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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Fünffte
eiferiger Gott/ der der Menschen Vbertrettung vnd Sünde nit
schonen wird.
Da sich die Kinder Jsrael an die Heydnische Weiber
hängten/ mit denselben hureten vnd Abgötterey trieben/ sprach Gott zu
Num. 25, 1.
2. 3. 4. 9.
Mose: Nim alle Obersten des Volcks/ vnd hänge sie dem HErrn
an die Sonne/ auff daß der grimmige Zorn des HErrn von
Jsrael gewand werde; welches auch also geschehen; da höret die
Plage auff/ vnd wurden getödet in der Plage vier vnd zwantzig
tausend.

Er ist ein allwissend Liecht: Liecht heisset in der Schrifft so viel
als Weißheit vnd Erkäntniß/ daher vnser Heyland die Apostel wegen jhrer
Weißheit vnd Erkantniß/ davon sie leuchten würden/ Liechter nennet/
Mat. 5, 14.
Ioh.
5, 35.
wenn er spricht: Jhr seyd das Liecht der Welt; deßgleichem Johan-
nem den Täuffer/ in folgenden Worten: Er war ein brennend vnnd
scheinend Liecht;
denn das Liecht erleuchtet alles/ vnd offenbaret/ was
Eccl. 2, 13.
Sueton. in
Tiberio. c.

68.
im Tieffen vnd Finstern verborgen ist/ die Weißheit übertrifft die
Thorheit/ wie das Liecht die Finsterniß.
Von Kaiser Tiberio
schreibet man/ daß er solche helle Augen gehabt/ daß er/ als eine Katz oder
Luchs im Finstern sehen können: Jst aber alles nichts gegen dem Liecht
Dan. 2, 22.der Göttlichen Augen. Gott offenbaret/ was tieff vnd verborgen
ist/ Er weiß/ was im Finsterniß ligt; denn bey jhm ist eitel Liecht:

Zach. 4, 10.
Syr.
23, 28.
des HErrn sieben Augen ziehen das gantze Land durch; seine
Augen sind viel heller/ denn die Sonne/ vnd sehen alles/ was die
Menschen thun/ vnd schawen auch in die heimlichen Winckel.

Ebr. 4, 13.Für dem HErrn ist keine Creatur vnsichtbar; sondern alles
bloß vnd entdecket für seinen Augen:

Ex Ps. 139.
Es ist kein Wort in meinem Mund
Noch Red auff meiner Zungen;
Daß dir nicht alles vor sey kund/
Ehe sie wern gredt odr gsungen:
Jch geh/ steh/ was ich jmmer thu/
So bist du da vnd siehst mir zu/
Ohn dich nichts guts vollbringe/
Du richtst es dann vor in mir an/
Dein

Die Fuͤnffte
eiferiger Gott/ der der Menſchen Vbertrettung vnd Suͤnde nit
ſchonen wird.
Da ſich die Kinder Jſrael an die Heydniſche Weiber
haͤngten/ mit denſelben hureten vnd Abgoͤtterey trieben/ ſprach Gott zu
Num. 25, 1.
2. 3. 4. 9.
Moſe: Nim alle Oberſten des Volcks/ vnd hänge ſie dem HErrn
an die Sonne/ auff daß der grimmige Zorn des HErrn von
Jſrael gewand werde; welches auch alſo geſchehen; da hoͤret die
Plage auff/ vnd wurden getoͤdet in der Plage vier vnd zwantzig
tauſend.

Er iſt ein allwiſſend Liecht: Liecht heiſſet in der Schrifft ſo viel
als Weißheit vnd Erkaͤntniß/ daher vnſer Heyland die Apoſtel wegen jhrer
Weißheit vnd Erkantniß/ davon ſie leuchten wuͤrden/ Liechter nennet/
Mat. 5, 14.
Ioh.
5, 35.
wenn er ſpricht: Jhr ſeyd das Liecht der Welt; deßgleichem Johan-
nem den Taͤuffer/ in folgenden Worten: Er war ein brennend vnnd
ſcheinend Liecht;
denn das Liecht erleuchtet alles/ vnd offenbaret/ was
Eccl. 2, 13.
Sueton. in
Tiberio. c.

68.
im Tieffen vnd Finſtern verborgen iſt/ die Weißheit uͤbertrifft die
Thorheit/ wie das Liecht die Finſterniß.
Von Kaiſer Tiberio
ſchreibet man/ daß er ſolche helle Augen gehabt/ daß er/ als eine Katz oder
Luchs im Finſtern ſehen koͤnnen: Jſt aber alles nichts gegen dem Liecht
Dan. 2, 22.der Goͤttlichen Augen. Gott offenbaret/ was tieff vnd verborgen
iſt/ Er weiß/ was im Finſterniß ligt; denn bey jhm iſt eitel Liecht:

Zach. 4, 10.
Syr.
23, 28.
des HErrn ſieben Augen ziehen das gantze Land durch; ſeine
Augen ſind viel heller/ denn die Sonne/ vnd ſehen alles/ was die
Menſchen thun/ vnd ſchawen auch in die heimlichen Winckel.

Ebr. 4, 13.Fuͤr dem HErrn iſt keine Creatur vnſichtbar; ſondern alles
bloß vnd entdecket fuͤr ſeinen Augen:

Ex Pſ. 139.
Es iſt kein Wort in meinem Mund
Noch Red auff meiner Zungen;
Daß dir nicht alles vor ſey kund/
Ehe ſie wern gredt odr gſungen:
Jch geh/ ſteh/ was ich jmmer thu/
So biſt du da vnd ſiehſt mir zu/
Ohn dich nichts guts vollbringe/
Du richtſt es dann vor in mir an/
Dein
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[232/0250] Die Fuͤnffte eiferiger Gott/ der der Menſchen Vbertrettung vnd Suͤnde nit ſchonen wird. Da ſich die Kinder Jſrael an die Heydniſche Weiber haͤngten/ mit denſelben hureten vnd Abgoͤtterey trieben/ ſprach Gott zu Moſe: Nim alle Oberſten des Volcks/ vnd hänge ſie dem HErrn an die Sonne/ auff daß der grimmige Zorn des HErrn von Jſrael gewand werde; welches auch alſo geſchehen; da hoͤret die Plage auff/ vnd wurden getoͤdet in der Plage vier vnd zwantzig tauſend. Num. 25, 1. 2. 3. 4. 9. Er iſt ein allwiſſend Liecht: Liecht heiſſet in der Schrifft ſo viel als Weißheit vnd Erkaͤntniß/ daher vnſer Heyland die Apoſtel wegen jhrer Weißheit vnd Erkantniß/ davon ſie leuchten wuͤrden/ Liechter nennet/ wenn er ſpricht: Jhr ſeyd das Liecht der Welt; deßgleichem Johan- nem den Taͤuffer/ in folgenden Worten: Er war ein brennend vnnd ſcheinend Liecht; denn das Liecht erleuchtet alles/ vnd offenbaret/ was im Tieffen vnd Finſtern verborgen iſt/ die Weißheit uͤbertrifft die Thorheit/ wie das Liecht die Finſterniß. Von Kaiſer Tiberio ſchreibet man/ daß er ſolche helle Augen gehabt/ daß er/ als eine Katz oder Luchs im Finſtern ſehen koͤnnen: Jſt aber alles nichts gegen dem Liecht der Goͤttlichen Augen. Gott offenbaret/ was tieff vnd verborgen iſt/ Er weiß/ was im Finſterniß ligt; denn bey jhm iſt eitel Liecht: des HErrn ſieben Augen ziehen das gantze Land durch; ſeine Augen ſind viel heller/ denn die Sonne/ vnd ſehen alles/ was die Menſchen thun/ vnd ſchawen auch in die heimlichen Winckel. Fuͤr dem HErrn iſt keine Creatur vnſichtbar; ſondern alles bloß vnd entdecket fuͤr ſeinen Augen: Mat. 5, 14. Ioh. 5, 35. Eccl. 2, 13. Sueton. in Tiberio. c. 68. Dan. 2, 22. Zach. 4, 10. Syr. 23, 28. Ebr. 4, 13. Es iſt kein Wort in meinem Mund Noch Red auff meiner Zungen; Daß dir nicht alles vor ſey kund/ Ehe ſie wern gredt odr gſungen: Jch geh/ ſteh/ was ich jmmer thu/ So biſt du da vnd ſiehſt mir zu/ Ohn dich nichts guts vollbringe/ Du richtſt es dann vor in mir an/ Dein

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 232. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/250>, abgerufen am 23.11.2024.