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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Erste
so steht er auff: nimb das Kindlein vnd seine Mutter zu dir/ er
nimbt sie zu sich: fleuch in Egyptenland/ er fleucht: bleib allda
biß ich dir sag/
er bleibt. 4. animae divinatricem facultatem, die
Traumdeutende Krafft.
Nicht haben alle Träum diese Art/ daß
sie sich deuten lassen oder auch gedeutet werden könten: sondern sie ge-
schehen mehrentheils ohngefähr vnd auß blosser Einbildung/ vnterdeß
aber kan solche Deutung nicht allerdings geleugnet werden. Sonderlich
haben die Göttliche Prophetischen Träume die Art/ daß sie was sonders
anzeigen vnd bedeuten. Wann dann auch Gott/ den lieben Jacob lehren
vnd ihm grosse Geheimnuß offenbahren will/ so ergreifft er die Gelegen-
heit deß Schlaffs/ vnnd ist eben dieses ein solcher göttlicher/ prophetischer
wunderbarer Traum/ welchen Jacob der elende Pilgram sihet. Dann/
nach dem derselbe außgangen/ als ein vertribener Knecht/ bey nächtli-
cher Weil/ müde/ arm/ allein/ den Mördern vnd wilden Thieren Preiß
gegebene/ ligend auff einem Stein/ vnd also mit schweren Gedancken
schlaffen gangen/ sihe/ so erscheinet ihm eine Leyter/ auff der Erden ste-
hend/ mit der Spitzen aber an den Himmel rührend. Was Träume
seyn/ wie viel derselben/ vnd was davon zuhalten/ ist anderswo in dem
Traum Josephs angezeigt worden; Für diesesmahl wollen wir gegen-
wärtiges Exempel abhandlen/ besehen dieses Traums Natur vnnd Ey-
genschafft. Vor acht Tagen haben wir den Weg deß Heyls angetret-
ten/ vnd den Wandersmann betrachtet/ ietzund wollen wir/ in der Fi-
gur vnd Bild deß Traums/ das Wort Gottes/ als ein wegweisendes
Liecht/ E. L. fürtragen vnd erklären. Der HErr verleyhe zu vnserm
vornehmen/ seines H. Geistes Krafft/ durch Christum Amen.

Ergasia.

WEr auff Träume hält der greifft nach dem Schat-
ten/ vnd willden Wind haschen/ dann Träume

Syr 34, 2, 3.sind nichts anders als Bilde ohne Wesen: spricht
Syrach/ ist aber von gemeinen natürlichen Träumen zu verstehen. Di-
ser Traum/ davon wir anjetzo handlen vnd reden/ der dem Jacob geträu-
met/ ist gar einer andern Art/ nemblich 1. Somnium Maiestaticum &
divinum,
ein maiestätischer vnd göttlicher Traum/ dann auff
Num. 12, 6.
1. Sam.
28.
6.
solche weise pflegte sich Gott im alten Testament zu erweisen/ also hats
der manigfaltigen Weißheit Gottes gefallen/ alldieweil das menschliche
Gemüth in dem Schlaff mehr geschickt vnd frey/ dergleichen Offenbah-

rungen

Die Erſte
ſo ſteht er auff: nimb das Kindlein vnd ſeine Mutter zu dir/ er
nimbt ſie zu ſich: fleuch in Egyptenland/ er fleucht: bleib allda
biß ich dir ſag/
er bleibt. 4. animæ divinatricem facultatem, die
Traumdeutende Krafft.
Nicht haben alle Traͤum dieſe Art/ daß
ſie ſich deuten laſſen oder auch gedeutet werden koͤnten: ſondern ſie ge-
ſchehen mehrentheils ohngefaͤhr vnd auß bloſſer Einbildung/ vnterdeß
aber kan ſolche Deutung nicht allerdings geleugnet werden. Sonderlich
haben die Goͤttliche Prophetiſchen Traͤume die Art/ daß ſie was ſonders
anzeigen vnd bedeuten. Wann dann auch Gott/ den lieben Jacob lehren
vnd ihm groſſe Geheimnuß offenbahren will/ ſo ergreifft er die Gelegen-
heit deß Schlaffs/ vnnd iſt eben dieſes ein ſolcher goͤttlicher/ prophetiſcher
wunderbarer Traum/ welchen Jacob der elende Pilgram ſihet. Dann/
nach dem derſelbe außgangen/ als ein vertribener Knecht/ bey naͤchtli-
cher Weil/ muͤde/ arm/ allein/ den Moͤrdern vnd wilden Thieren Preiß
gegebene/ ligend auff einem Stein/ vnd alſo mit ſchweren Gedancken
ſchlaffen gangen/ ſihe/ ſo erſcheinet ihm eine Leyter/ auff der Erden ſte-
hend/ mit der Spitzen aber an den Himmel ruͤhrend. Was Traͤume
ſeyn/ wie viel derſelben/ vnd was davon zuhalten/ iſt anderswo in dem
Traum Joſephs angezeigt worden; Fuͤr dieſesmahl wollen wir gegen-
waͤrtiges Exempel abhandlen/ beſehen dieſes Traums Natur vnnd Ey-
genſchafft. Vor acht Tagen haben wir den Weg deß Heyls angetret-
ten/ vnd den Wandersmann betrachtet/ ietzund wollen wir/ in der Fi-
gur vnd Bild deß Traums/ das Wort Gottes/ als ein wegweiſendes
Liecht/ E. L. fuͤrtragen vnd erklaͤren. Der HErr verleyhe zu vnſerm
vornehmen/ ſeines H. Geiſtes Krafft/ durch Chriſtum Amen.

Ε̕ϱγασια.

WEr auff Traͤume hält der greifft nach dem Schat-
ten/ vnd willden Wind haſchen/ dann Traͤume

Syr 34, 2, 3.ſind nichts anders als Bilde ohne Weſen: ſpricht
Syrach/ iſt aber von gemeinen natuͤrlichen Traͤumen zu verſtehen. Di-
ſer Traum/ davon wir anjetzo handlen vnd reden/ der dem Jacob getraͤu-
met/ iſt gar einer andern Art/ nemblich 1. Somnium Maieſtaticum &
divinum,
ein maieſtätiſcher vnd goͤttlicher Traum/ dann auff
Num. 12, 6.
1. Sam.
28.
6.
ſolche weiſe pflegte ſich Gott im alten Teſtament zu erweiſen/ alſo hats
der manigfaltigen Weißheit Gottes gefallen/ alldieweil das menſchliche
Gemuͤth in dem Schlaff mehr geſchickt vnd frey/ dergleichen Offenbah-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 12. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/30>, abgerufen am 21.11.2024.