Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Die Fünffte razim vnd Bethsaida/ sie hätten vor Zeiten im Sack vnd in derAsche Buß gethan. Jtem/ so zu Sodoma die Thaten geschehen weren/ wie zu Capernaum/ sie stünde noch heutiges Tages/ worauß clar erscheinet/ daß Gott der HErr wisse/ was geschehen möchte/ oder geschehen were/ wenn es gleich würcklich nicht geschehen. Möchte aber jemand aufftretten vnd sprechen: ich laß mich auß der c. 29, 24. Psal. 97, 11. Esa. 58, 10. Esth. 8, 15. 16. 17. Er ist VI. das allerseligste/ frölichste vnnd schönste Liecht. Anblick
Die Fuͤnffte razim vnd Bethſaida/ ſie hätten vor Zeiten im Sack vnd in derAſche Buß gethan. Jtem/ ſo zu Sodoma die Thaten geſchehen weren/ wie zu Capernaum/ ſie ſtuͤnde noch heutiges Tages/ worauß clar erſcheinet/ daß Gott der HErr wiſſe/ was geſchehen moͤchte/ oder geſchehen were/ wenn es gleich wuͤrcklich nicht geſchehen. Moͤchte aber jemand aufftretten vnd ſprechen: ich laß mich auß der c. 29, 24. Pſal. 97, 11. Eſa. 58, 10. Eſth. 8, 15. 16. 17. Er iſt VI. das allerſeligſte/ froͤlichſte vnnd ſchoͤnſte Liecht. Anblick
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Die Fuͤnffte
razim vnd Bethſaida/ ſie hätten vor Zeiten im Sack vnd in der
Aſche Buß gethan. Jtem/ ſo zu Sodoma die Thaten geſchehen
weren/ wie zu Capernaum/ ſie ſtuͤnde noch heutiges Tages/
worauß clar erſcheinet/ daß Gott der HErr wiſſe/ was geſchehen moͤchte/
oder geſchehen were/ wenn es gleich wuͤrcklich nicht geſchehen.
Moͤchte aber jemand aufftretten vnd ſprechen: ich laß mich auß der
Schrifft doch berichten/ daß Gott der HErr geſagt: Es iſt ein Geſchrey
zu Sodom vnd Gomorrha/ das iſt groß/ vnd jhre Suͤnde ſind
faſt ſchwer: darumb will ich hinab fahren/ vnd ſehen/ ob ſie alles
gethan haben nach dem Geſchrey/ das fuͤr mich kommen iſt/
oder obs nicht alſo ſey/ daß ichs wiſſe? hierauß ſchlieſſe ich/ daß Gott
nicht muͤſſe Allwiſſend ſeyn/ er müſſe erſt vom Himmel herab fahren/ vnd
auff den Augenſchein gehen; aber hie iſt zu wiſſen/ daß der HErr rede nach
menſchlicher Weiſe/ Richtern ein Exemplar vnd Muſter fuͤr zu halten/ daß
ſie jhr Vrtheil nicht uͤbereilen vnd herauß kecken/ ſondern zuvor nach Ab-
hoͤrung beider Partheien vnd andern Vmbſtaͤnden einen ſattſamen Be-
richt faſſen; Neben dem wird die Sicherheit der Menſchen angeclagt/ daß
ſie ſo gar in Suͤnden erſoffen/ als wenn Gott durchauß nicht wuͤſte/ was
auff Erden gehandelt wuͤrde. Komt alſo der HErr hernieder/ als ein
ſtrenger Richter/ der einmal ein Einſehen haben vnd ſtraffen will. Summa
es bleibt/ was David geſungen: Gott der HErr erforſchet vnd ken-
net alle Menſchen: wir ſitzen oder ſtehen auff/ ſo weiß ers/ Er
verſtehet vnſere Gedancken von ferne: wir gehen oder ligen/ ſo
iſt er vmb vns/ vnnd ſihet alle vnſere Wege; dann es iſt kein
Wort auff vnſer Zungen/ daß der HErr nicht alles wiſſe: Er
ſchaffet es/ was wir vor oder hernach thun/ vnd halt ſeine
Hand uͤber vns.
Gen. 18, 20
21.
Pſ. 139, 1. 2.
3. 4. 5.
Er iſt VI. das allerſeligſte/ froͤlichſte vnnd ſchoͤnſte Liecht.
Liecht bedeutet Frewde/ Gluͤck vnd Froͤligkeit/ wie auß collation vnd Ver-
gleichung der Schrifft zu erweiſen: ſonderlich leſen wir im Buͤchlein Eſther:
Die Statt Suſan jauchzete vnd war froͤlich; dann den Juͤden
war ein Liecht vnd Frewde/ vnd Wonne vnd Ehre kommen:
vnd in allen Landen vnd Stätten an welchen Ort/ Wort vnd
Gebott gelanget/ da ward Frewde vñ Wonne vnter den Juͤden/
Wolleben vnd gute Tage. Vnd Salomon ſpricht: Ein freuͤndlicher
Anblick
Prov. 15, 30.
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