Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Zehende der gantzen Welt/ ja Engel vnd Menschen-Vatter/ Schöpffer vnd Vrhe-1. Cor. 8, 6.ber/ Wir haben einen Gott den Vatter/ von welchem alle Ding sind vnd wir in jhm: so dann den gleichewlgen Sohn Gottes/ Ioh. 1, 2.das selbständige Wort/ durch welches alle Ding gemacht/ ohn welches nichts gemacht/ was gemacht ist/ durch welchen alle Col. 1, 16.Ding sind vnd wir durch Jhn/ Er ist das Ebenbild des vnsicht- baren Gottes/ der Erstgebohrne vor allen Creaturen/ durch jhn ist alles geschaffen/ das im Himmel vnd auff Erden ist/ das sichtbare vnd vnsichtbare/ beide die Thronen vnd Herrschaff- ten/ Fürstenthumben/ Obrigkeiten/ es ist alles durch jhn vnd in jhm geschaffen/ vnd er ist vor allen/ vnd es bestehet alles in jhm. Der HErr das ist Gott der himmlische Vatter/ so spricht er/ der Sohn Gottes selbs Prov. 8, 22.durch Salomon/ hat mich gehabt (bey sich in seinem Schoß) im An- fang seiner Wege/ ehe er was machet/ war ich da/ da er die Him- mel bereitet/ war ich daselbst/ da er die Tieffe mit seinem Ziel ver- fasset/ da er festiget die Brunnen der Tieffen/ da er dem Meer das Ziel setzet vnd den Wassern/ daß sie nicht übergehen seinen Be- fehl/ da er den Grund der Erden legete/ da war ich der Werck- meister bey Jhm/ vnd hatte meine Lust täglich/ vnd spielet für jhm allezeit/ vnd spielet auff seinen Erdboden/ jmmer eine Creatur nach der andern auß dem Abgrund der Nichtigkeit herfür vnd ans Liecht zu bringen. Gleich wie der Sohn Gottes in den Tagen seines Fleisches das Zimmerhandwerck getrieben vnd jrdische Häusser gezimmert/ so ist er auch der erste Weltzimmermann gewest/ der dieses grosse Welthauß ge- macht vnd außgeführt. Der H. Geist schwebete auff den Wassern/ tanquam avis epoaz[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]sa (ist Basilii Gleichniß) als eine brütender Vogel oder Bruthenne. Gleichwie der Vogel erstlich ein Ey legt/ darnach über dasselbe sich außbreitet/ vnd darob schwebet biß es außgebrütet vnd ein le- Ps. 33, 6.bendiger Vogel herauß schlupfft; Also hat der Geist des Mundes Gottes alle Himmels-Heer gemacht/ die gantze Welt hat er gelegt mundus o- vum. vide e nostris Eu- seb. l. 3. praepar. Ev- ang. [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]k tonals ein grosses Ey/ in welchem der Himmel die Schahl/ die Wasser das Weisse im Ey/ der Erdboden das gelbe im Ey praesentirt; hernach hat er dieses Welt-Ey gleichsam außgebrütet formirt vnd poliert, vnd eine schö- ne so leblose als lebendige Creatur herauß gebracht. Wir werden da finden ferner diesen dreyeinigen Schöpffer als
Die Zehende der gantzen Welt/ ja Engel vnd Menſchen-Vatter/ Schoͤpffer vnd Vrhe-1. Cor. 8, 6.ber/ Wir haben einen Gott den Vatter/ von welchem alle Ding ſind vnd wir in jhm: ſo dann den gleichewlgen Sohn Gottes/ Ioh. 1, 2.das ſelbſtaͤndige Wort/ durch welches alle Ding gemacht/ ohn welches nichts gemacht/ was gemacht iſt/ durch welchen alle Col. 1, 16.Ding ſind vnd wir durch Jhn/ Er iſt das Ebenbild des vnſicht- baren Gottes/ der Erſtgebohrne vor allen Creaturen/ durch jhn iſt alles geſchaffen/ das im Himmel vnd auff Erden iſt/ das ſichtbare vnd vnſichtbare/ beide die Thronen vnd Herrſchaff- ten/ Fuͤrſtenthumben/ Obrigkeiten/ es iſt alles durch jhn vnd in jhm geſchaffen/ vñ er iſt vor allẽ/ vñ es beſtehet alles in jhm. Der HErꝛ das iſt Gott der him̃liſche Vatter/ ſo ſpricht er/ der Sohn Gottes ſelbs Prov. 8, 22.durch Salomon/ hat mich gehabt (bey ſich in ſeinem Schoß) im An- fang ſeiner Wege/ ehe er was machet/ war ich da/ da er die Him- mel bereitet/ war ich daſelbſt/ da er die Tieffe mit ſeinem Ziel ver- faſſet/ da er feſtiget die Brunnen der Tieffen/ da er dem Meer das Ziel ſetzet vnd den Waſſern/ daß ſie nicht uͤbergehen ſeinen Be- fehl/ da er den Grund der Erden legete/ da war ich der Werck- meiſter bey Jhm/ vnd hatte meine Luſt taͤglich/ vnd ſpielet fuͤr jhm allezeit/ vnd ſpielet auff ſeinen Erdboden/ jmmer eine Creatur nach der andern auß dem Abgrund der Nichtigkeit herfuͤr vnd ans Liecht zu bringen. Gleich wie der Sohn Gottes in den Tagen ſeines Fleiſches das Zimmerhandwerck getrieben vnd jrdiſche Haͤuſſer gezimmert/ ſo iſt er auch der erſte Weltzimmermann geweſt/ der dieſes groſſe Welthauß ge- macht vnd außgefuͤhrt. Der H. Geiſt ſchwebete auff den Waſſern/ tanquam avis ἐπωάζ[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt]σα (iſt Baſilii Gleichniß) als eine bruͤtender Vogel oder Bruthenne. Gleichwie der Vogel erſtlich ein Ey legt/ darnach uͤber daſſelbe ſich außbreitet/ vnd darob ſchwebet biß es außgebruͤtet vnd ein le- Pſ. 33, 6.bendiger Vogel herauß ſchlupfft; Alſo hat der Geiſt des Mundes Gottes alle Himmels-Heer gemacht/ die gantze Welt hat er gelegt mundus o- vum. vide è noſtris Eu- ſeb. l. 3. præpar. Ev- ang. [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt]κ τῶνals ein groſſes Ey/ in welchem der Himmel die Schahl/ die Waſſer das Weiſſe im Ey/ der Erdboden das gelbe im Ey præſentirt; hernach hat er dieſes Welt-Ey gleichſam außgebruͤtet formirt vnd poliert, vnd eine ſchoͤ- ne ſo lebloſe als lebendige Creatur herauß gebracht. Wir werden da finden ferner dieſen dreyeinigen Schoͤpffer als
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ſind vnd wir in jhm: ſo dann den gleichewlgen Sohn Gottes/
das ſelbſtaͤndige Wort/ durch welches alle Ding gemacht/ ohn
welches nichts gemacht/ was gemacht iſt/ durch welchen alle
Ding ſind vnd wir durch Jhn/ Er iſt das Ebenbild des vnſicht-
baren Gottes/ der Erſtgebohrne vor allen Creaturen/ durch jhn
iſt alles geſchaffen/ das im Himmel vnd auff Erden iſt/ das
ſichtbare vnd vnſichtbare/ beide die Thronen vnd Herrſchaff-
ten/ Fuͤrſtenthumben/ Obrigkeiten/ es iſt alles durch jhn vnd in
jhm geſchaffen/ vñ er iſt vor allẽ/ vñ es beſtehet alles in jhm. Der
HErꝛ das iſt Gott der him̃liſche Vatter/ ſo ſpricht er/ der Sohn Gottes ſelbs
durch Salomon/ hat mich gehabt (bey ſich in ſeinem Schoß) im An-
fang ſeiner Wege/ ehe er was machet/ war ich da/ da er die Him-
mel bereitet/ war ich daſelbſt/ da er die Tieffe mit ſeinem Ziel ver-
faſſet/ da er feſtiget die Brunnen der Tieffen/ da er dem Meer das
Ziel ſetzet vnd den Waſſern/ daß ſie nicht uͤbergehen ſeinen Be-
fehl/ da er den Grund der Erden legete/ da war ich der Werck-
meiſter bey Jhm/ vnd hatte meine Luſt taͤglich/ vnd ſpielet fuͤr
jhm allezeit/ vnd ſpielet auff ſeinen Erdboden/ jmmer eine Creatur
nach der andern auß dem Abgrund der Nichtigkeit herfuͤr vnd ans Liecht
zu bringen. Gleich wie der Sohn Gottes in den Tagen ſeines Fleiſches
das Zimmerhandwerck getrieben vnd jrdiſche Haͤuſſer gezimmert/ ſo iſt
er auch der erſte Weltzimmermann geweſt/ der dieſes groſſe Welthauß ge-
macht vnd außgefuͤhrt. Der H. Geiſt ſchwebete auff den Waſſern/
tanquam avis ἐπωάζ_ σα (iſt Baſilii Gleichniß) als eine bruͤtender Vogel
oder Bruthenne. Gleichwie der Vogel erſtlich ein Ey legt/ darnach uͤber
daſſelbe ſich außbreitet/ vnd darob ſchwebet biß es außgebruͤtet vnd ein le-
bendiger Vogel herauß ſchlupfft; Alſo hat der Geiſt des Mundes
Gottes alle Himmels-Heer gemacht/ die gantze Welt hat er gelegt
als ein groſſes Ey/ in welchem der Himmel die Schahl/ die Waſſer das
Weiſſe im Ey/ der Erdboden das gelbe im Ey præſentirt; hernach hat er
dieſes Welt-Ey gleichſam außgebruͤtet formirt vnd poliert, vnd eine ſchoͤ-
ne ſo lebloſe als lebendige Creatur herauß gebracht.
1. Cor. 8, 6.
Ioh. 1, 2.
Col. 1, 16.
Prov. 8, 22.
Pſ. 33, 6.
mundus o-
vum. vide è
noſtris Eu-
ſeb. l. 3.
præpar. Ev-
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Wir werden da finden ferner dieſen dreyeinigen Schoͤpffer
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