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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
frey: diß ist die Art der vnsterblichen Seel in dem Menschlichen Leibe
2. animae statum post mortem, den Stand der Seelen nach dem
Todt/
was es mit derselben für eine Zustand haben werde/ nemblich/Ps. 126, 1.
als wie mit einem traumenden: Wann der HErr die Gefange-
nen auß Zion erlösen wird/ so werden wir seyn wie die Trau-
mende.
Wie die Seele ohne Leib/ bald schröckliche Einbildungen vnd
Gedancken hat/ bald frölich vnd aller Betrübnuß entfreyet ist: Also wird
auch der Zustand der Seelen nach dem Todt/ entweder seelig oder traw-
rig seyn/ da vnterdeß der Leib ruhet: solches aber ist zuverstehen/ ou kata
panta, kata tigoun, nicht durchauß vnd in allen Stücken/ sondern auff ge-
wisse maß vnd weise/ damit wir nicht die alte/ längst verworffene psukho-
pannokhrian oder Seelen Nachtwache wider einführen. Augustinus er-Ep. 100. ad
Evod.

zehlet von einem Artzt zu Carthago dem Gennadio, daß demselben angele-
gen gewest/ gewiß zu wissen/ ob ein ewiges Leben sey? Da er nun in solchen
Gedancken schlaffen gelegen/ erscheint ihm ein schöner Jüngling/ führt
ihn in die Statt/ vnnd lasset ihn da hören ein außbündig vnd vnerhört
schöne Music. Er wachet darüber auff. Jn der andern Nacht erscheint
ihm der Jüngling wider/ fragt: kennestu mich? Ja/ sagt er/ wol/ du bist
der mich zur Musie geführt; Mein/ sagt er/ hastu die Musie wachend
oder schlaffend gehört? schlaffend/ sagt er: darauff antwortet der Jüng-
ling/ ia es ist wahr/ aber wisse/ daß du auch ietzt im Schlaff sihest/ sage
mir/ wo hast du deinen Leib? er antwort/ im Bett/ in der Kammer.
Was machen deine Augen? Sie schlaffen: wie sihest du dann mich?
darauff verstummet er. Der Jüngling sagt: wie ietzt deine leibliche Au-
gen schlaffen/ vnnd dein geistlich Aug wachet: Also/ wann du wirst ge-
storben seyn/ vnd deine leibliche Augen nichts mehr verrichten werden/ so
wirstu ein Leben haben/ dadurch du leben/ vnd einen Sinn/ dadurch du
die Empfindlichkeit haben wirst. 3. animae in somno docilitatem, die
Gelehrsamkeit der Seelen im Schlaff/ da die Seele frey/ vnnd
eine Auffmerckerin/ nicht eine meisterlose Richterin ist/ sie sihet/ sie höret
was ihr fürkompt/ nimmet es in Einfalt an. Der HErr sagt/ JstNum. 12, 6.
iemand vnter euch ein Prophet/ dem will ich mich kundt ma-
chen/ in einem Gesicht/ vnd mit jhm reden im Traum.
Wie
dann die Propheten/ so solche Träum gehabt/ nicht widersprochen/ son-
dern wie sie erschinen/ angenommen vnd denselben willfahret. Da der
Engel dem lieben Joseph im Traum erschinen vnd gesagt/ stehe auff/

so steht
B ij

Predigt.
frey: diß iſt die Art der vnſterblichen Seel in dem Menſchlichen Leibe
2. animæ ſtatum poſt mortem, den Stand der Seelen nach dem
Todt/
was es mit derſelben fuͤr eine Zuſtand haben werde/ nemblich/Pſ. 126, 1.
als wie mit einem traumenden: Wann der HErꝛ die Gefange-
nen auß Zion erloͤſen wird/ ſo werden wir ſeyn wie die Trau-
mende.
Wie die Seele ohne Leib/ bald ſchroͤckliche Einbildungen vnd
Gedancken hat/ bald froͤlich vnd aller Betruͤbnuß entfreyet iſt: Alſo wird
auch der Zuſtand der Seelen nach dem Todt/ entweder ſeelig oder traw-
rig ſeyn/ da vnterdeß der Leib ruhet: ſolches aber iſt zuverſtehen/ οὐ κατὰ
πάντα, κατὰ τίγουν, nicht durchauß vnd in allen Stuͤcken/ ſondern auff ge-
wiſſe maß vnd weiſe/ damit wir nicht die alte/ laͤngſt verworffene ψυχο-
παννοχϱίαν oder Seelen Nachtwache wider einfuͤhrẽ. Auguſtinus er-Ep. 100. ad
Evod.

zehlet von einem Artzt zu Carthago dem Gennadio, daß demſelben angele-
gen geweſt/ gewiß zu wiſſen/ ob ein ewiges Leben ſey? Da er nun in ſolchen
Gedancken ſchlaffen gelegen/ erſcheint ihm ein ſchoͤner Juͤngling/ fuͤhrt
ihn in die Statt/ vnnd laſſet ihn da hoͤren ein außbuͤndig vnd vnerhoͤrt
ſchoͤne Muſic. Er wachet daruͤber auff. Jn der andern Nacht erſcheint
ihm der Juͤngling wider/ fragt: kenneſtu mich? Ja/ ſagt er/ wol/ du biſt
der mich zur Muſie gefuͤhrt; Mein/ ſagt er/ haſtu die Muſie wachend
oder ſchlaffend gehoͤrt? ſchlaffend/ ſagt er: darauff antwortet der Juͤng-
ling/ ia es iſt wahr/ aber wiſſe/ daß du auch ietzt im Schlaff ſiheſt/ ſage
mir/ wo haſt du deinen Leib? er antwort/ im Bett/ in der Kammer.
Was machen deine Augen? Sie ſchlaffen: wie ſiheſt du dann mich?
darauff verſtummet er. Der Juͤngling ſagt: wie ietzt deine leibliche Au-
gen ſchlaffen/ vnnd dein geiſtlich Aug wachet: Alſo/ wann du wirſt ge-
ſtorben ſeyn/ vnd deine leibliche Augen nichts mehr verꝛichten werden/ ſo
wirſtu ein Leben haben/ dadurch du leben/ vnd einen Sinn/ dadurch du
die Empfindlichkeit haben wirſt. 3. animæ in ſomno docilitatem, die
Gelehrſamkeit der Seelen im Schlaff/ da die Seele frey/ vnnd
eine Auffmerckerin/ nicht eine meiſterloſe Richterin iſt/ ſie ſihet/ ſie hoͤret
was ihr fuͤrkompt/ nimmet es in Einfalt an. Der HErr ſagt/ JſtNum. 12, 6.
iemand vnter euch ein Prophet/ dem will ich mich kundt ma-
chen/ in einem Geſicht/ vnd mit jhm reden im Traum.
Wie
dann die Propheten/ ſo ſolche Traͤum gehabt/ nicht widerſprochen/ ſon-
dern wie ſie erſchinen/ angenommen vnd denſelben willfahret. Da der
Engel dem lieben Joſeph im Traum erſchinen vnd geſagt/ ſtehe auff/

ſo ſteht
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[11/0029] Predigt. frey: diß iſt die Art der vnſterblichen Seel in dem Menſchlichen Leibe 2. animæ ſtatum poſt mortem, den Stand der Seelen nach dem Todt/ was es mit derſelben fuͤr eine Zuſtand haben werde/ nemblich/ als wie mit einem traumenden: Wann der HErꝛ die Gefange- nen auß Zion erloͤſen wird/ ſo werden wir ſeyn wie die Trau- mende. Wie die Seele ohne Leib/ bald ſchroͤckliche Einbildungen vnd Gedancken hat/ bald froͤlich vnd aller Betruͤbnuß entfreyet iſt: Alſo wird auch der Zuſtand der Seelen nach dem Todt/ entweder ſeelig oder traw- rig ſeyn/ da vnterdeß der Leib ruhet: ſolches aber iſt zuverſtehen/ οὐ κατὰ πάντα, κατὰ τίγουν, nicht durchauß vnd in allen Stuͤcken/ ſondern auff ge- wiſſe maß vnd weiſe/ damit wir nicht die alte/ laͤngſt verworffene ψυχο- παννοχϱίαν oder Seelen Nachtwache wider einfuͤhrẽ. Auguſtinus er- zehlet von einem Artzt zu Carthago dem Gennadio, daß demſelben angele- gen geweſt/ gewiß zu wiſſen/ ob ein ewiges Leben ſey? Da er nun in ſolchen Gedancken ſchlaffen gelegen/ erſcheint ihm ein ſchoͤner Juͤngling/ fuͤhrt ihn in die Statt/ vnnd laſſet ihn da hoͤren ein außbuͤndig vnd vnerhoͤrt ſchoͤne Muſic. Er wachet daruͤber auff. Jn der andern Nacht erſcheint ihm der Juͤngling wider/ fragt: kenneſtu mich? Ja/ ſagt er/ wol/ du biſt der mich zur Muſie gefuͤhrt; Mein/ ſagt er/ haſtu die Muſie wachend oder ſchlaffend gehoͤrt? ſchlaffend/ ſagt er: darauff antwortet der Juͤng- ling/ ia es iſt wahr/ aber wiſſe/ daß du auch ietzt im Schlaff ſiheſt/ ſage mir/ wo haſt du deinen Leib? er antwort/ im Bett/ in der Kammer. Was machen deine Augen? Sie ſchlaffen: wie ſiheſt du dann mich? darauff verſtummet er. Der Juͤngling ſagt: wie ietzt deine leibliche Au- gen ſchlaffen/ vnnd dein geiſtlich Aug wachet: Alſo/ wann du wirſt ge- ſtorben ſeyn/ vnd deine leibliche Augen nichts mehr verꝛichten werden/ ſo wirſtu ein Leben haben/ dadurch du leben/ vnd einen Sinn/ dadurch du die Empfindlichkeit haben wirſt. 3. animæ in ſomno docilitatem, die Gelehrſamkeit der Seelen im Schlaff/ da die Seele frey/ vnnd eine Auffmerckerin/ nicht eine meiſterloſe Richterin iſt/ ſie ſihet/ ſie hoͤret was ihr fuͤrkompt/ nimmet es in Einfalt an. Der HErr ſagt/ Jſt iemand vnter euch ein Prophet/ dem will ich mich kundt ma- chen/ in einem Geſicht/ vnd mit jhm reden im Traum. Wie dann die Propheten/ ſo ſolche Traͤum gehabt/ nicht widerſprochen/ ſon- dern wie ſie erſchinen/ angenommen vnd denſelben willfahret. Da der Engel dem lieben Joſeph im Traum erſchinen vnd geſagt/ ſtehe auff/ ſo ſteht Pſ. 126, 1. Ep. 100. ad Evod. Num. 12, 6. B ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 11. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/29>, abgerufen am 27.11.2024.