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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
gen werden: Aber sie sind nicht starck gnug ausser vnd vor sich selbs dieselbe
für aller Gewalt zu verwahren/ wann der nicht thäte/ der da heist Krafft/
Held/
dessen Rechte allmächtig/ dessen Wesen mit Gott dem Vatter einig.
Wie nun wahr/ daß Vatter vnd Sohn Einer sind/ so bleiben sie doch
Vatter vnd Sohn vnterschiedlich/ der Vatter ist nicht der Sohn/ noch der
Sohn der Vatter. Hie erstarre Vernunfft! hie erstumme Zung vnndQuod dixit
unum, libe
rat te ab A-
rio, quod
dixit su-
mus,
a Sa-
bellio Au-
gust. tract.
36. in Ioh.

Mund! glaubiges Hertz sag ja darzu/ ob du gleich nicht fassen kanst/
wie es zugehe. Widerumb da der Schoß-Jünger des Herrn Jesu der
heilige Evangelist vnd Apostel Johannes darthun will/ daß kein Zeugniß
stärcker/ kräfftiger vnd beständiger sey noch seyn könne/ als das Evange-
lische Zeugniß von der göttlichen Gnad vnd Warheit zur Vergebung der
Sünden/ daß das Blut Jesu Christi vns reinige von allen vnsern Sünden/
daß wir einen gerechten Fürsprecher haben der die Versöhnung ist für vnsere
vnd der gantzen Welt Sünde/ so schreibt er/ drey sind die da zeugen im1. Ioh. 5, 7.
Himmel der Vatter durch seine göttliche Stimme/ so am Jordan bey der
Tauffe Christi vnd auff dem heiligen Berg bey seiner des Herrn Christi
Verclärung erschollen/ der Sohn durch seine Erscheinung/ Menschwer-
dung/ Tauff/ Predigt/ Miracul vnd Wunderthaten/ durch seine Auffer-
stehung vnd Himmelfahrt/ durch sein Wort vnd Sacramenta: vnd der hei-
lige Geist in den Propheten Altes Testaments/ durch welche er geredet/ in
Zacharia/ in Simeon/ in der Taubengestalt/ in der Fewertauff auff Pfing-
sten/ in kräfftiger siegreicher Außbreitung deß Evangelii in der gantzen
Welt.

Vnd diese drey sind nicht nur eis en beysammen/ sie zielen nicht
nur auff einen Zweck in jhrer Kundschafft/ sondern en Eins/ eines We-
sens/ einer Warheit/ einer Krafft/ eines Willens vnd Sinnes vnd daher
ist jhr Aussag/ Vrkund vnd Zeugniß gantz gewiß vnd vnfehlbar. Dann so alle
Sach besteht auff zweyer oder dreyer menschlichen Zeugen Mund/ wie viel
mehr wird bestehen/ was auß dreyer göttlicher Personen vnd Zeugen Mund
geflossen vnd bejachzet worden. Wo die höchste Einigkeit ist/ da ist auch die
höchste Warheit. Blosse Einigkeit des Willens/ blosse Einfältigkeit des
Sinnes/ ist so kräfftig nicht/ als wann die Zeugen nicht nur einen Sinn
vnd Willen führen/ sondern wann sie auch eines Wesens sind. Könte es
durch die Vnmüglichkeit geschehen/ daß drey Menschen eines Wesens we-
ren/ was dieselbe aussagten vnd zeugeten/ das würd ja niemand können
noch dürffen vmbstossen. Hie ist Schrifft! hie ist Gottes Wort! hie er-
scheinet die geringste Vrsach nit/ warumb vom claren Buchstaben abzuwei-
chen/ vnd der Text zu verdrähen were! darumb glaube ich beides/ daß drey

himm-
M m iij

Predigt.
gen werden: Aber ſie ſind nicht ſtarck gnug auſſer vnd vor ſich ſelbs dieſelbe
fuͤr aller Gewalt zu verwahren/ wann der nicht thaͤte/ der da heiſt Krafft/
Held/
deſſen Rechte allmaͤchtig/ deſſen Weſen mit Gott dem Vatter einig.
Wie nun wahr/ daß Vatter vnd Sohn Einer ſind/ ſo bleiben ſie doch
Vatter vnd Sohn vnterſchiedlich/ der Vatter iſt nicht der Sohn/ noch der
Sohn der Vatter. Hie erſtarre Vernunfft! hie erſtumme Zung vnndQuod dixit
unum, libe
rat te ab A-
rio, quod
dixit ſu-
mus,
à Sa-
bellio Au-
guſt. tract.
36. in Ioh.

Mund! glaubiges Hertz ſag ja darzu/ ob du gleich nicht faſſen kanſt/
wie es zugehe. Widerumb da der Schoß-Juͤnger des Herrn Jeſu der
heilige Evangeliſt vnd Apoſtel Johannes darthun will/ daß kein Zeugniß
ſtaͤrcker/ kraͤfftiger vnd beſtaͤndiger ſey noch ſeyn koͤnne/ als das Evange-
liſche Zeugniß von der goͤttlichen Gnad vnd Warheit zur Vergebung der
Suͤnden/ daß das Blut Jeſu Chriſti vns reinige von allen vnſern Suͤnden/
daß wir einen gerechten Fuͤrſprecher habẽ der die Verſoͤhnung iſt fuͤr vnſere
vnd der gantzen Welt Suͤnde/ ſo ſchreibt er/ drey ſind die da zeugen im1. Ioh. 5, 7.
Him̃el der Vatter durch ſeine goͤttliche Stimme/ ſo am Jordan bey der
Tauffe Chriſti vnd auff dem heiligen Berg bey ſeiner des Herrn Chriſti
Verclaͤrung erſchollen/ der Sohn durch ſeine Erſcheinung/ Menſchwer-
dung/ Tauff/ Predigt/ Miracul vnd Wunderthaten/ durch ſeine Auffer-
ſtehung vnd Himmelfahrt/ durch ſein Wort vnd Sacramenta: vnd der hei-
lige Geiſt in den Propheten Altes Teſtaments/ durch welche er geredet/ in
Zacharia/ in Simeon/ in der Taubengeſtalt/ in der Fewertauff auff Pfing-
ſten/ in kraͤfftiger ſiegreicher Außbreitung deß Evangelii in der gantzen
Welt.

Vnd dieſe drey ſind nicht nur εἰς ἓν beyſammen/ ſie zielen nicht
nur auff einen Zweck in jhrer Kundſchafft/ ſondern ἓν Eins/ eines We-
ſens/ einer Warheit/ einer Krafft/ eines Willens vnd Sinnes vnd daher
iſt jhr Auſſag/ Vrkund vñ Zeugniß gantz gewiß vnd vnfehlbar. Dañ ſo alle
Sach beſteht auff zweyer oder dreyer menſchlichen Zeugen Mund/ wie viel
mehr wird beſtehen/ was auß dreyer goͤttlicher Perſonen vñ Zeugen Mund
gefloſſen vnd bejachzet worden. Wo die hoͤchſte Einigkeit iſt/ da iſt auch die
hoͤchſte Warheit. Bloſſe Einigkeit des Willens/ bloſſe Einfaͤltigkeit des
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vnd Willen fuͤhren/ ſondern wann ſie auch eines Weſens ſind. Koͤnte es
durch die Vnmuͤglichkeit geſchehen/ daß drey Menſchen eines Weſens we-
ren/ was dieſelbe auſſagten vnd zeugeten/ das wuͤrd ja niemand koͤnnen
noch duͤrffen vmbſtoſſen. Hie iſt Schrifft! hie iſt Gottes Wort! hie er-
ſcheinet die geringſte Vrſach nit/ warumb vom clarẽ Buchſtaben abzuwei-
chen/ vnd der Text zu verdraͤhen were! darumb glaube ich beides/ daß drey

himm-
M m iij
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[277/0295] Predigt. gen werden: Aber ſie ſind nicht ſtarck gnug auſſer vnd vor ſich ſelbs dieſelbe fuͤr aller Gewalt zu verwahren/ wann der nicht thaͤte/ der da heiſt Krafft/ Held/ deſſen Rechte allmaͤchtig/ deſſen Weſen mit Gott dem Vatter einig. Wie nun wahr/ daß Vatter vnd Sohn Einer ſind/ ſo bleiben ſie doch Vatter vnd Sohn vnterſchiedlich/ der Vatter iſt nicht der Sohn/ noch der Sohn der Vatter. Hie erſtarre Vernunfft! hie erſtumme Zung vnnd Mund! glaubiges Hertz ſag ja darzu/ ob du gleich nicht faſſen kanſt/ wie es zugehe. Widerumb da der Schoß-Juͤnger des Herrn Jeſu der heilige Evangeliſt vnd Apoſtel Johannes darthun will/ daß kein Zeugniß ſtaͤrcker/ kraͤfftiger vnd beſtaͤndiger ſey noch ſeyn koͤnne/ als das Evange- liſche Zeugniß von der goͤttlichen Gnad vnd Warheit zur Vergebung der Suͤnden/ daß das Blut Jeſu Chriſti vns reinige von allen vnſern Suͤnden/ daß wir einen gerechten Fuͤrſprecher habẽ der die Verſoͤhnung iſt fuͤr vnſere vnd der gantzen Welt Suͤnde/ ſo ſchreibt er/ drey ſind die da zeugen im Him̃el der Vatter durch ſeine goͤttliche Stimme/ ſo am Jordan bey der Tauffe Chriſti vnd auff dem heiligen Berg bey ſeiner des Herrn Chriſti Verclaͤrung erſchollen/ der Sohn durch ſeine Erſcheinung/ Menſchwer- dung/ Tauff/ Predigt/ Miracul vnd Wunderthaten/ durch ſeine Auffer- ſtehung vnd Himmelfahrt/ durch ſein Wort vnd Sacramenta: vnd der hei- lige Geiſt in den Propheten Altes Teſtaments/ durch welche er geredet/ in Zacharia/ in Simeon/ in der Taubengeſtalt/ in der Fewertauff auff Pfing- ſten/ in kraͤfftiger ſiegreicher Außbreitung deß Evangelii in der gantzen Welt. Quod dixit unum, libe rat te ab A- rio, quod dixit ſu- mus, à Sa- bellio Au- guſt. tract. 36. in Ioh. 1. Ioh. 5, 7. Vnd dieſe drey ſind nicht nur εἰς ἓν beyſammen/ ſie zielen nicht nur auff einen Zweck in jhrer Kundſchafft/ ſondern ἓν Eins/ eines We- ſens/ einer Warheit/ einer Krafft/ eines Willens vnd Sinnes vnd daher iſt jhr Auſſag/ Vrkund vñ Zeugniß gantz gewiß vnd vnfehlbar. Dañ ſo alle Sach beſteht auff zweyer oder dreyer menſchlichen Zeugen Mund/ wie viel mehr wird beſtehen/ was auß dreyer goͤttlicher Perſonen vñ Zeugen Mund gefloſſen vnd bejachzet worden. Wo die hoͤchſte Einigkeit iſt/ da iſt auch die hoͤchſte Warheit. Bloſſe Einigkeit des Willens/ bloſſe Einfaͤltigkeit des Sinnes/ iſt ſo kraͤfftig nicht/ als wann die Zeugen nicht nur einen Sinn vnd Willen fuͤhren/ ſondern wann ſie auch eines Weſens ſind. Koͤnte es durch die Vnmuͤglichkeit geſchehen/ daß drey Menſchen eines Weſens we- ren/ was dieſelbe auſſagten vnd zeugeten/ das wuͤrd ja niemand koͤnnen noch duͤrffen vmbſtoſſen. Hie iſt Schrifft! hie iſt Gottes Wort! hie er- ſcheinet die geringſte Vrſach nit/ warumb vom clarẽ Buchſtaben abzuwei- chen/ vnd der Text zu verdraͤhen were! darumb glaube ich beides/ daß drey himm- M m iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 277. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/295>, abgerufen am 22.11.2024.