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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Achte
Schöpffer/ der Sohn ist der Erlöser/ der heilig Geist der Heiligmacher:
Jch sage ja nicht/ Jch glaube in Gott Vatter den Erlöser/ ich glaub in den
heiligen Geist/ den Schöpffer/ in den Sohn Gottes den Heiligmacher:
sondern vnser 8ymbolum redet von dreyen vnterschiedlichen eusserlichen
Wercken. Hie will abermal die Vernunfft oben auß vnd nirgend an:
sie verstehets nicht/ es ist jhr eine Thorheit. Nun kan der heilige Geist in
seinem Wort nicht lügen: Er ist kein Schwindelgeist/ der an einem orte
Psal. 19, 9.
Ioh.
20, 30.
Ja sagte/ vnd am andern/ Nein. Die Befehl des HErrn sind rich-
tig.
Wo nun hinauß? dieses alles ist geschrieben/ daß jhr glaubet/
wie soll man aber glauben/ was wider einander laufft?

Demnach ist hie ein conciliation vnd Vergleichung vonnöhten des-
sen/ was einander zu wider seyn scheinet. Vnd beruhet dieselbe auff folgen-
den dreyen Wegen/ deren der erste heist via obsequiosi assensus der Weg
des gehorsamen Beyfals/ oder der Gehorsam des Glaubens. Wann der
ewige Sohn Gottes als der gute Hirt beweisen will/ daß jhm niemand ei-
niges Schaf auß seiner Hand reissen könne/ thut er solches in diesen Wor-
Ioh. 10, 30.ten/ Jch vnd der Vatter sind Eins. Die Schlußred herauß ge-
macht/ lautet also: der himmlische allmächtige Vatter/ ist so starck vnnd
kräfftig/ daß kein Creatur demselben auß der Hand reissen wird können/
was er einmal in seine göttliche Hand gefast. Jch vnd der Vatter sind
Eins/ mein Wesen/ Krafft vnd Macht/ ist sein Wesen Krafft vnd Macht/
vnd widerumb sein Wesen/ Krafft vnd Macht/ ist auch das meine. Dero-
wegen so geschickt niemand im Himmel vnd auff Erden ist/ der meinem
Vatter solt ein Schäfflin auß der Faust herauß reissen/ so starck wird auch
kein Creatur seyn/ der mir einiges Schäflein solte auß meiner Hand reissen
vnd entziehen. Die blosse Einträchtigkeit des Willens ist hier nicht vn-
anstössig oder starck genug/ diese Schlußrede zu befestigen. Dann gesetzt/
Christus rede allein von der Einigkeit seines Sinnes vnd Willens mit
Gott dem Vatter/ vnd wolte also schliessen: wer eines Sinnes vnd Willens
ist mit dem Vatter im Himmel/ auß dessen Hand kan kein Schäflin ge-
rissen werden: so würde man leichtlicht assumiren können von allen die da
in der That heissen quod vult Deus, die einen Sinn vnd Willen mit Gott
haben/ zum Exempel von dem lieben Jacob/ dessen Will ja gewesen/ daß kein
Schaf von seiner Herde verlohren würde/ aber was geschicht? die wilden
Thier reissen jm gewaltthätiger Weiß manches Schaf auß der Hand. So
giengs David auch/ der Löw vnd der Bär namen jhm Schafe hinweg.
Geschicht auch geistlicher Weise den Seelen-Hirten/ die zwar täglich vnd
sehnlich flehen vnd betten/ daß jhre anvertrawete Schaf jhnen nicht entzo-

gen

Die Achte
Schoͤpffer/ der Sohn iſt der Erloͤſer/ der heilig Geiſt der Heiligmacher:
Jch ſage ja nicht/ Jch glaube in Gott Vatter den Erloͤſer/ ich glaub in den
heiligen Geiſt/ den Schoͤpffer/ in den Sohn Gottes den Heiligmacher:
ſondern vnſer 8ymbolum redet von dreyen vnterſchiedlichen euſſerlichen
Wercken. Hie will abermal die Vernunfft oben auß vnd nirgend an:
ſie verſtehets nicht/ es iſt jhr eine Thorheit. Nun kan der heilige Geiſt in
ſeinem Wort nicht luͤgen: Er iſt kein Schwindelgeiſt/ der an einem orte
Pſal. 19, 9.
Ioh.
20, 30.
Ja ſagte/ vnd am andern/ Nein. Die Befehl des HErrn ſind rich-
tig.
Wo nun hinauß? dieſes alles iſt geſchrieben/ daß jhr glaubet/
wie ſoll man aber glauben/ was wider einander laufft?

Demnach iſt hie ein conciliation vnd Vergleichung vonnoͤhten deſ-
ſen/ was einander zu wider ſeyn ſcheinet. Vnd beruhet dieſelbe auff folgen-
den dreyen Wegen/ deren der erſte heiſt via obſequioſi aſſenſus der Weg
des gehorſamen Beyfals/ oder der Gehorſam des Glaubens. Wann der
ewige Sohn Gottes als der gute Hirt beweiſen will/ daß jhm niemand ei-
niges Schaf auß ſeiner Hand reiſſen koͤnne/ thut er ſolches in dieſen Wor-
Ioh. 10, 30.ten/ Jch vnd der Vatter ſind Eins. Die Schlußred herauß ge-
macht/ lautet alſo: der himmliſche allmaͤchtige Vatter/ iſt ſo ſtarck vnnd
kraͤfftig/ daß kein Creatur demſelben auß der Hand reiſſen wird koͤnnen/
was er einmal in ſeine goͤttliche Hand gefaſt. Jch vnd der Vatter ſind
Eins/ mein Weſen/ Krafft vnd Macht/ iſt ſein Weſen Krafft vnd Macht/
vnd widerumb ſein Weſen/ Krafft vnd Macht/ iſt auch das meine. Dero-
wegen ſo geſchickt niemand im Himmel vnd auff Erden iſt/ der meinem
Vatter ſolt ein Schaͤfflin auß der Fauſt herauß reiſſen/ ſo ſtarck wird auch
kein Creatur ſeyn/ der mir einiges Schaͤflein ſolte auß meiner Hand reiſſen
vnd entziehen. Die bloſſe Eintraͤchtigkeit des Willens iſt hier nicht vn-
anſtoͤſſig oder ſtarck genug/ dieſe Schlußrede zu befeſtigen. Dann geſetzt/
Chriſtus rede allein von der Einigkeit ſeines Sinnes vnd Willens mit
Gott dem Vatter/ vnd wolte alſo ſchlieſſen: wer eines Sinnes vnd Willens
iſt mit dem Vatter im Himmel/ auß deſſen Hand kan kein Schaͤflin ge-
riſſen werden: ſo wuͤrde man leichtlicht aſſumiren koͤnnen von allen die da
in der That heiſſen quod vult Deus, die einen Sinn vnd Willen mit Gott
haben/ zum Exempel von dem liebẽ Jacob/ deſſen Will ja geweſen/ daß kein
Schaf von ſeiner Herde verlohren wuͤrde/ aber was geſchicht? die wilden
Thier reiſſen jm gewaltthaͤtiger Weiß manches Schaf auß der Hand. So
giengs David auch/ der Loͤw vnd der Baͤr namen jhm Schafe hinweg.
Geſchicht auch geiſtlicher Weiſe den Seelen-Hirten/ die zwar taͤglich vnd
ſehnlich flehen vnd betten/ daß jhre anvertrawete Schaf jhnen nicht entzo-

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[276/0294] Die Achte Schoͤpffer/ der Sohn iſt der Erloͤſer/ der heilig Geiſt der Heiligmacher: Jch ſage ja nicht/ Jch glaube in Gott Vatter den Erloͤſer/ ich glaub in den heiligen Geiſt/ den Schoͤpffer/ in den Sohn Gottes den Heiligmacher: ſondern vnſer 8ymbolum redet von dreyen vnterſchiedlichen euſſerlichen Wercken. Hie will abermal die Vernunfft oben auß vnd nirgend an: ſie verſtehets nicht/ es iſt jhr eine Thorheit. Nun kan der heilige Geiſt in ſeinem Wort nicht luͤgen: Er iſt kein Schwindelgeiſt/ der an einem orte Ja ſagte/ vnd am andern/ Nein. Die Befehl des HErrn ſind rich- tig. Wo nun hinauß? dieſes alles iſt geſchrieben/ daß jhr glaubet/ wie ſoll man aber glauben/ was wider einander laufft? Pſal. 19, 9. Ioh. 20, 30. Demnach iſt hie ein conciliation vnd Vergleichung vonnoͤhten deſ- ſen/ was einander zu wider ſeyn ſcheinet. Vnd beruhet dieſelbe auff folgen- den dreyen Wegen/ deren der erſte heiſt via obſequioſi aſſenſus der Weg des gehorſamen Beyfals/ oder der Gehorſam des Glaubens. Wann der ewige Sohn Gottes als der gute Hirt beweiſen will/ daß jhm niemand ei- niges Schaf auß ſeiner Hand reiſſen koͤnne/ thut er ſolches in dieſen Wor- ten/ Jch vnd der Vatter ſind Eins. Die Schlußred herauß ge- macht/ lautet alſo: der himmliſche allmaͤchtige Vatter/ iſt ſo ſtarck vnnd kraͤfftig/ daß kein Creatur demſelben auß der Hand reiſſen wird koͤnnen/ was er einmal in ſeine goͤttliche Hand gefaſt. Jch vnd der Vatter ſind Eins/ mein Weſen/ Krafft vnd Macht/ iſt ſein Weſen Krafft vnd Macht/ vnd widerumb ſein Weſen/ Krafft vnd Macht/ iſt auch das meine. Dero- wegen ſo geſchickt niemand im Himmel vnd auff Erden iſt/ der meinem Vatter ſolt ein Schaͤfflin auß der Fauſt herauß reiſſen/ ſo ſtarck wird auch kein Creatur ſeyn/ der mir einiges Schaͤflein ſolte auß meiner Hand reiſſen vnd entziehen. Die bloſſe Eintraͤchtigkeit des Willens iſt hier nicht vn- anſtoͤſſig oder ſtarck genug/ dieſe Schlußrede zu befeſtigen. Dann geſetzt/ Chriſtus rede allein von der Einigkeit ſeines Sinnes vnd Willens mit Gott dem Vatter/ vnd wolte alſo ſchlieſſen: wer eines Sinnes vnd Willens iſt mit dem Vatter im Himmel/ auß deſſen Hand kan kein Schaͤflin ge- riſſen werden: ſo wuͤrde man leichtlicht aſſumiren koͤnnen von allen die da in der That heiſſen quod vult Deus, die einen Sinn vnd Willen mit Gott haben/ zum Exempel von dem liebẽ Jacob/ deſſen Will ja geweſen/ daß kein Schaf von ſeiner Herde verlohren wuͤrde/ aber was geſchicht? die wilden Thier reiſſen jm gewaltthaͤtiger Weiß manches Schaf auß der Hand. So giengs David auch/ der Loͤw vnd der Baͤr namen jhm Schafe hinweg. Geſchicht auch geiſtlicher Weiſe den Seelen-Hirten/ die zwar taͤglich vnd ſehnlich flehen vnd betten/ daß jhre anvertrawete Schaf jhnen nicht entzo- gen Ioh. 10, 30.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 276. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/294>, abgerufen am 22.11.2024.