Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Sechste Es ist aber hievon zu andern zeiten außführlich gehandelt worden/ vnd wirdfernere deduction billig in die antithesin Catechetican versparet/ womit dann auch zugleich fället skeletolatr[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]ia, die Anbettung vnd Verehrung des Heiligthumbs vnd der Todenbeine/ Es fällt saurolatreia, die An- bettung des Creutzes/ Es fället auch damit artolatreia, die Anbet- tung des blossen Brods/ im vermeinten Sacrament. Jtem die Verehrung allerhand Bilder. Es sind sonst die Calvinisten den Bildern so gram vnd abhold/ daß sie dieselbe in Kirchen nicht leiden wollen/ aber was ist jhr palladium des ertichten/ blossen/ ewigen Raht- schlusses anders als ein vngehewres idolum, vnd vnvernünfftiger Götz? dem ich eben so wol allhie widersprich. Vnd wolte Gott/ wir/ die wir vns des reinen Liechts des Evangelii spricht
Die Sechſte Es iſt aber hievon zu andern zeiten außfuͤhrlich gehandelt worden/ vnd wirdfernere deduction billig in die ἀντίθεσιν Catecheticã verſparet/ womit dann auch zugleich faͤllet σκελετολατρ[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt]ία, die Anbettung vñ Verehrung des Heiligthumbs vnd der Todenbeine/ Es faͤllt ςαυρολατρεία, die An- bettung des Creutzes/ Es faͤllet auch damit ἀρτολατρεία, die Anbet- tung des bloſſen Brods/ im vermeinten Sacrament. Jtem die Verehrung allerhand Bilder. Es ſind ſonſt die Calviniſten den Bildern ſo gram vnd abhold/ daß ſie dieſelbe in Kirchen nicht leiden wollen/ aber was iſt jhr palladium des ertichten/ bloſſen/ ewigen Raht- ſchluſſes anders als ein vngehewres idolum, vnd vnvernuͤnfftiger Goͤtz? dem ich eben ſo wol allhie widerſprich. Vnd wolte Gott/ wir/ die wir vns des reinen Liechts des Evangelii ſpricht
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0266" n="248"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Die Sechſte</hi></fw><lb/> Es iſt aber hievon zu andern zeiten außfuͤhrlich gehandelt worden/ vnd wird<lb/> fernere <hi rendition="#aq">deduction</hi> billig in die ἀντίθεσιν <hi rendition="#aq">Catecheticã</hi> verſparet/ womit dann<lb/> auch zugleich faͤllet σκελετολατρ<gap reason="fm" unit="chars"/>ία, <hi rendition="#fr">die Anbettung vñ Verehrung des<lb/> Heiligthumbs vnd der Todenbeine/</hi> Es faͤllt ςαυρολατρεία, <hi rendition="#fr">die An-<lb/> bettung des Creutzes/</hi> Es faͤllet auch damit ἀρτολατρεία, <hi rendition="#fr">die Anbet-<lb/> tung des bloſſen Brods/ im vermeinten Sacrament.</hi> Jtem<lb/><hi rendition="#fr">die Verehrung allerhand Bilder.</hi> Es ſind ſonſt die Calviniſten<lb/> den Bildern ſo gram vnd abhold/ daß ſie dieſelbe in Kirchen nicht leiden<lb/> wollen/ aber was iſt jhr <hi rendition="#aq">palladium</hi> des ertichten/ bloſſen/ ewigen Raht-<lb/> ſchluſſes anders als ein vngehewres <hi rendition="#aq">idolum,</hi> vnd vnvernuͤnfftiger Goͤtz<hi rendition="#i">?</hi><lb/> dem ich eben ſo wol allhie widerſprich.</p><lb/> <p>Vnd wolte Gott/ wir/ die wir vns des reinen Liechts des Evangelii<lb/> ruͤhmen/ weren in dieſem Stuck pur vnd rein; aber wer einem jeden ins<lb/> Hertz ſehen koͤnt/ o was Grewel/ wie viel Goͤtzen wird er da antreffen? oben<lb/> an ſtehet die leidige <hi rendition="#aq">dæmonolatria,</hi> <hi rendition="#fr">der Teuffels-Dienſt/</hi> man ſolt GOtt<lb/> billig dancken/ daß wir von ſolcher Dienſtbarkeit errettet/ aber wie viel erge-<lb/> ben ſich dem Teuffel widerumb/ ſuchen Raht vnd Huͤlff bey jm; wie weit hat<lb/> ſich außgebreitet die ἀνθρωπολατρεία, die Menſchen Vergoͤtterung/ da man<lb/> diſen oder jenen fuͤr einen Abgott auffwirfft/ vñ ſein Vertrawenmehr auf jn<lb/> ſetzt/ jn mehr foͤrchtet als Gott im Him̃el/ ſchnur ſtrack wider die Schrifft/ die<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Pſ.</hi> 62, 9. 10</note>da ſpricht/ <hi rendition="#fr">hoffet auff Gott allezeit/ lieben Leut/ die Menſchen ſind<lb/> ja nichts. Groſſe Leut fehlen auch/ ſie waͤgen weniger dann<lb/> nichts/ ſo viel jhr iſt/</hi> daher jener Koͤnig <hi rendition="#aq">Canutus</hi> in Engelland einen<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Polyd. Vir-<lb/> gil. l. 7. hiſt<lb/> Angl.</hi></note>ſeiner Fuchsſchwaͤntzer gar artig vnd wol beſchlagen. Der Koͤnig/ ſagt<lb/><hi rendition="#aq">Polydorus Virgilius,</hi> vmb zu weiſen/ daß jenes Schmeichlen nichtig vnd<lb/> eitel were/ zoge ſeine Kleider ab/ ballte ſie zuſammen/ vnd ſatzte ſich darauff/<lb/> allernechſt an den Fluß. Waſſer/ ſprach er/ ich gebiete dir/ daß du meine<lb/> Fuͤſſe nicht beruͤhreſt. Jn dem nun ſeine Leute ſich wunderten/ warumb<lb/> er ſolches thaͤte/ fuhr eine Welle gegen jhm/ vnd machte jhn durchauß naß.<lb/> Hierauff hub er an; Sehet jhr/ meine Fuͤrſten/ jhr nennet mich einen<lb/> Koͤnig/ da ich doch dieſe kleine Well durch mein Gebot nicht zu ruck hal-<lb/> ten vermag. Dieſer Name gehoͤrt keinem Menſchen: Chriſti Vatter iſt<lb/> Koͤnig/ mit welchem derſelbe herrſchet/ durch deſſen Wincken gleichſam<lb/> alles regieret wird. Dieſem ſollen wir Ehr anthun/ den ſollen wir ein<lb/> Koͤnig uͤber alles heiſſen/ einen HErrn uͤber alles/ vnd Regierer des Him-<lb/> mels/ des Meers vnd der Erden bekennen/ jhne vnd ſonſt niemand. Wie<lb/> groß iſt die <hi rendition="#aq">Mammonolatria,</hi> Vergoͤtterung des Reichthumbs/ da man<lb/> <fw place="bottom" type="catch">ſpricht</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [248/0266]
Die Sechſte
Es iſt aber hievon zu andern zeiten außfuͤhrlich gehandelt worden/ vnd wird
fernere deduction billig in die ἀντίθεσιν Catecheticã verſparet/ womit dann
auch zugleich faͤllet σκελετολατρ_ ία, die Anbettung vñ Verehrung des
Heiligthumbs vnd der Todenbeine/ Es faͤllt ςαυρολατρεία, die An-
bettung des Creutzes/ Es faͤllet auch damit ἀρτολατρεία, die Anbet-
tung des bloſſen Brods/ im vermeinten Sacrament. Jtem
die Verehrung allerhand Bilder. Es ſind ſonſt die Calviniſten
den Bildern ſo gram vnd abhold/ daß ſie dieſelbe in Kirchen nicht leiden
wollen/ aber was iſt jhr palladium des ertichten/ bloſſen/ ewigen Raht-
ſchluſſes anders als ein vngehewres idolum, vnd vnvernuͤnfftiger Goͤtz?
dem ich eben ſo wol allhie widerſprich.
Vnd wolte Gott/ wir/ die wir vns des reinen Liechts des Evangelii
ruͤhmen/ weren in dieſem Stuck pur vnd rein; aber wer einem jeden ins
Hertz ſehen koͤnt/ o was Grewel/ wie viel Goͤtzen wird er da antreffen? oben
an ſtehet die leidige dæmonolatria, der Teuffels-Dienſt/ man ſolt GOtt
billig dancken/ daß wir von ſolcher Dienſtbarkeit errettet/ aber wie viel erge-
ben ſich dem Teuffel widerumb/ ſuchen Raht vnd Huͤlff bey jm; wie weit hat
ſich außgebreitet die ἀνθρωπολατρεία, die Menſchen Vergoͤtterung/ da man
diſen oder jenen fuͤr einen Abgott auffwirfft/ vñ ſein Vertrawenmehr auf jn
ſetzt/ jn mehr foͤrchtet als Gott im Him̃el/ ſchnur ſtrack wider die Schrifft/ die
da ſpricht/ hoffet auff Gott allezeit/ lieben Leut/ die Menſchen ſind
ja nichts. Groſſe Leut fehlen auch/ ſie waͤgen weniger dann
nichts/ ſo viel jhr iſt/ daher jener Koͤnig Canutus in Engelland einen
ſeiner Fuchsſchwaͤntzer gar artig vnd wol beſchlagen. Der Koͤnig/ ſagt
Polydorus Virgilius, vmb zu weiſen/ daß jenes Schmeichlen nichtig vnd
eitel were/ zoge ſeine Kleider ab/ ballte ſie zuſammen/ vnd ſatzte ſich darauff/
allernechſt an den Fluß. Waſſer/ ſprach er/ ich gebiete dir/ daß du meine
Fuͤſſe nicht beruͤhreſt. Jn dem nun ſeine Leute ſich wunderten/ warumb
er ſolches thaͤte/ fuhr eine Welle gegen jhm/ vnd machte jhn durchauß naß.
Hierauff hub er an; Sehet jhr/ meine Fuͤrſten/ jhr nennet mich einen
Koͤnig/ da ich doch dieſe kleine Well durch mein Gebot nicht zu ruck hal-
ten vermag. Dieſer Name gehoͤrt keinem Menſchen: Chriſti Vatter iſt
Koͤnig/ mit welchem derſelbe herrſchet/ durch deſſen Wincken gleichſam
alles regieret wird. Dieſem ſollen wir Ehr anthun/ den ſollen wir ein
Koͤnig uͤber alles heiſſen/ einen HErrn uͤber alles/ vnd Regierer des Him-
mels/ des Meers vnd der Erden bekennen/ jhne vnd ſonſt niemand. Wie
groß iſt die Mammonolatria, Vergoͤtterung des Reichthumbs/ da man
ſpricht
Pſ. 62, 9. 10
Polyd. Vir-
gil. l. 7. hiſt
Angl.
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/266 |
Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 248. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/266>, abgerufen am 16.07.2024. |