Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Eilffte Dis sind die siben Weltwunder/ davon E. L. offt gehört/ aber was SO ist nun in der Schöpffung der sichtbaren Creaturen Himmels Welt
Die Eilffte Dis ſind die ſiben Weltwunder/ davon E. L. offt gehoͤrt/ aber was SO iſt nun in der Schoͤpffung der ſichtbaren Creaturen Himmels Welt
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Die Eilffte
Dis ſind die ſiben Weltwunder/ davon E. L. offt gehoͤrt/ aber was
ſind ſie wenn man ſie haͤlt gegen der Welt ſelbſt/ dem groſſen Schoͤpff vnd
Kunſtſtuck Himmels vnd der Erden? welches der Schoͤpffer nicht nur in
ſechs Tagen auff gefuͤhret/ gezieret vnd vollendet; ſondern auch bißhero ge-
waltig erhalten/ was ſind ſie? elende Muͤckenhaͤußlein/ Jmmenkoͤrb/
Spinneweb/ theils naͤrriſch/ weltlichen Macht vnnd Pracht anzuzeigen;
theils Teuffeliſch vnd Abgoͤttiſch/ allzumal caduc vnd vergaͤnglich. Babel
iſt laͤngſt ein Wohnung der Ohim worden; der Koͤnigliche Pallaſt Cyri
iſt verſchwunden: vom Mauſoleo weiß man nichts mehr; Jupiter Olympi-
cus iſt dahin; die Pyramides oder Fewerpfeiler in Egypten ſind dermaſ-
ſen zu nichts worden/ daß ſie keinem Koͤnig ſo gut worden/ daß er da begra-
ben were/ vnnd iſt auch die Gedaͤchtniß verſchwunden/ daß wie Plinius
ſchreibt/ man nicht mehr gewuſt/ wer ſie gebawet? Alſo das billig der je-
nigen/ ſo ſolche Eitelkeit geſtifftet vnnd erfunden/ vergeſſen worden: der
Coloſſus oder groſſe Criſtoffel iſt durch ein Erdbidem dermaſſen zerſchmet-
tert/ daß er nicht mehr auffgerichtet werden koͤnnen. Dianæ Tempel hat
Heroſtratus angezuͤndet/ jhme dadurch ein ewigen Natuen zu machen.
Wir laſſen der Welt jhren Pracht/ vnd ſehen was GOtt hat gemacht in-
nerhalb ſechs tagen/ miraculum miraculorum, licet ſentiendi frequentiã
elevet miraculi ſpeciem. Das Wunder aller Wunder/ welches wir
nicht achten/ weil wir es jmmerdar fuͤr Augen ſehen/ wie Auguſtinus redet/
vnd daſſelb nach Anleitung vnſers Symboli. Es were zwar ein jedes
Werck inſonderheit außzufuͤhren/ damit aber E. L. in eim Text nicht zu
lang auffgehalten werde/ wollen wir daſſelb anders wohin verſparen/ vnnd
fuͤr dißmal die ſechs Tagwerck nur Summariſcher Weiß durchgehen/ vnd
zwar vermoͤg des Anfangs im Buch der Schoͤpffung/ als dahin ſich vnſer
Symbolum eigentlich referirt vnd zihet: Der HErr gebe zu vnſerm Vor-
nemen ſeinen Segen/ Amen.
Eſa. 13, 21.
Tract. 24.
in Ioh.
SO iſt nun in der Schoͤpffung der ſichtbaren Creaturen Himmels
vñ Erden/ belangend denſchoͤnẽ Wunderbaw/ den Gott der Herr
in ſechs Tagen/ ſeinẽ kuͤnfftigen Sohn Adam zu Genieß vnd Luſt
erbawt geweſt/ I. Dies fundationis delineationis, der Entwerffs oder
Grundtag/ des gantzen Gebaͤws. Es war da noch das Chaos, oder der ver-
wirrete groſſe/ vngehewre vnaußpolirte Klumpen/ von welchẽ Moſes alſo
redet; Jm Anfang ſchuff Gott Him̃el vnd Erden/ vnd die Erde
war wuͤſt vnd leer/ vnd es war finſterauff der Tieffe/ dañ Gott die
Welt
Gen. 1, 1, 2.
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