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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
Gelächter darauß/ aber was geschicht? der ander Tag erscheinet/ vmb den
Mittag wird die Sonn plötzlich kohl schwartz/ das Tagliecht verlöscht; wem
war ängster als den armen Wilden? die baten die fremde Gäste/ sie sollen jh-
ren Gott vmb abwendung der gedräweten Straffe bitten/ trugen Profiant
vnd Wasser häuffig/ liessen sie außsteigen/ so kam die Sonn vnterdeß wider
zu jhrem Schein. Ridiculus error, das war ein lächerlicher/ aber jhnen
den Spaniern nützlicher Jrrthumb; aber hie lässet sich es nicht spotten/
mit Gott dem HErrn lässet sichs nicht schertzen oder spielen: wie du jhn
bildest/ so hast du jhn: machstu jhn zu einem verfinstertem Nacht-Gott
vnd Vrheber der Sünde/ so wird er dich mit Finsterniß straffen: setzest du
jhm parelios vnd Nebensonnen an die Seit/ so verleurest du jhn die rechte
Sonn selbs. Menschen sind canales vnd Röhr/ durch welche Gott der
HErr Guts thut/ aber sie sind die Quell nicht selbs/ anothen anothen, von
oben herab von dem Vatter des Liechts/ komt alles Gute herab vrsprüng-
lich; denselben laß in deinem Hertzen brennen vnd leuchten/ keinen Jrr-
wisch/ keinen Aspect der vom höllischen Fewr angezündet/ als da ist: Neid/
Haß/ Grollen/ stehe deinem Nechsten nicht für dem Liecht: Gott der HErr
ist ein allgemeines vnpartheisches Liecht/ ohne Ansehen der Person. Con-
tra solem ne loquaris,
sagte vor Zeiten Pythagoras; rede nichts wider die
Sonn/ das ist/ die Warheit! schewe dich für diesem Liecht böses zu thun.
Ohn Schrecken kan niemand lesen die Geschicht Absaloms/ der seines
Vatters Kebsweiber an der hellen Sonnen für männiglich geschändet:
Aber was geschiehet täglich anders/ als daß man Gottes Creatur für den
Sonn-claren Augen Gottes schändet vnd gleichsam nohtzüchtiget/ son-
derlich am Sontag? mancher thut zwar ein Tück vnd Diebesgriff/ daß
die Bawren nicht mercken/ der Ehebrecher suchet finstere Winckel; Aber
es geschiehet doch im Liecht für den Sonn-claren Augen Gottes/ der wirds
finden/ richten vnd straffen. Wehe denen/ die verborgen seyn wol-Esa. 29, 15.
16.

len für dem HErrn/ jhr Fürnemen zu verhälen/ die jhr Thun
im Finstern halten/ vnd sprechen: wer sihet vns/ vnd wer ken-
net vns? wie seyd jhr so verkehret? gleich als wann ein Werck
spreche von seinem Meister: Er hat mich nicht gemacht: vnd
ein Gemächt von seinem Töpffer/ er kennet mich nicht.

Wir schliessen mit Assaph vnd sprechen: HErr Gott Zebaoth tröstePsal. 80. 20
vns/ vnd laß leuchten dein Autlitz über vns/ so genesen wir.

AMEN.

Die

Predigt.
Gelaͤchter darauß/ aber was geſchicht? der ander Tag erſcheinet/ vmb den
Mittag wird die Sonn ploͤtzlich kohl ſchwartz/ das Tagliecht verloͤſcht; wem
war aͤngſter als den armen Wilden? die baten die fremde Gaͤſte/ ſie ſollen jh-
ren Gott vmb abwendung der gedraͤweten Straffe bitten/ trugen Profiant
vnd Waſſer haͤuffig/ lieſſen ſie außſteigen/ ſo kam die Sonn vnterdeß wider
zu jhrem Schein. Ridiculus error, das war ein laͤcherlicher/ aber jhnen
den Spaniern nuͤtzlicher Jrrthumb; aber hie laͤſſet ſich es nicht ſpotten/
mit Gott dem HErrn laͤſſet ſichs nicht ſchertzen oder ſpielen: wie du jhn
bildeſt/ ſo haſt du jhn: machſtu jhn zu einem verfinſtertem Nacht-Gott
vnd Vrheber der Suͤnde/ ſo wird er dich mit Finſterniß ſtraffen: ſetzeſt du
jhm parelios vnd Nebenſonnen an die Seit/ ſo verleureſt du jhn die rechte
Sonn ſelbs. Menſchen ſind canales vnd Roͤhr/ durch welche Gott der
HErr Guts thut/ aber ſie ſind die Quell nicht ſelbs/ ἄνωϑεν ἄνωϑεν, von
oben herab von dem Vatter des Liechts/ komt alles Gute herab vrſpruͤng-
lich; denſelben laß in deinem Hertzen brennen vnd leuchten/ keinen Jrr-
wiſch/ keinen Aſpect der vom hoͤlliſchen Fewr angezuͤndet/ als da iſt: Neid/
Haß/ Grollen/ ſtehe deinem Nechſten nicht fuͤr dem Liecht: Gott der HErr
iſt ein allgemeines vnpartheiſches Liecht/ ohne Anſehen der Perſon. Con-
tra ſolem ne loquaris,
ſagte vor Zeiten Pythagoras; rede nichts wider die
Sonn/ das iſt/ die Warheit! ſchewe dich fuͤr dieſem Liecht boͤſes zu thun.
Ohn Schrecken kan niemand leſen die Geſchicht Abſaloms/ der ſeines
Vatters Kebsweiber an der hellen Sonnen fuͤr maͤnniglich geſchaͤndet:
Aber was geſchiehet taͤglich anders/ als daß man Gottes Creatur fuͤr den
Sonn-claren Augen Gottes ſchaͤndet vnd gleichſam nohtzuͤchtiget/ ſon-
derlich am Sontag? mancher thut zwar ein Tuͤck vnd Diebesgriff/ daß
die Bawren nicht mercken/ der Ehebrecher ſuchet finſtere Winckel; Aber
es geſchiehet doch im Liecht fuͤr den Sonn-claren Augen Gottes/ der wirds
finden/ richten vnd ſtraffen. Wehe denen/ die verborgen ſeyn wol-Eſa. 29, 15.
16.

len fuͤr dem HErrn/ jhr Fuͤrnemen zu verhaͤlen/ die jhr Thun
im Finſtern halten/ vnd ſprechen: wer ſihet vns/ vnd wer ken-
net vns? wie ſeyd jhr ſo verkehret? gleich als wann ein Werck
ſpreche von ſeinem Meiſter: Er hat mich nicht gemacht: vnd
ein Gemaͤcht von ſeinem Toͤpffer/ er kennet mich nicht.

Wir ſchlieſſen mit Aſſaph vnd ſprechen: HErr Gott Zebaoth troͤſtePſal. 80. 20
vns/ vnd laß leuchten dein Autlitz uͤber vns/ ſo geneſen wir.

AMEN.

Die
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[239/0257] Predigt. Gelaͤchter darauß/ aber was geſchicht? der ander Tag erſcheinet/ vmb den Mittag wird die Sonn ploͤtzlich kohl ſchwartz/ das Tagliecht verloͤſcht; wem war aͤngſter als den armen Wilden? die baten die fremde Gaͤſte/ ſie ſollen jh- ren Gott vmb abwendung der gedraͤweten Straffe bitten/ trugen Profiant vnd Waſſer haͤuffig/ lieſſen ſie außſteigen/ ſo kam die Sonn vnterdeß wider zu jhrem Schein. Ridiculus error, das war ein laͤcherlicher/ aber jhnen den Spaniern nuͤtzlicher Jrrthumb; aber hie laͤſſet ſich es nicht ſpotten/ mit Gott dem HErrn laͤſſet ſichs nicht ſchertzen oder ſpielen: wie du jhn bildeſt/ ſo haſt du jhn: machſtu jhn zu einem verfinſtertem Nacht-Gott vnd Vrheber der Suͤnde/ ſo wird er dich mit Finſterniß ſtraffen: ſetzeſt du jhm parelios vnd Nebenſonnen an die Seit/ ſo verleureſt du jhn die rechte Sonn ſelbs. Menſchen ſind canales vnd Roͤhr/ durch welche Gott der HErr Guts thut/ aber ſie ſind die Quell nicht ſelbs/ ἄνωϑεν ἄνωϑεν, von oben herab von dem Vatter des Liechts/ komt alles Gute herab vrſpruͤng- lich; denſelben laß in deinem Hertzen brennen vnd leuchten/ keinen Jrr- wiſch/ keinen Aſpect der vom hoͤlliſchen Fewr angezuͤndet/ als da iſt: Neid/ Haß/ Grollen/ ſtehe deinem Nechſten nicht fuͤr dem Liecht: Gott der HErr iſt ein allgemeines vnpartheiſches Liecht/ ohne Anſehen der Perſon. Con- tra ſolem ne loquaris, ſagte vor Zeiten Pythagoras; rede nichts wider die Sonn/ das iſt/ die Warheit! ſchewe dich fuͤr dieſem Liecht boͤſes zu thun. Ohn Schrecken kan niemand leſen die Geſchicht Abſaloms/ der ſeines Vatters Kebsweiber an der hellen Sonnen fuͤr maͤnniglich geſchaͤndet: Aber was geſchiehet taͤglich anders/ als daß man Gottes Creatur fuͤr den Sonn-claren Augen Gottes ſchaͤndet vnd gleichſam nohtzuͤchtiget/ ſon- derlich am Sontag? mancher thut zwar ein Tuͤck vnd Diebesgriff/ daß die Bawren nicht mercken/ der Ehebrecher ſuchet finſtere Winckel; Aber es geſchiehet doch im Liecht fuͤr den Sonn-claren Augen Gottes/ der wirds finden/ richten vnd ſtraffen. Wehe denen/ die verborgen ſeyn wol- len fuͤr dem HErrn/ jhr Fuͤrnemen zu verhaͤlen/ die jhr Thun im Finſtern halten/ vnd ſprechen: wer ſihet vns/ vnd wer ken- net vns? wie ſeyd jhr ſo verkehret? gleich als wann ein Werck ſpreche von ſeinem Meiſter: Er hat mich nicht gemacht: vnd ein Gemaͤcht von ſeinem Toͤpffer/ er kennet mich nicht. Eſa. 29, 15. 16. Wir ſchlieſſen mit Aſſaph vnd ſprechen: HErr Gott Zebaoth troͤſte vns/ vnd laß leuchten dein Autlitz uͤber vns/ ſo geneſen wir. Pſal. 80. 20 AMEN. Die

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 239. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/257>, abgerufen am 16.07.2024.