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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
sie ein wild Thier zerbreche/ der so hart wird gegen seinen Jun-
gen/ als weren sie nicht sein.
Das sey fern/ daß der Herr so hart-
hertzig gegen seinem Geschöpff seyn folte!

Vber das läst Gott der Herr auch sein barmhertziges Hertz herfür-
leuchten in vnterschiedlichen Exemplen Abrahams/ des Vatters des ver-
lohrnen Sohns/ Davids/ vnd anderer. Betreffend das Exempel Abra-
hams/ ist zu vnd bey demselben eine grosse Liebe/ die er gegen seinem Sohn
Jsaac getragen/ erschienen. Als der Befehl Gottes zu jhm kommen/ daß erGen. 22, 2.
erstgedachten seinen Sohn nemen/ vnd mit jm in das Land Morya gehen/
vnd jhn daselbst zum Brandopffer auffopffern solte/ kan ein Christlich
Hertz leichtlich erachten/ wie jhme dem Vatter müsse zu Muth gewesen
seyn. Josephus hat vnterstanden/ dasselbe Vätterliche Hertz abzuma-Ioseph. l. 1.
c.
14.

chen/ darumb er sein des Abrahams Wort imitirt. vnd folgender Gestalt
außgesprochen/ O mein Sohn/ wiewol ich dich mit vnzehlichen Seuffzen
erbetten vnd nach dem du mir gebohren worden/ wie sichs gebühret erzo-
gen/ auch nichts glückseliger geschätzet/ als das ich dich möchte im Leben
sehen/ vnd als ein Erben meiner Gütter hinderlassen/ weil es jedoch Gott
dem Herrn also gefällig/ daß ich dich solte verlieren/ vnd auffopffern: Nun
wolan/ so laß getrost dieses Opffer an deinem Leib vollzogen werden/ vnter-
gib dich dem Willen des Höchsten. Es hätte aber Josephus besser gethan/
wann er ein Vmbhang für Abrahams Angesicht gezogen/ vnd darfür ge-
halten/ er könne den Affect eines Vätterlichen Hertzen in solchem Fall nicht
treffen/ noch mit Wort-farben außstreichen. Einen Sohn/ einen eini-
gen Sohn/ einen lieben Sohn/ ein Gelach vnd Frewden-Sohn (wie das
Wort Jsaac außweiset) verlieren/ mit eigener Hand dahin geben/ schlach-
ten vnd auffopffern/ O Wunder über Wunder! wie groß vnd vnbegreiff-
lich muß dann die Lieb seyn des himmlischen Vatters gegen vns/ daß er
auch seines einigen Kinds deß gleichewigen Sohns Gottes nicht gescho-
net/ sondern für vns creutzigen vnd auffopffern lassen? An Abraham ist
sich so hoch nicht zu verwundern/ daß er seinen Sohn geliebet/ dann er war
ein frommer gehorsamer Sohn/ aber was wollen wir sagen/ von dem Vat-
ter des verlohrnen Sohns/ war das nicht ein inbrünstige grosse Lieb/ daß er
denselben seinen bösen Buben/ der sein Gut mit Huren verthan/ gleichwol
wider zu Gnaden angenommen/ da derfelbe noch fern von dannen war/
jammerte es jhn in seinem Hertzen/ er laufft jhm entgegen/ fallt jhm vmb den
Halß/ küst jhn/ doch war er ein bußfertiger Sohn/ der seine begangene
Sünde hertzlich berewete vnd beweinete.

Vber alles ist Davids Lieb gegen seinem grimmigen/ vngerahtenen

Gott-
O o iij

Predigt.
ſie ein wild Thier zerbreche/ der ſo hart wird gegen ſeinen Jun-
gen/ als weren ſie nicht ſein.
Das ſey fern/ daß der Herr ſo hart-
hertzig gegen ſeinem Geſchoͤpff ſeyn folte!

Vber das laͤſt Gott der Herr auch ſein barmhertziges Hertz herfuͤr-
leuchten in vnterſchiedlichen Exemplen Abrahams/ des Vatters des ver-
lohrnen Sohns/ Davids/ vnd anderer. Betreffend das Exempel Abra-
hams/ iſt zu vnd bey demſelben eine groſſe Liebe/ die er gegen ſeinem Sohn
Jſaac getragen/ erſchienen. Als der Befehl Gottes zu jhm kommen/ daß erGen. 22, 2.
erſtgedachten ſeinen Sohn nemen/ vnd mit jm in das Land Morya gehen/
vnd jhn daſelbſt zum Brandopffer auffopffern ſolte/ kan ein Chriſtlich
Hertz leichtlich erachten/ wie jhme dem Vatter muͤſſe zu Muth geweſen
ſeyn. Joſephus hat vnterſtanden/ daſſelbe Vaͤtterliche Hertz abzuma-Ioſeph. l. 1.
c.
14.

chen/ darumb er ſein des Abrahams Wort imitirt. vnd folgender Geſtalt
außgeſprochen/ O mein Sohn/ wiewol ich dich mit vnzehlichen Seuffzen
erbetten vnd nach dem du mir gebohren worden/ wie ſichs gebuͤhret erzo-
gen/ auch nichts glückſeliger geſchaͤtzet/ als das ich dich moͤchte im Leben
ſehen/ vnd als ein Erben meiner Guͤtter hinderlaſſen/ weil es jedoch Gott
dem Herrn alſo gefaͤllig/ daß ich dich ſolte verlieren/ vnd auffopffern: Nun
wolan/ ſo laß getroſt dieſes Opffer an deinem Leib vollzogen werden/ vnter-
gib dich dem Willen des Hoͤchſten. Es haͤtte aber Joſephus beſſer gethan/
wann er ein Vmbhang fuͤr Abrahams Angeſicht gezogen/ vnd darfuͤr ge-
halten/ er koͤnne den Affect eines Vaͤtterlichen Hertzen in ſolchem Fall nicht
treffen/ noch mit Wort-farben außſtreichen. Einen Sohn/ einen eini-
gen Sohn/ einen lieben Sohn/ ein Gelach vnd Frewden-Sohn (wie das
Wort Jſaac außweiſet) verlieren/ mit eigener Hand dahin geben/ ſchlach-
ten vnd auffopffern/ O Wunder uͤber Wunder! wie groß vnd vnbegreiff-
lich muß dann die Lieb ſeyn des himmliſchen Vatters gegen vns/ daß er
auch ſeines einigen Kinds deß gleichewigen Sohns Gottes nicht geſcho-
net/ ſondern fuͤr vns creutzigen vnd auffopffern laſſen? An Abraham iſt
ſich ſo hoch nicht zu verwundern/ daß er ſeinen Sohn geliebet/ dann er war
ein frommer gehorſamer Sohn/ aber was wollen wir ſagen/ von dem Vat-
ter des verlohrnen Sohns/ war das nicht ein inbruͤnſtige groſſe Lieb/ daß er
denſelben ſeinen boͤſen Buben/ der ſein Gut mit Huren verthan/ gleichwol
wider zu Gnaden angenommen/ da derfelbe noch fern von dannen war/
jammerte es jhn in ſeinem Hertzẽ/ er laufft jhm entgegen/ fallt jhm vmb den
Halß/ kuͤſt jhn/ doch war er ein bußfertiger Sohn/ der ſeine begangene
Suͤnde hertzlich berewete vnd beweinete.

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Gott-
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[293/0311] Predigt. ſie ein wild Thier zerbreche/ der ſo hart wird gegen ſeinen Jun- gen/ als weren ſie nicht ſein. Das ſey fern/ daß der Herr ſo hart- hertzig gegen ſeinem Geſchoͤpff ſeyn folte! Vber das laͤſt Gott der Herr auch ſein barmhertziges Hertz herfuͤr- leuchten in vnterſchiedlichen Exemplen Abrahams/ des Vatters des ver- lohrnen Sohns/ Davids/ vnd anderer. Betreffend das Exempel Abra- hams/ iſt zu vnd bey demſelben eine groſſe Liebe/ die er gegen ſeinem Sohn Jſaac getragen/ erſchienen. Als der Befehl Gottes zu jhm kommen/ daß er erſtgedachten ſeinen Sohn nemen/ vnd mit jm in das Land Morya gehen/ vnd jhn daſelbſt zum Brandopffer auffopffern ſolte/ kan ein Chriſtlich Hertz leichtlich erachten/ wie jhme dem Vatter muͤſſe zu Muth geweſen ſeyn. Joſephus hat vnterſtanden/ daſſelbe Vaͤtterliche Hertz abzuma- chen/ darumb er ſein des Abrahams Wort imitirt. vnd folgender Geſtalt außgeſprochen/ O mein Sohn/ wiewol ich dich mit vnzehlichen Seuffzen erbetten vnd nach dem du mir gebohren worden/ wie ſichs gebuͤhret erzo- gen/ auch nichts glückſeliger geſchaͤtzet/ als das ich dich moͤchte im Leben ſehen/ vnd als ein Erben meiner Guͤtter hinderlaſſen/ weil es jedoch Gott dem Herrn alſo gefaͤllig/ daß ich dich ſolte verlieren/ vnd auffopffern: Nun wolan/ ſo laß getroſt dieſes Opffer an deinem Leib vollzogen werden/ vnter- gib dich dem Willen des Hoͤchſten. Es haͤtte aber Joſephus beſſer gethan/ wann er ein Vmbhang fuͤr Abrahams Angeſicht gezogen/ vnd darfuͤr ge- halten/ er koͤnne den Affect eines Vaͤtterlichen Hertzen in ſolchem Fall nicht treffen/ noch mit Wort-farben außſtreichen. Einen Sohn/ einen eini- gen Sohn/ einen lieben Sohn/ ein Gelach vnd Frewden-Sohn (wie das Wort Jſaac außweiſet) verlieren/ mit eigener Hand dahin geben/ ſchlach- ten vnd auffopffern/ O Wunder uͤber Wunder! wie groß vnd vnbegreiff- lich muß dann die Lieb ſeyn des himmliſchen Vatters gegen vns/ daß er auch ſeines einigen Kinds deß gleichewigen Sohns Gottes nicht geſcho- net/ ſondern fuͤr vns creutzigen vnd auffopffern laſſen? An Abraham iſt ſich ſo hoch nicht zu verwundern/ daß er ſeinen Sohn geliebet/ dann er war ein frommer gehorſamer Sohn/ aber was wollen wir ſagen/ von dem Vat- ter des verlohrnen Sohns/ war das nicht ein inbruͤnſtige groſſe Lieb/ daß er denſelben ſeinen boͤſen Buben/ der ſein Gut mit Huren verthan/ gleichwol wider zu Gnaden angenommen/ da derfelbe noch fern von dannen war/ jammerte es jhn in ſeinem Hertzẽ/ er laufft jhm entgegen/ fallt jhm vmb den Halß/ kuͤſt jhn/ doch war er ein bußfertiger Sohn/ der ſeine begangene Suͤnde hertzlich berewete vnd beweinete. Gen. 22, 2. Ioſeph. l. 1. c. 14. Vber alles iſt Davids Lieb gegen ſeinem grimmigen/ vngerahtenen Gott- O o iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 293. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/311>, abgerufen am 24.11.2024.