Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.
VI. Incarnatio Filii Dei, die Menschwerdung des Sohns genen-
VI. Incarnatio Filii Dei, die Menſchwerdung des Sohns genen-
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Predigt.
Gott Jſrael hat zu mir geſprochen/ der Hort Jſrael hat geredt/ der gerechte
Herſcher vnter den Menſchen/ etc. vnd denckt nicht anders/ es ſey alles
von Gott/ als von einer Perſon geredt mit vielen uͤbrigen Worten. Eben
alſo wuͤrde es auch jhm gehen im andern Pſalm/ da auch die drey Perſo-
nen vnterſchiedlich/ als dreyerley Redner reden; Gott der Vatter ſpricht:
Jch hab meinen Koͤnig eingeſetzt auff meinen heiligen Berg. Dieſer
Koͤnig iſt gewißlich ein ander Perſon von dem/ der jhn zum Koͤnige ſetzt;
Nun folget flugs drauff: Jch will predigen von der Weiſe; das laut/ als
ſey es noch der Vatter/ vnd ſo wuͤrde es leſen die Vernunfft/ ſo es doch der
Koͤnig/ der Sohn iſt/ wie folget. Der Herr hat zu mir geſagt; du biſt mein
Sohn/ heut hab ich dich gezeuget. Daß derſelbe ſey ein Menſch/ iſt ge-
wiß/ denn er ſoll predigen vnd Meſſia ſeyn/ wie er ſagt im andern Vers/
Sie toben wider den Herrn vnd ſeinen Meſſia. Daß er aber Gott ſey/
beweiſet/ daß der Vatter ſagt; du biſt mein Sohn/ heute hab ich dich ge-
zeuget. Wo du in der Schrifft findeſt/ daß Gott von Gott/ als werens
zwo Perſonen/ redet/ da magſtu kuͤnlich auffgruͤnden/ daß daſelbs drey
Perſonen in der Gottheit angezeiget werden. Als hie an dieſem Ort.
Spricht der HErr/ daß der HErr will David ein Hauß bawen. Jtem:
der HErr ließ regnen/ vom HErrn Fewr vnd Schweffel/ etc. denn der
heilige Geiſt iſt kein Narr noch Trunckenbold/ der ein Tittel/ ſchweige
ein Wort ſolte vergeblich reden. Regenet nun der HErr (das iſt der Sohn)
vom HErrn (das iſt vom Vatter) Fewr vnd Schweffel/ ſo iſt zugleich da
der heilige Geiſt/ der ſolches durch Abraham oder wers geweſt iſt/ von den
zweyen HErrn redet. Dennoch ſind ſie alle drey ein HErr/ ein Gott/ der
Fewr vnd Schwefel regenet.]
VI. Incarnatio Filii Dei, die Menſchwerdung des Sohns
Gottes/ davon der Apoſtel ſchreibet: das Wort ward Fleiſch vnd
wohnet vnter vns (vnd wir ſahen ſeine Herrligkeit/ eine Herr-
ligkeit als des eingebohrnen Sohns vom Vatter) voller Gnade
vnd Warheit. Hie hoͤren wir/ daß der Sohn Gottes das ſelbſtaͤndige
Wort ſey Menſch worden/ welche Menſchwerdung weder vom Vatter noch
von dem H. Geiſt kan außgeſagt werden/ darum muß der Sohn eine beſon-
dere Perſon/ ſeyn vom Vatter vnverſchieden/ dann were Vatter vnd Sohn
Einer oder eine Perſon/ ſo koͤnte ſo wol vom Vatter als vom Sohn geſagt
werden/ er ſeye Menſch worden; dahero auch der Engel Gabriel zu der
Jungfraw Maria ſagt: der heilige Geiſt wird uͤber dich kommen/
vnd die Krafft des Hoͤheſten wird dich uͤberſchatten/ darumb
auch das heilige/ das von dir gebohren wird/ wird Gottes Sohn
genen-
Ioh. 1, 14.
Luc. 1, 35.
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