Angesicht dieselbe anschawen/ vnd mit vnverhülleten Füssen für Gottes Angesicht erscheinen möchten.
IV. Das aller reineste vnd heiligste Liecht/ in dem kein Finsterniß/ das ist/ Vnwissenheit/ Vnbilligkeit vnd Vngerechtigkeit zu finden. So wir sagen/ spricht der Apostel/ daß wir Gemeinschafft1. Ioh. 1, 6. 7 mit jhm haben/ vnd wandeln im Finsterniß/ so liegen wir/ vnd thun nicht die Warheit. So wir aber im Liecht wandeln/ wie er im Liecht ist/ so haben wir Gemeinschafft vntereinander. Er will so viel sagen: wer im Finsterniß mauset/ der gehet auff nichts guts vmb; heiliger/ löblicher Wandel/ schewet das Liecht nicht/ wer sich dessen befleissiget/ der kommet an das Liecht/ daß seine Werck offenbarIoh. 3, 21. werden/ dann sie sind in Gott gethan. Es müste ja ein vnflätiger Cynicus vnd garstiger Hund seyn/ der bey tag wolte Vnzucht treiben/ vnd zwar für jedermans Angesicht/ an der hellen Sonnen/ wie Absalom. Liecht vnd Sünd können nicht beysammen stehen: Also weil Gott ein lauteres Liecht/ so ist er auch ein lautere vollkommene Heiligkeit; rein ist das Liecht der Sonnen vnd des Monds: Aber sie leiden jhre Finsternissen/ Wechß- lung/ Ab- vnd Zunemen/ Flecken vnd Gebrechen; Aber bey Gott demIacob 1, 7. Vatter des Liechts ist keine Veränderung noch Wechsel des Liechts vnd Finsterniß. Die Engel des Liechts sind heilige Engel/ sie erscheinen im Liecht wie der Engel des HErrn Petrum auffgewecket/Act. 12, 17. Luc. 24, 4. 5 in blitzenden zwitzernden Kleidern/ wie die zween himmlische Osterpre- diger/ das war ein Zeichen jhrer Heiligkeit/ Gerechtigkeit vnd Vollkom- menheit. Vnd ob sie wol in jhrer substanz reine Geister seyn/ sind sie doch in der Vergleichung mit der Göttlichen Heiligkeit nicht rein/ Sintemal vnter seinen Knechten keiner ohn Tadel ist/ vnd er inIob. 4, 18. seinen Botten Thorheit findet. Aber Gott der HErr ist die Heilig- keit/ Gerechtigkeit vnd Keuschheit selbst im höchsten Grad: da von die hei- lige Schrifft hin vnd wider redet. Er ist allein Heilig/ sintemal nie-Lev. 11, 44. c. 21, 8. Ios. 24, 19, Ps. 145, 17. Esa. 5, 16. c. 40, 25. 1. Sam. 2, 2. Ps. 5, 5. mand heilig ist/ wie der HErr. Er ist nit ein solcher Gott/ dem gottloß Wesen gefället/ wer böse ist/ bleibet nicht für jhm; Auch ist er nicht ein solcher Gott/ der ohne gnugthuende Versöhnung Sünde verzeihe/ oder jhm mit Heucheley ein Aug verkleiben lasse: sein hellleuchten- des scharffes Aug sihet gar genaw auff das menschliche Hertz vnd dessen Abgrund/ er kan die zwey monstra nocturna vnd finster Nachtgespenst den Epicureismum vnd Pharisaeismum nicht leiden. Er ist ein heiliger/Ios. 24, 19.
IV. Das aller reineſte vnd heiligſte Liecht/ in dem kein Finſterniß/ das iſt/ Vnwiſſenheit/ Vnbilligkeit vnd Vngerechtigkeit zu finden. So wir ſagen/ ſpricht der Apoſtel/ daß wir Gemeinſchafft1. Ioh. 1, 6. 7 mit jhm haben/ vnd wandeln im Finſterniß/ ſo liegen wir/ vnd thun nicht die Warheit. So wir aber im Liecht wandeln/ wie er im Liecht iſt/ ſo haben wir Gemeinſchafft vntereinander. Er will ſo viel ſagen: wer im Finſterniß mauſet/ der gehet auff nichts guts vmb; heiliger/ loͤblicher Wandel/ ſchewet das Liecht nicht/ wer ſich deſſen befleiſſiget/ der kommet an das Liecht/ daß ſeine Werck offenbarIoh. 3, 21. werden/ dann ſie ſind in Gott gethan. Es muͤſte ja ein vnflaͤtiger Cynicus vnd garſtiger Hund ſeyn/ der bey tag wolte Vnzucht treiben/ vnd zwar fuͤr jedermans Angeſicht/ an der hellen Sonnen/ wie Abſalom. Liecht vnd Suͤnd koͤnnen nicht beyſammen ſtehen: Alſo weil Gott ein lauteres Liecht/ ſo iſt er auch ein lautere vollkommene Heiligkeit; rein iſt das Liecht der Sonnen vnd des Monds: Aber ſie leiden jhre Finſterniſſen/ Wechß- lung/ Ab- vnd Zunemen/ Flecken vnd Gebrechen; Aber bey Gott demIacob 1, 7. Vatter des Liechts iſt keine Veraͤnderung noch Wechſel des Liechts vnd Finſterniß. Die Engel des Liechts ſind heilige Engel/ ſie erſcheinen im Liecht wie der Engel des HErrn Petrum auffgewecket/Act. 12, 17. Luc. 24, 4. 5 in blitzenden zwitzernden Kleidern/ wie die zween himmliſche Oſterpre- diger/ das war ein Zeichen jhrer Heiligkeit/ Gerechtigkeit vnd Vollkom- menheit. Vnd ob ſie wol in jhrer ſubſtanz reine Geiſter ſeyn/ ſind ſie doch in der Vergleichung mit der Goͤttlichen Heiligkeit nicht rein/ Sintemal vnter ſeinen Knechten keiner ohn Tadel iſt/ vnd er inIob. 4, 18. ſeinen Botten Thorheit findet. Aber Gott der HErr iſt die Heilig- keit/ Gerechtigkeit vnd Keuſchheit ſelbſt im hoͤchſten Grad: da von die hei- lige Schrifft hin vnd wider redet. Er iſt allein Heilig/ ſintemal nie-Lev. 11, 44. c. 21, 8. Ioſ. 24, 19, Pſ. 145, 17. Eſa. 5, 16. c. 40, 25. 1. Sam. 2, 2. Pſ. 5, 5. mand heilig iſt/ wie der HErr. Er iſt nit ein ſolcher Gott/ dem gottloß Weſen gefaͤllet/ wer boͤſe iſt/ bleibet nicht fuͤr jhm; Auch iſt er nicht ein ſolcher Gott/ der ohne gnugthuende Verſoͤhnung Suͤnde verzeihe/ oder jhm mit Heucheley ein Aug verkleiben laſſe: ſein hellleuchten- des ſcharffes Aug ſihet gar genaw auff das menſchliche Hertz vnd deſſen Abgrund/ er kan die zwey monſtra nocturna vnd finſter Nachtgeſpenſt den Epicureiſmum vnd Phariſæiſmum nicht leiden. Er iſt ein heiliger/Ioſ. 24, 19.
eiferi-
<TEI><text><body><divn="1"><divn="2"><p><pbfacs="#f0249"n="231"/><fwplace="top"type="header"><hirendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/>
Angeſicht dieſelbe anſchawen/ vnd mit vnverhuͤlleten Fuͤſſen fuͤr Gottes<lb/>
Angeſicht erſcheinen moͤchten.</p><lb/><p><hirendition="#aq">IV.</hi> Das <hirendition="#fr">aller reineſte vnd heiligſte Liecht/ in dem kein<lb/>
Finſterniß/</hi> das iſt/ Vnwiſſenheit/ Vnbilligkeit vnd Vngerechtigkeit zu<lb/>
finden. So wir ſagen/ ſpricht der Apoſtel/ <hirendition="#fr">daß wir Gemeinſchafft</hi><noteplace="right">1. <hirendition="#aq">Ioh.</hi> 1, 6. 7</note><lb/><hirendition="#fr">mit jhm haben/ vnd wandeln im Finſterniß/ ſo liegen wir/ vnd<lb/>
thun nicht die Warheit. So wir aber im Liecht wandeln/ wie<lb/>
er im Liecht iſt/ ſo haben wir Gemeinſchafft vntereinander.</hi><lb/>
Er will ſo viel ſagen: wer im Finſterniß mauſet/ der gehet auff nichts guts<lb/>
vmb; heiliger/ loͤblicher Wandel/ ſchewet das Liecht nicht/ wer ſich deſſen<lb/>
befleiſſiget/ <hirendition="#fr">der kommet an das Liecht/ daß ſeine Werck offenbar</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Ioh.</hi> 3, 21.</note><lb/><hirendition="#fr">werden/ dann ſie ſind in Gott gethan.</hi> Es muͤſte ja ein vnflaͤtiger<lb/><hirendition="#aq">Cynicus</hi> vnd garſtiger Hund ſeyn/ der bey tag wolte Vnzucht treiben/ vnd<lb/>
zwar fuͤr jedermans Angeſicht/ an der hellen Sonnen/ wie Abſalom. Liecht<lb/>
vnd Suͤnd koͤnnen nicht beyſammen ſtehen: Alſo weil Gott ein lauteres<lb/>
Liecht/ ſo iſt er auch ein lautere vollkommene Heiligkeit; rein iſt das Liecht<lb/>
der Sonnen vnd des Monds: Aber ſie leiden jhre Finſterniſſen/ Wechß-<lb/>
lung/ Ab- vnd Zunemen/ Flecken vnd Gebrechen; <hirendition="#fr">Aber bey Gott dem</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Iacob</hi> 1, 7.</note><lb/><hirendition="#fr">Vatter des Liechts iſt keine Veraͤnderung noch Wechſel des<lb/>
Liechts vnd Finſterniß.</hi> Die Engel des Liechts ſind heilige Engel/<lb/>ſie erſcheinen im Liecht wie der Engel des HErrn Petrum auffgewecket/<noteplace="right"><hirendition="#aq">Act. 12, 17.<lb/>
Luc.</hi> 24, 4. 5</note><lb/>
in blitzenden zwitzernden Kleidern/ wie die zween himmliſche Oſterpre-<lb/>
diger/ das war ein Zeichen jhrer Heiligkeit/ Gerechtigkeit vnd Vollkom-<lb/>
menheit. Vnd ob ſie wol in jhrer <hirendition="#aq">ſubſtanz</hi> reine Geiſter ſeyn/ ſind ſie<lb/>
doch in der Vergleichung mit der Goͤttlichen Heiligkeit nicht rein/<lb/><hirendition="#fr">Sintemal vnter ſeinen Knechten keiner ohn Tadel iſt/ vnd er in</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Iob.</hi> 4, 18.</note><lb/><hirendition="#fr">ſeinen Botten Thorheit findet.</hi> Aber Gott der HErr iſt die Heilig-<lb/>
keit/ Gerechtigkeit vnd Keuſchheit ſelbſt im hoͤchſten Grad: da von die hei-<lb/>
lige Schrifft hin vnd wider redet. <hirendition="#fr">Er iſt allein Heilig/ ſintemal nie-</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Lev. 11, 44.<lb/>
c. 21, 8.<lb/>
Ioſ. 24, 19,<lb/>
Pſ. 145, 17.<lb/>
Eſa. 5, 16.<lb/>
c. 40, 25.<lb/>
1. Sam. 2, 2.<lb/>
Pſ.</hi> 5, 5.</note><lb/><hirendition="#fr">mand heilig iſt/ wie der HErr. Er iſt nit ein ſolcher Gott/ dem<lb/>
gottloß Weſen gefaͤllet/ wer boͤſe iſt/ bleibet nicht fuͤr jhm;</hi> Auch<lb/>
iſt er nicht ein ſolcher Gott/ der ohne gnugthuende Verſoͤhnung Suͤnde<lb/>
verzeihe/ oder jhm mit Heucheley ein Aug verkleiben laſſe: ſein hellleuchten-<lb/>
des ſcharffes Aug ſihet gar genaw auff das menſchliche Hertz vnd deſſen<lb/>
Abgrund/ er kan die zwey <hirendition="#aq">monſtra nocturna</hi> vnd finſter Nachtgeſpenſt<lb/>
den <hirendition="#aq">Epicureiſmum</hi> vnd <hirendition="#aq">Phariſæiſmum</hi> nicht leiden. Er iſt ein <hirendition="#fr">heiliger/</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Ioſ.</hi> 24, 19.</note><lb/><fwplace="bottom"type="catch"><hirendition="#fr">eiferi-</hi></fw><lb/></p></div></div></body></text></TEI>
[231/0249]
Predigt.
Angeſicht dieſelbe anſchawen/ vnd mit vnverhuͤlleten Fuͤſſen fuͤr Gottes
Angeſicht erſcheinen moͤchten.
IV. Das aller reineſte vnd heiligſte Liecht/ in dem kein
Finſterniß/ das iſt/ Vnwiſſenheit/ Vnbilligkeit vnd Vngerechtigkeit zu
finden. So wir ſagen/ ſpricht der Apoſtel/ daß wir Gemeinſchafft
mit jhm haben/ vnd wandeln im Finſterniß/ ſo liegen wir/ vnd
thun nicht die Warheit. So wir aber im Liecht wandeln/ wie
er im Liecht iſt/ ſo haben wir Gemeinſchafft vntereinander.
Er will ſo viel ſagen: wer im Finſterniß mauſet/ der gehet auff nichts guts
vmb; heiliger/ loͤblicher Wandel/ ſchewet das Liecht nicht/ wer ſich deſſen
befleiſſiget/ der kommet an das Liecht/ daß ſeine Werck offenbar
werden/ dann ſie ſind in Gott gethan. Es muͤſte ja ein vnflaͤtiger
Cynicus vnd garſtiger Hund ſeyn/ der bey tag wolte Vnzucht treiben/ vnd
zwar fuͤr jedermans Angeſicht/ an der hellen Sonnen/ wie Abſalom. Liecht
vnd Suͤnd koͤnnen nicht beyſammen ſtehen: Alſo weil Gott ein lauteres
Liecht/ ſo iſt er auch ein lautere vollkommene Heiligkeit; rein iſt das Liecht
der Sonnen vnd des Monds: Aber ſie leiden jhre Finſterniſſen/ Wechß-
lung/ Ab- vnd Zunemen/ Flecken vnd Gebrechen; Aber bey Gott dem
Vatter des Liechts iſt keine Veraͤnderung noch Wechſel des
Liechts vnd Finſterniß. Die Engel des Liechts ſind heilige Engel/
ſie erſcheinen im Liecht wie der Engel des HErrn Petrum auffgewecket/
in blitzenden zwitzernden Kleidern/ wie die zween himmliſche Oſterpre-
diger/ das war ein Zeichen jhrer Heiligkeit/ Gerechtigkeit vnd Vollkom-
menheit. Vnd ob ſie wol in jhrer ſubſtanz reine Geiſter ſeyn/ ſind ſie
doch in der Vergleichung mit der Goͤttlichen Heiligkeit nicht rein/
Sintemal vnter ſeinen Knechten keiner ohn Tadel iſt/ vnd er in
ſeinen Botten Thorheit findet. Aber Gott der HErr iſt die Heilig-
keit/ Gerechtigkeit vnd Keuſchheit ſelbſt im hoͤchſten Grad: da von die hei-
lige Schrifft hin vnd wider redet. Er iſt allein Heilig/ ſintemal nie-
mand heilig iſt/ wie der HErr. Er iſt nit ein ſolcher Gott/ dem
gottloß Weſen gefaͤllet/ wer boͤſe iſt/ bleibet nicht fuͤr jhm; Auch
iſt er nicht ein ſolcher Gott/ der ohne gnugthuende Verſoͤhnung Suͤnde
verzeihe/ oder jhm mit Heucheley ein Aug verkleiben laſſe: ſein hellleuchten-
des ſcharffes Aug ſihet gar genaw auff das menſchliche Hertz vnd deſſen
Abgrund/ er kan die zwey monſtra nocturna vnd finſter Nachtgeſpenſt
den Epicureiſmum vnd Phariſæiſmum nicht leiden. Er iſt ein heiliger/
eiferi-
1. Ioh. 1, 6. 7
Ioh. 3, 21.
Iacob 1, 7.
Act. 12, 17.
Luc. 24, 4. 5
Iob. 4, 18.
Lev. 11, 44.
c. 21, 8.
Ioſ. 24, 19,
Pſ. 145, 17.
Eſa. 5, 16.
c. 40, 25.
1. Sam. 2, 2.
Pſ. 5, 5.
Ioſ. 24, 19.
Informationen zur CAB-Ansicht
Diese Ansicht bietet Ihnen die Darstellung des Textes in normalisierter Orthographie.
Diese Textvariante wird vollautomatisch erstellt und kann aufgrund dessen auch Fehler enthalten.
Alle veränderten Wortformen sind grau hinterlegt. Als fremdsprachliches Material erkannte
Textteile sind ausgegraut dargestellt.
Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 231. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/249>, abgerufen am 24.11.2024.
Alle Inhalte dieser Seite unterstehen, soweit nicht anders gekennzeichnet, einer
Creative-Commons-Lizenz.
Die Rechte an den angezeigten Bilddigitalisaten, soweit nicht anders gekennzeichnet, liegen bei den besitzenden Bibliotheken.
Weitere Informationen finden Sie in den DTA-Nutzungsbedingungen.
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf
diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken
dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder
nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der
Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden.
Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des
§ 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen
Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung
der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu
vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
Zitierempfehlung: Deutsches Textarchiv. Grundlage für ein Referenzkorpus der neuhochdeutschen Sprache. Herausgegeben von der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften, Berlin 2024. URL: https://www.deutschestextarchiv.de/.