Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. die Samlung der Wasser von dem Trocken/ bestehet in diesenWorten/ vnd Gott sprach: Es samle sich das Wasser vnter demGen. 1, 9, 10 Himmel an sondere Oerter/ daß man das Trocken sehe/ vnd es geschah also/ vnd Gott nennet das Trocken/ Erde/ vnnd Sam- lung der Wasser nennet er Meer. Da dann die Jnsulen herfür gegucket/ grosse Königreich ins Meer gepflantzt/ vnd gesäet worden/ Jst also Gott der Herr der erste Wassermeister gewesen/ der das Meer mit seinen Thüren verschlossen/ vnd den Sand zum Vffer gesetzt hat/ wie Er denn spricht: Wer hat das Meer mit seinen Thüren ver-Iob 38, 8, 9, 10, 11. schlossen/ da es herauß brach/ wie auß Mutterleibe? da ichs mit Wolcken kleidet/ vnd in Tunckel einwickelt/ wie in Windelen/ da ich jhm den Lauff brach mit meinem Tham/ vnd setzet jhm Rigel vnd Thür/ vnd sprach/ bißhero solt du kommen/ vnd nicht weiter/ hie sollen sich legen deine stoltze Wällen: Als wolt er sa- gen/ Jch (der HERR) habs gethan/ vnnd abermals/ Jch setze demIer. 5, 22. Meer den Sand zum Vffer/ darin es allzeit bleiben muß/ dar- über es nicht gehen muß/ vnd obs schon wallet/ so vermags doch nichts/ vnd ob seine Wällen schon toben/ so müssen sie doch nicht drüber fahren/ da gedencke der Mensch wie leicht es Gott were/ die Welt zuverschwemmen/ wann er nicht nach seiner Güte vnd Trewe vnser scho- nen wolte? Es ist ohne daß der Erden Natur/ daß sie leicht überschwemmet wird/ ehe muß der Natur beständiger Gewalt angelegt werden/ ehe den Menschen solte Leid widerfahren. Die zur See reisen/ habens in Erfah- rung/ wie das Meer/ wann es gleich in vollem Flut/ Sturm vnd Anlauff daher brauset/ dennoch wenn es an das Gestad als sein Ziel vnd Grentzen anstosset/ so erschrickt es gleichsam für der Erden/ vnd prallet zurück. II. Consolidatio, die Befestigung/ welche für sich selbs drauff als
Predigt. die Samlung der Waſſer von dem Trocken/ beſtehet in dieſenWorten/ vnd Gott ſprach: Es ſamle ſich das Waſſer vnter demGen. 1, 9, 10 Himmel an ſondere Oerter/ daß man das Trocken ſehe/ vnd es geſchah alſo/ vnd Gott nennet das Trocken/ Erde/ vnnd Sam- lung der Waſſer nennet er Meer. Da dann die Jnſulen herfuͤr gegucket/ groſſe Koͤnigreich ins Meer gepflantzt/ vnd geſaͤet worden/ Jſt alſo Gott der Herr der erſte Waſſermeiſter geweſen/ der das Meer mit ſeinẽ Thuͤren verſchloſſen/ vñ den Sand zum Vffer geſetzt hat/ wie Er denn ſpricht: Wer hat das Meer mit ſeinen Thuͤren ver-Iob 38, 8, 9, 10, 11. ſchloſſen/ da es herauß brach/ wie auß Mutterleibe? da ichs mit Wolcken kleidet/ vnd in Tunckel einwickelt/ wie in Windelen/ da ich jhm den Lauff brach mit meinem Tham/ vnd ſetzet jhm Rigel vnd Thuͤr/ vnd ſprach/ bißhero ſolt du kommen/ vnd nicht weiter/ hie ſollen ſich legen deine ſtoltze Wällen: Als wolt er ſa- gen/ Jch (der HERR) habs gethan/ vnnd abermals/ Jch ſetze demIer. 5, 22. Meer den Sand zum Vffer/ darin es allzeit bleiben muß/ dar- uͤber es nicht gehen muß/ vnd obs ſchon wallet/ ſo vermags doch nichts/ vnd ob ſeine Waͤllen ſchon toben/ ſo muͤſſen ſie doch nicht druͤber fahren/ da gedencke der Menſch wie leicht es Gott were/ die Welt zuverſchwemmen/ wann er nicht nach ſeiner Guͤte vnd Trewe vnſer ſcho- nen wolte? Es iſt ohne daß der Erden Natur/ daß ſie leicht uͤberſchwem̃et wird/ ehe muß der Natur beſtaͤndiger Gewalt angelegt werden/ ehe den Menſchen ſolte Leid widerfahren. Die zur See reiſen/ habens in Erfah- rung/ wie das Meer/ wann es gleich in vollem Flut/ Sturm vnd Anlauff daher brauſet/ dennoch wenn es an das Geſtad als ſein Ziel vnd Grentzen anſtoſſet/ ſo erſchrickt es gleichſam fuͤr der Erden/ vnd prallet zuruͤck. II. Conſolidatio, die Befeſtigung/ welche fuͤr ſich ſelbs drauff als
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Predigt.
die Samlung der Waſſer von dem Trocken/ beſtehet in dieſen
Worten/ vnd Gott ſprach: Es ſamle ſich das Waſſer vnter dem
Himmel an ſondere Oerter/ daß man das Trocken ſehe/ vnd es
geſchah alſo/ vnd Gott nennet das Trocken/ Erde/ vnnd Sam-
lung der Waſſer nennet er Meer. Da dann die Jnſulen herfuͤr
gegucket/ groſſe Koͤnigreich ins Meer gepflantzt/ vnd geſaͤet worden/ Jſt
alſo Gott der Herr der erſte Waſſermeiſter geweſen/ der das Meer mit
ſeinẽ Thuͤren verſchloſſen/ vñ den Sand zum Vffer geſetzt hat/
wie Er denn ſpricht: Wer hat das Meer mit ſeinen Thuͤren ver-
ſchloſſen/ da es herauß brach/ wie auß Mutterleibe? da ichs mit
Wolcken kleidet/ vnd in Tunckel einwickelt/ wie in Windelen/
da ich jhm den Lauff brach mit meinem Tham/ vnd ſetzet jhm
Rigel vnd Thuͤr/ vnd ſprach/ bißhero ſolt du kommen/ vnd nicht
weiter/ hie ſollen ſich legen deine ſtoltze Wällen: Als wolt er ſa-
gen/ Jch (der HERR) habs gethan/ vnnd abermals/ Jch ſetze dem
Meer den Sand zum Vffer/ darin es allzeit bleiben muß/ dar-
uͤber es nicht gehen muß/ vnd obs ſchon wallet/ ſo vermags doch
nichts/ vnd ob ſeine Waͤllen ſchon toben/ ſo muͤſſen ſie doch nicht
druͤber fahren/ da gedencke der Menſch wie leicht es Gott were/ die Welt
zuverſchwemmen/ wann er nicht nach ſeiner Guͤte vnd Trewe vnſer ſcho-
nen wolte? Es iſt ohne daß der Erden Natur/ daß ſie leicht uͤberſchwem̃et
wird/ ehe muß der Natur beſtaͤndiger Gewalt angelegt werden/ ehe den
Menſchen ſolte Leid widerfahren. Die zur See reiſen/ habens in Erfah-
rung/ wie das Meer/ wann es gleich in vollem Flut/ Sturm vnd Anlauff
daher brauſet/ dennoch wenn es an das Geſtad als ſein Ziel vnd Grentzen
anſtoſſet/ ſo erſchrickt es gleichſam fuͤr der Erden/ vnd prallet zuruͤck.
Gen. 1, 9, 10
Iob 38, 8, 9,
10, 11.
Ier. 5, 22.
II. Conſolidatio, die Befeſtigung/ welche fuͤr ſich ſelbs drauff
erfolgt/ Wo wareſt du (ſpricht Gott) da ich die Erde gruͤndet? David
ſtimmet mit zu/ HErr du gruͤndeſt das Erdreich auff ſeinen Bo-
den/ daß es bleibt jmmer vnd ewiglich/ wird derowegen verworffen
die jrrige Meynung der jenigen/ die da fuͤrgeben/ es bewege ſich auch die
Erde/ vnd ſey eben/ als wie einer im Schiff faͤhret/ dem duͤnckt das Geſtad
am Waſſer fahre vnd flihe davon/ vnnd das Schiff ſteh ſtill/ da doch das
widrige war/ alſo meinet der Menſch/ der Himmel vnd das Geſtirn lauff
herumb/ die Erd aber ſteh vnbeweglich da doch das widrige waar ſey/ gerad
als
Iob 38, 4.
Pſ. 104, 5.
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