Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. Sondern er machts wie Salomon/ der nicht vmb langes Leben/ noch vmb1. Reg. 3, 9,11. Reichthum/ noch vmb andere zeitliche Wolfahrt/ sondern vmb ein gehor- sam Hertz/ Weißheit vnd Verstand/ das Gute vnd Böse zu vnterscheiden/ den HErrn gebetten. Er bittet das höchste Gut/ darin man alles hat/ was ein Hertz wünschen mag. Wann wir nur dich/ wolt er sagen/ samt dei- nem himmlischen Vatter sehen/ so genüget vns/ so fragen wir nichts nach Himmel vnd Erden. Er machts wie Joseph/ der hatte alles genug in Egypten/ aber sein Vatter mangelte jhm/ derohalben da er jhn sahe/ fiel erGen. 46, 29 jhm vmb den Halß/ vnd weinet lang an seinem Halse/ das sättiget seine Begierde. Ja Philippus beweiset damit daß er vielmehr sey Philopater, ein Lieb haber deß himmlischen Vatters/ als Philippus/ ein Liebhaber der Pferde/ vnd weltlichen Vaniteten. Es ist endlich auch ein Exemplarische Bitt: Hie siehet Philippus Mit welchem Wunsch-Gebet wir auch diese Predigt antretten/ WAnn demnach ein Christglaubige Seel mit der Apostolischen ewrem
Predigt. Sondern er machts wie Salomon/ der nicht vmb langes Leben/ noch vmb1. Reg. 3, 9,11. Reichthum/ noch vmb andere zeitliche Wolfahrt/ ſondern vmb ein gehor- ſam Hertz/ Weißheit vnd Verſtand/ das Gute vnd Boͤſe zu vnterſcheiden/ den HErrn gebetten. Er bittet das hoͤchſte Gut/ darin man alles hat/ was ein Hertz wuͤnſchen mag. Wann wir nur dich/ wolt er ſagen/ ſamt dei- nem himmliſchen Vatter ſehen/ ſo genuͤget vns/ ſo fragen wir nichts nach Himmel vnd Erden. Er machts wie Joſeph/ der hatte alles genug in Egypten/ aber ſein Vatter mangelte jhm/ derohalben da er jhn ſahe/ fiel erGen. 46, 29 jhm vmb den Halß/ vnd weinet lang an ſeinem Halſe/ das ſaͤttiget ſeine Begierde. Ja Philippus beweiſet damit daß er vielmehr ſey Philopater, ein Lieb haber deß himmliſchen Vatters/ als Philippus/ ein Liebhaber der Pferde/ vnd weltlichen Vaniteten. Es iſt endlich auch ein Exemplariſche Bitt: Hie ſiehet Philippus Mit welchem Wunſch-Gebet wir auch dieſe Predigt antretten/ WAnn demnach ein Chriſtglaubige Seel mit der Apoſtoliſchen ewrem
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Predigt.
Sondern er machts wie Salomon/ der nicht vmb langes Leben/ noch vmb
Reichthum/ noch vmb andere zeitliche Wolfahrt/ ſondern vmb ein gehor-
ſam Hertz/ Weißheit vnd Verſtand/ das Gute vnd Boͤſe zu vnterſcheiden/
den HErrn gebetten. Er bittet das hoͤchſte Gut/ darin man alles hat/ was
ein Hertz wuͤnſchen mag. Wann wir nur dich/ wolt er ſagen/ ſamt dei-
nem himmliſchen Vatter ſehen/ ſo genuͤget vns/ ſo fragen wir nichts nach
Himmel vnd Erden. Er machts wie Joſeph/ der hatte alles genug in
Egypten/ aber ſein Vatter mangelte jhm/ derohalben da er jhn ſahe/ fiel er
jhm vmb den Halß/ vnd weinet lang an ſeinem Halſe/ das ſaͤttiget ſeine
Begierde. Ja Philippus beweiſet damit daß er vielmehr ſey Philopater,
ein Lieb haber deß himmliſchen Vatters/ als Philippus/ ein Liebhaber der
Pferde/ vnd weltlichen Vaniteten.
1. Reg. 3, 9,
11.
Gen. 46, 29
Es iſt endlich auch ein Exemplariſche Bitt: Hie ſiehet Philippus
als der Vorbetter. Gleich wie er zuvor den Nathanael zu Chriſto in die
Schul gefuͤhret: Gleichwie er die Griechen/ die Jeſum gerne geſehen/ an-
bracht: alſo fuͤhret er vns auch in die Schul der Erkaͤntniß Gottes/ daß
wir als Lehrbegierige/ fleiſſige Schuͤler auch einmuͤtig ſprechen ſollen/
Ach HErr Jeſu zeige vns den Vatter/ von dem wir vnſer Glaubens-
bekantniß thun vnd ſprechen/ Jch glaube an einen einigen allmäch-
chtigen Gottden Vatter.
Ioh 1, 46.
c. 12, 20, 21,
22.
Mit welchem Wunſch-Gebet wir auch dieſe Predigt antretten/
da wir handlen wollen von der goͤttlichen Vatterſchafft/ von Gott dem
Vatter/ vnd anzeigen/ wer allhie durch den Vatter verſtanden werde/
weſſen wir vns zu jhm zu verſehen/ vnd wie wir vns denſelben einbilden
ſollen? Ach HErr Chriſte/ zeige vns durch deinen Goͤttlichen Finger des
heiligen Geiſtes den Vatter/ ſo genuͤget vns/ Amen.
WAnn demnach ein Chriſtglaubige Seel mit der Apoſtoliſchen
vnd Niceniſchen Kirchen getroſt bekennet vnd ſpricht. Jch
glaub an Gott den Vatter/ ſo verſtehet ſie zwar den perſoͤn-
lichen Vatter/ die erſte Perſon der Gottheit/ der da heiſſet/ der Vatter vn-
ſers HErrn Jeſu Chriſti/ von welchem der Apoſtel ſpricht/ Er beuge
ſeine Knie gegen dem ſelben/ der der rechte Vatter iſt uͤber alles/
was da Kinder heiſſet im Himmel vnd auff Erden/ vnd alſo vmb
Chriſti willen/ auch vnſer Vatter iſt/ wie vnſer Heyland ſelbſt bezeuget/
wann er zu Maria Magdalena ſpricht: Gehe hin zu meinen Brů-
dern/ vnd ſage jhnen/ ich fahre auff zu meinem Vatter/ vnd zu
ewrem
Eph. 3, 14,
15.
Ioh. 20, 17.
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