Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. rungen zu fassen vnd zu empfangen. Daß dem also/ erhält auß derErzehlung Mosis/ durch welchen es der H. Geist geoffenbahret. Auß der Bekandtnuß Gottes deß HErrn selbsten/ da er Jacob im Traum er- schienen/ vnd ihm gezeigt/ wie die Böck auff die sprenckliche/ fleckete vnd bundte Herde gesprungen/ sagt er: Jch bin der Gott zu Beth El/Gen. 13. 12. 13. da du den Stein gesalbet hast/ vnnd mir daselbs ein Gelübd gethan. Auß Jacobs Ehrerbietung vnd Erkandtnuß; Ge- wißlich/ spricht er/ ist der HErr an diesem Ort/ vnd ich wußt es nicht/ vnd forchte sich/ vnd sprach: wie heilig ist diese Stette/ dannenhero er auch zum Verspruch der Auffrichtung eines Tempels/ vnd Darreichung deß Zehenden bewegt worden. II. Somnium propheticum & dogmaticum, ein prophetischer III. Somnium paracleticum, ein tröstlicher Evangelischer Gott B iij
Predigt. rungen zu faſſen vnd zu empfangen. Daß dem alſo/ erhaͤlt auß derErzehlung Moſis/ durch welchen es der H. Geiſt geoffenbahret. Auß der Bekandtnuß Gottes deß HErꝛn ſelbſten/ da er Jacob im Traum er- ſchienen/ vnd ihm gezeigt/ wie die Boͤck auff die ſprenckliche/ fleckete vnd bundte Herde geſprungen/ ſagt er: Jch bin der Gott zu Beth El/Gen. 13. 12. 13. da du den Stein geſalbet haſt/ vnnd mir daſelbs ein Geluͤbd gethan. Auß Jacobs Ehrerbietung vnd Erkandtnuß; Ge- wißlich/ ſpricht er/ iſt der HErꝛ an dieſem Ort/ vnd ich wußt es nicht/ vnd forchte ſich/ vnd ſprach: wie heilig iſt dieſe Stette/ dannenhero er auch zum Verſpruch der Auffrichtung eines Tempels/ vnd Darreichung deß Zehenden bewegt worden. II. Somnium propheticum & dogmaticum, ein prophetiſcher III. Somnium paracleticum, ein troͤſtlicher Evangeliſcher Gott B iij
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Predigt.
rungen zu faſſen vnd zu empfangen. Daß dem alſo/ erhaͤlt auß der
Erzehlung Moſis/ durch welchen es der H. Geiſt geoffenbahret. Auß
der Bekandtnuß Gottes deß HErꝛn ſelbſten/ da er Jacob im Traum er-
ſchienen/ vnd ihm gezeigt/ wie die Boͤck auff die ſprenckliche/ fleckete vnd
bundte Herde geſprungen/ ſagt er: Jch bin der Gott zu Beth El/
da du den Stein geſalbet haſt/ vnnd mir daſelbs ein Geluͤbd
gethan. Auß Jacobs Ehrerbietung vnd Erkandtnuß; Ge-
wißlich/ ſpricht er/ iſt der HErꝛ an dieſem Ort/ vnd ich wußt es
nicht/ vnd forchte ſich/ vnd ſprach: wie heilig iſt dieſe Stette/
dannenhero er auch zum Verſpruch der Auffrichtung eines Tempels/
vnd Darreichung deß Zehenden bewegt worden.
Gen. 13. 12.
13.
II. Somnium propheticum & dogmaticum, ein prophetiſcher
vnd lehrreicher Traum/ als in welchem Jacob groſſe Geheimnuß/
ja der Grund deß Glaubens/ der geſandte Weibesſamen (Chriſtus) ge-
offenbahret/ darauff allerhand Segen vnd goͤttliche Verheiſſungen ge-
gruͤndet/ der Engliſche Schutz ihm verſichert/ vnnd der rechte Weg zum
Himmel gezeiget worden. Was Nathanael/ im newen Teſtament/ mit
leiblichen Augen geſehen/ nemblich den Rabbi/ den Gottes Sohn/ den
Koͤnig von Jſrael/ das hat allhie Jacob mit prophetiſchen geiſtlichen Au-
gen/ durch den Spiegel der Leyter/ geſehen. Warlich/ warlich ſa-
ge ich euch/ ſpricht Chriſtus an erſtbemeldtem Ort/ auff die Bekandt-
nuß Nathanaels: Von nun an werdet ihr den Himmel offen ſe-
hen/ vnd die Engel Gottes hinauff vnnd herab fahren auff
deß Menſchen Sohn. Nicht weniger wird Jacob von allen Neben-
wegen abgewandt/ daß er an den allein glauben ſolle/ der da heiſſet/ der
Weg/ die Warheit vnd das Leben/ welches niemand anders iſt/
als der hochgelobte eingebohrne Sohn Gottes. Es erſcheinet ihm nicht
nur ein Geſicht im Zeichen/ ſondern er hoͤrt auch eine goͤttliche Antwort
in der Verheiſſung/ wie hievon ins kuͤnffig/ geliebts Gott/ mehrer Be-
richt geſchehen ſoll.
Ioh. 1, 49.
verſ. 15.
Ioh. 14, 6.
III. Somnium paracleticum, ein troͤſtlicher Evangeliſcher
Traum/ nicht zu der ſtrenge deß Geſaͤtzes gehoͤrig/ gleich wie dorten Ab-
ram im tieffen Schlaff Schrecken vnnd groſſe Finſternuß uͤberfiel/
da rauchete ein Offen/ vnd eine Fewr flam̃e fuhr zwiſchen den
Stucken hin. Dergleichen Schreck widerfuhre Abimelech/ zu welchem
Gott
Gen. 15, 12,
17.
B iij
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