit bleiben muß/ dar-
über es nicht gehen muß/ vnd obs schon wallet/ so vermags doch
nichts/ vnd ob seine Wällen schon toben/ so müssen sie doch nicht
drüber fahren/
da gedencke der Mensch wie leicht es Gott were/ die Welt
zuverschwemmen/ wann er nicht nach seiner Güte vnd Trewe vnser scho-
nen wolte? Es ist ohne daß der Erden Natur/ daß sie leicht überschwemmet
wird/ ehe muß der Natur beständiger Gewalt angelegt werden/ ehe den
Menschen solte Leid widerfahren. Die zur See reisen/ habens in Erfah-
rung/ wie das Meer/ wann es gleich in vollem Flut/ Sturm vnd Anlauff
daher brauset/ dennoch wenn es an das Gestad als sein Ziel vnd Grentzen
anstosset/ so erschrickt es gleichsam für der Erden/ vnd prallet zurück.

II. Consolidatio, die Befestigung/ welche für sich selbs drauff
erfolgt/ Wo warest du (spricht Gott) da ich die Erde gründet? DavidIob 38, 4.
Ps.
104, 5.

stimmet mit zu/ HErr du gründest das Erdreich auff seinen Bo-
den/ daß es bleibt jmmer vnd ewiglich/
wird derowegen verworffen
die jrrige Meynung der jenigen/ die da fürgeben/ es bewege sich auch die
Erde/ vnd sey eben/ als wie einer im Schiff fähret/ dem dünckt das Gestad
am Wasser fahre vnd flihe davon/ vnnd das Schiff steh still/ da doch das
widrige war/ also meinet der Mensch/ der Himmel vnd das Gestirn lauff
herumb/ die Erd aber steh vnbeweglich da doch das widrige waar sey/ gerad

als

Predigt.
die Samlung der Waſſer von dem Trocken/ beſtehet in dieſen
Worten/ vnd Gott ſprach: Es ſamle ſich das Waſſer vnter demGen. 1, 9, 10
Himmel an ſondere Oerter/ daß man das Trocken ſehe/ vnd es
geſchah alſo/ vnd Gott nennet das Trocken/ Erde/ vnnd Sam-
lung der Waſſer nennet er Meer.
Da dann die Jnſulen herfuͤr
gegucket/ groſſe Koͤnigreich ins Meer gepflantzt/ vnd geſaͤet worden/ Jſt
alſo Gott der Herr der erſte Waſſermeiſter geweſen/ der das Meer mit
ſeinẽ Thuͤren verſchloſſen/ vñ den Sand zum Vffer geſetzt hat/

wie Er denn ſpricht: Wer hat das Meer mit ſeinen Thuͤren ver-Iob 38, 8, 9,
10, 11.

ſchloſſen/ da es herauß brach/ wie auß Mutterleibe? da ichs mit
Wolcken kleidet/ vnd in Tunckel einwickelt/ wie in Windelen/
da ich jhm den Lauff brach mit meinem Tham/ vnd ſetzet jhm
Rigel vnd Thuͤr/ vnd ſprach/ bißhero ſolt du kommen/ vnd nicht
weiter/ hie ſollen ſich legen deine ſtoltze Wällen:
Als wolt er ſa-
gen/ Jch (der HERR) habs gethan/ vnnd abermals/ Jch ſetze demIer. 5, 22.
Meer den Sand zum Vffer/ darin es allzeit bleiben muß/ dar-
uͤber es nicht gehen muß/ vnd obs ſchon wallet/ ſo vermags doch
nichts/ vnd ob ſeine Waͤllen ſchon toben/ ſo muͤſſen ſie doch nicht
druͤber fahren/
da gedencke der Menſch wie leicht es Gott were/ die Welt
zuverſchwemmen/ wann er nicht nach ſeiner Guͤte vnd Trewe vnſer ſcho-
nen wolte? Es iſt ohne daß der Erden Natur/ daß ſie leicht uͤberſchwem̃et
wird/ ehe muß der Natur beſtaͤndiger Gewalt angelegt werden/ ehe den
Menſchen ſolte Leid widerfahren. Die zur See reiſen/ habens in Erfah-
rung/ wie das Meer/ wann es gleich in vollem Flut/ Sturm vnd Anlauff
daher brauſet/ dennoch wenn es an das Geſtad als ſein Ziel vnd Grentzen
anſtoſſet/ ſo erſchrickt es gleichſam fuͤr der Erden/ vnd prallet zuruͤck.

II. Conſolidatio, die Befeſtigung/ welche fuͤr ſich ſelbs drauff
erfolgt/ Wo wareſt du (ſpricht Gott) da ich die Erde gruͤndet? DavidIob 38, 4.
Pſ.
104, 5.

ſtimmet mit zu/ HErr du gruͤndeſt das Erdreich auff ſeinen Bo-
den/ daß es bleibt jmmer vnd ewiglich/
wird derowegen verworffen
die jrrige Meynung der jenigen/ die da fuͤrgeben/ es bewege ſich auch die
Erde/ vnd ſey eben/ als wie einer im Schiff faͤhret/ dem duͤnckt das Geſtad
am Waſſer fahre vnd flihe davon/ vnnd das Schiff ſteh ſtill/ da doch das
widrige war/ alſo meinet der Menſch/ der Himmel vnd das Geſtirn lauff
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[372[327]/0345] Predigt. die Samlung der Waſſer von dem Trocken/ beſtehet in dieſen Worten/ vnd Gott ſprach: Es ſamle ſich das Waſſer vnter dem Himmel an ſondere Oerter/ daß man das Trocken ſehe/ vnd es geſchah alſo/ vnd Gott nennet das Trocken/ Erde/ vnnd Sam- lung der Waſſer nennet er Meer. Da dann die Jnſulen herfuͤr gegucket/ groſſe Koͤnigreich ins Meer gepflantzt/ vnd geſaͤet worden/ Jſt alſo Gott der Herr der erſte Waſſermeiſter geweſen/ der das Meer mit ſeinẽ Thuͤren verſchloſſen/ vñ den Sand zum Vffer geſetzt hat/ wie Er denn ſpricht: Wer hat das Meer mit ſeinen Thuͤren ver- ſchloſſen/ da es herauß brach/ wie auß Mutterleibe? da ichs mit Wolcken kleidet/ vnd in Tunckel einwickelt/ wie in Windelen/ da ich jhm den Lauff brach mit meinem Tham/ vnd ſetzet jhm Rigel vnd Thuͤr/ vnd ſprach/ bißhero ſolt du kommen/ vnd nicht weiter/ hie ſollen ſich legen deine ſtoltze Wällen: Als wolt er ſa- gen/ Jch (der HERR) habs gethan/ vnnd abermals/ Jch ſetze dem Meer den Sand zum Vffer/ darin es allzeit bleiben muß/ dar- uͤber es nicht gehen muß/ vnd obs ſchon wallet/ ſo vermags doch nichts/ vnd ob ſeine Waͤllen ſchon toben/ ſo muͤſſen ſie doch nicht druͤber fahren/ da gedencke der Menſch wie leicht es Gott were/ die Welt zuverſchwemmen/ wann er nicht nach ſeiner Guͤte vnd Trewe vnſer ſcho- nen wolte? Es iſt ohne daß der Erden Natur/ daß ſie leicht uͤberſchwem̃et wird/ ehe muß der Natur beſtaͤndiger Gewalt angelegt werden/ ehe den Menſchen ſolte Leid widerfahren. Die zur See reiſen/ habens in Erfah- rung/ wie das Meer/ wann es gleich in vollem Flut/ Sturm vnd Anlauff daher brauſet/ dennoch wenn es an das Geſtad als ſein Ziel vnd Grentzen anſtoſſet/ ſo erſchrickt es gleichſam fuͤr der Erden/ vnd prallet zuruͤck. Gen. 1, 9, 10 Iob 38, 8, 9, 10, 11. Ier. 5, 22. II. Conſolidatio, die Befeſtigung/ welche fuͤr ſich ſelbs drauff erfolgt/ Wo wareſt du (ſpricht Gott) da ich die Erde gruͤndet? David ſtimmet mit zu/ HErr du gruͤndeſt das Erdreich auff ſeinen Bo- den/ daß es bleibt jmmer vnd ewiglich/ wird derowegen verworffen die jrrige Meynung der jenigen/ die da fuͤrgeben/ es bewege ſich auch die Erde/ vnd ſey eben/ als wie einer im Schiff faͤhret/ dem duͤnckt das Geſtad am Waſſer fahre vnd flihe davon/ vnnd das Schiff ſteh ſtill/ da doch das widrige war/ alſo meinet der Menſch/ der Himmel vnd das Geſtirn lauff herumb/ die Erd aber ſteh vnbeweglich da doch das widrige waar ſey/ gerad als Iob 38, 4. Pſ. 104, 5.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 372[327]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/345>, abgerufen am 24.11.2024.