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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Achte
vns als Freunden Gottes geoffenbarte Geheimniß recht vnd rein zu ver-
stehen (so viel vns in dieser Schwachheit zu verstehen gebührt/ das mehste
wird ohn das in die höchste himmlische Schul versparet) vnser glaubiges
Vertrawen darauff zu setzen/ vnsern liebsten Seelen-Bräutigam Chri-
stum Jesum am rechten Ort zu suchen/ vnd auff die Frag im Hohen Lied
Cant. 1, 7.
Ioh.
1, 18.
Salomonis: sage du mir an/ den meine Seele liebet/ wo du ru-
hest im Mittag? daß ich nicht hin vnd her gehen müsse/
eine
richtige Antwort zu geben/ nemlich er ruhe in dem Schoß seines himmli-
schen Vatters/ wer jhn sihet/ kennet/ glaubet/ anbettet/ der sehe/ kenne/ glau-
be vnd bette auch an den Vatter; wer sich mit waarem Glauben nahet zu
seinem Gnadenschoß/ den werd er auch in seinen Glorischoß auffnemen/
Ioh. 17, 21.
de ordine
orationis
videndi D.
Chemnit.
loc. p. 47.
D. Gerh.
exeg. pag.
917. Broch.
147.
vid. Luth.
tom. 8. Ie-
nens. pag.
168. fol. 2.
item f.
179.
auff das gleichwie der Vatter in Jhm/ vnd Er im Vatter ist/
wir auch in Jhm vnd der Vatter eines seyn.
Jch sage bedenck-
lich/ wer den Sohn anbettet/ der bettet auch den Vatter an/ doch in gewis-
ser Ordnung/ so offt du dein Gebet anfähest/ solt du an diese Offenbarung
gedencken/ dein Anruffung zu sondern von der Heydnischen/ Mahometi-
tischen vnd Jüdischen. Dein Hertz soll diesen Gott anruffen/ der sich hie
offenbaret/ daß wir wissen/ wie er zu suchen/ zu erkennen/ vnd an zu ruffen
sey. Hie gibt sich der ewige Vatter zu erkennen/ durch seine Stimm/ da
er spricht: dieses ist mein lieber Sohn/ so stehet der Sohn da im Wasser/
vnd erscheinet der heilige Geist/ sind Wort H. Lutheri über das dritte
Capitel Matthaei.

Der Vatter/ ist vnser aller Gott vnd Vatter/ der Sohn ist vnser
aller GOTT vnd Vatter/ der heilige Geist ist vnser aller Gott vnd Vat-
ter/ vnd ist doch nicht mehr dann ein einiger Gott vnser Vatter/ denn das
Wesen ist vnzertrennet/ drumb welche Person du nennest/ so hast du den
rechten einigen Gott in dreyen Personen genennet/ weil ein jegliche Per-
son/ derselbige einige vollkommenlicher Gott ist/ vnd kanst hierin nicht jr-
ren noch fehlen/ denn Jesus Christus/ ist kein ander Gott/ oder Vatter der
Schöpffer/ denn der Vatter vnd heiliger Geist auch/ ob er gleich ein an-
der Person ist/ eben so ist der Vatter vnd H. Geist auch/ demnach ist nicht
allein falsch/ sondern auch vnmüglich vnd nichtig/ daß du die Person des
Vatters/ als die vnterschiedliche Person/ woltest Vatter nennen/ vnd nicht
den Sohn/ vnd heiligen Geist/ zugleich mit Vatter nennen/ dann das
heisse das göttliche Wesen zertrennet/ vnd den Sohn vnd heiligen Geist
außgeschlossen/ das ist nichts/ denn nach solcher Weise der persönlichen
Vatterschafft/ hat der Vatter/ nicht mehr dann einen Sohn/ vnd der Sohn
nicht mehr dann einen Vatter/ solcher Vatter ist er dir nicht/ vnd du nicht

solcher

Die Achte
vns als Freunden Gottes geoffenbarte Geheimniß recht vnd rein zu ver-
ſtehen (ſo viel vns in dieſer Schwachheit zu verſtehen gebuͤhrt/ das mehſte
wird ohn das in die hoͤchſte himmliſche Schul verſparet) vnſer glaubiges
Vertrawen darauff zu ſetzen/ vnſern liebſten Seelen-Braͤutigam Chri-
ſtum Jeſum am rechten Ort zu ſuchen/ vnd auff die Frag im Hohen Lied
Cant. 1, 7.
Ioh.
1, 18.
Salomonis: ſage du mir an/ den meine Seele liebet/ wo du ru-
heſt im Mittag? daß ich nicht hin vnd her gehen muͤſſe/
eine
richtige Antwort zu geben/ nemlich er ruhe in dem Schoß ſeines himmli-
ſchen Vatters/ wer jhn ſihet/ kennet/ glaubet/ anbettet/ der ſehe/ kenne/ glau-
be vnd bette auch an den Vatter; wer ſich mit waarem Glauben nahet zu
ſeinem Gnadenſchoß/ den werd er auch in ſeinen Gloriſchoß auffnemen/
Ioh. 17, 21.
de ordine
orationis
videndi D.
Chemnit.
loc. p. 47.
D. Gerh.
exeg. pag.
917. Broch.
147.
vid. Luth.
tom. 8. Ie-
nenſ. pag.
168. fol. 2.
item f.
179.
auff das gleichwie der Vatter in Jhm/ vnd Er im Vatter iſt/
wir auch in Jhm vnd der Vatter eines ſeyn.
Jch ſage bedenck-
lich/ wer den Sohn anbettet/ der bettet auch den Vatter an/ doch in gewiſ-
ſer Ordnung/ ſo offt du dein Gebet anfaͤheſt/ ſolt du an dieſe Offenbarung
gedencken/ dein Anruffung zu ſondern von der Heydniſchen/ Mahometi-
tiſchen vnd Juͤdiſchen. Dein Hertz ſoll dieſen Gott anruffen/ der ſich hie
offenbaret/ daß wir wiſſen/ wie er zu ſuchen/ zu erkennen/ vnd an zu ruffen
ſey. Hie gibt ſich der ewige Vatter zu erkennen/ durch ſeine Stimm/ da
er ſpricht: dieſes iſt mein lieber Sohn/ ſo ſtehet der Sohn da im Waſſer/
vnd erſcheinet der heilige Geiſt/ ſind Wort H. Lutheri uͤber das dritte
Capitel Matthæi.

Der Vatter/ iſt vnſer aller Gott vnd Vatter/ der Sohn iſt vnſer
aller GOTT vnd Vatter/ der heilige Geiſt iſt vnſer aller Gott vnd Vat-
ter/ vnd iſt doch nicht mehr dann ein einiger Gott vnſer Vatter/ denn das
Weſen iſt vnzertrennet/ drumb welche Perſon du nenneſt/ ſo haſt du den
rechten einigen Gott in dreyen Perſonen genennet/ weil ein jegliche Per-
ſon/ derſelbige einige vollkommenlicher Gott iſt/ vnd kanſt hierin nicht jr-
ren noch fehlen/ denn Jeſus Chriſtus/ iſt kein ander Gott/ oder Vatter der
Schoͤpffer/ denn der Vatter vnd heiliger Geiſt auch/ ob er gleich ein an-
der Perſon iſt/ eben ſo iſt der Vatter vnd H. Geiſt auch/ demnach iſt nicht
allein falſch/ ſondern auch vnmuͤglich vnd nichtig/ daß du die Perſon des
Vatters/ als die vnterſchiedliche Perſon/ wolteſt Vatter nennen/ vnd nicht
den Sohn/ vnd heiligen Geiſt/ zugleich mit Vatter nennen/ dann das
heiſſe das goͤttliche Weſen zertrennet/ vnd den Sohn vnd heiligen Geiſt
außgeſchloſſen/ das iſt nichts/ denn nach ſolcher Weiſe der perſoͤnlichen
Vatterſchafft/ hat der Vatter/ nicht mehr dann einen Sohn/ vnd der Sohn
nicht mehr dann einen Vatter/ ſolcher Vatter iſt er dir nicht/ vnd du nicht

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[284/0302] Die Achte vns als Freunden Gottes geoffenbarte Geheimniß recht vnd rein zu ver- ſtehen (ſo viel vns in dieſer Schwachheit zu verſtehen gebuͤhrt/ das mehſte wird ohn das in die hoͤchſte himmliſche Schul verſparet) vnſer glaubiges Vertrawen darauff zu ſetzen/ vnſern liebſten Seelen-Braͤutigam Chri- ſtum Jeſum am rechten Ort zu ſuchen/ vnd auff die Frag im Hohen Lied Salomonis: ſage du mir an/ den meine Seele liebet/ wo du ru- heſt im Mittag? daß ich nicht hin vnd her gehen muͤſſe/ eine richtige Antwort zu geben/ nemlich er ruhe in dem Schoß ſeines himmli- ſchen Vatters/ wer jhn ſihet/ kennet/ glaubet/ anbettet/ der ſehe/ kenne/ glau- be vnd bette auch an den Vatter; wer ſich mit waarem Glauben nahet zu ſeinem Gnadenſchoß/ den werd er auch in ſeinen Gloriſchoß auffnemen/ auff das gleichwie der Vatter in Jhm/ vnd Er im Vatter iſt/ wir auch in Jhm vnd der Vatter eines ſeyn. Jch ſage bedenck- lich/ wer den Sohn anbettet/ der bettet auch den Vatter an/ doch in gewiſ- ſer Ordnung/ ſo offt du dein Gebet anfaͤheſt/ ſolt du an dieſe Offenbarung gedencken/ dein Anruffung zu ſondern von der Heydniſchen/ Mahometi- tiſchen vnd Juͤdiſchen. Dein Hertz ſoll dieſen Gott anruffen/ der ſich hie offenbaret/ daß wir wiſſen/ wie er zu ſuchen/ zu erkennen/ vnd an zu ruffen ſey. Hie gibt ſich der ewige Vatter zu erkennen/ durch ſeine Stimm/ da er ſpricht: dieſes iſt mein lieber Sohn/ ſo ſtehet der Sohn da im Waſſer/ vnd erſcheinet der heilige Geiſt/ ſind Wort H. Lutheri uͤber das dritte Capitel Matthæi. Cant. 1, 7. Ioh. 1, 18. Ioh. 17, 21. de ordine orationis videndi D. Chemnit. loc. p. 47. D. Gerh. exeg. pag. 917. Broch. 147. vid. Luth. tom. 8. Ie- nenſ. pag. 168. fol. 2. item f. 179. Der Vatter/ iſt vnſer aller Gott vnd Vatter/ der Sohn iſt vnſer aller GOTT vnd Vatter/ der heilige Geiſt iſt vnſer aller Gott vnd Vat- ter/ vnd iſt doch nicht mehr dann ein einiger Gott vnſer Vatter/ denn das Weſen iſt vnzertrennet/ drumb welche Perſon du nenneſt/ ſo haſt du den rechten einigen Gott in dreyen Perſonen genennet/ weil ein jegliche Per- ſon/ derſelbige einige vollkommenlicher Gott iſt/ vnd kanſt hierin nicht jr- ren noch fehlen/ denn Jeſus Chriſtus/ iſt kein ander Gott/ oder Vatter der Schoͤpffer/ denn der Vatter vnd heiliger Geiſt auch/ ob er gleich ein an- der Perſon iſt/ eben ſo iſt der Vatter vnd H. Geiſt auch/ demnach iſt nicht allein falſch/ ſondern auch vnmuͤglich vnd nichtig/ daß du die Perſon des Vatters/ als die vnterſchiedliche Perſon/ wolteſt Vatter nennen/ vnd nicht den Sohn/ vnd heiligen Geiſt/ zugleich mit Vatter nennen/ dann das heiſſe das goͤttliche Weſen zertrennet/ vnd den Sohn vnd heiligen Geiſt außgeſchloſſen/ das iſt nichts/ denn nach ſolcher Weiſe der perſoͤnlichen Vatterſchafft/ hat der Vatter/ nicht mehr dann einen Sohn/ vnd der Sohn nicht mehr dann einen Vatter/ ſolcher Vatter iſt er dir nicht/ vnd du nicht ſolcher

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 284. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/302>, abgerufen am 26.11.2024.