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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
ihm das Schlaffküssen hart gnug seyn worden: So verhält es sich mit dem
Menschen/ wo er seinen sündlichen standt bedenckt/ den Zorn Gottes/ die
10000 schuldenpfund/ das Gericht/ die ewige Verdamnuß/ so solt ihm/
sage ich/ sein Schlaffküssen wol zu einem Stein werden. Ja was ist das
Hertz an ders als ein solcher Stein/ so wenig sich ein Stein lässet schmäl-
tzen/ oder zu Fleisch machen/ so wenig ein steinern Hertz. Vnd das ist
die erste Idea, darinnen vns praesentieret wird/ der arme Mensch nach
dem Fall/ als ein geistlicher Pilgram/ Bandit/ Sündenknecht/ Nacht-
vagant/ ohnmächtige vnd äusserst arme Creatur.

Dieses alles dienet vns zur selbs Erkandtnuß/ daß wir vnser
miseri vnd Elend erkennen vnd beweinen/ vnd nicht gleich werden denen
phreneticis vnd tollen blödhäuptigen vnd vnsinnigen Leuten/ die ihnen
bey äusserster Armut guldene Berg/ bey erbärmlicher Tohrheit höchste
Weißheit einbilden; wie jener (d) Thrasylaus gethan/ der alle beladene(b) apud
Athenae l.

12, 32.

Kauffmannsschiff/ so in Pyreum den Atheniensischen Seehaffen einge-
lossen/ gegrüßt vnd empfangen/ anders nicht als wann sie sein eygen we-
ren/ vnd die Wahren ihm zustünden: Sondern vnser Vnsinnigkeit
sollen wir erkennen/ darauff wird als dann folgen das fundamentum
Philosophiae Christianae,
die edle Gott wolgefällige Demuth/ das rechte
Gefäß der göttlichen Gnaden. Von Ptolemaeo dem König in Egy-(e) l. 8. c. 9.
pten schreibet Valerius Max. daß er Hegesiae dem Philosopho Cyrenaico,
der immer von deß Menschen Elend disserirt vnd gesagt/ die Leut zu wei-
nengemacht/ vnd ihre etliche gar in Verzweifflung vnd selbsmord gestür-
tzet/ das Handwerck nidergelegt/ vnd ihm sein philosophiren verbotten.
Also möchten auch Weltkinder gedencken/ was soll das seyn/ was ist von-
nöthen/ daß man die Leuth trawrig mache vnd ihnen ein Angster einjage/
es möchte ein ohn das melancholische Mensch durch dergleichen Predig-
ten bald zur desperation vnd verweifflung verleitet werden: aber die Mei-
nung hat es nit/ sondern ut miseriae abyssus invocet abyssum misericor-
diae,
auff daß der erkante Abgrund vnsers Elends den Abgrund göttlicher
barmhertzigkeit anruffe/ daß vns dieses nichtige vnd elende Leben verleide/
vnd wir nach einem bessern Leben/ dem verlohrnen Paradiß vnd Vatter-
land trachten vnnd sprechen mit den Zuhörern Petri/ Jhr MännerAct. 2,
Act. 9.
Act.
16.

lieben Brüder was sollen wir thun? mit Paulo/ HERR was
wilt du daß ich thun soll?
vnnd mit dem Kerckermeister/ liebe
Herren was soll ich thun/ daß ich seelig werde?
Es hat der all-
weise Gott die heiligen Patriarchen für der Sündfluth nicht vergebens
so viel hundert Jahr im exilio vnd der Pilgramschafft gelassen/ sondern

das
B

Predigt.
ihm das Schlaffkuͤſſen hart gnug ſeyn wordẽ: So verhaͤlt es ſich mit dem
Menſchen/ wo er ſeinen ſuͤndlichen ſtandt bedenckt/ den Zorn Gottes/ die
10000 ſchuldenpfund/ das Gericht/ die ewige Verdamnuß/ ſo ſolt ihm/
ſage ich/ ſein Schlaffkuͤſſen wol zu einem Stein werden. Ja was iſt das
Hertz an ders als ein ſolcher Stein/ ſo wenig ſich ein Stein laͤſſet ſchmaͤl-
tzen/ oder zu Fleiſch machen/ ſo wenig ein ſteinern Hertz. Vnd das iſt
die erſte Idea, darinnen vns præſentieret wird/ der arme Menſch nach
dem Fall/ als ein geiſtlicher Pilgram/ Bandit/ Suͤndenknecht/ Nacht-
vagant/ ohnmaͤchtige vnd aͤuſſerſt arme Creatur.

Dieſes alles dienet vns zur ſelbs Erkandtnuß/ daß wir vnſer
miſeri vnd Elend erkennen vnd beweinen/ vnd nicht gleich werden denen
phreneticis vnd tollen bloͤdhaͤuptigen vnd vnſinnigen Leuten/ die ihnen
bey aͤuſſerſter Armut guldene Berg/ bey erbaͤrmlicher Tohrheit hoͤchſte
Weißheit einbilden; wie jener (d) Thraſylaus gethan/ der alle beladene(b) apud
Athenæ l.

12, 32.

Kauffmannsſchiff/ ſo in Pyreum den Athenienſiſchen Seehaffen einge-
loſſen/ gegruͤßt vnd empfangen/ anders nicht als wann ſie ſein eygen we-
ren/ vnd die Wahren ihm zuſtuͤnden: Sondern vnſer Vnſinnigkeit
ſollen wir erkennen/ darauff wird als dann folgen das fundamentum
Philoſophiæ Chriſtianæ,
die edle Gott wolgefaͤllige Demuth/ das rechte
Gefaͤß der goͤttlichen Gnaden. Von Ptolemæo dem Koͤnig in Egy-(e) l. 8. c. 9.
pten ſchreibet Valerius Max. daß er Hegeſiæ dem Philoſopho Cyrenaico,
der immer von deß Menſchen Elend diſſerirt vnd geſagt/ die Leut zu wei-
nengemacht/ vnd ihre etliche gar in Verzweifflung vñ ſelbsmord geſtuͤr-
tzet/ das Handwerck nidergelegt/ vnd ihm ſein philoſophiren verbotten.
Alſo moͤchten auch Weltkinder gedencken/ was ſoll das ſeyn/ was iſt von-
noͤthen/ daß man die Leuth trawrig mache vñ ihnen ein Angſter einjage/
es moͤchte ein ohn das melancholiſche Menſch durch dergleichen Predig-
ten bald zur deſperation vñ verweifflung verleitet werden: aber die Mei-
nung hat es nit/ ſondern ut miſeriæ abyſſus invocet abyſſum miſericor-
diæ,
auff daß der erkante Abgrund vnſers Elends den Abgrund goͤttlicher
barmhertzigkeit anruffe/ daß vns dieſes nichtige vñ elende Leben verleide/
vnd wir nach einem beſſern Leben/ dem verlohrnen Paradiß vnd Vatter-
land trachten vnnd ſprechen mit den Zuhoͤrern Petri/ Jhr MaͤnnerAct. 2,
Act. 9.
Act.
16.

lieben Bruͤder was ſollen wir thun? mit Paulo/ HERR was
wilt du daß ich thun ſoll?
vnnd mit dem Kerckermeiſter/ liebe
Herꝛen was ſoll ich thun/ daß ich ſeelig werde?
Es hat der all-
weiſe Gott die heiligen Patriarchen fuͤr der Suͤndfluth nicht vergebens
ſo viel hundert Jahr im exilio vnd der Pilgramſchafft gelaſſen/ ſondern

das
B
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[9/0027] Predigt. ihm das Schlaffkuͤſſen hart gnug ſeyn wordẽ: So verhaͤlt es ſich mit dem Menſchen/ wo er ſeinen ſuͤndlichen ſtandt bedenckt/ den Zorn Gottes/ die 10000 ſchuldenpfund/ das Gericht/ die ewige Verdamnuß/ ſo ſolt ihm/ ſage ich/ ſein Schlaffkuͤſſen wol zu einem Stein werden. Ja was iſt das Hertz an ders als ein ſolcher Stein/ ſo wenig ſich ein Stein laͤſſet ſchmaͤl- tzen/ oder zu Fleiſch machen/ ſo wenig ein ſteinern Hertz. Vnd das iſt die erſte Idea, darinnen vns præſentieret wird/ der arme Menſch nach dem Fall/ als ein geiſtlicher Pilgram/ Bandit/ Suͤndenknecht/ Nacht- vagant/ ohnmaͤchtige vnd aͤuſſerſt arme Creatur. Dieſes alles dienet vns zur ſelbs Erkandtnuß/ daß wir vnſer miſeri vnd Elend erkennen vnd beweinen/ vnd nicht gleich werden denen phreneticis vnd tollen bloͤdhaͤuptigen vnd vnſinnigen Leuten/ die ihnen bey aͤuſſerſter Armut guldene Berg/ bey erbaͤrmlicher Tohrheit hoͤchſte Weißheit einbilden; wie jener (d) Thraſylaus gethan/ der alle beladene Kauffmannsſchiff/ ſo in Pyreum den Athenienſiſchen Seehaffen einge- loſſen/ gegruͤßt vnd empfangen/ anders nicht als wann ſie ſein eygen we- ren/ vnd die Wahren ihm zuſtuͤnden: Sondern vnſer Vnſinnigkeit ſollen wir erkennen/ darauff wird als dann folgen das fundamentum Philoſophiæ Chriſtianæ, die edle Gott wolgefaͤllige Demuth/ das rechte Gefaͤß der goͤttlichen Gnaden. Von Ptolemæo dem Koͤnig in Egy- pten ſchreibet Valerius Max. daß er Hegeſiæ dem Philoſopho Cyrenaico, der immer von deß Menſchen Elend diſſerirt vnd geſagt/ die Leut zu wei- nengemacht/ vnd ihre etliche gar in Verzweifflung vñ ſelbsmord geſtuͤr- tzet/ das Handwerck nidergelegt/ vnd ihm ſein philoſophiren verbotten. Alſo moͤchten auch Weltkinder gedencken/ was ſoll das ſeyn/ was iſt von- noͤthen/ daß man die Leuth trawrig mache vñ ihnen ein Angſter einjage/ es moͤchte ein ohn das melancholiſche Menſch durch dergleichen Predig- ten bald zur deſperation vñ verweifflung verleitet werden: aber die Mei- nung hat es nit/ ſondern ut miſeriæ abyſſus invocet abyſſum miſericor- diæ, auff daß der erkante Abgrund vnſers Elends den Abgrund goͤttlicher barmhertzigkeit anruffe/ daß vns dieſes nichtige vñ elende Leben verleide/ vnd wir nach einem beſſern Leben/ dem verlohrnen Paradiß vnd Vatter- land trachten vnnd ſprechen mit den Zuhoͤrern Petri/ Jhr Maͤnner lieben Bruͤder was ſollen wir thun? mit Paulo/ HERR was wilt du daß ich thun ſoll? vnnd mit dem Kerckermeiſter/ liebe Herꝛen was ſoll ich thun/ daß ich ſeelig werde? Es hat der all- weiſe Gott die heiligen Patriarchen fuͤr der Suͤndfluth nicht vergebens ſo viel hundert Jahr im exilio vnd der Pilgramſchafft gelaſſen/ ſondern das (b) apud Athenæ l. 12, 32. (e) l. 8. c. 9. Act. 2, Act. 9. Act. 16. B

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 9. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/27>, abgerufen am 21.11.2024.