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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Erste
sondern auch keines Hunds/ will geschweigen eines Mörders erwehren
kondte. Also ist der Mensch auch ein krafftlose Creatur worden/ der auß
eignen Kräfften nichts guts thun kan/ so wenig als ein fauler Baum
kan gute Früchten bringen/ so wenig kan auch der Mensch guts thun/ vnd
sich der Versuchungen deß bösen Geistes erwehren/ so bald derselbe anse-
tzet/ so conspirieret Fleisch vnd Blut/ der innerliche Haußfeind vnd hei-
mische Verräther: Summa er ist zu allem guten erstorben.

5. Tanquam pauperrimus mendicus, als ein armer Bettler/ er
war arm an Geld/ er hatte entweder gar keines oder doch gar wenig/ ist
auß seinem Danckgebett abzunemmen/ das er hernach abgelegt: HErr
Gen. 32. 10.ich bin zu gering aller Barmhertzigkeit/ etc. Jch hatte nicht
mehr/ etc.
Zwar sein Vatter war ein reicher vnd gesegneter Mann/
hätte seinem Sohn wol ein ansehnlich viaticum vnd Zehrpfenning mit
geben können/ aber die vnterlassung dessen geschahe nicht ohn Göttliche
providenz vnd Vorsehung/ auff daß Gottes Gütigkeit vnnd Jacobs
Glaub desto herrlicher herfür leuchtete. Es mangelt ihm auch an Ge-
färten vnd Gesellschafften/ niemand bekleitete ihn der ihm den Weg ge-
[fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt]
Gen. 28. 18.
vide D.
Gerh. in
Gen. pag.
549.
Apoc.
3.
zeiget hätte/ vnd welches das elendeste/ so hatte er kein Küssen oder kein
Stroh/ darauff er hette ruhen mögen/ sondern nahm einen Stein/ der
ohngefehr da gelegen/ lag darauff/ vnd bettete ihm hart genug vnter dem
freyen Himmel. Also ist der Mensch freylich von Natur ein armer Bet-
ler/ vnd je reicher er seyn will/ je ärmer ist er. Was dort Christus zum
Engel zu Laodicea sagt: Jch bin reich/ sprichst du/ vnd habe gar
satt/ etc.
Das gehet auch vns alle an/ wir sind auch also (nicht im
Standt der Gnaden) sondern von Gott verlassen/ es mangelt vns an
dem heiligen Geist: das Englische Gleith vnnd Gesellschafft hat der
Mensch verlohren/ vnd wann er es recht bedenckt/ so solt ihm wol
(c) l. 2, sa-
turn. c.
4
sein Küssen zu einem Stein werden. (c) Macrobius gedenckt eines son-
derbarn Vrtheils/ welches Augustus der Kaiser über eines todten Römi-
schen Edelmanns Küssen von sich vernemmen lassen: dann als derselbe
bey seinem Leben ihm lassen wol seyn/ Geld auffgenommen/ ohne Sorg
schulden über Schulden gemacht/ also daß nach seinem Todt mehr schul-
den fürhanden gewesen/ als Nahrung: Da habe sich der Kayser ver-
wundert vnd begert/ man wolle ihm doch auß der Verlassenschafft das
Küssen/ darauff der verblichene Edelmann geschlaffen/ zukauffen geben/
dann er sagt/ das muß ein sanfft Küssen seyn/ auff welchem solch grosser
Schuldner hab schlaffen können. Hätte ers bey Leben bedacht/ er solte

ihm

Die Erſte
ſondern auch keines Hunds/ will geſchweigen eines Moͤrders erwehren
kondte. Alſo iſt der Menſch auch ein krafftloſe Creatur worden/ der auß
eignen Kraͤfften nichts guts thun kan/ ſo wenig als ein fauler Baum
kan gute Fruͤchten bringen/ ſo wenig kan auch der Menſch guts thun/ vnd
ſich der Verſuchungen deß boͤſen Geiſtes erwehren/ ſo bald derſelbe anſe-
tzet/ ſo conſpirieret Fleiſch vnd Blut/ der innerliche Haußfeind vnd hei-
miſche Verꝛaͤther: Summa er iſt zu allem guten erſtorben.

5. Tanquam pauperrimus mendicus, als ein armer Bettler/ er
war arm an Geld/ er hatte entweder gar keines oder doch gar wenig/ iſt
auß ſeinem Danckgebett abzunemmen/ das er hernach abgelegt: HErꝛ
Gen. 32. 10.ich bin zu gering aller Barmhertzigkeit/ ꝛc. Jch hatte nicht
mehr/ ꝛc.
Zwar ſein Vatter war ein reicher vnd geſegneter Mann/
haͤtte ſeinem Sohn wol ein anſehnlich viaticum vnd Zehrpfenning mit
geben koͤnnen/ aber die vnterlaſſung deſſen geſchahe nicht ohn Goͤttliche
providenz vnd Vorſehung/ auff daß Gottes Guͤtigkeit vnnd Jacobs
Glaub deſto herꝛlicher herfuͤr leuchtete. Es mangelt ihm auch an Ge-
faͤrten vnd Geſellſchafften/ niemand bekleitete ihn der ihm den Weg ge-
[fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt]
Gen. 28. 18.
vide D.
Gerh. in
Gen. pag.
549.
Apoc.
3.
zeiget haͤtte/ vnd welches das elendeſte/ ſo hatte er kein Kuͤſſen oder kein
Stroh/ darauff er hette ruhen moͤgen/ ſondern nahm einen Stein/ der
ohngefehr da gelegen/ lag darauff/ vnd bettete ihm hart genug vnter dem
freyen Himmel. Alſo iſt der Menſch freylich von Natur ein armer Bet-
ler/ vnd je reicher er ſeyn will/ je aͤrmer iſt er. Was dort Chriſtus zum
Engel zu Laodicea ſagt: Jch bin reich/ ſprichſt du/ vnd habe gar
ſatt/ ꝛc.
Das gehet auch vns alle an/ wir ſind auch alſo (nicht im
Standt der Gnaden) ſondern von Gott verlaſſen/ es mangelt vns an
dem heiligen Geiſt: das Engliſche Gleith vnnd Geſellſchafft hat der
Menſch verlohren/ vnd wann er es recht bedenckt/ ſo ſolt ihm wol
(c) l. 2, ſa-
turn. c.
4
ſein Kuͤſſen zu einem Stein werden. (c) Macrobius gedenckt eines ſon-
derbarn Vrtheils/ welches Auguſtus der Kaiſer uͤber eines todten Roͤmi-
ſchen Edelmanns Kuͤſſen von ſich vernemmen laſſen: dann als derſelbe
bey ſeinem Leben ihm laſſen wol ſeyn/ Geld auffgenommen/ ohne Sorg
ſchulden uͤber Schulden gemacht/ alſo daß nach ſeinem Todt mehr ſchul-
den fuͤrhanden geweſen/ als Nahrung: Da habe ſich der Kayſer ver-
wundert vnd begert/ man wolle ihm doch auß der Verlaſſenſchafft das
Kuͤſſen/ darauff der verblichene Edelmann geſchlaffen/ zukauffen geben/
dann er ſagt/ das muß ein ſanfft Kuͤſſen ſeyn/ auff welchem ſolch groſſer
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[8/0026] Die Erſte ſondern auch keines Hunds/ will geſchweigen eines Moͤrders erwehren kondte. Alſo iſt der Menſch auch ein krafftloſe Creatur worden/ der auß eignen Kraͤfften nichts guts thun kan/ ſo wenig als ein fauler Baum kan gute Fruͤchten bringen/ ſo wenig kan auch der Menſch guts thun/ vnd ſich der Verſuchungen deß boͤſen Geiſtes erwehren/ ſo bald derſelbe anſe- tzet/ ſo conſpirieret Fleiſch vnd Blut/ der innerliche Haußfeind vnd hei- miſche Verꝛaͤther: Summa er iſt zu allem guten erſtorben. 5. Tanquam pauperrimus mendicus, als ein armer Bettler/ er war arm an Geld/ er hatte entweder gar keines oder doch gar wenig/ iſt auß ſeinem Danckgebett abzunemmen/ das er hernach abgelegt: HErꝛ ich bin zu gering aller Barmhertzigkeit/ ꝛc. Jch hatte nicht mehr/ ꝛc. Zwar ſein Vatter war ein reicher vnd geſegneter Mann/ haͤtte ſeinem Sohn wol ein anſehnlich viaticum vnd Zehrpfenning mit geben koͤnnen/ aber die vnterlaſſung deſſen geſchahe nicht ohn Goͤttliche providenz vnd Vorſehung/ auff daß Gottes Guͤtigkeit vnnd Jacobs Glaub deſto herꝛlicher herfuͤr leuchtete. Es mangelt ihm auch an Ge- faͤrten vnd Geſellſchafften/ niemand bekleitete ihn der ihm den Weg ge- zeiget haͤtte/ vnd welches das elendeſte/ ſo hatte er kein Kuͤſſen oder kein Stroh/ darauff er hette ruhen moͤgen/ ſondern nahm einen Stein/ der ohngefehr da gelegen/ lag darauff/ vnd bettete ihm hart genug vnter dem freyen Himmel. Alſo iſt der Menſch freylich von Natur ein armer Bet- ler/ vnd je reicher er ſeyn will/ je aͤrmer iſt er. Was dort Chriſtus zum Engel zu Laodicea ſagt: Jch bin reich/ ſprichſt du/ vnd habe gar ſatt/ ꝛc. Das gehet auch vns alle an/ wir ſind auch alſo (nicht im Standt der Gnaden) ſondern von Gott verlaſſen/ es mangelt vns an dem heiligen Geiſt: das Engliſche Gleith vnnd Geſellſchafft hat der Menſch verlohren/ vnd wann er es recht bedenckt/ ſo ſolt ihm wol ſein Kuͤſſen zu einem Stein werden. (c) Macrobius gedenckt eines ſon- derbarn Vrtheils/ welches Auguſtus der Kaiſer uͤber eines todten Roͤmi- ſchen Edelmanns Kuͤſſen von ſich vernemmen laſſen: dann als derſelbe bey ſeinem Leben ihm laſſen wol ſeyn/ Geld auffgenommen/ ohne Sorg ſchulden uͤber Schulden gemacht/ alſo daß nach ſeinem Todt mehr ſchul- den fuͤrhanden geweſen/ als Nahrung: Da habe ſich der Kayſer ver- wundert vnd begert/ man wolle ihm doch auß der Verlaſſenſchafft das Kuͤſſen/ darauff der verblichene Edelmann geſchlaffen/ zukauffen geben/ dann er ſagt/ das muß ein ſanfft Kuͤſſen ſeyn/ auff welchem ſolch groſſer Schuldner hab ſchlaffen koͤnnen. Haͤtte ers bey Leben bedacht/ er ſolte ihm Gen. 32. 10. _ Gen. 28. 18. vide D. Gerh. in Gen. pag. 549. Apoc. 3. (c) l. 2, ſa- turn. c. 4

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 8. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/26>, abgerufen am 25.11.2024.